כיכר השבת

רפורמה בתחבורה הציבורית

ראש עיריית ב"ב: "לא נענו לבקשות הרשויות המקומיות"

תקלות, איחורים, עומסים ובעיקר הרבה בלבול, ליוו את היום העמוס הראשון של הרפורמה בתחבורה הציבורית. יעקב אשר, ראש עיריית בני-ברק - היחיד מבין ראשי-הערים שמותח ביקורת פומבית: "מתכנני הרפורמה לא נענו לבקשות של הרשויות המקומיות. חלק גדול מהסבל ניתן היה למנוע", אומר ל"כיכר השבת" (בארץ)

| 5 | כיכר השבת |
ראש עיריית ב"ב: "לא נענו לבקשות הרשויות המקומיות"
(פלאש 90)

הנוסעים זועמים, ראשי-ערים מאוכזבים, אבל רק ראש עיריית בני-ברק, הרב יעקב אשר, מותח ביקורת באופן פומבי כנגד הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש-דן.

בראיון ל"כיכר השבת" הוא אומר: "הציבור החרדי הוא ציבור שחי על התחבורה הציבורית, הוא הציבור בעל כושר מינוע הכי נמוך. לא רק קשישים וילדים, כולם נוסעים באוטובוסים, לכן הזהירות צריכה להיות יותר גדולה כשמדובר בציבור זה".

למרות אכזבת ראשי-הערים באיזור גוש-דן מהשינויים שנעשו ללא התחשבות בבקשות, בהערות ובהצעות שהעלו בפני מתכנני הרפורמה, רובם ככולם שומרים על שתיקה ולא מבקרים את חסרונות הרפורמה.

לעומתם אשר אומר בנחרצות: "היינו בישיבות שונות, העלינו בקשות שיכלו במעט תשומת לב לפתור את כל העניין. אך הבקשות נדחו שוב ושוב. לדוגמא, בנושא פתיחת קו לתל השומר. התרענו בנושא זה, אך ללא הועיל".

הוא מוסיף ואומר: "אין לי ספק ששר התחבורה ומנכ"ל משרדו חפצים לסייע לעיר בתחומי תחבורה שונים, אך מה שקרה ברפורמה בתחבורה הציבורית הוא שצוות מקצועי של המשרד וחברת 'נתיבי איילון' הכינו את התוכנית. לפני כחודש ישבתי איתם שוב והעליתי את הנקודות הבעייתיות, היו דברים שעליהם אמרו לנו כי אנו צודקים, אך כבר מאוחר מידי, השינויים נקבעו והחוברות כבר הודפסו. חבל. חלק גדול מהסבל היה אפשר למנוע".

אשר נפגש אתמול עם ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר ועדת המשנה לתחבורה הציבורית בכנסת, כדי לדון בנושא, והעלה גם בפניו את הדברים הכואבים.

ח"כ אייכלר ציין בפגישה כי בניגוד לירידה הדרסטית במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בגוש-דן בשנים האחרונות, בעיר בני-ברק חלה עלייה בתחום. הוא הבטיח כי יעלה השבוע לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת את ההסדרים החדשים על כל משמעות פגיעתם בתושבי העיר, וידרוש את השינויים הדרושים כפי שהוצגו על-ידי ראש העיר.

על הטענה כי רק מאבק חרדי יכול להוביל לשינוי המצב, אומר הרב אשר "אני לא הופך את זה למלחמת חרדים-חילונים, במקרה הזה, זה ממילא לא נכון. כל גוש-דן נפגע באותה צורה".

הוא מבטיח לציבור התושבים שלו כי לא ירפה מהנושא. "אנחנו נפעיל את הלחץ, וביחד עם לחץ התושבים, ובסיוע חברי כנסת, כמו הרב אייכלר, נביא לשינוי הדרוש, בעיתוי המהיר ביותר".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה לפניית "כיכר השבת":

"מערכת הקווים החדשה של מטרופולין תל-אביב, ובכלל זה בני-ברק, החלה לפעול זה היום השני. השירות לתושבי בני-ברק משתפר משמעותית במערכת החדשה. כל בקשה לשינוי תיבחן בהמשך, לאחר תקופה שבה המערכת תוטמע במלואה והנוסעים יתרגלו למסלולים החדשים שמציעה המערכת".

תוכן שאסור לפספס
5 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
4
כול מה שקורה ברפורמה בתחבורה ,התייקרות הזוחלת במוצרי המזון יבוא כבומרג לליכוד בבחירות לכנסת.
שרה
3
א"כ, הסבר נא לי כבוד ראש העיר בני ברק כיצד זה הצליח ראש עיריית גבעתיים להחזיר את קו 45 לגבעתיים ורמת גן ואתה לא הצטרפת ודרישה להחזיר את הקו הזה גם לבני ברק ???
בנצי
2
גם שסגרת את סמינר פעמי רחל לא שאלת את ההורים אם הבנות מרוצות בסמינר או לא, כך שאתה בדיוק כמוהם תתביש לךך
עומר

הצגת כל התגובות

1
גם העלו את המחיר ב 40 אגורות וגם בלבלו את העיר.הציבו בכל תחנה 2 דיילים מהבוקר עד הערב ב 30 שח לשעה והם לא עושים כלום אזרח שכואב לו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשר כוכבי
אולי גם יעניין אותך
בארץ