כיכר השבת

מעלים הילוך בחיסכון

זה הכלי החדש שיקל על הרוכשים רכב חשמלי | כל הפרטים

משרד האנרגיה והתשתיות השיק כלי חדש שיסייע לרשויות מקומיות, לאזרחים ולחברות הטעינה כיצד לנצל באופן אופטימאלי את תשתיות הטעינה במרחב הציבורי | הפרויקט יעודד את הציבור הרחב לעבור לכלי רכב חשמלי ולחסוך הוצאות על דלק (חדשות)

| 8 | כיכר השבת |
טעינת רכב חשמלי
טעינת רכב חשמלי (צילום: א.ג.)
(צילום: Photo by Sraya Diamant/FLASH90)

כלי רכב חשמלי טומן בתוכו תועלות משקיות רבות, שכן הוא מייעל את השימוש באנרגיה, מקטין את זיהום האוויר ומגדיל את העצמאות האנרגטית של מדינת ישראל. למעבר לכלי רכב החשמלי יש יתרונות רבים גם לצרכנים, שכן הוא מקטין את ההוצאה על אנרגיה לתחבורה של האזרחים ועל תחזוקת שוטפת של הרכב.

כיום, רוב הבעלים של כלי רכב חשמלי הם בעלי חניה צמודה, בה הם מתקינים עמדת טעינה פרטית. בכדי להרחיב את השימוש בכלי רכב חשמליים לכל שכבות האוכלוסייה, בדגש על מעמד הביניים שאין לו חניה צמודה בבית ותושבי הפריפריה שנוסעים משמעותית מעל הממוצע, יש צורך להקים מספר גדול מאוד של עמדות טעינה ציבוריות, איטיות ומהירות, אשר יאפשרו גם לציבור הרחב שאין לו עמדת טעינה פרטית לעבור לכלי רכב חשמליים ולהטעין את רכבם בעמדה ציבורית.

משרד האנרגיה והתשתיות מבצע מהפכה בנושא הטענת כלי הרכב החשמלי ומעלה הילוך מול החברות שמקימות עמדות טעינת חשמליות, בכדי לאפשר להן להרחיב משמעותית את היצע עמדות הטעינה לכלי רכב חשמליים ברחבי הארץ.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "כדי לעודד מעבר לכלי רכב חשמלי, אנחנו מעלים הילוך מול הרשויות המקומיות והחברות המקימות עמדות טעינה ציבוריות. המטרה שלנו ברורה והיא להנגיש את בשורת כלי הרכב החשמלי לכל שכבות האוכלוסייה".

במסגרת כנס אילת-אילות חשף המשרד לראשונה מפות חדשות, מבוססות GIS, המאפשרות תכנון אסטרטגי וממוקד יותר של פריסת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים ברחבי ישראל.

המפות מספקות תמונה רחבה ומפורטת של הביקושים והצרכים בתחום הטעינה, הן ברמה הארצית והן ברמה המקומית.

המשרד ביצע מיפוי של כלל מדינת ישראל אשר בחן את אזורי הביקוש לעמדות טעינה חשמליות לכלי רכב ובהתאם לכך, קבעו אנשי המשרד אזורים בעלי כדאיות להקמת עמדות טעינה לכלי הרכב החשמליים.

המפה הראשונה מציגה את הספק עמדות הטעינה המהירות (עמדות DC עם הספק של מעל 50 קילוואט) הקיימות והמתוכננות בישראל, אל מול ביקושים באותו האזור.

המפה השנייה מציגה את הצורך בהקמת עמדות טעינה איטיות ומהירות במרחב המוניציפאלי, כתלות בכמות החניות הפרטית, בהתבסס על צפיפות יחידות הדיור ללא חנייה צמודה.

עמדות הטעינה המהירות משמשות את בעלי הרכבים החשמליים להטעין את רכביהם בזריזות ובנוחות, במודל הדומה לתדלוק רכב בנזין. לרוב, עמדות הטעינה המהירות ימוקמו בנקודות אסטרטגיות אליהן יש נגישות טובה מאוד או מעבר של רכבים רבים.

כיום, בישראל יש מעל מ-5,000 עמדות טעינה ציבוריות, מתוכן כ-4,200 איטיות ומעל ל-800 מהירות. משרד האנרגיה והתשתיות תמך בשנים האחרונות בהקמתן של עמדות טעינה ביותר מ- 70 מיליון ₪, ובקרוב, בין היתר בהמשך לקולות קוראים אלה, צפויות לקום עוד אלפי עמדות טעינה בשנים הקרובות בכל רחבי הארץ.

משרד האנרגיה והתשתיות צפוי לצאת בהמשך השנה בשני קולות קוראים לתמיכה בהקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים. הראשון יהיה מיועד להקמת עמדות טעינה איטיות ברשויות מקומיות, והשני יתמקד בהקמת עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות ברחבי הארץ המיועד למגוון רחב של מציעים. זאת, במסגרת פעילות משרד האנרגיה והתשתיות להבטיח עמידה ביעדי האקלים הממשלתיים והאצת המהפכה בתחום התחבורה הנקייה.

תוכן שאסור לפספס
8 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
7
עבודה העיניים!! המדינה נותנת מתנות לעשירים!! מה עם החסרונות של הרכב החשמלי? כתבה מגמתית!!
אבי
איזה עבודה בעיניים? איזו מגמתיות? על מה אתה מדבר? אולי לך יש אינטרס?
קשוט עצמך
6
חלם זה כאן... מצד אחד המדינה רוצה לעודד כלי רכב חשמליים ומשקיע בכך כסף. מצד שני מעלה את המס על רכבים חשמליים.. האם המדינה באמת רוצה שנעבור לרכבים חשמליים? אולי כדאי אפשר שהכתב יתיחס גם לנושא זה באותה הכתבה
אבגדהו מנחם
5
אין לי כסף לשלם על מכונית 160 אלף שקל בכל מקום בעולם זה עולה 70 אלף שקל אפילו פחות. אני יכול לשלם 60 אלף חברת מכוניות גנבים, המדינה גנבים. כולם גנבים. שיש מלחמה פתאום כולם צדיקים תורמים לחיילים. שחזורים לשגרה אף אחד לא שם עלייך. אנחנו עם חר*.
אבי

הצגת כל התגובות

4
כמהנדס חשמל , אני חייב לו ר לכל המגיבים שיקראו פה , שרכב חשמלי זה השקר והשטות הכי גדולה שהומצאה,כל מי שקנה יבין שעוד לא יותר מ 5 שנים הסוללה לא תהיה שווה כלום, ולהחליף אותה יעלה כמו רכב חדש , 5 שנים זה 20 אלף בממוצע בשנה , שזה כלום לרכב בנזין/דיזל עכשיו תעשו חשבון, לא כולל קרינה
מהנדס חשמל
3
מצד אחד מנסים כאילו לעודד חיסכון, מצד שני מעלים מיסים. תחליטו מה אתם רוצים
קובי
2
כתבה שאמורה להצחיק? מצד אחד מעודדים קניית רכב חשמלי ואחרי שאנחנו קונים רכב חשמלי באה המדינה ומתחילה למסות כל דבר שקשור לרכב החשמלי ואז הציבור מוצא את עצמו כבול למילים חדשים לאחר שקנה רכב חשמלי ועשה שיקולים שעכשיו הם מוטעים. אחלה עבודה בעיניים על הציבור..
אילן
1
הלוואי. אני חולם לקנות רכב חשמלי
דימיטרי
אולי גם יעניין אותך
בארץ