כיכר השבת

היסטוריה ואקטואליה

התגובה החריפה לאגרתו של האדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש

לאחר שחשפנו את מכתבו החריף של כ"ק הרבי הריי"צ מליובאוויטש ל"מועצת התורה" (כדבריו), ועל התגובה הקצרה של כ"ק הרבי מגור ה"אמרי אמת", ה תגובתו הארוכה והחריפה של ר' מנדל קמינר מעסקניה הגדולים של 'אגודה' באותם השנים (היסטוריה)

| 173 | כיכר השבת |
האדמו"ר הריי"צ
האדמו"ר הריי"צ (צילום: בארי גורארי, מתוך wikimedia)

פרק ד': בשבוע שעבר חשפנו את מכתבו החריף של כ"ק הרבי הריי"צ מליובאוויטש ל"מועצת התורה" (כדבריו), ועל התגובה הקצרה של כ"ק הרבי מגור ה"אמרי אמת".

אם הרבי מגור הגיב קצרות לרבי הריי"צ, מי שכן הגיב בארוכה הוא ר' מנדל קמינר מעסקניה הגדולים של 'אגודה' באותם השנים, שיצא להגן בחירוף נפש על גדולי ישראל שכיהנו דאז במועצת גדולי התורה, כמרנן ורבנן הגאונים רבי חיים עויזר גרוזינסקי, והרבי מגור ה'אמרי אמת', לאחר שהדברים שכתב הרבי הריי"צ "הורדתם את כבוד התורה והיראה, חיללתם אותה, בזותם את דבר ד' מילאתם עפר בעיני על היראים... שלובי זרוע ילכו את העגל אשר העמידו... הרוח אשר בפי נביאי אחאב... פרץ גדרם של ראשונים... הניף את החרבה אל צואר ילדי ישראל", צרמו לו.

להלן נצטט קטעים מתוך אגרתו של ר' מנדל קמינר שמלשונה החריפה מובן מדוע שנים רבות היא לא פורסמה מעיני הציבור, לאחר שגם אגרתו של הרבי הריי"צ לא פורסמה.

ווארשא יום ה' א' ניסן תרפ"ב

כבוד הרה"ק בנשק"ע[1] מוהרר"י שניאורסאהן שליט"א מליבואוויטש.

הנה קבלנו מכ"ק נשיאנו אדמו"ר מגור שליט"א מכתב ארוך וערוך מכ"ק שליט"א ל"מועצי התורה" (כנראה אין כ"ק מכירם למועצת "גדולי" התורה כשמם...) במדינתנו, ונרשה את עצמנו להשיב לכ"ק שליט"א בארוכה".

אם הרבי הריי"צ טען שכל "נשיאי ישראל המירו דגלם בפסל", ר' מנדל קמינר מגיב על כך בחריפות: "כל גדולי הדור בפולין, ליטא ואונגרין סלובקיא וכו' וכו' הנם עפ"י דבריו – "נביאי אחאב ועושי העגל" – ורק הוא הנהו היחיד שנשאר נביא לד'?!".

הרבי הריי"צ חלק על 'אגודה' בנושאים שונים, והמרכזי בהם הוא יחסה למצוות ישוב ארץ ישראל על ידי חקלאות, פעולה שלדבריו מדובר בעבירה, ולגבי טענה זו, מגיב ר' מנדל קמינר כי "כל החרדים בארץ ישראל ואף הקיצונים שבקיצונים וביניהם הרב רח"י זוננפלד והרה"ג מהר"י דיסקין שליט"א... צריכים... להתעסק בישוב החמרי הממשי, לבנות בתים ולקנות קרקעות והם בעצמם יסדו חברות על זה" [כוונתם על הקמת ישוב חומרי כהכנה להקמת ישיבות] והכי גם המה בעושי העגל חלילה?".

ר' מנדל קמינר כולו פגוע לכבוד התורה של רבותיו חברי מועצת גדולי התורה ובראשם הרבי מגור, ולאחר שקרא את דברי הרבי הריי"צ, הוא קבע שהיה מי דיבר סרה באוזניו, ולכך הרבי הריי"צ כעס וטעה לחינם: "ומי שאמר לו עתיד ליתן הדין שדיבר סרה על כל חכמי ישראל, והביא את כ"ק שליט"א לידי כעס וטעות".

בסעיף י"ב דוחה ר' מנדל קמינר את דברי הרבי הריי"צ שסבר שאין זה הזמן שניסע לארץ ישראל, בטענה שגם הרה"ק מוויטבסק מתלמידי הבעש"ט נסע לארץ ישראל, וגם זקנו של הרבי הריי"צ אדמו"ר הגר"ז מלאדי רצה לנסוע לאה"ק.

אחת מהטענות שהיו לרבי הריי"צ על אגודה היא, שמוסדות החינוך שעמדו תחת חסותה בפולין שכללו בית ספר לבנים "יסודי התורה", ותיכון לבנות בוורשא "חבצלת", מלמדים לימודי חול.

ובסעיף ט"ו נכתב: "ואם כ"ק שליט"א כותב הרבה פעמים שיסדנו "יסודי התורה" בדברים הנוגדים אל התורה" – ידע כי חטא גדול בזה נגד עמודי היהדות, ואתו תלון משוגתו, והשי"ת הטוב יכפר לו".

בסעיף י"ז נכתב: "דבריו מעוררים שחור אבל מכאיב לב גדול מאד, בראותנו איך הוא צועק ודואג... חס וחלילה, לא תהא כזאת בישראל! ובשום אופן אינם מבינים איך לקח לו כ"כ עוז ואומץ, לדבר דברים כאלה אשר אין להם שחר, כאלו רק מאמין אחד באלוקי ישראל נשאר בעולם, מה זאת? איך נקרה הדבר הלז?".

לגבי העלייה לארץ ישראל ש'אגודת ישראל' עודדה, הרבי הריי"צ הציע שמהגרי העבודה מאירופה יעברו לאמריקה, או לכל מקום אחר בעולם, אולם לא לארץ ישראל.

עוד כתב ר' מנדל קמינר במכתבו לרבי הריי"צ: "בראשונה בל נמנע מלהביע את השתוממותנו ופליאתנו הנשגבה על אופן כתיבתו, כי אף שהנהו רחוק מאד ממקום המעשה, זמן של שבע שני עוני עם מאורעות אלפי שנים, עבר מאת אשר ידע והכיר המצב במדינתנו, וגם היום עוד די מחיצות ותהומות מגבלות בינינו ובינו – הרהיב עוז בנפשו לכתוב כתב אשמה כזה על מנהגי עם ישראל גאוניו וצדיקיו רבניו וחכמיו שמדינתנו, ולא רק שבמדינתנו".

