מכירים את הסיטואציה הבאה? נציג חברה איקס התקשר אליכם ובפיו הצעה משתלמת מאוד, אתם הסכמתם, אך בפועל, החשבונית שקיבלתם סתרה את מה שהובטח לכם בטלפון.
אם עד כה האפשרות היחידה להתמודד מול החברה הייתה הקלטה של השיחה בידי הלקוח, או לחלופין ניסיון לקבל את ההקלטה מהחברה, הדורש התערבות משפטית.
בינואר האחרון, הושקה אפליקציה ישראלית שמטרתה למנוע מקרים כאלה מראש. האפליקציה תשלח למשתמשים ישירות לתיבת המייל שלהם כל שיחה שניהלו עם נציגי חברות כלשהן. כך, ישאל אתכם המוקדן בתחילת השיחה האם תרצו לקבל את קובץ ההקלטה, ותשובה חיובית תשלח לכם את הקובץ למייל מספר דקות מסיום השיחה.
האפליקציה נקראת WeCallU (אנחנו מתקשרים אליך), ומציגה "מהפכה בהתייחסות ללקוח", טוען גיא תורג'מן, מפתח האפליקציה ומנכ"ל החברה המפעילה אותה, Calltact. בשיחה עם המדור הדיגיטלי של מאקו, מפרט תורג'מן: "החל מהיום תוכל לקבל את ההקלטה למייל בלי צו בית משפט. כל מה שצריך לעשות כדי לקבל אותה הוא לפתוח את המייל ולענות על שאלת זיהוי".
לדבריו, פיתוח האפליקציה הוא למעשה תשובה להצעת חוק שהוגשה לפני כשלושה שבועות על ידי חבר הכנסת נחמן שי, לפיה בתום כל שיחה תחויב חברה להעביר את ההקלטה ללקוח. "ההצעה נפלה, וטוב שהיא נפלה", אומר תורג'מן, "כי רגולציה זה לא טוב, אבל יש מספיק חברות פרטיות שיכולות להרים את הכפפה".
ממשק האפליקציה מחלק את החברות לקטגוריות כגון תקשורת, לימודים, כרטיסי אשראי, בנקאות ושירותי בריאות ומאפשר למשתמש לבחור מתי הוא מעוניין שנציגי החברה ייצרו איתו קשר. מוקדני החברה דואגים לחזור אל המשתמש בטווח הזמנים שבחר ולקשר אותו ישירות למוקדן אנושי בחברה בה בחר.
תורג'מן מצהיר: "אצלנו הלקוח לא מחכה לחברה, אלא להיפך". לדבריו, "החברה הראשונה שתכריז שהשירות שלה יהיה מבוסס (כולו) WeCallU תשנה את השוק".
האפליקציה מרוויחה מהפעלת מוקדי טלפון עבור חברות חיצוניות, וכל חברה שלקוח מצטרף אליה לקבל הצעות דרך האפליקציה, מעבירה אחוזים ל-'"ווי קול יו", כך שכולם מרוויחים.
"הלקוח מקבל את השירות הכי טוב שיש, החברות מקבלות לקוחות חדשים וגם אנחנו מרוויחים" אומר תורג'מן. הם לא מבטיחים שהשירות יימשך להינתן בחינם, אך מדגיש כי פרטי הלקוח מועברים אך ורק לחברה אליה נרשם, ואינם נמכרים לחברות מתחרות כפי שעושות חברות רבות המפעילות שירותים לאיסוף מודיעין עסקי.