אם אתם חוששים מהעבודות בכניסה לירושלים, יש לכם סיבות טובות. החל מיום ראשון ה-14.7.19 ייחסם לתנועת רכבים פרטיים קטע הכביש משדרות שז"ר שבין גשר המיתרים עד אחרי בנייני האומה משני הכיוונים. הכביש יישאר פתוח נתיב אחד לכל כיוון עבור תחבורה ציבורית בלבד שתמשיך לפעול לאורך כל העבודות.
אם תגיעו ברכב פרטי מהכניסה לירושלים, תאלצו לפנות או ימינה לשדרות הרצל, או שמאלה קודם גשר המיתרים לרחוב ירמיהו. חסימת עורק התנועה הראשי צפוי להביא לפקקים רבים בבירה, שגם כך לעתים פקוקה יתר על המידה.
חמשת הימים הראשונים של החסימה הולכים להיות הקשים ביותר. פעילות הרמזורים באזור תופסק והתנועה תוכוון ע"י שוטרים ופקחים. צפויים עומסי תנועה כבדים ובעירייה ממליצים להימנע מהגעה לאזור. לאחר מכן ביום שישי צפויים הרמזורים לחזור במתכונת חדשה שתקל מעט על העומסים.
הסיבה לסגירת הכביש, תחילת שלב ב' בעבודה על פרויקט המרכז לעיר - רובע העסקים החדש של ירושלים. במסגרת הפרויקט יבנו אלפי מ"ר של מגורים, מסחר ושטחי ציבור, ובכלל זה הקמת המרכז התחבורתי המשולב הגדול בישראל שיכלול את הרכבת הקלה, הרכבת המהירה לתל אביב והתחנה המרכזית.
העבודות צפויות להימשך 3-4 שנים של פקקים ועומסים בגישה למרכז העיר שישפיעו באופן ישיר על הצירים המרכזיים של העיר דוגמת כביש בגין שאליו תתנקז חלק גדול מהתנועה ואף הוא צפוי להיות עמוס מאד שכן דרכו ייכנסו וייצאו מירושלים. העירייה ממליצה למגיעים ברכב פרטי - להיכנס לירושלים דרך כביש 443/כביש 1 מנהרת הארזים המתחברת לכביש בגין וכן ליוצאים דרך כביש בגין למנהרת הארזים או כביש 443.
בעירייה מודעים לעומסי התנועה שצפויים ולדבריה הם בלתי נמנעים לנוכח העבודות שישדרגו את הכניסה לירושלים ההכנות לשלב זה מבוצעות מזה שנים, ולשם כך הורחבו רחובות מקבילים דוגמת ירמיהו והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. לדברי העירייה, עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין שהורחבו במיוחד.
למרות שתנועת התחבורה הציבורית תימשך כסדרה לאורך תקופת העבודות. בשבוע העבודות הראשון בין התאריכים 14-19 ביולי, ייתכנו שינויים נקודתיים במיקום קווים ותחנות. הנוסעים יעודכנו בשינויים באמצעי התקשורת, בתחנות ובאמצעות מערך דיול והכוונה מקצועי שיפעל בשטח מטעם העירייה.
בימים אלה מסתיימות עבודות הכרייה המבוצעות מתחת לכניסה לעיר מאז שנת 2015 לטובת מעבר רכבים פרטיים בתת הקרקע והקמת חניון ובו כ-1,300 מקומות חנייה. העבודות כוללות כריית מנהרה תת קרקעית באורך של 250 מטרים ובעומק של 30 מטרים מתחת לפני הקרקע. בשלב זה, על מנת לאפשר פתיחה מלאה ולהשלים את העבודות עד לסוף שנת 2022 כמתוכנן, נדרשות העבודות לעלות אל מעל לפני הקרקע לטובת ביצוע שערי הכניסה (פורטלים) מול גשר המיתרים וליד רחוב אגריפס שם תהיה היציאה.
צוות הפרויקט פועל בתיאום מלא מול משטרת ישראל והגורמים העירוניים על מנת לווסת את עומסי התנועה ולתת מענה לתושבי העיר והבאים בשעריה בתקופת ההסתגלות להפעלת הסדר התנועה החדש.
כאמור, בעירייה מודעים לעומסי התנועה הצפויים ועל מנת לסייע ככל הניתן לתושבי העיר ולבאים והיוצאים בשערי ירושלים, יופעל מוקד וואטסאפ והודעות זמין שמספרו 054-884-8323 וכן יינתן מענה שוטף במוקד העירוני 106.
בעיירה ממליצים בנוסף להתעדכן באפליקציות WAZE ו-MOOVIT ומומלץ להשתמש בתחבורה הציבורית, ברכבת הקלה וברכבת ישראל.
ירושלמים, שיהיה לנו בהצלחה.
הצגת כל התגובות