אחרי שנת סגרים ושנים של ירידה בכמות התלונות על חברות התקשורת, בשנת 2020, שנת הקורונה חל זינוק באחוזי תלונות הציבור כנגד חברות התקשורת. כך על פי דוח שפורסם היום (שני) בידי משרד התקשורת.
על פי הדוח, בשנת 2020 חל זינוק של 74% בכמות תלונות הצרכנים לחברות התקשורת לעומת שנת 2019. כ-10.5 תלונות התקבלו במשרד התקשורת. מספר השווה בהיקפו לשנת 2015.
מחצית מן התלונות הן על איכות השירות והחשבונות. תלונות נוספות התקבלו על מדיניות מכירות מצד החברות. מבין החברות הגדולות, החברה בה חל הזינוק הגדול ביותר בכמות התלונות היא פרטנר שעלה מ-1.6 תלונות לכל 10,000 מנויים ל-2.9. מספר התלונות הגבוה ביותר הוא כנגד חברת גולן טלקום, 4 תלונות לכל 10,000 מנויים עלייה לעומת 2019 אז האחוז עמד על 2.8. הוט מובייל אחריה עם 3.5. החברה עם מספר התלונות הנמוך ביותר היא פלאפון עם 1.3, בה דווקא חלה ירידה מ-2019.
בקרב ספקיות האינטרנט הגדולות, פרטנר מובילה עם 6 תלונות לכל 10,000 מנויים, הוט נט אחריה עם 5.6 ובזק בינלאומי עם 4.4. סלקום עם היחס הנמוך ביותר - 1.9 ירידה מ-2019.