הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפרסמת באתר שלה, סדרה של פעולות נהיגה הנדרשות במקרים של אירועים חריגים ומסוכנים שעלולים להתרחש בעת נהיגה (לקריאת הפעולות יש ללחוץ כאן) . הרשות הלאומית מתכננת לפרסם זאת בחוברת מיוחדת, "כיווני פעולה לנהג להצלת חיים", שתופץ לציבור וכן להחדיר למודעות הנהגים את המסרים דרך סדרת תשדירים באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. מטרת הרשות הלאומית היא להגיע לכך שמעל 90% מהנהגים בישראל ידעו בברור כיצד להתמודד עם המצבים החריגים.
בשלב ראשון, הסדרה כוללת הנחיות פשוטות וברורות להתמודדות בזמן אמת עם 5 אירועים חריגים וקיצוניים היכולים להתרחש בעת נהיגה: איבוד שליטה על האצת הרכב, איבוד בלמים, פיצוץ צמיג, תקר בצמיג ודימום מנוע בנסיעה.
החלטת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפרסום התקבלה, בין היתר, בעקבות התאונה החריגה של משפחת אטיאס, שהתרחשה בחודש מאי האחרון ושבה נהרגו שמונה מבני המשפחה. התאונה ארעה בעת שהמכונית, שבה נסעה משפחת אטיאס, האיצה ככל הנראה בכביש הכניסה לעיר טבריה מבלי שהנהג הצליח לבלום.
הרשות הלאומית מפרסמת את הלקח שניתן ללמוד מהטרגדיה של משפחת אטיאס, שאינו תלוי בתוצאות הסופיות של החקירה, שעדיין לא ניתן לפרסם את מסקנותיה.
הלקח החשוב ביותר מהאירוע הטראגי הוא שאין לשלול התרחשות של אירוע חריג כדוגמת איבוד שליטה על האצת הרכב גם כאשר הרגל אינה על דוושת המאיץ (הגז). אירוע שכזה אכן חריג ביותר, אבל הוא יכול להתרחש כתוצאה מסיבות שונות: הן בשל שטיח או כל חפץ אחר שנופל לרצפת המכונית וחוסם את דוושת המאיץ והן בשל סיבות מכאניות.
המטרה היא שאם חלילה יקרה בעתיד מצב דומה, מכל סיבה שהיא, ידע כל נהג כיצד להתמודד עם הבעיה בזמן אמת ולא להסתפק בחומר הנלמד למבחן העיוני.
הפעולה הנדרשת במקרה זה היא ברורה וחד-משמעית: להעביר את בורר ההילוכים למצב "ניוטרל", ובכך מתנתק הקשר בין המנוע לגלגלים. לאחר מכן ניתן לבלום את הרכב באמצעים הרגילים.