לדברי ר' מנדל קמינר התרופה היחידה לקיום התורה והדת היא ב'אגודת ישראל' "והיא הרבתה כבוד שמים"

לגבי האשמתו של הרבי הריי"צ כי רבני 'אגודה' הם "פורצי גדר של ראשונים - הורד כבוד התורה והיראה, חיללתם אותה, בזותם את דבר ד' מלאתם עפר בעיני כל היראים", כותב ר' מנדל קמינר: "הלא תצילנה אזני כל איש יהודי לשמוע דברים כאלה יוצאים מפי יהודי פשוט ומכל שכן מפי בנש"ק[2] ירא וחרד כמוהו... והכל על יסוד שמועות שקר ושוא, בנה מגדלים הפורחים באוויר והמציא כלילות ותואנות, על צידי ישראל וקדושיו – אשר תורת ד' ותורתו להם לקו – ואשר כל החרדים והת"ח במדינתנו יאמרו לכל הגה היוצא מפיהם".

על האשמת הרבי הריי"צ שאנשים "חטאים בנפשותיהם, בעלי כחש ומרמה היו בזה ללכוד את כת"ר שליט"א ברשתם", הגיב ר' מנדל קמינר: "ידע כ"ק כי אצל נשיאינו הרבי מגור שליט"א אין כלל אנשים כאלה, כי כך האיניציאטיבה של העבודה הוא רק מרצונו, והוא הוא המעורר אחרים".

אם לדברי ר' מנדל קמינר לרבי מגור אין עסקנים המשקרים עליו, אצל הרבי הריי"צ יש גם יש: "הננו מוכרחים לאמר, כי לדאבוננו סבבו את כ"ק שליט"א בכחש ומרמה".

המכתב הינו ארוך וארוך והינו פס הקול של האידאולוגיה החרדית, וחבל ששנים רבות הוא צונזר מעיני הציבור.

לדברי ר' מנדל קמינר 'אגודה' שוללת את הציונות בתכלית, ולאחר הצהרת בלפור יצאו בקול חוצב להבות אש נגד הציונים והמזרחים, והזהירו שחלילה לומר על זה גאולה או ענין של שופר של משיח, כי זהו כפירה בעיקרי הדת. ברם מדגיש ר' מנדל קמינר שאי אפשר לבטל מצוות ישוב ארץ ישראל שהיא נצחית מהתורה.

על פרשנותו של הרבי הריי"צ על המעשה המובא בחז"ל על ר' ינאי שנטע ארבע מאות נטיעות, (וממנו מובן שישוב מצוות ישוב ארץ ישראל מקויים גם בחקלאות), שלדברי הרבי הריי"צ מדובר בדברי נביאות, כתב ר' מנדל קמינר: "לפלא שלא ראה דברי ה'שיטה מקובצת' במקומו בשם הראב"ד, שכותב שממש היא מטעם ישוב ארץ ישראל! וייסוד בתי חרושת אולי יותר טוב מנטיעות, שצריכים להיזהר בהן מתרומות ומעשרות ושמיטה".

מוסיף ר' מנדל קמינר: "ולא חינם כנראה כתב הראב"ד ז"ל הרבה פעמים שרוח הקודש הופיע בבית מדרשנו – כי ראה שבעקבתא דמשיחא יוכל לשאלהו אחד המבין לצוות לנסוע לאמריקה ולא לארץ ישראל, מאין ומנין לקחת זאת...".

ר' מנדל קמינר טוען שגם כשעלה הרמב"ן לארץ ישראל הוא ראה אומן במלאכתו 'צורף', ודחה על הסף את דבריו של הרבי הריי"צ שאין לפעול בארץ ישראל ולהקים חקלאות ובתי חרושת. ר' מנדל קמינר טוען שכדאי להקים בתי חרושת יותר מחקלאות, כי בהם אין בהם חשש של שמיטה.

נסיים את שכתב ר' מנדל קמינר בסעיף ח': "כבודו של נשיאנו אדמו"ר מגור שליט"א חשוב בעינינו יותר מדי שנעשהו עצם לויכוחים, ולשנצטרך להגן עליו. אבל מה מגוחך הוא הדבר וגם מסוכן מאד. מצד אחד עומדים אלפים ורבות יהודים חרדים, יראים ושלמים וביניהם כל גדולי הדור שהנם במקום המעשה ואמרים שהרבי שליט"א מגור בעבודתו להאגודה ובענייני הכלל קידש ש"י ברבים וחיזק הדת ותוה"ק באופן הכי נחשב והכי נעלה – ומצד השני עומד כ"ק שליט"א מצד השני וכרואה חלום באסמפיה אומר עליו "פרץ גדרן של ראשונים" "והניף חרב על ילדי צואר ילדי בני ישראל" – שומו שמים! לכתוב דברים כאלה שלא שמעתן אזן מעולם, בלי שום יסוד!!".

להרחבה ועיון נוסף:

'החסידות ושיבת ציון', (תל אביב תשמ"ו 1986), אלפסי יצחק.

"רבי מנדל קמינר ספר הזיכרון והצאצאים" (ירושלים תשע"ז), ישראל נתנאל רובין.

עיתון "דער יוד".

'שיטה מקובצת' ב"ב י"ד ע"א ד"ה דילמא.

[1] בנשק"ע הוא ראשי תיבות של "בנן של קדושי עליון", ונכתב בדרך כלל לצעירים מיוחסים.

[2] בנש"ק הוא ראשי תיבות של "בנן של צדיקים", ובדרך כלל נכתב לצעירים מיוחסים.

