מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, משך תשומת לב רבה השבוע - לא רק בשל הכרזתו על שינויים דרמטיים במדיניות התוכן של פייסבוק, אלא גם בשל בחירת הלבוש שלו. צוקרברג נצפה עונד שעון יוקרתי ונדיר ביותר של המותג השוויצרי Greubel Forsey, מדגם "Hand Made 1", בעת הכרזתו על השינויים בפלטפורמות החברתיות. השעון, שמחירו מוערך בכמעט 900,000 דולר, הפך לנושא שיחה מרכזי ברשת ובתקשורת.
הבחירה של צוקרברג לענוד שעון כה יקר וראוותני, בעת שהוא מכריז על רפורמות שנועדו, לטענתו, "לקדם חופש ביטוי" בפייסבוק ואינסטגרם, נתפסה בעיני רבים כצבועה וחסרת רגישות.
השינויים עליהם הכריז צוקרברג כוללים:
ביטול צוותי בדיקת עובדות חיצוניים: צוקרברג טען כי "מדיניות ניהול התוכן בפייסבוק ואינסטגרם הלכה רחוק מדי".
הקלה בהגבלות תוכן בנושאי הגירה ומגדר: צוקרברג התחייב "לעבוד עם הנשיא טראמפ על מנת לדחוף חזרה כנגד ממשלות ברחבי העולם הנתפסות כמצנזרות יתר על המידה".
השעון, מדגם "Hand Made 1", נחשב לאחד מפריטי האספנות היקרים והנדירים בעולם. החברה מייצרת רק 2-3 יחידות מדגם זה מדי שנה, כאשר כל שעון מורכב ידנית באמצעות כלים מיוחדים. תהליך הייצור אורך כ-6,000 שעות, מה שהופך את השעון לפריט נחשק ביותר בקרב אספנים.
מעניין לציין כי מנכ"ל Greubel Forsey, מישל נידגר בירך על בחירתו של צוקרברג. ואמר כי "זה תענוג לראות מישהו שהיה לו תפקיד מרכזי כל כך בעיצוב החיים הדיגיטליים המודרניים מציג הערכה אמיתית לגישה המסורתית ביותר בייצור שעוני איכות.
הצגת כל התגובות