חברת תנובה הודיעה היום (רביעי) ללקוחותיה בשוק הקמעונאי והמוסדי, כי מחירי מוצרי מעדנות, מאמא עוף, ואוליביה יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-7.4%, לראשונה מזה 10 שנים.
בנוסף, לראשונה מזה כ-15 שנה, יתייקרו מחירי מוצרי טירת צבי בשיעור ממוצע של כ-5%. המחירונים המעודכנים ללקוחות יכנסו לתוקף ביום חמישי, י"ב בסיון (1.6.2023).
בחברת תנובה טוענים כי ההתייקרות נובעת מהעלייה החדה במחירי הסחורות וחומרי הגלם בשנתיים האחרונות, בהם מחירי הקמח, חזה העוף, הבקר, השמן, והירקות, ותשומות נוספות כדוגמת חשמל, דלק, מים, שכר עבודה ועוד. "כך למשל", מציינים בחברה, "חומר הגלם חזה עוף המהווה כ-50% לפחות מהרכב מוצרי מאמא עוף, התייקר לחברה בתוך שנתיים בכ-25%, ומחיר הקמח התייקר למעדנות בכ-43%".
כזכור, רק לפני כשבועיים העלתה תנובה את מחירי מוצרי החלב שלה, כאשר מחיר המוצרים המפוקחים יעלה בשיעור של כ-8.28%, ומחירי המוצרים הלא מפוקחים יעלו בשיעור של כ-4.65%. גם שם, הסיבה להתייקרות נבעה מ"הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן במחיר החלב הגולמי".
מלבד תנובה, גם שטראוס, טרה וגד העלו את מחירי מוצרי החלב, ואחריהן הצטרפו חברות נוספות כמו דיפלומט, שסטוביץ', קוקה קולה, יפאורה, טמפו ואסם.
הצגת כל התגובות