כיכר השבת

עלייה במחירי התחבורה הציבורית

לאחר הקפאה של שנתיים, משרדי האוצר והתחבורה החליטו על עלייה במחירי התחבורה הציבורית, החל ממחר. נסיעה עירונית תעלה 6.90 וחופשי חודשי יעלה 246 שקל (בארץ)

| 2 | כיכר השבת |
לאחר הקפאה של שנתיים: עלייה במחירי התחבורה הציבורית
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לאחר הקפאה של שנתיים, משרדי האוצר והתחבורה הודיעו כי החל ממחר (רביעי), 1.1.2014 יעלה מחיר הנסיעה בתחבורה הציבורית, באוטובוסים וברכבת, בשיעור של 4.7%, במקביל לעליית המדד, זאת לאחר שבמשך שנתיים הוקפא המחיר ונשאר ללא שינוי.

במחירים המעודכנים, חופשי חודשי בחיפה, גוש דן וירושלים יעלה 246 שקל במקום 235 שקל כיום. נסיעה עירונית בודדת תעלה 6.90 שקל במקום 6.60 שקל כיום.

נסיעה במתל אביב לירושלים תעלה 18.80 שקל במקום 18 שקל כיום. נסיעה ברכבת מחיפה לתל אביב ובחזרה תעלה 58 שקלים במקום 55 כיום. תעריפי המוניות יישארו ללא שינוי.

על אף ההודעה המשותפת, משרד התחבורה ומשרד האוצר מתקוטטים ביניהם מי האשם בעלייה הצפויה.

שר התחבורה ישראל כץ טוען כי שר האוצר יאיר לפיד התעלם מבקשותיו החוזרות שלא להעלות את המחירים. מנגד באוצר אומרים כי ביכולתו של שר התחבורה בעצמו לחתום על צו ובכך למנוע את ההתייקרות.

במשרד התחבורה אומרים בתגובה כי "שר התחבורה פנה לשר האוצר בבקשה למנוע את עליית התעריפים הצפויה ב-1 בינואר בשיעור של 4.7%. השר כץ ציין כי משרד התחבורה עושה מאמצים גדולים להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית בקרב האוכלוסיות השונות ובעיקר בקרב מעמד הביניים. השר כץ הציע לשר האוצר לפנות יחדיו לממשלה במטרה למנוע את עדכון התעריפים בסבב הנוכחי, אולם לפיד דחה את הצעתו וציין כי מחירי התחבורה הציבורית מתעדכנים פעמיים בשנה, בהתאם לעליית המדד. שר האוצר הוסיף כי עדכון תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית אינו דורש את הסכמת השרים או חתימתם וכי מדובר במנגנון אוטומטי הקיים במסגרת צו הפיקוח על המחירים".

"שר האוצר לא קיבל את הצעתו של כץ להקפיא את התעריפים בנימוק כי בשנים האחרונות הקציב משרד האוצר סכומים גדולים לתקציב הסובסידיה של התחבורה הציבורית. לדבריו, דחיית ההתייקרות עלולה להגדיל את הסובסידיה של משרדו לתחבורה הציבורית", טוענים במשרד התחבורה.

אולם בדו"ח תקדימי שמפרסם ארגון צרכני התחבורה בישראל "15 דקות", המדרג את ערי ישראל לפי שירותי התחבורה הציבורית, ניכרים פערים גדולים בין טיב שירותי התחבורה הציבורית הניתנים במרכז לבין אלו שבפריפריה.

בעוד שתושבי מרכז הארץ ישלמו מחר עבור הנסיעה בתחבורה הציבורית, תוספת של 4.7%, באזורי הפריפריה המחיר עולה אף יותר והתוספת עומדת על 5% ומעלה.

מנכ"ל "15 דקות" גיל יעקב תוקף את שר התחבורה בחריפות ומכנה אותו "בולדוזר שרומס את נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, פוגע ביישובי הפריפריה ובתקופתו הפגיעה בנוסעים בתחבורה הציבורית הפכה למסורת".

נתון מעניין העולה מן הדו"ח, מציב את ביתר עילית, מודיעין עילית ובני ברק בראש הרשימה כערים אשר תושביהן זוכים לשירות התחבורה הציבורית הטוב ביותר.

בעבר התייחס יעקב לדברים ואמר אז כי "מן הראוי שראשי הערים והמועצות בישראל ילמדו מנבחרי הציבור החרדי, המשקיעים זמן רב ומפעילים לחץ אפקטיבי על משרד התחבורה במטרה לזכות לשירות תחבורה ציבורית עבור הציבור שבחר בהם".

לאור העלייה הצפויה, תתקיים מחר הפגנת מחאה מול משרדי התחבורה בירושלים.

תוכן שאסור לפספס
2 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
1
איפוא המנהיגות שתדאג שהתעריפים לא יעלו?. איך בלי היסוס משלמים על קטעי כביש סלולים סכומים דימיוניים של מליירדים לאן הולכים המיליירדים אולי תגלו לציבור ? כי העבודה בכביש היא איטית ונעשית על ידי עובדים בשכר מינימום ומינימום עובדים.
אא
אולי גם יעניין אותך
בארץ