לאחר שעות רבות של חיפושים, שהחלו אמש בשעת לילה מוקדמת ונמשכו עד לשעות הצהריים של היום, נמצאו שרידי גופותיהם של הטייס רב סרן עמיחי איטיקס בן 28 משדה ורבורג, והנווט רב סרן עמנואל לוי בן 30 ממעלה אדומים שנספו אמש בהתרסקות המטוס.
כזכור, אמש, סמוך לשעה 20:00 התרסק מטוס מדגם F16i, המטוס החדיש ביותר של חייל האויר וזאת במהלך טיסת אימון במכתש רימון כשבתוכו שני אנשי צוות. חיל האויר איתר את הקופסא השחורה של המטוס שהתרסק, מה שיכול לשפוך אור על הפרשה.
תת-אלוף נמרוד שפר, ראש מטה חיל האוויר, שמסר את המידע, מציין כי לעת עתה יקורקעו כל מטוסי ה"סופה", זאת עד לבדיקת נסיבות התאונה.
הקופסה השחורה של המטוס תועבר לבדיקת מעבדה בארצות הברית, אך מכיוון שעדיין לא ברור מה מצבה, קשה לדעת אם בעקבות כך תהיינה התפתחויות משמעותיות בחקירת האסון. במקביל, נמשכות הסריקות באזור התאונה בחיפוש אחר ממצאים נוספים שאולי יוכלו לשפוך אור נוסף על שהתרחש.
מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, הקים ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה לבדיקת נסיבות ההתרסקות.
מייד עם קבלת הדיווח הראשוני על מטוס דו מושבי מסוג סופה שהתרסק בנגב, הוזנקו למקום מסוקי חיל האוויר והחלו מיידית בחיפושים, תוך שהם נעזרים בפצצות תאורה רבות עקב החשכה. יצוין, כי לא היו כל סימנים קודם לכן על תקלה שיכולה להביא להתרסקות ולא הייתה שום קריאה לעזרה מצד הטייסים.
האימון הסתיים באסון
מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי מדובר בטיסת אימון לילה במבנה של רביעייה כאשר המשימה מדמה התקפה בעומק שטח עוין. כעשר דקות לאחר תחילת האימון, התרסק המטוס. ההתרסקות התרחשה לאחר שהמטוס "הפיל" מטוס "אויב". חצי דקה לאחר מכן איבד גובה והתרסק.
ההערכה הרווחת בחיל האוויר היא שהטייס לא הבין נכונה את מצב הנתונים ולכן התרסק. כאמור, עקב האירוע החליטו בינתיים בחיל האוויר לקרקע את כל מערך מטוסי ה"סופה".
למטוסי הסופה ישנם מערכות מתקדמות האמורות להתריע על סכנת התרסקות או שינויים קריטיים בנתוני הטיסה, ולכן אחת האופציות הנבדקות היא שמערכת המטוס לא הייתה מכוילת מפני שהמטוס עבר ממצב טיסה למצב אחר. או שאנשי הצוות לא שמעו את התראות המערכת.
המקרה האחרון של התרסקות מטוס מסוג F16 הייתה לפני כשנה, כאשר מטוסו של סגן אסף רמון, הבן של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון זכרונו לברכה, התרסק במהלך טיסת אימון בדרום הר חברון.