סקר TGI בוגרים התפרסם היום (שני) ומשקף את התקופה: ינואר – דצמבר 2021. עפ"י נתוני הסקר לשנת 2021 ובהשוואה שנתית ל 2020 , ניתן לראות מגמת עלייה בצריכת המדיה - בעיתונות ורדיו.
העלייה בשיעורי הקריאה וההאזנה מושפעים, ככל הנראה מחזרה לתנאי שוק של "שגרת קורונה". התאוששות זאת באה לידי ביטוי בעיקר במחצית הראשונה של שנת 2021 אבל עדיין ניכר שיפור בסך כל הקריאה וההאזנה במונחים שנתיים לעומת 2020.
ניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים
שיעור החשיפה הכולל לעיתונות יומית ביום חול עומד במהלך 2021 על 44.3% בקריאת עיתוני יום חול ו-51.8% בקריאת עיתוני סופ"ש, לעומת תקופה קודמת (ינואר – דצמבר 2020) בה שיעור הקריאה עמד על 37.8% ביום חול ו-44.9% בסופ"ש. שינויים אלו הינם מובהקים סטטיסטית ומביאים את שיעורי הקריאה בחזרה לנתונים דומים שלפני תחילת תקופת המגיפה.
העיתון ישראל היום ממשיך להוביל ב 2021 עם שיעור חשיפה לגיליון יום חול ממוצע של 31.0% לעומת 23.7% במהלך2020 (שינוי זה מובהק סטטיסטית).
שיעור החשיפה לידיעות אחרונות עומד על 23.9%, ביום חול ממוצע במהלך 2021 לעומת 21.5% בשנת 2020 (שינוי זה מובהק סטטיסטית(. הפער בין העיתונים ביום חול במונחים שנתיים הינו מובהק סטטיסטית.
בעיתונות סוף השבוע מוביל ישראל היום עם 31.9% במונחים שנתיים במהלך 2021 בהשוואה ל 24.8% ב 2020 (שינוי זה מובהק סטטיסטית).
שיעור החשיפה ב-2021 לידיעות אחרונות עומד על 29.8% בהשוואה ל 27.1% בשנת 2020 (שינוי זה מובהק סטטיסטית(. הפער בין העיתונים בסופ"ש במונחים שנתיים הינו מובהק סטטיסטית)
האזנה לרדיו:
גם בשיעורי ההאזנה לרדיו ביום חול ממוצע ניכרת עלייה (שהינה מובהקת סטטיסטית) בשנת 2021 לעומת 2020 ל-64.4% בהשוואה ל-62.7% בשנת 2020.
במונחים שנתיים, תחנות "כאן" / קול ישראל רשמו ירידה בשיעור האזנה הכולל בשנת 2021 ל-36.1% בהשוואה ל-37.5% ב-2020 (ירידה לא מובהקת). תחנות גל"צ / גלגל"צ עלו בשנת 2021 ל-38.5% בהשוואה ל-37.0% בשנת 2020 (עלייה שאינה מובהקת).
במהלך נובמבר 2021 חל פיצול בשיווק התחנות האזוריות המשווקות על ידי שפ"א וחלק מהתחנות עברו ל"אס מדיה" החדשה (שמות התחנות שעברו ל"אס מדיה" מופיעות בהערה 3 בטבלת הנתונים). שיעור ההאזנה של התחנות המשווקות כעת על ידי שפ"א ב-2021 עומד על 28.5%. שיעור ההאזנה של התחנות המשווקות על ידי אס מדיה ב-2021 עומד על 10.9%.
במונחים חצי שנתיים חלה ירידה בשיעור ההאזנה לתחנות "כאן" ל-35.1% במהלך יולי – דצמבר 2021 בהשוואה ל-37.0% בינואר-יוני 2021 (ירידה שאינה מובהקת).
נרשמה עלייה במונחים חצי שנתיים לתחנות גל"צ: 38.7% במחצית השנייה לשנת 2021 בהשוואה ל-38.4% במחצית הראשונה לשנת 2021 (עלייה שאינה מובהקת).
בתחנות האזוריות המשווקות כעת על ידי שפ"א נרשמה עלייה (שאינה מובהקת) במחצית השנייה של 2021 ל-30% מ-27% ובתחנות האזוריות שמשווקות כיום על ידי אס מדיה, ירידה קלה ולא מובהקת מ-11.1% ל10.7%.
הצגת כל התגובות