פייסבוק החלה בסוף השבוע לשנות את הדרך שבה היא מסננת פוסטים וסרטונים שמופיעים במרכז פיד החדשות. זאת כחלק ממה שמארק צוקרברג, המנכ"ל והמייסד, הגדיר כסדרה של שינויים בעיצוב הרשת החברתית הגדולה בעולם. מייסד פייסבוק, בוודאי לא האמין שההכרזה שלו תעלה לו ביוקר. הוא הכריז על השינויים הצפויים בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו ביום שישי והדבר גרם לצניחת המניה בקרוב לחמישה אחוזים. מדובר בהפסד של קרוב לשלושה מיליארד דולרים, דבר שאף גרם לצוקרברג לאבד, זמנית, את מקומו הרביעי ברשימת עשירי העולם, לטובת איל ההון הספרדי אמציו אורטגה מייסד זארה.
בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כתב צוקרברג כי הרשת החברתית הגדולה בעולם תשנה את האלגוריתם על מנת שהמשתמשים ייראו בפיד שלהם מה קרובי המשפחה שלהם והחברים שלהם שיתפו. מנגד, פייסבוק תחשוף פחות תכנים שאינם ממומנים של חברות ואתרי אינטרנט.
פייסבוק, שבבעלותה ארבע מהאפליקציות הפופלריות בעולם - כולל אינסטגרם - העדיפה במשך שנים לחשוף בפני הגולשים את הפוסטים שהאלגוריתם שלה סימן ככאלו שיעוררו עניין. צוקרברג, מייסד החברה בן ה -33, כתב כי זו כבר לא תהיה המטרה. "אני משנה את ההוראה שאני נותן לצוותי המוצרים שלנו מלהתמקד בחשיפת תוכן רלוונטי, להתמקדות באינטראקציות חברתיות משמעותיות יותר", כתב מייסד פייסבוק בפוסט. צוקרברג הוסיף כי הדבר יועיל עבור המשתמשים בטווח הארוך.
צוקרברג כתב עוד כי בפייסבוק מרגישים אחריות כדי לוודא ששירותי החברה הם לא רק "כיפיים" עבור המשתמשים, אלא גם יביאו לתועלת לאנשים. "למדנו את המדמה הזאת בזהירות על ידי מחקר אקדמי ומחקר שלנו שערכנו עם מומחים מובילים באוניברסיטאות", הוא כתב.
כמובן שפייסבוק לא תתנגד שחברות ישלמו לה כדי לחשוף פוסטים של חברות מסחריות. ג'ון הגמן, סגן נשיא בפייסבוק, אמר כי הפרסום ברשת החברתית לא יושפע מהשינויים ומי שבעצם ישלם את המחיר יהיו האתרים השונים שלינקים שלהם מופצים ברשת החברתית.
עם יותר מ-2 מיליארד משתמשים בחודש, פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם. בנוסף היא גם בין התאגידים הגדולים בעולם עם הכנסות של 36 מיליארד דולר ב-12 החודשים שבין אוקטובר 2016 לספטמבר 2017. רוב הכנסות החברה הן בעיקר מפרסום והחברה מנסה כל העת להתייעל על מנת לשפר את החוויה וכמובן להגדיל את הרווחים שלה.