הרבה זמן לא ראיתם את נתב"ג?, אתם מבולבלים ולא יודעים מה הולך לקרות? איש התיירות החרדי, דודי רובינשטיין עושה מעט סדר. ומסביר, כי במידה ויחזרו הטיסות, איך זה יתבצע ומה הן ההשלכות.
מספר חברות תעופה זרות בישרו על החזרת חלק מהקווים שלהם לנתב"ג בחודש מאי. ביניהם: בריטיש, וויזאייר, דלתא, טאפ, ועוד.
זאת ככל הנראה בעקבות כך שישראל נחשבת במדינות ה-OECD כמדינה שהתמודדה יפה עם הקורונה, מספר קטן של חולים קשה ונפטרים, ב"ה.
אך השאלות המרכזיות נותרו בעינן:
• העולם עדיין בעיצומו של משבר הקורונה.
• ההקלות ליציאה למרחב הציבורי ניתנות במשורה תוך כדי בקרה שאין גל שני.
•עדיין יש חובת בידוד ועדיין אין כניסה לבעלי דרכון זר.
• אז אם כן מה הדחיפות של חברות זרות לטוס לישראל כבר במאי?
ואם כן, קצת חומר למחשבה, מרגע שהחוק הישראלי מאפשר לחברות התעופה להשיב כספים אחרי 90 יום. יש כדאיות להתחיל למלא את לוח הטיסות ולמלא את הקופה במזומנים.
גם אם הטיסה תתבטל, יש 90 יום להסתדר עם הלקוח. עד אז אולי הוא יקח טיסה חלופית, זיכוי, אולי הטיסה לא תתבטל וכד'.
יש גם עניין של כשירות טייסים שלא טסו במשך 3 חודשים. כך שלחברת תעופה שווה להטיס אותם לכל שדה פעיל שמאפשר נחיתה כדי שיישאר 'פול' של טייסים שלא יצאו ממאגר הכשירות.
בכל מקרה עד ה-15.5 אין כניסה לאיחוד האירופי (סיכוי גדול שיאריכו את זה), כך שבכלל לא ברור איך יתאפשר טיסות לשם.
גם נושא הזהירות קריטי, במידה וקניתם כרטיס טיסה, כי המחיר זול, שיהיה... כי אם הטיסה תתבטל, אקבל החזר אחרי 90 יום..
שימו לב! אם חברת התעופה תוציא מטוס ריק לישראל, אפילו 3 נוסעים על הטיסה. לא תקבלו החזר, כלום!
אני מאד מקווה שלא מדובר בהפעלה של המטוסים בדומה למודל של איזיג׳ט בתחילת משבר הקורונה במרץ. כלומר, אנחנו מפעילים את הטיסה. אם הלקוח לא הגיע, זה כבר לא תלוי בנו.
סיכום: אנחנו כמובן מחכים לתרחיש האופטימי שהכל יחזור כרגיל, אבל עדיין אנחנו נדרשים לנהל סיכונים.