על רקע אשפוזם של שני לקוחות שאכלו אתמול סלט וכריך טונה באחד מסניפי הרשת, קיים היום (רביעי) משרד הבריאות שימוע לנציגי ארומה תל אביב.
במסגרת השימוע, שנערך לסניף בגין בלבד, עלה כי המקרר היה תקול והטיפול בטונה הגולמית היה לקוי. הסניף נסגר עד לטיפול בליקויים.
במהלך השימוע הוצגו לנציגי העסק הממצאים שעלו בביקורת התברואית, ובהם אי עמידה בנהלי משרד הבריאות ואי עמידה בהנחיות היצרן. המשרד הנחה את הנציגים לתקן את הליקויים, ורק אז יוכלו לקבל אישור לפתוח מחדש את בית העסק לציבור הרחב.
משרד הבריאות ממשיך לבדוק את האירוע ברמה המקומית וברמה הארצית, ובמשרד ממתינים לתוצאות המעבדה המדוייקות שיגיעו מחר בבוקר.
מוקדם יותר היום משרד הבריאות פשט על סניף "ארומה תל אביב", אסף דגימות של הטונה שהיה בשימוש לבדיקות מעבדה, השמיד את שאר המוצר ואסר שימוש של משלוח של הטונה עד לקבלת התוצאות.
ד"ר דניאל טרוצקי, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי איכילוב, הסביר אתמול כי "השניים הגיעו בעקבות תגובה אלרגית חריפה שמקורה בהרעלה מהדג טונה אותו אכלו בשם 'הרעלת מזון סקרומבואידית'. מיד עם הגעתם הענקנו לשניים טיפול מתאים שמיד הטיב עם מצבם והם החלו להתאושש".