כיכר השבת

חוסר א(ע)ונים

כאוס בסבסוד המעונות: אלפי הורים ללא מענה אנושי

הובטח לנו שהשנה זה יהיה פשוט, לחיצת כפתור אחת ו—פוף! הדרגה תופיע. אבל המציאות? שוב תור ארוך, שוב חוסר מענה, שוב טעויות, שוב תשלומים מיותרים- מישהו כאן חשב על ההורים? (בארץ)

| 28 | כיכר השבת |
הובטח לנו שהשנה זה יהיה פשוט, לחיצת כפתור אחת ו—פוף! הדרגה תופיע
הובטח לנו שהשנה זה יהיה פשוט, לחיצת כפתור אחת ו—פוף! הדרגה תופיע (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שכל עם ישראל נשם לרווחה, עת פורסמו מבחני התמיכה לשנת תשפ"ה למעונות יום, התברר במשפחות רבות שאנחת הרווחה הייתה מוקדמת מדי.

למרות ההבטחות שהשנה הכל ילך בלחיצת כפתור, ללא מאמץ וללא ציפייה מורטת עצבים כבכל שנה, המציאות התבדתה.

נכון להיום, על פי הפניות הרבות שנערמו במערכת 'כיכר השבת', ניתן להבין כי משפחות רבות עדיין ממתינות לקבלת הדרגה ובינתיים נאלצות לשלם את התעריף המלא. משפחות אחרות קיבלו דרגה שלא תואמת את הנתונים, חלקם התבקשו לעלות מסמכים שלא קיימים, לדוגמא: טופס חזרה מחופשת לידה- כאשר האישה עדיין בחופשת לידה; ואחרות קיבלו לכל ילד דרגה אחרת.

טעויות יכולות לקרות- אבל כשיש גם עיכובים וגם טעויות במסות ואין למי לפנות- הבעיה מתעצמת.

ולמה בעצם אי אפשר לפתור את זה? כי אין עם מי לדבר. משרד העבודה והרווחה החליט לאחרונה להחליף את המענה האנושי במענה אוטומטי – והכירו את שירה, הנציגה הדיגיטלית שלא באמת יכולה לעזור.

כך נשמעת השיחה:

נציגה: "שלום אני שירה- הנציגה הדיגיטלית … איך אוכל לעזור?"

לקוחה: "אני רוצה נציג".

נציגה: "הורים יקרים מוקד השרות האנושי מטפל כרגע בבקשות סבסוד בלבד במטרה לאשר את זכאותכם בזמן הקצר ביותר- בינתיים אני יכולה לסייע לכם- במה אוכל לעזור?"

לקוחה: "אני רוצה נציג".

נציגה: "הורים יקרים מוקד השרות האנושי מטפל כרגע בבקשות סבסוד בלבד במטרה לאשר את זכאותכם בזמן הקצר ביותר- בינתיים אני יכולה לסייע לכם- במה אוכל לעזור?"

לקוחה: "אני רוצה שתקדמי את הבקשה שלי שאקבל כבר דרגה".

נציגה: "כדי לטפל בסטטוס הבקשה שלכם בבקשה אני צריכה כמה פרטים מזהים- אנא אמרו את מספר הזהות של ההורה…"

לקוחה: "********"

נציגה: "המספר שהתקבל הוא *************** האם המספר נכון?"

לקוחה: "כן".

נציגה: "אנא אמרו את מספר תעודת הזהות של הילד בקול רם וברור- ספרה אחר ספרה".

לקוחה: "************"

נציגה: "רק רגע- בודקת".

לקוחה: "אני מבינה שאתם רוצים מעוניינים לברר את סטטוס הדרגה של הילד- אנא אמרו את מספר הזהות של הילד בקול רם".

נציגה: "המספר שהתקבל הוא ******* האם המספר נכון?"

לקוחה: "כן".

נציגה: "אנא המתינו מספר רגעים בזמן שאני מאתרת את הבקשה … להלן פרטי הבקשה… הדרגה שהתקבלה היא… האם יש משהו נוסף שאוכל לעזור בו?"

לקוחה: "זה לא הדרגה שאני אמורה לקבל".

נציגה: "הייתי שמחה לעזור- תודה ולהתראות".

