החרם נגד חברת שטראוס עלית הולך וצובר תאוצה. עמוד הפייסבוק של ישראל יקרה לנו מציג כבר יותר מ-10,000 "לייקים" שמביעים תמיכה בחרם על חברת הענק, בעקבות מחירי המוצרים.
התארגנות המחאה נגד החברה החלה לאחר שהתברר כי במקומות שונים בחו"ל, מחירי המוצרים זולים בהרבה מהמחירים בישראל.
כך למשל, חטיף החברה, "פסק זמן" נמכר בארה"ב במחיר של 69 סנט בלבד (כ-2.6 שקלים לעומת כ-6.3 שקלים בישראל). גם החטיף "טוויסט" נמכר ב-39 סנט ו"טעמי" נמכר ב-59 סנט בלבד. מדובר בפערים בני עשרות אחוזים, בהשוואה למחירים בישראל.
בעקבות זאת, פתח בסוף השבוע האחרון אוהד לוי, בן 23, דף פייסבוק תחת הכותרת "לעם נמאס - שטראוס עלית לנו ביוקר".
לוי פנה לגולשים: "אם נמאס לך לשבת ולא לעשות כלום והחלטת שהגיע הזמן לשינוי, לחץ לייק. אנחנו לא מטומטמים ולא מוכנים לשלם". מאות גולשים כבר הביעו תמיכה ולחצו 'לייק'.
משטראוס נמסר בתגובה כי "בעקבות המחאה, חברת שטראוס ביצעה הוזלות קבועות של כ-10% בממוצע בלמעלה מ-50 מוצרים מרכזיים, כולל מוצרי חלב, שוקולד פרה, קפה טורקי, חומוס אחלה ועוד. מדובר בהוזלה קבועה, לא אקט שיווקי, לא הנחות חד-פעמיות ולא 'מבצעים', אלא במחירי מחירון מוזלים וקבועים.
"זאת ועוד, החברה קלטה ביוזמתה את עובדי כוח-האדם שעבדו אצלה הרבה לפני השביתה שנערכה באחרונה, קיצצה בשכר ההנהלה והבכירים והטיבה את תנאי עובדיה, כי צדק חברתי אינו מתבטא רק בהורדת מחירים, אלא בדאגה לקיומה של החברה המפרנסת עשרות אלפי עובדים ברחבי הארץ.
"החברה תמשיך להיות קשובה לצרכניה. מחיר המוצר של שטראוס לקמעונאי הוא 3.5 שקלים לפני הנחות נוספות הניתנות בהתאם להיקפי הרכישות מהחברה. המחיר לצרכן נקבע על-ידי הקמעונאי בלבד".
הצגת כל התגובות