פסיקתו ההלכתית של הרב דב ליאור, מבכירי רבני הציונות הדתית, לאפשר לפרקליטיהם של העצורים בפרשת הרצח בדומא, לשוחח בסלולרי בשבת או לנסוע על ידי גוי ברכב, עוררה דיון הלכתי.
הרב נדרש לשאלה לאחר שעו"ד עדי קידר הפנה את תשומת ליבו לטענות על ההתעללות כביכול מצד אנשי השב"כ לעצורים הנמצאים במתקן של הארגון. הפרקליט טען בפני הרב כי בשבתות עברו העצורים חקירות תחת עינויים קשים.
הגאון רבי אליהו שלזינגר מרבניה הפוסקים של ירושלים, אומר ל"כיכר השבת" כי אין היתר לפרקליטים לשוחח בסלולרי או לנסוע בשבת גם אם מדובר בפיקוח נפש, "משום שלא ברור כיצד הם יוכלו לעזור לעצורים".
הרב מסביר מתי אפשר לחלל את השבת. "שני תנאים צריכים להיות כדי לחלל את השבת, קודם כל פיקוח נפש או ספק פיקוח נפש ודבר שני שיש לי יכולת להציל". הרב מסביר כי "אפילו אם יש מצב פיקוח נפש צריך לבדוק האם בידם של עורכי הדין להציל".
הרב שלזינגר אומר עוד כי "אני מסופק בשניהם, עם כל הצער והכאב אני לא רואה שיש כאן פיקוח ונפש ואני לא בטוח שבכלל עורכי הדין יכלו להציל אותם".
הרב מותח ביקורת מרומזת על פסיקת הרב ליאור ואומר כי "אי אפשר להתיר בקלות איסורי שבת. פיקוח נפש זה לא עניין של היתר כללי ולומר כל דבר שיש פה פיקוח נפש והכול מותר".
בתום השיחה הרב מסייג את דבריו ואמר כי ייתכן והרב ליאור מכיר את הפרטים החסויים בפרשה ולכן פסק שמותר. "ייתכן והרב מכיר פרטים נוספים על הפרשה שאני לא מכיר", הוא אומר.
בשיחה עם "כיכר השבת" סירבו בלשכתו של הרב ליאור להתייחס לדבריו של הרב שלזינגר. "הרב לא חייב להסביר את פסיקתו", אמרו.