בקיצור, אם ניסיתם פעם לדבר עם המקרר שלכם – זה אותו דבר, רק ששירה לפחות אומרת 'שלום'.

ככל שהחורף מעמיק נראה שמשרד העבודה והרווחה נכנס עמוק לתרדמת חורף- נותרנו רק עם שירה- הנציגה הוירטואלית ועם אלפי סימני שאלה של הורים ששואלים את עצמם: כיצד פותרים את הבעיה ומי יעזור לנו בינתיים לכסות את ההלוואות?

ממשרד העבודה והרווחה נמסר:

"מבחני התמיכה לדרגות הסבסוד למעונות היום פורסמו השנה באיחור של למעלה מ-4 חודשים וזאת משום שהנושא המתין להכרעת בג״צ, בעניין אוכלוסיית הזכאים לסבסוד.

מרגע שנפתחה המערכת בסוף חודש נובמבר 2024, הוגשו למעלה ממאה אלף בקשות ומשרד העבודה פועל במרץ כדי לאשר את ההנחות לכל הזכאים, ואף ירד לשטח עם ניידות בפריסה ארצית כדי לסייע להורים להגיש את הבקשות.

נדגיש כי השנה המשרד השיג תוספת תקציבית לסבסוד, כך שמשפחות רבות יקבלו את ההנחה ומשפחות נוספות, יזכו לסבסוד גבוה יותר.

בשבועיים האחרונים הודענו כי המוקד עובר למתכונת מיוחדת במסגרתה כל המשאבים יופנו לטובת קידום מתן הדרגות. עד כה נבדקו כ-80 אלף בקשות ואנו ממשיכים להעניק את הזכאות בקצב מוגבר, כך שהשנה קצב קבלת הדרגות הוא מהיר הודות לפיתוחים ולמענים הייחודים שיצרנו.

כלל ההורים שהגישו מסמכים - לא יצטרכו לפנות שוב ולאחר בדיקתם, יקבלו את התשובה בימים הקרובים.

המוקד יפתח למענה בימים הקרובים וייתן שירות עד 20:00 בערב וזאת כדי לתת מענה לכלל ההורים הזכאים".

'כיכר השבת' בעז"ה ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות, בתקווה שיימצא פתרון וההורים יוכלו סוף סוף לנשום לרווחה.

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
27
גם אני ממתינה לדרגה כבר כמה חודשים ומשלימה להם מסמכים מיידית אבל כלום לא זז פשוט ייאוש ניסינו להתלונן למבקר המדינה אך גם לא עזר
סיוט מתמשך
26
בושה וחרפה של הנציגים לא אכפת להם מההורים אברכים וקשיי יום העיקר בבחירות...
אבא
25
נכון זה סיוט שלא ניגמר כבר שוקלים להוציא מהמעון אין אם מי לדבר חשבנו שהמפלגות שהצבענו להם יהיו פה בשבילנו גילינו שלא גם אנחנו נדאג לא ליהות פה כשהם יבקשו
דוד
יאללה חבל על הזיופים והלחצים אין הבדל במחיר בין מעון למטפלת וחוץ מגולדקנופף ומקלב אף אחד לא מרוויח
יאירה

