משרד התקשורת דורש - תכניות גם ללקוחות הוותיקים: כחלק מהרפורמות שהטמיע משרד התקשורת בשוק הסלולר בשנים האחרונות, העביר המשרד גם רפורמה הקובעת כי חברת תקשורת לא תוכל להגביל מבצעים על חבילות תקשורת רק ללקוחות חדשים, וכי הטבה שתוצע ללקוחות חדשים, חייבת להיות זמינה גם ללקוחות הוותיקים המבקשים לעבור אליה.
אלא שחברות התקשורת, לא ממש הציעו את חבילות ההטבה המיועדות ללקוחות חדשים המצטרפים לחברה גם ללקוחות הוותיקים.
הבוקר (חמישי), הודיע המשרד כי לאור תלונות ופניות רבות, משרד התקשורת פנה בימים אלה לחברות התקשורת בהבהרה חד-משמעית כי בנושאי "תכניות תעריפים", "חבילות" או "סלי שירותים" המשווקים ללקוחות חדשים: לקוח חדש הוא כל מי שבמועד פנייתו אל חברת התקשורת לא היה מצוי בהסכם התקשרות עמה.
לפיכך, החברה אינה רשאית לדרוש מלקוח שנטש אותה והמעוניין לשוב ולהתקשר עמה, לעבור "תקופת צינון", ועליה לאפשר לכל מבקש להצטרף לכל תכנית בתנאים המוצעים ללקוח חדש.
על פי הוראות הרישיון, חברות התקשורת מחויבות לאפשר לכל מנוי, לעבור, ללא אפליה, בין התכניות השונות המשווקות על ידן, באותה עת, לרבות תכניות המשווקות ללקוחות חדשים.
למרות זאת, מבהיר המשרד כי הדבר לא גורע מזכותה של חברת התקשורת לקבוע תנאי מעבר בין התכניות, בהתאם להוראות הרישיון שלה. אך במשרד התקשורת מדגישים כי החברות לא יוכלו לקבוע "תקופת צינון" כתנאי מעבר.