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com
תוכן שאסור לפספס
173 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
35
רוב גדולי ישראל סוברים שאין נוהגת בזמן הזה מצות ישוב הארץ כפי שקבעו גם רבנים מהרבנות הראשית כהגרע יוסף זצל ובפרט שזה כרוך מאז ועד היום בהעברה על הדת וכל יום מידיעה נשרפים בצבא נשמות ממשפחות שומרי מצוות מאמריקה ודרום אמריקה וברית המועצות לשעבר שעשו עליה כחיילים בודדים רח"ל.
כל מה שכתבת אינו נכון. ולכן, מצות ישוב הארץ בעינה עומדת.
הרב עובדיה יוסף פסק שאיסור השבועות שלא למרוד באומות, ולא לדחוק הקץ זה עד ביאת המשיח, ולכן אסור לכבוש א"י עד משיח (הרב עובדיה בתשובתו הידועה "החזרת שטחים במקום פקוח נפש" סוף אות ז').
אברהם חזר בו מתשובה זו על כל נימוקיה. אתה לא מעודכן
הרב עובדיה חזר בו לגמרי מתשובה זו על כל נימוקיה. באמרו "אני שלום וכי אדבר המה למלחמה"
שקרן הוא לא חזר בו כלל וכלל לגבי איסור השבועות שזה עד משיח, אלא השאילה היתה מה צריך לעשות אחר שכבר עברו על איסור השבועות, והחילונים לא מוכנים לוותר על השלטון, וא"כ מה לעשות עכשיו שישפקו"נ? ובזה היה לו ספיקות, וזה נושא אחר!
לא נכון. חזר בו ועוד איך וזה מפורסם מאוד
זה "מפורסם מאוד" בעולם השקר והדמיון בו אתה חי, ומבטל כל דברי גדולי הדורות והפוסקים שלא מתאים עם התאוריה הציונית שלך!
הרב עובדיה היה ציוני בעצמו. יש סרטון שבו הוא שמח ומשבח לה' ביום העצמאות
זה ידוע שהיה חצי ציוני, ואדרבא דווקא בגלל זה הבאתי ראיה שאפי' רב ציוני כמוהו כשהוצרך לברר לגבי ג' השבועות, אז הודה בע"כ כמסיח לפי תומו שאיסור הג' השבועות זה להלכה ועד ביאת המשיח, לגבי הסרטון על יום השעבוד הציוני, צפיתי ב2 סרטונים שדיבר ולא אמר מילה אחת שאיסור השבועות אינו להלכה או שזה לא עד משיח,
ואדרבא באותו סרטון על יום השעבוד הציוני, הוא לא הזכיר מילה אחת שהקמת המדינה זה קיום מצות כיבוש (כדעתך הסכל שזה מצוה בזמננו), אלא הזכיר שצריך להודות בגלל שהיה מצב פקו"נ, עכ"פ ושוב מוכח איזה שקרן אתה, שלא מהסס לשקר במה שניתן לברר!
לא צפית בסרטון הנכון
הוא חזר בו בקשר לפיקוח נפש לא בקשר לישוב הארץ
חזר בו לגמרי
תביא את המקור שהרב עובדיה חזר בו מאיסור השבועות, אין כזה מקור, ואתה שקרן ידוע, שלא מהסס לבטל, לחלוק, למחוק, דברי גדולי הדורות שלא מתאימים עם הכפירה שלך! ומה שאמר שהערבים לא רוצים שלום, זה לגבי סוגיה אחרת פקו"נ, והיכן הוא כתב שאין כיום איסור השבועות?!
יש סרטון שלם על כך וגם פסק בכתב יד שהוא מדבר עליו
אתה כותב שוב ושוב ולא מציין מקור על תשובה הלכתית שהוא חזר בו, כי אין כזה תשובה כלל! וגם אין סרטון או הקלטה לגבי השבועות, אלא רק לגבי פקוח נפש, כמו דעת הרבי מנחם מנדל מחבד, שאחז מאיסור השבועות (כמו שאמר הרבה פעמים), ובכל זאת אחז שמפני פקו"נ וכו'
תראה בסרטון על יום העצמאות
לגבי הסרטון על יום השעבוד הציוני, צפיתי ב2 סרטונים שדיבר ולא אמר מילה אחת שאיסור השבועות אינו להלכה או שזה לא עד משיח, ואדרבא הוא לא הזכיר מילה אחת שהקמת המדינה זה קיום מצות כיבוש, אלא הזכיר שצריך להודות בגלל שהיה מצב פקו"נ, עכ"פ ושוב מוכח איזה שקרן אתה, שלא מהסס לשקר במה שניתן לברר!
יש סרטון נוסף של הרב עובדיה על יום העצמאות שעדיין לא ראית. או שאתה לא מעוניין לראות
לא צפית בסרטון הנכון
בקשר לצבא? נכון מאד לצערי
תיקון קטן: רוב ראשונים סוברים שיא"י אינו מ"ע בזה"ז, רק הרמב"ן מנאו במנין המצות, אכן רבים סוברים שישוב א"י דרבנן בזה"ז, אבל זה רק ליחידים ולא לכל ישראל, משום איסור לא יעלו בחומה, רשב"ש סי' ב', פסקי ריא"ז כתובות י"ג סי' ו', אבנ"ז יו"ד תנ"ד אות נ"ב, פאת השולחן סי' א' ס"ק ט"ו, ועוד
לא שייך לומר רוב/מיעוט הראשונים כאשר מעולם לא נפגשו יחדיו וגם לא שרדו לנו עשרות חיבורים של ראשונים שאין לך מושג עליהם
ישוב א"י שמנה הרמב"ן, לא הוזכרה בכל ספרי מוני המצוות (רס"ג בה"ג רמב"ם יראים סמ"ג סמ"ק והחינוך, מלבד בחרדים), ומהראשונים הרמב"ן הוא דעת יחיד יחד עם הרשב"ץ, ודעת רבותינו עמודי ההוראה שאין מ"ע בזה"ז (רש"י תוס' רי"ף רמב"ם ועוד),
זה לא הוזכר כיוון שזו מצוה כוללת. אנא שפר ידיעותיך. דוקא הרמבן צימצם אותה כאחת מתריג מצוות אבל היא מצווה שכוללת בתוכה עשרות מצוות
גדולי הדורות כתבו שדעת הרמב"ם שישוב א"י אינה מ"ע בזה"ז, כך כתבו רשב"ש ב', "מגילת אסתר" מצוה ד' שהוסיף רמב"ן, שיורי כנה"ג יו"ד רל"ט הגה"ט אות לג', ארעא דרבנן אות רצ"ז, החיד"א יעיר אוזן (עין זוכר) אות י' סימן ה', תלמיד הגר"א בפאת השולחן, וכן החבי"ף בנמכ"ח, ועוד רבים שאיני יכול להביא מפני קוצר תגובה
