חברת Visa ערכה לקראת ראש השנה שני מחקרים צרכניים מקיפים (באמצעות גיאוקרטוגרפיה ו- SAPIO) העוקבים אחרי הרגלי השימוש באמצעי תשלום דיגיטליים ובכרטיסי אשראי של הישראליים .
מהמחקר עולים נתונים מעניינים לפיהם: כמעט חצי מהישראלים מבצעים את רוב התשלומים דרך הטלפון הנייד; 71% משתמשים באופן קבוע בשירותי בנק דרך מכשיר הסלולר; 44% משלמים עבור חניה דרך הטלפון הנייד; 56% מהישראלים ממירים נקודות לצורך הטבות צרכניות שונות; 75% מהישראלים מחזיקים לפחות שני כרטיסי אשראי בארנק
בנוסף מתברר כי 45% מעבירים כסף בין חברים באמצעים דיגיטליים, , 44% משלמים בטלפון הנייד עבור חניה ו-41% משתמשים בו לתשלום עבור שירותים ומוצרים. לבסוף, 17% קונים באמצעות רכישה מתוך האפליקציה וכ-12% משתמשים במכשיר הנייד שלהם כדי לשלם עבור המונית שלהם.
בנוסף, 55% מהמשיבים בסקר אמרו כי הסיבה העיקרית לבחירה בתשלומים דיגיטליים היא קלות המעקב אחר ההוצאות. 40% אמרו כי תשלומים דיגיטליים מונעים את הסיכון לאובדן מזומנים, ו-38% אמרו כי בחירה בתשלומים דיגיטליים מבטיחה פיצוי במקרה של הונאה.
בקשר למעקב אחרי הקניות והרכישות, 90% ציינו כי הם בודקים את דוח פירוט ההוצאה החודשי שלהם בכרטיס האשראי, כלומר רק 10% מהישראלים לא בודקים את הפירוט החודשי שמגיע אליהם בדואר או באינטרנט.
כמעט מחצית (46%) מהמשתתפים הצהירו שהם מעוניינים בבנקאות פתוחה, כלומר שירותים פיננסיים, שיאגדו את כל המידע הפיננסי שלהם בפלטפורמה אחת לניהול ובקרה יעילים יותר של הנכסים הפיננסים שלהם.
ל-75% מהישראלים יש לפחות שני כרטיסי אשראי בארנק. כ-80% מבעלי כרטיסי האשראי מדווחים שיש להם כרטיס בנקאי, וכ-60% מדווחים שיש להם כרטיס חוץ בנקאי המציע יותר אשראי פיננסי (כ-42% יש את שניהם). בממוצע, לישראלים יש כ-2.5 כרטיסים בארנק.
בנושא בחירת חברת כרטיסי האשראי, ענו המשיבים בסקר כי ישנם שלושה קריטריונים עיקריים לפיהם הם בוחרים את כרטיסי האשראי שלהם. כ-45% אמרו כי 'זהו הכרטיס הראשי המוצע ומונפק על ידי הבנק שלהם', בעוד 44% ציינו כי מדובר בסך הכול בתגמולים והטבות אטרקטיביות, ועוד 43% ציינו כי מדובר במועדון חדש.
העדפות שונות של שימוש בחנות, באינטרנט ובחו"ל
בקשר להעדפות השימוש בכרטיסי אשראי מתברר כי עבור כ-40% מהנשאלים מה שחשוב בעיקר בבחירת כרטיס האשראי בו ישתמשו בקניות פיזיות הוא ההטבות האטרקטיביות, בעוד ש-60% אמרו שמדובר בהחזר כספי והצעת ערך המאפשרת צבירת נקודות במעמד הרכישה בחנות.
כ-30% מהמשתתפים דיווחו כי הם בוחרים להשתמש בכרטיס ספציפי לתשלום בחו"ל על סמך פרמטרים פיננסיים- בעיקר עמלת המרה נמוכה, ועוד כשליש דיווחו כי בחירתם מבוססת על 'נוחות והרגל'.