הנתונים הבאים היו משמחים כל מנהל תחנת רדיו אך בגלי צה"ל רחוקים מלהתלהב: תכנית הרדיו של אראל סג”ל בגלי צה”ל היא המואזנת ביותר - במדיה הדיגיטלית של הרדיו - מבין תכניות האקטואליה בתחנה, בפער ניכר מהמתחרות, כך מלמדים נתוני הרייטינג של משדרי גל”צ במדיה הדיגיטלית, שנחשפו באתר מידה.
לפי הנתונים, המתייחסים לחודשים ינואר-אוגוסט 2017, התכנית של סג”ל נחשפה למעל למיליון מאזינים – המהווים כמעט רבע מכלל מאזיני תכניות גל”צ באינטרנט ובאפליקציה של התחנה הצבאית.
הנתונים הועברו ל’מידה’ רק לאחר שבגלי צה”ל סירבו בתחילה למסור את הנתונים ובעקבות איום מוחשי בעתירה לבית המשפט הם מסרו את הנתונים באיחור של ארבעה חודשים מעבר לנצרך על פי החוק.
הנתונים אינם מתייחסים להאזנה דרך מקלט הרדיו, אלא רק דרך אמצעי המדיה הדיגיטליים, דוגמת מחשבים ניידים ונייחים, טלפונים חכמים, מכשירי טאבלט וכו’. כלומר, מדובר בהאזנה ללא תלות בשעת השידור המקורית של התכניות הנמדדות.
נתוני הרייטינג מלמדים כי הציבור הישראלי בוחר בהמוניו בתכניתו של סג”ל הימני, שעלתה לאוויר באפריל 2016 וזוכה לרצועת שידור של ארבע שעות שבועיות. ממוצע ההאזנה החודשי לסג”ל גבוה למשל פי 9 מזה של יעל דן, המשדרת גם היא ארבע שעות בשבוע, וב-700 אחוז מרינו צרור (שתי שעות שידור שבועיות) ואילנה דיין (שעה בשבוע).
סג”ל מנצח בנוקאאוט גם את הדמות המזוהה ביותר עם גלי צה”ל – רזי ברקאי. החשיפה לתכניתו של סג”ל כמעט כפולה מהתכנית ‘מה בוער’ בהנחיית ברקאי. הנתונים מרשימים אף יותר אם לוקחים בחשבון כי זמן השידור של ברקאי – שמונה שעות שבועיות – כפול מזה של סג”ל.
תכניתו של סג”ל מנצחת את תכניות האקטואליה המתחרות לא רק בנפרד, אלא גם במצטבר. ממוצע ההאזנות לתכניותיהם של ברקאי, דן, צרור ודיין, הזוכות ביחד ל-15 שעות שידור שבועיות, עומד על כ-124 אלף בחודש. לעומתם, מושך סג”ל לבדו קרוב ל-136 אלף מאזינים בחודש. כלומר, סג”ל אמנם מקבל כרבע מזמן האוויר הכולל של מתחריו, אך למרות זאת זוכה לפופולאריות גבוהה יותר מארבעתם ביחד.
גם את המקומות הבאים לוקחים אנשי ימין, במקום השני מבין תכניות האקטואליה ניצבת ‘דקל-סגל’, בהנחיית ירון דקל ועמית סגל, המשודרת שעתיים בשבוע. ‘המילה האחרונה’ בהנחיית עירית לינור, הזוכה לארבע שעות שידור שבועיות, זוכה לחשיפה ממוצעת של קרוב ל-47 אלף מאזינים בחודש – מעל ליעל דן וצרור, מעט פחות מברקאי.
הצגת כל התגובות