זה סילוף, שהרי בשורש ד' כתב רמב"ם שלא למנות צוויים כלליים כמו "ושמרתם את מצוותי" "ושמרתם את כל המצוה". שזה ציווי לשמור התריג מצוות וזה לא עוד מצוה, אבל לא כתב הר"מ שלא למנות מ"ע עצמה אחת מתרי"ג שיש בה הרבה פרטים, ואדרבא לשיטתך יוצא שישוב א"י אינה מצוה כשלעצמה, אלא כל תכלית המצוה היא בשביל תרו"מ וכו'
"מצוה שכוללת בתוכה הרבה מצוות" זה אומר שזה לא מצוה בעצמה, אלא זה "אמצעי", ותכליתו כדי לקיים אותם מצוות, ואגב אותם "מצוות" כגון תרו"מ, אוחז בכלל הרמב"ם שזה דרבנן בזה"ז..
ואגב מצינו מצוות אחרות שאמרו עליהם חז"ל ששקולות כנגד כל המצוות, כגון תורה, שבת, מילה, צדקה, ציצית, תשובה ואיסור ע"ז, והרמב"ם כן מנאם במנין המצוות, וגם מצוות אמונה ויראת ה' ודאי כוללות כל התורה והם יסוד כל המצוות, וכן מנאם במנין המצוות, ולכן פשוט שהר"מ אוחז שישוב א"י אינה מ"ע!
אין לך הבנה. יש הבדל מהותי בין מצוות השקולות כנגד כל המצוות לבין מצוות כוללות!! ישוב הארץ היא מצוה כוללת!!! חבל שאין לך הבנה בסיסית. חבל מאוד
חז"ל אמרו שיא"י שקולה ככל המצות, וכבר עניתי שהר"מ בשורש ד לא כתב שלא למנות אחת ממ"ע, שכוללת בתוכה עוד מצוות מתרי"ג, אלא כתב שלא למנות ציווי כללי לשמור התרי"ג מצוות בעצמם (היינו הציווי זה רק זירוז לשמירת התריג, ולא אחת מהתריג מצוות), ולכן אם ישוב א"י מ"ע, על אף שכוללת הרבה מצות, הרי שהיה צריך למנותה!
מצוה כוללת היא הרבה יותר עצומה. זה כמו שאדם לא יכול להניח תפילין ולקיים מצוות ללא דעת. הןא חייב דעת. לכן שוטה פטור מהמצוות. כך יוצא שללא ארץ ישראל אתה פטור ממצוות רבות מאוד.
ולמשל מצות בנין בית הבחירה תלוי בהרבה מצוות בעשיית כל הכלים, ובמעשה הקרבנות, והרמב"ם מנאה למצוה בפני עצמה, הרי לך שלר"מ אין למנות רק ציווי כולל לשמור התריג מצוות, והציווי לא מדבר על מצוה ומעשה מיוחד, ורק זה שלא למנות, אבל אין דעתו כלל שלא למנות אחת ממ"ע, שיש תחתה עוד הרבה מ"ע! הבנת?
גם בית הבחירה עצמו תלוי בארץ ישראל. וידועים דברי הרמבן כי כל יהודי החי בחו"ל אינו מקיים מצוות מן התורה כלל, וכל מצוותיו הינן בגדר הציבי לך ציונים בלבד!!
לסיכום הודית שלר"מ ישוב א"י אינה מ"ע, ועכשיו אתה מסיט הדיון לגבי חשיבות א"י, ובכן כמובן שהמקדש היא בא"י, ולכן מה? ומ"מ אסור לבנותה עד ביאת המשיח מכמה סיבות הלכתיות (ואחד מהסיבות מובא בתוספות השלם על התורה פר' יתרו, וכן ביאור הגר"א על תקנו"ז כ"ו),
לרמבם מצות ישוב הארץ היא הרבה יותר ממ"ע, מדובר במצוה כוללת!!
חח אתה שבתאי כופר, ממציא מ"ע שלא קיימת לרמב"ם, ולא עוד אלא טוען בכפירתך שיש דבר שאינו מצוה עשה ושזה יותר ממ"ע... מסכן... אתה רוצה שאני יביא לך סולם לרדת מהעץ?..
מאיזה מצוות אתה פטור ללא א"י? המצוות התלויות בארץ? על זה אוחז הר"מ שזה דרבנן בזה"ז!
כל מי שחי בחו"ל ערך קיום מצוותיו פחות מדרבנן. רק בגדר הציבי לך ציונים! עד כדי כך חשובה ארץ ישראל
דברי כפירה! אגב תלמוד בבלי התחבר בבבל ולא בא"י, ועפ זה פוסקים עד היום ולא ע"פ ירושלמי, ולדבריך כביכול כל האמוראים בבל לא היו בדרגת הכופרים כמוך שמחללים כיום את קדושת א"י, לא ירחק היום שא"י תקיא את כל הכופרים!
ארץ ישראל מקיאה את הכופרים, עובדה שעיקר סאטמר וחבד ושאר חסידים נמצאים בחו"ל
34
שוב , עבדו רבנן שלמא והרבי הרייצ שידע פנימיות כוונתו של אביו הרשב , הקים בארץ ישוב חקלאי מיסודו הלא הוא כפר חבד , ובעקבות חמיו הקים הרבי מלובביץ שיכונים לחבד בארץ ישראל .
כלל וכלל לא, אתה משקר בשמו של מהרש"ב, עי' אגרות מהרש"ב איגרת תקכ"א, התנגדות לרעיון ישוב א"י ע"י עבודת אדמה. בנוסף יש כמה אגרות ממהרש"ב נגד ההתקבצות בא"י (הוא מביא ממהר"ל שעד משיח אנו אמורים להיות מפוזרים בד' כנפות הארץ, ורק משיח יקבצנו לא"י), וכן יש מכתב ממנו נגד הקמת מושבים,
למה בחרת להיות חסיד הרש"ב ולא של המהרש אביו ? שלא התנגד לעלייה לארץ ואמר על בילו שאם היו מוסיפים בשם ה' היה מצטרף עם 50000 חסידים ? ועוד שייתכן שאחרי הסכמת האומות ההצבעה באו"ם , כבר אין החשש של עלייה בחומה . וכמו שכתב הרמבן שהגאולה תהיה בהסכמת האומות
אתה כותב סילופים טפשיים וישנים, לא קשור פה הסכמת האו"ם, הריי"ץ כתב לרבי מגור בתרפ"ב שזה כבר אחר הצרת בלפור ורשיון לישוב יהודי בא"י, ומהרש"ב הביא באיג' ק"ל, ממהר"ל שעד משיח צריך להיות מפוזר בעולם ולא להתקבץ מעצמנו, ורק משיח יקבצנו לא"י,
אין לך תשובה לדברי מהר"ש , והוכח ששם לובביץ אינו תלוי בענין ג שבועות וכו . ואין לך תשובה לעובדה שהרייצ בפועל הקים יישוב בא י. אם אתה חסיד מהרשב הרי כתב גם שבפועל לא יצליחו הציונים להקים מדינה וכפירה להגיד שיצליחו , והנה בפועל הצליחו , אז מה נעשה נדפוק את הראש בקיר ?