הצגת כל התגובות

24
אוהווו כמה זה נכון . גבו לי סתם 14.000 רק אחרי 3 פעמים ששלחתי בצ'אט והתכתבתי עם אייל הנציג. ואיימתי וכעסתי מאוד פתאום תקתקו הכל . בושה נורא ואיום. נהיינו מטומטמים עם כל ההתקדמות הזו
אדל
23
פניתי לתלונות הציבור ולשר העבודה בעצמו ושום דבר לא זז!!
אברך ממתין לדרגה
22
לא מספיק היינו בני ערובה של השר הנורא מכל .כל העניין בבגץ זהו סתם תירוץ. גם אין מענה אנושי שזה נורא בפני עצמו אלא. כאשר יצא קול קורא נדרשנו למלא טופס אחד שיוכלו לבדוק מול ביטוח לאומי את השכר וכו.אחרי חודשיים של המתנה פתאום מבקשים מסמכים תושי שכר וכו. בינתיים העול הכלכלי נופל עלינו .
דידי
21
הם לא עושים כלום עם זה אם ההורים היו מאחרים בתשלום ......
Jj
20
לא משרד העבודה והרווחה. מידע בסיסי !!!!
משרד העבודה
19
הזוי מה שקורה !!! צעקות ההורים נותרת אילמות
קריית גתי
18
במקום להפעיל את שירה, שינתבו את זהבצורה יעילה יותר, ושתהיה בדיקה ראשונית על ידי בוט את תקינות המסמכים ואם חסר משהו, וכאשר התהליך אוטומטי, תוך יום הורים יכולים לדעת מה חסר ולהשלים בהתאם ולא לחכות חודשים ולרדוף אחרי המערכת!
ממש תמסכל
17
כעובדת לשעבר במשרד העבודה והרווחה זה לא מפתיע. חוץ מלחמם כסאות ולשתות כל חצי שעה קפה על חשבון המדינה העובדות שם לא עושות כלום
אנה
16
ממש מתסכל, הגשתי ביום הראשון שהמערכת נפתחה,לאחר כחודש+ולאחר שניסינו הרבה, נמסר לנו שחסר מסמך ולכן הדרגה היא 12... שלחנו את המסמך באותו יום ומאז יותר מחודש חוץ משירה אין מענה.
מתסכל!
15
משרד עבודה ןרווחה-ההורים לא יכולים לעבוד בגללכם ובטח שלא רווח להם בחיים. נישאר רק משרד!
אנו
14
הוצאתי השנה 2 ילדים מהמעון ההכנסות צנחו אי אפשר עם התמ''ת האלה משרד שלא ברא הס''מ ממש סיוט גדול
אני
13
אני קיבלתי דרגה 3ברוך השם אחרי תפילות רבות ואמונה בהשם תאמינו לי תתפללו להשם ותאמינו ולא תצטרכו להתעצבן
רעות
12
יש להם מייל שלשם אפשר לפנות בנוגע לכל דבר ולקבל מענה- רק שבחודשים האחרונים משום מה המייל מלא ולא מקבל הודעות חדשות...
חיה
11
הטימטום הוא שכל שנה בתחילת שנה גם יש עומס אבל השנה יש להם תירוץ טוב
בן ציון
10
חחחחחח בדיוק היום דיברתי עם שירה.... חוסר יעילות משווע שלא ימכרו לנו שיש נציגה וירטואלית מחכה כבר לדרגה החודש אני הולכת לשלם כמעט 6000 למעון ל2 ילדים איך יכול להיות שהם בדקו יותר מ80 אלף בקשות מתוך 100 כשרוב החברות שלי עדיין לא קיבלו דרגה? מדינת חלם
דנה
9
ההורים מסכנים משלמים כבר כמה חודשים בלי מענה ממש חוצפה😡
רותי
8
זה על באמת לא הגיוני שהם גובעים כמה שהם רוצים ואין עם מי לדבר.
אבי
7
סוף סוף מעלים את הנושא הכאוב והמתיש
אברהם
6
חוצפההההה שאין כמותה לגדל חמישה ילדים ולשים כול חודש 3800 שקל זה המון כסף למה צריך לחכות כל כך הרבה לדרגההה????? מרשים לעצמם ובינתיים אנחנו נחנקים
שירן
5
סיוט מתמשך שירות פח אשפה
דוד
4
זה פשוט לא להאמין אנחנו הורים לתאומים שמשלמים סכומי עתק, הדרגה שקיבלנו ממש עכשיו לא תואמת את הנתונים שלנו כלל לעומת שנה שעברה שקיבלנו דרגה מותאמת. אין מענה אנושי והשירה הזאת לא עוזרת בכלל. מדינת ישראל 2025 בזיון פשוט
לימור
3
נמאס לנו כבר למלא פרטים שוב ושוב ושוב ושוב.... שום דבר לא זז😡
יעל
2
הנציגים שלנו צריכים אותנו רק בבחירות. ואין
אהובה
1
אין מענה ועודים הרבה טעויות לי גם לא נתנו דרגה וזה טעות חייב להיות אפשרות לדבר עם מענה אנושי זה פשוט חוצפה של דבר שככה מתנהל שרות ציבורי
חיה
אולי גם יעניין אותך
בארץ