המאבק נגד השבועונים החרדיים, שעד כה נחל כישלון, עומד לעלות שלב, כאשר הפעם המטרה היא הקיוסקים וחנויות המכולת, המוכרים לציבור את השבועונים מדי סוף שבוע.
בשנים האחרונות, מובילים מספר עסקנים חרדים, מאבק חריף נגד השבועונים החרדיים, מטעמי רוחניות, וסכנה לחינוך הילדים. העיתון 'יתד נאמן', עמד עד כה בראש המאבק, כשמדי תקופה, יצא למתקפה נגד השבועונים באמצעים שונים.
השבועונים מצידם לא מתרגשים, מאחר ועד כה המאבק נכשל. המכירות לא ירדו ומנויים כמעט ולא ביטלו את ההתקשרות עם העיתונים. לטענתם, המאבק האמיתי הוא על רקע כלכלי, בשל החשש במערכות העיתונים היומיים, מפני ירידה בהכנסות, בשל עליית כוחם ותפוצתם של השבועונים.
כך או כך, ל"כיכר השבת" נודע כי המאבק נגד השבועונים, שנדמה כי לאחרונה נרגע מעט, מתעתד לעלות שלב, כאשר הפעם, ההתמקדות לא תהיה בשבועונים עצמם ובמערכות העיתונים.
בכוונת העסקנים המובילים את המערכה, להתמקד בקיוסקים ובחנויות המכולת בערים החרדיות, ולהוביל נגדם מאבק, עד אשר יפסיקו למכור את השבועונים.
לטענתם, מאבק מול מוכרי העיתונים עשוי להצליח, מאחר וזוהי החוליה החלשה בשרשרת שיווק והפצת העיתונים, אותה הם יכולים להכניע ולהכריח להפסיק למכור את השבועונים.
במקביל, במערכת 'יתד' מתכוונים להגביר את תפוצת המגזין החדש שלהם לנשים, שיוצא השבוע לראשונה, בינתיים תחת השם 'ויהללוה' - בשל התמקדותו בפטירת הרבנית קנייבסקי ע"ה, אך אמור להחליף באופן קבוע את מגזין 'בית נאמן' הוותיק, ויימכר בנפרד בקיוסקים. המגזין, כפי הנראה, יצורף בחינם למנויים מדי יום חמישי.
לפניות לכתב: chaim@kikar.net
הצגת כל התגובות