אם תביא מקור אחד שמהר"ש אמר שמותר לעשות מלחמה לכבוש א"י, תקבל 1000 דולר (לא ממני..), אין כזה מקור ואתה שקרן עלוב, לגבי שאלתך הטיפשית שמהרשב כתב שלא יצליחו, תקרא היטיב הוא כתב שרוב סיכויי שלא יצליחו, ואחרי זה כתב: "אם יעלה בידם להחזיק בא"י הרי שיטמאו אותה ויאריכו הגלות", הרי שכתב גם אפשרות שכן יצליחו
ילד תלמד קצת יותר, מהרשב לא כתב שזה כפירה לומר שהציונות תצליח, אלא כתב שלומר ציונות הגאולה זה כפירה, ואגב לגבי שאלתך הכפרנית למה הצליחו הציונים, נראה שלא למדת מעולם א ב, באמונה, ולא קראת פסוקים מפורשים בתורה שהרשעים לא יצליחו, וא"י תקיא אותם, והנה אנו רואים בפועל שזה לא כמו שהתורה אמרה? והתשובה פשוט
מלבד זה חזון הציונות היתה לגאול עצמם כביכול באי תחת שלטונם יהיה מנוחה לישראל, ובפועל מה קרה? בדיוק ההיפך, המקום הכי מסוכן בשביל יהודי לגור בזה"ז, זה אצל הציונים, מאז הקמת מדינתם נהרגו ונפצעו הכי הרבה יהודים אצלם ולא בחו"ל, על אף שבחו"ל גרו יותר יהודים מאשר אצל הציונים, הרי לך שרש"ב צדק ורעיונם נכשל!
בכל אופן, כל מתנגדי הציונות טעו בגדול ונכשלו. מיליוני חרדים הושמדו באירופה וכל היהודים בארץ ישראל ניצלו. צבאו של היטלר נחל תבוסה על גבול ארץ ישראל
בכל אופן אין לך מה לענות על כל הנ"ל! ולגבי מה שכתבת עכשיו, כלל לא נכון גם בחו"ל ניצלו, באמריקה מאות אלפי יהודים (ביניהם סבי שערק לשם כ20 שנה לפני השואה), וכן באנגליה ועוד, וכן עדות המזרח נצלו בחו"ל, ודווקא בא"י חלקם נהרגו במלחמות העלובות והאסורות של הציונים, אגב מליוני יהודי הושמדו בשואה בביתר בא"י!
אין מה להשוות. בכל מלחמות ישראל במשך 73 שנים נהרגו אלפים בודדים. במשך השואה הקצרה נהרגו מיליונים!!!
משל ליהודי שטוען שמותר לצאת למלחמה ולא משנה שיהרגו רבבות יהודים, כי הרי במילא נהרגו כבר מליוני יהודים במשך כל הדורות, אז מה זה כבר אם עוד יהודי שנהרג? אין כזה דבר, מי שאומר כך הוא רוצח, ואם אסור לכבוש א"י ולמרוד באומות, ואתה נהרג בגלל זה, הרי שדמך בראשך!
בנוסף הריי"ץ כתב מכתב (נמצא ב"תיקון עולם") שאסור לכבוש א"י, ובמקרה הציוני הרי עדיין הערבים לא הסכימו, וכל המדינה הציונית נוסדה רק ביד חזקה ומלחמה וכיבוש, שזה אסור לכו"ע!
לגבי הרמב"ן זה זיוף, כי הוא כתב בשה"ש ח, יג, שאפ' בגאולת בעתה שכל הדור חייב, יגאלו קודם י' שבטים ע"י בן יוסף, ורק אחרי זה אנו ניגאל ונעלה לא"י ע"י משיח בן דוד, והאומות לא ילחמו עם בן דוד (בניגוד לבן יוסף), אלא אדרבא יעזרו לבן דוד לקבץ ישראל, וכפי שאמרו כן חזל והמפ' על 'והביאו את כל אחיכם' ופשוט!
הוכח בפועל שמליוני יהודים התקבצו לארץ ישראל קודם משיח , כפשט דברי בעל התניא בסידור שיהיה קיבוץ נדחי ישראל לפני משיח. וכפשט הגמ' במגילה שסדר הברכות בשמו ע קודם מקבץ נדחי עמו ואחר כך בונה ירושלים
אגרות מהרש"ב ק"ל כבר הסביר והשיב על הסילוף בדברי זקינו התניא, ולגבי מגילה יז, רבותינו האבודרהם, סדר היום, "רוקח", "אבני אליהו" (מהגר"א), כתבו על ברכת תקע בשופר, שזה מדבר על המשיח שיעשה ק"ג, ומה שכתוב אחרי זה 'בא דוד' מדבר על מלכותו של משיח, ולכן נקרא שם 'דוד', ולא 'בן דוד' כמו בתחילת בואו,
אדרבא ממגילה יז ורש"י מוכח שאנו לא בק"ג, כי שום חילוני לא יתיישב בי-ם עם הק"ג, רש"י וז"ל: וכיון שנתקבצו גליות נעשה דין ברשעים "קודם שנתיישבו בירושלים", כלו הפושעים - "שאינם מאמינין בדת משה שהיתה מן השמים". וכן הב"י קי"ח על ברכת ולמלשינים וז"ל: ופירש"י יהודים שאינם מאמינים בדת משה שהיתה מן השמים" !
מה לעשות ירדה אש מן השמים לטובת העוסקים ביישוב הארץ , ותאכל כל ארמנותיה , נצחונות שלא היו בתולדות ישראל מאז דוד ושלמה , וע"ז כתב ישועות מלכו שנתנוצצה רוח הגאולה ומטעם זה בטלו השבועות לדעת חלק מהגדולים (חוץ מדעת רבים שבכלל אינם להלכה).
33
צמרמורת איך אתם מעזים לפרסם כאלו דברים ההבדל הוא עצום בין שיח בין גדולים לבין אנחנו הפשוטים שנקרא זאת כאלו דיבורים מחרידים על האדמו"ר הריי"צ זה נורא בושה איומה
100%
בעיניך הם גדולים כי כך הלעיטו אותך...
למה מי בעיניך גדולים??? הקמינר החוצפן הזה שמביא לכם בושה וכלימה גועל נפש חוצפה שאין כדוגמתה, מי הוא בכללללללל שידבר על הרבי הריי"צ ומי אתה בכלל שתחשיב את הרבי הריי"צ לאחד האדם יא ליטאי
עוד חרדי לשעבר
זה שכינה עצמו "ליטאי", הוא כלל לא היה מעולם חרדי, מדובר בכופר מכת הדרעקים מתימן שלא מאמינים בזוהר הקדוש ומדרשי חז"ל.
תגובה דוחה הלעיטו?
הלעטה היא האכלה בעל כרחך. כשהאדם ילד קטן, הוריו מלעיטים אותו ואז כשהוא גדול הוא גדוש בדעות והשקפות שלא יכל לבחור ולבדוק אותן. אז הוא מגן עליהן בלהט כדי להגן על "זהותו" שאותה לא בחר

