כיכר השבת

הלקוח תמיד צודק? 

מחקר חושף: אלו הרגלי הקניה של הישראלים

בדיקת חברת הויזה מגלה כי כמעט חצי מהישראלים משלמים באמצעות טלפון נייד | 75% מהישראלים משתמשים ביותר מכרטיס אשראי אחד (צרכנות) 

| 1 | כיכר השבת |
אזרחים בקניון
אזרחים בקניון (צילום: Photo by Nati Shohat/FLASH90)

חברת Visa ערכה לקראת ראש השנה שני מחקרים צרכניים מקיפים (באמצעות גיאוקרטוגרפיה ו- SAPIO) העוקבים אחרי הרגלי השימוש באמצעי תשלום דיגיטליים ובכרטיסי אשראי של הישראליים .

מהמחקר עולים נתונים מעניינים לפיהם: כמעט חצי מהישראלים מבצעים את רוב התשלומים דרך הטלפון הנייד; 71% משתמשים באופן קבוע בשירותי בנק דרך מכשיר הסלולר; 44% משלמים עבור חניה דרך הטלפון הנייד; 56% מהישראלים ממירים נקודות לצורך הטבות צרכניות שונות; 75% מהישראלים מחזיקים לפחות שני כרטיסי אשראי בארנק

בנוסף מתברר כי 45% מעבירים כסף בין חברים באמצעים דיגיטליים, , 44% משלמים בטלפון הנייד עבור חניה ו-41% משתמשים בו לתשלום עבור שירותים ומוצרים. לבסוף, 17% קונים באמצעות רכישה מתוך האפליקציה וכ-12% משתמשים במכשיר הנייד שלהם כדי לשלם עבור המונית שלהם.

בנוסף, 55% מהמשיבים בסקר אמרו כי הסיבה העיקרית לבחירה בתשלומים דיגיטליים היא קלות המעקב אחר ההוצאות. 40% אמרו כי תשלומים דיגיטליים מונעים את הסיכון לאובדן מזומנים, ו-38% אמרו כי בחירה בתשלומים דיגיטליים מבטיחה פיצוי במקרה של הונאה.

בקשר למעקב אחרי הקניות והרכישות, 90% ציינו כי הם בודקים את דוח פירוט ההוצאה החודשי שלהם בכרטיס האשראי, כלומר רק 10% מהישראלים לא בודקים את הפירוט החודשי שמגיע אליהם בדואר או באינטרנט.

כמעט מחצית (46%) מהמשתתפים הצהירו שהם מעוניינים בבנקאות פתוחה, כלומר שירותים פיננסיים, שיאגדו את כל המידע הפיננסי שלהם בפלטפורמה אחת לניהול ובקרה יעילים יותר של הנכסים הפיננסים שלהם.

ל-75% מהישראלים יש לפחות שני כרטיסי אשראי בארנק. כ-80% מבעלי כרטיסי האשראי מדווחים שיש להם כרטיס בנקאי, וכ-60% מדווחים שיש להם כרטיס חוץ בנקאי המציע יותר אשראי פיננסי (כ-42% יש את שניהם). בממוצע, לישראלים יש כ-2.5 כרטיסים בארנק.

בנושא בחירת חברת כרטיסי האשראי, ענו המשיבים בסקר כי ישנם שלושה קריטריונים עיקריים לפיהם הם בוחרים את כרטיסי האשראי שלהם. כ-45% אמרו כי 'זהו הכרטיס הראשי המוצע ומונפק על ידי הבנק שלהם', בעוד 44% ציינו כי מדובר בסך הכול בתגמולים והטבות אטרקטיביות, ועוד 43% ציינו כי מדובר במועדון חדש.

העדפות שונות של שימוש בחנות, באינטרנט ובחו"ל

בקשר להעדפות השימוש בכרטיסי אשראי מתברר כי עבור כ-40% מהנשאלים מה שחשוב בעיקר בבחירת כרטיס האשראי בו ישתמשו בקניות פיזיות הוא ההטבות האטרקטיביות, בעוד ש-60% אמרו שמדובר בהחזר כספי והצעת ערך המאפשרת צבירת נקודות במעמד הרכישה בחנות.

כ-30% מהמשתתפים דיווחו כי הם בוחרים להשתמש בכרטיס ספציפי לתשלום בחו"ל על סמך פרמטרים פיננסיים- בעיקר עמלת המרה נמוכה, ועוד כשליש דיווחו כי בחירתם מבוססת על 'נוחות והרגל'.

תוכן שאסור לפספס
1 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
1
הקניון בתמונה בישראל?
אולי גם יעניין אותך
בארץ