![אילוסטרציה](https://images.kikar.co.il/cdn-cgi/image/format=jpeg,fit=contain,width=1200/2012/06/17/1b4b1080-f186-11ee-9d42-67d800702bc8__h210_w370.jpg)
![אילוסטרציה](https://images.kikar.co.il/cdn-cgi/image/format=jpeg,fit=contain,width=1200/2012/06/17/1b4b1080-f186-11ee-9d42-67d800702bc8__h210_w370.jpg)
אתם הולכים בסופר והופס אתם זורקים לעגלת הקניות מוצרים לפי הרשימה שכבר הכנתם בבית. טוב, בטח אתם חושבים שחסכתם, הרי באתם עם רשימה מוכנה מראש ולא קניתם ללא תכנון, אבל מבט מהיר בעגלה שלכם יגלה שהחיסכון הוא רק בדמיון - העגלה מלאה במוצרים ממותגים של חברות גדולות וידועות, וזה עולה לכם הרבה יותר...
למה אנחנו נוטים לקנות מוצרים ממותגים?
הסיבה הבסיסית היא שאנחנו פשוט מושפעים מפרסומות (אני? שום פרסומת לא משפיעה עלי! חברים אתם טועים הפרסום עובד בתת המודע שלכם, והיד שלכם מושטת אוטמטית למוצר המפרסום). הסיבה השניה היא כי החנויות מוגבלות במקום, ולכן ימקמו את מוצרי החברות הגדולות והיקרות יותר במדפים שמול קו העיניים שלכם. פעמים רבות רק לחברות גדולות ומבוססות יש מספיק כסף בכדי לשלם על מיקום טוב במדפי החנות.
ויש גם סיבה פסיכולוגית - בצורה כללית אפשר לומר כי אנחנו חוששים מדברים חדשים (זה תלוי כמובן באישיותנו וזה דבר הניתן לשינוי). מוצרים שלא שמענו עליהם מעוררים אצלנו חשש מאיכותם וטעמם (גם במקרים שלא אמור להיות שום הבדל, כמו בקטניות וכו') גם סיבה זו בסופה קשור לפירסום. מוצר שיעשו לו קמפיין מקדים לפני שיווקו הוא מוצר שיחטף בלי חשש על איכותו וטיבו.
נראה אולי כי מדובר במעגל קסמים שקשה לצאת ממנו, אבל כדאי לפרוץ אותו כי זה יחסוך לכם המון כסף. אנחנו כחרדים, מורגלים להתרכז בפנימיות ופחות בעטיפות חיצוניות, אך נראה שבשנים האחרונות הדברים משתנים.
אך עדיין , רשתות המזון הנמצאות בריכוזייםחרדיים משווקות אינספור מותגים פשוטים. קצת מחשבה ואתם מגיעים לקופה ומשלמים הרבה פחות. זה הזמן להכיר את המותגים הפחות מוכרים.
פשוט מול יקר, מחיר ותמורה
חטיפים: הקטגוריה בה הכי קל לשנות את הרגלי הקניה שלנו היא החטיפים, מכיוון שמדובר במוצרים שממילא אינם בריאים ואינם נקנים בצורה קבועה.
פערי המחירים בין המוצרים הממותגים והפשוטים בקטגורית החטיפים היא משמעותית מאוד. לדוגמא חטיף 'ביסלי' של אוסם עולה פי שניים מחטיף דומה ולא ממותג תחת השם 'באגסי'. גם שאר החטיפים 'במבה' ו'אפרופו' עולים הרבה יותר מהחטיפים המקבילים 'גולי' ו'קונוסים'.
במבחן התמורה, טעמו של הבאגסי היה די מקביל לביסלי, אך הקונוסים והגולי הרגישו לנו פחות איכותיים, טעם זה עניין סובייקטיבי אבל כדאי לנסות, התמורה לחלוטין משתלמת.
חומרי ניקוי: הבשורה הגדולה באה בחומרי הניקוי, שפשוט מנקים לא פחות טוב ולעיתים אף יותר...
מבחן המחיר: אם נוזל רצפות של נקה עולה בסביבות 15 ש"ח הרי שכמות זהה של נוזל רצפות 'המותג' יעלה בסביבות 7.5 ש"ח. מנקה אסלות של סנט מוריץ עולה 6 ש"ח. נוזל אסלות של ה'מותג' עולה כמעט חצי מהממותגים.
התמורה: מנקה אסלות של סנט מוריץ פשוט מצויין, אבל מנקה האסלות של המותג משתווה למתחרים, וכך הנוזל לניקוי רצפות.
באופן כללי התרשמנו שבקטגוריית חומרי הניקוי תוכלו לקבל כמעט בכל המוצרים תמורה שווה בחצי מחיר!
גם שוק הגלידות נושא בשורה צרכנית של ממש בחובו: שתי החברות הגדולות בשוק הן גלידות נסטלה וגלידות שטראוס. החברה השלישית והפחות מוכרת - פלדמן - מציעה מחירים שונים לחלוטין. ברשת השיווק מגה, למשל, 10 קרחוני "אסקימו" של שטראוס עולים 20 שקל, לעומת 10 קרחונים של פלדמן שעולים רק 10 שקלים. חצי מחיר.
6 יחידות שלגונים מופחתי קלוריות של נסטלה עולים 29 שקל (כ-5 שקלים לשלגון), ו-8 שלגונים מופחתי קלוריות של פלדמן עולים 34 שקל (4.25 שקלים לשלגון).
ברשתות קל למצוא בעיקר את מוצרי הדיאט של פלדמן, אולם לפלדמן יש רשת של כ-50 חנויות, שם המגוון רחב, והמחירים ממש זעירים בהשוואה למחירים של המתחרות הגדולות: קרטיב בשקל, שלגונים (שוקו בננה למשל) - 4 שקלים, 4 ב-12 שקל, סנקור ("קסטה") ב-4 שקלים. טילון - 4 שקלים. אריזה משפחתית של "בליסימו" גלידה תואמת "קרמיסימו" 1.3 ליטר - 18 שקל. גלידה פשוטה יותר - 12 שקל ל-2 ליטר.
הבשורה נשארת איתנו גם בעניין הטעם. שני קרחונים: בטעם אבטיח ובטעם מלון - היו מצוינים. גלידת בליסימו (הגלידה המשפחתית) בטעם וניל נטיפים הייתה אמנם שונה בטעמה מגלידות השמנת האחרות, אבל עדיין הייתה טעימה מאוד. אהבנו.
המוצרים שהובאו הם רק קצה הקרחון, להדגמה בלבד. על ידי מאמץ קטן להתכופף ולחפש את המוצר של המותג הלא מוכר, תוכלו לחסוך מאות שקלים בחודש, ובקטגוריות רבות תקבלו מחיר טוב בלי לוותר על התמורה. בהצלחה!