הצגת כל התגובות

32
זעזוע שאתה מביא פעם אחר פעם מחלוקות בעם ישראל ומפרסמם. הרבי מליובאוויטש התנגד בכל התוקף לגרום להדגיש ולעורר היפך אהבת אחים. בידך יש כח להרבות אהבה ואחדות בעם ישראל ע"י חומרים מתאימים שיעסקו באהבת אדמורים זה לזה ואהבת חסידים זה לזה. בבקשה החלף את רוח הכתבות שלך שיהיו באופן חיובי.
31
עפרא לפומיה
30
'בנש"ק' נכתב לצעירים? ידוע לך מה הגיל של הרבי הריי"ץ בשנת המעשה? מי זה הגר"ז מילאדי? אתה מתכוון אולי למייסד חסידות חב"ד? מחבר ספרים יסודיים בהלכה? למה אתה מזלזל?
29
וואו.
28
הריי"ץ לא התנגד לעלית "יחיד" לא"י, אלא התנגד לתעמולה של אגו"י, כביכול כל או רוב ישראל חייבים לעלות מעצמם לא"י, שזה אסור לפי רוב המקורות, עי' פסקי ריא"ז כתובות יג, ו, רשב"ש ס' ב', שיטה מקובצת כתובות קיא, "יפה קול" שהש"ר ב, ז, אפי' ברשות האומות אסור, וכן אהבת יונתן הפט' ואתחנן, וכן בת"י שה"ש ז, יג,
27
המשך: ומהרז"ו כתב שאם ישראל יעשו ק"ג מעצמם יפסידו גאולת המשיח, ועי' מתנות כהונה, ועץ יוסף, על שהש"ר ב, ז, ד"ה א"כ למה מלך המשיח בא. שרק בביאת המשיח יהיה מתר לכל ישראל לעלות לא"י, ועי' שיטה מקובצת כתובות קיא וז"ל: ואם תעוררו משמע שלא יעוררו את עצמן לילך לירושלים עכ"ל. וכן עוד הרבה מקורות.
26
ומה שלא הובא בשו"ע איסור עשיית ק"ג מעצמנו, כי זה לא היה מצוי כלל בזמנם לעבור על זה, וכן היה פשוט שהמשיח יעשה ק"ג, עי' "שדי חמד" כללי הפוסקים סי' י"ג, אות ה' וז"ל: "מרן בשו"ע אורחיה הוא להשמיט איזה דברים תחת שלש א) לפי שרחוק מהמציאות. ב) לפי שהוא פשוט. ג) לפי שנלמד מדין אחר שכתב בשו"ע עכ"ל.
25
תגובה חריפה וראויה. אסור לזלזל במי שזוכה לקיים מצות ישוב הארץ. כל שכן לאחר שהשואה החריבה את היהדות החרדית
יש הבדל בין ישוב הארץ לשיתוף פעולה עם הממסד הציוני הכופר
גם החסידים שנגד ישוב הארץ כופרים.
טוב להודות לה' על הקמת ישיבות והעברת תקציבים לאברכים בזכות המפעל הציוני שמתנהל ע"י השגחת הבורא יתברך
שתוק אידיוט שלא מבין ולא מכיר בערכו של הרבי הריי"צ כל הרבנים האלה לא מגיעים לקרסולי קרסוליו מה גם שלרבי הריי"צ היה רוח הקודש מה של"גדולי התורה" לא היה והם מעיזים לדבר
הרבנים שלך נהנו היטב מהבלי העולם הזה. כסף, כבוד, מעריצים, אין להם שום מושג בצערם של היהודים הפשוטים. לא פלא שלא הצליחו להגן על הדור. להיפך!
אתה עובד בשר ודם. חרד לכבוד הרבי חחחחח הלואי ותהיה חרד כך לכבוד ה' יתברך! גועל נפש. חסידות טימטמה לאנשים את המוח
24
התקבצות ישראל לא"י לפני המשיח, זה מסוכן לגשמיות של עם ישראל, כמו שאמרו חז"ל בכמה מקומות, ולמשל בתנדב"א (פ"י): "ברוך המקום ברוך הוא, שבחר בכם בישראל מכל באי עולם וכו', ופיזר אתכם בכמה מאות מקומות, ואמרנו אם נהרוג אותן שבא"י שבצפון, שבדרום מי יהרוג אותם" וכו',
כל מה שכתבת לא נכון להלכה.
מה שכתבתי נכון להלכה לכו"ע (עי' בתגובה אחרת מקורות), מלבד לרבני הציונות דתית שחולקים על ראשונים וכל המקורות, ואגב רבני הציונות שינו ההלכה ותורת רבם רק אחר הקמת המדינה, אבל ראשוני רבני המזרחי וחובבי ציון, כתבו מפורש שאסור לכבוש א"י במלחמה, כגון הרב מוהליבר, הרב יעקב יצחק ריינס ועוד.
חד משמעית. כל מה שכתבת הוא עורבא פרח.
לא חידוש שאתה ע"ה החולק על הפוסקים, עי' רשב"ש סי' ב', פסקי ריא"ז כתובות י"ג, ו', אבנ"ז יו"ד תנ"ד אות נ"ב, פאת השולחן סי' א' ס"ק ט"ו, כל אלו כתבו שאסור שכל ישראל יעלו לא"י בגלל לא יעלו בחומה, וזה הם כתבו על עליה גרידא, בלי כיבוש א"י במלחמה, וכיבוש פשוט לכל מקורות שבעולם שאסור, ואפ' הרב עובדיה פסק כן.
אתה לא מבין את מה שאתה מצטט. העיקר וכן כתב וכן כתב וכן כתב כדי שנחשוב שיש לך על מי להישען, ואינך נשען אלא על עצמך
וכן אמרו חז"ל בבראשית רבה (עו, ג) "אם יבא עשו אל המחנה האחת והכהו אלו אחינו שבדרום, והיה המחנה הנשאר לפליטה אלו אחינו שבגלות", ויש עוד הרבה מקורות לזה. (ולגבי הנידון ההלכתי על ישוב א"י בזה"ז, עי' בשאר תגובות מקורות מהפוסקים).
