מאז ייסודה של אפליקציית המסרים המידיים וואטסאפ שהפכה בהמשך לגדולה בעולם, הצהירו המייסדים כי "וואטסאפ לעולם לא תמכור פרסומות באפליקציה", באתר האינטרנט של האפליקציה נכתב כי פרסומות גורמות לאנשים לרכוש דברים שהם לא צריכים" ולכן לעולם לא ייתנו לפרסומות לחדור לאפליקציה שהפכה את הודעות ה-SMS למיושנות ומיותרות.
גם לאחר שנמכרה לפייסבוק בסכום חסר תקדים של 21 מיליארד דולרים, הצהיר המייסד, יאן קום, כי לא יאפשר פרסום באפליקציה, "כעת ובעתיד". אלא שלמרות ההצהרות, חברת וואטסאפ הודיעה כי היא מתחילה לאפשר למפרסמים לשלוח הודעות פרסומיות באפליקציה.
על פי הודעת החברה, בשלב הראשוני של התכנית תאפשר החברה למפרסמים לשלוח הודעות למשתמשים, אך בפורמט שלא יאפשר להם ליצור אינטראקציה עם המשתמשים והם לא יוכלו להשיב לפרסומות. בהמשך, תפתח החברה אפשרויות לאינטרקציה עם המשתמשים ו"כרטיסיות" ייעודיות למפרסמים.
בחודשים האחרונים הודיעה מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל חברת פייסבוק שרכשה את ווטסאפ, כי החברה מפתחת פלטפורמה שתאפשר לחברות ומוסדות גדולים כמו בנקים לתקשר עם לקוחותיהם דרך ווטסאפ, אלא שאז הכריז צוקרברג כי המהלך יהיה מצומצם לכל הפחות בשלב הראשוני שלו ולא יימכר לפרסומות.