מה הקשר? העיקר וכן כתב וכן כתב... משחק אותה בקי ואינך אלא בוקי סריקי
הקשר הוא לגבי מה שכתבתי בתגובה ראשונה, שמבואר מהרבה חז"ל שצדקה עשה הקב"ה שפזרן לבין האומות (פסחים פז), ושמסוכן בגשמיות שכל ישראל יתקבצו לא"י לפני משיח! ולכן הבאתי מב"ר עוד מקור, הבנת? ושוב כל זה חוץ מאיסור לא יעלו בחומה, כפי שהבאתי מקורות ברורים לזה! בתסכולך לא השבת מילה אחת "ענייני" !
היום הוכח שהאדמורים תקעו אותנו באירופה וקבלנו שואה
כפי שאמרתי רבות, וכפי שכל אחד רואה כשאין לך מה לענות אתה מסיט את הדיון לענין אחר, וכמו שאני יגיב באותו סגנון: שהוכח שגדולי החכמים ור"ע, טעו בתמיכתם במרד בר כוזיבא, ותקעו אותנו עם ב"כ, וקבלנו שואה נוראה בא"י בביתר!
ההשוואה לא במקומה. בדור של בר כוכבא אסרו עלינו ללמוד תורה וזה נקרא מוות כפי שהסביר רבי עקיבא ולכן יצא למלחמה כי בכל מקרה המצב הוא מוות. אבל לרבנים שלך הייתה הזדמנות לחיות בארץ הקודש
כבר השבתי רבות ממקורות שאסור שכל ישראל יעשו ק"ג מעצמם, ואפ הרמב"ן אוחז שבגלל השבועות אסור עליה מרובה אפ' ברשות האומות (ספר הגאולה סוף שער א'), וכן אוחז ה'יפה קול', ואהבת יונתן ועוד, ולגבי הציונות בכל מקרה זה מוות רוחני וגשמי להתחבר אליהם,
והחרדים האחראים על משרד הדתות ע"ז בא"י, שזה ביהרג ואל יעבור, כי גידוע ע"ז קודם לכיבוש א"י (ע"ז מ"ה), והאוה"ח כותב שאם לא שברו הע"ז הרי זה כעובדי ע"ז, ולמשל אין לך ראיה יותר גדולה שאסור לגור כיום בא"י מלראות אנשים הנראים חרדים שותפים מלאים של אוחנה ומזמינים אותו לשמחות ומצטלמים אתו רח"ל,
לא נכון. כמות הדתיים בארץ ישראל עולה אבל בחו"ל יורדת
בנוסף בזמן שיד ישראל תקיפה לא רק שחייבים לגדע כל הע"ז, אלא אסור לתת לנוצרי לשהות בא"י אפי שעה אחת רמב"ם ע"ז י, ו, ועי' אוה"ח שמות כג, כד, וז"ל: לא תשתחוה וגו' לומר שאם לא הרס ולא שיבר הנה הוא כעובד עבודה זרה עכ"ל, הרי שכל אלו שתומכים בציונות מסתכנים שהם כעע"ז רח"ל,
23
ועוד סיבה שהריי"ץ התנגד לתעמולה של אגו"י לעליות גדולות לא"י, כי כמה שיותר יעלו לא"י זה יוביל שימרדו שם באומות, שזה איסור חמור לכו"ע כל השיטות ראשונים אחרונים, (רשב"ש, ריב"ש, מגילת אסתר, יעב"ץ, פאת השולחן, מהר"ח פלאג'י, ערוך השולחן, ועוד), וזה מסוכן גם לגשמיות לגוף ישראל (כתובות קי"א: אני מתיר בשרכם)
22
הרב קוק צדק כל אלה שנשארו באירופא לצערינו נשלחו לכבשני האש
חז"ל צדקו בכתובות קי"א שאסור למרוד באומות, ולדחוק הקץ, כל אלו שתמכו בנסיון בר כוזיבא לכבוש א"י, כמעט כולם נהרגו בשואה הנוראה בביתר! וכן אמרו חז"ל בשהש"ר ב, ז, שדורו של בר כוזיבא נענשו כי עברו על השבועות!
דוד, אתה שוב מסתמך על אגדתות. כבר העירו לך. מעולם לא ראיתי שמרן הרב עובדיה פותח תשובה הלכתית בשיר השירים רבה או אגדתא.
כבר עניתי לך הרבה פעמים, אבל אתה בוחר להתעלם מהפוסקים, ולסלף נושא זו, שו"ת הרשב"ש פסק שאסור שכל ישראל יעלו לא"י בגלל השבועות, וכן פסקי ריא"ז, פאת השולחן, ועוד רבים (עי' בתגובות השונות), אז ע"ה תפסיק כבר לסלף, והרב עובדיה עצמו פסק שאיסור השבועות עד ביאת משיח, ("החזרת שטחים במקום פקו"נ" סוף אות ז').
אתה מצטט דברים לא מדוייקים בלשון המעטה. אתה מגמתי מאוד!
חחח אני מגמתי? אני כותב את האמת מה שכתבו הפוסקים (ואפי ציטטתי לשונו של הרשב"ש), ובגלל שהרבה ציונים מתוסכלים כמוך על הרשבש סי ב', ומנסים 'במגמתיות' בכל דרך להסתיר דברי הפוסקים האלו, לכן אני חוזר על זה, לכל אחד שמנסה לסלף את איסור השבועות!
אתה לא מבין בהלכה. חמור נושא ספרי אגדתות כמו ילד קטן בגן חובה. מפרש אגדתות כפשוטן וכדברי הרמבם אתה "סכל"!
אני שמח מאוד באמת על תגובה זו שכתבת, (שים לב כשאתה לא משיב "עניינית" אני לא מגיב, כי כל רואה יראה וישפוט מי צודק..)
כבר השיבו לך 1000 פעם שגדול הפוסקים הרמבם לא פסק את שלוש השבועות בספרו ההלכתי, ואדרבא, הוא פסק לעולם ידור אדם בארץ ישראל. הרמבם לא פוסק מאגדתות בחיבורו ההילכתי
וכבר השבתי על זה כמה פעמים בעבר, וכן נדמה לי גם בכתבה זו, עין בתגובות!
תגובותיך סותרות את המציאות. הציונים ניצחו ומתנגדיהם נטבחו בשואה. זו עובדה. תעשה שמיניות באויר ולא תצליח לשנות את העובדה הקשה
אתה מתכוין העובדה שאנשי ביתר שניסו לכבוש א"י, נהרגו בשואה הנוראה בביתר?.
21
איך יתכן לעלות פה במדור זה, וויכוח בין גדולי עולם ללא הבנה..!!!! במיוחד על הגאון והקדוש האדמו"ר הריי"ץ זצצק"ל זי"ע שמסר נפשו מול רוסיה הקמוניסטי...! וואין להאריך בדבר המצער.
20
מה שטען ר' מנדל קמינר שמצות ישוב א"י נצחית מהתורה, ראשית לרוב ראשונים זה לא מהתורה אלא מדרבנן, שנית עי' רשב"ש סי' ב' וז"ל: אמנם מצוה זו של ישוב א"י אינה מצוה כוללת לכל ישראל בגלות החל הזה, כי היא השביע הקב"ה ישראל שלא ימהרו את הקץ ושלא יעלו בחומה, אמנם מצוה היא על כל "יחיד" לעלות לדור שם עכ"ל.
כל מה שכתב לא נכון להלכה
19
אני מוחה בכל תוקף על ביזוי כבוד התורה הקדושה גדולי התורה והצדיקים על ידי מנדל קמינר וישראל שפירא, וידוע מכתב האזהרה של החפץ חיים ליהודי אירופה שאם הם לא יחזרו בתשובה יהדות אירופה תיחרב ואמרו חז"ל 'לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה תלמידי חכמים' אז כל שכן שאירופה הטמאה תיחרב בעוון ביזוי תלמידי חכמים.
האנשים האלה גרמו למיליוני יהודים להיתקע באירופה ולמות בשואה, ובכך נרמס כבוד ה' ועם ה'. ואתה מדבר איתי על כבוד בשר ודם רימה ותולעה????
כופר וכי ר"ע גרם שיהרגו מליוני יהודים בטבח בביתר?
18
עצה טובה ישראל אם אתה לא רוצה לחטוף מכות משמים אחד אחרי השני, תיזהר מאוד בכבוד צדיקים וחכמי התורה גם בענין הכתבה הזאת וגם בכתבות אחרות
כשהם יהיו צדיקים באמת נדבר
17
כאשר כותבים כתבה צריכים לחשוב גם על השלכותיה. א. בראש ובראשונה איך יתפרשו הדברים אצל הקוראים הנכבדים. ב. מה יסיקו ממנה הקוראים הנכבדים. ג. האם כתבה זו ודומיה, ירבו בכבוד שמים או להפך, רחמנא ליצלן.
א. הדברים מתפרשים יפה. ב. הרייץ חשב שהוא מעל כולם. ג. ודאי שמתרבה כבוד שמים, כי עכשיו מבינים שמי שמחלל שם שמים זה בשר ודם ולא תורת ה' חלילה
קודם כינת עצמיך משה, וכשרצית שלא ידעו שזה אתה משה, אז שינית לשם יהודה, ואח"כ שינית לעוד כמה שמות, ואחרי זה "אורי" ועכשיו אלעזר??.. מטומטם מתי תבין שמזהים את העמלקיות שבך אפי' מ100 מטר?..
אתה לא שפוי בן אדם. המשה הזה שיגע אותך חחחחחח
ס"ה שיגעת את עצמיך, והתגלה קלונך ש99 אחוז אתה משקר ברבים, מבטל מקורות מחזל וגדולי הדורות, בקיצור גוי המתיחס לתורה כמו איזה גבינה, ועושה בה מה שרוצה רח"ל, ולמשל הסילו' האחרון שאתה משתמש בו, ירושלמי לא גלו עד שהיה 24 כיתות מינים, שזה ר"י דיבר לגבי גירוש וגלות יהודים לחו"ל, ולא לגבי שואת ביתר בא"י.
16
מנדל קמינר היה חסיד גור, ולכן לא היה אכפת לו כבוד גדולי ישראל מחצרות אחרות, אצלם יש רק רבי וצדיק אחד בעולם, וזה הרבי שלהם, וד"ל!
כאילו שלחבד אכפת מאחרים חחח. אני לא יודע אם אכפת להם מהתורה חוץ מהרבי
איככ גועללל. אני חבדניק... וכמה שחבד קרבו יהודים, בלי חב"ד דברים לא היו קוראים! בלי הרבי שלנו של חב"ד הש'ח אני לא יגיד את שמו עשה דברים נוראים!
החזירו לצורך עצמן. להאדיר את שם הרבי
יולי היקר והמתוק אל תיקח ללב, המגיב המכנה עצמו "משה" הוא כופר ידוע ששורץ פה בכתבות של שפירא, (כי זה המקום היחיד שיש לו במה להוציא את תסכוליו ואומללותו מחייו האישיים וד"ל!)
אדל? כל פעם יש לך שם אחר. אתה כנראה סוג של שד חחחח
15
שפירא איך היה ההפסד בויכוח לורד שאלתיאל? אה? אתה לא רגיל שמישהו שם אותך במקום, ועוד אישה.. לא פלא שכדי לטשטש הרושם מההפסד, מיהרת להעלות נושאים אחרים השנויים במחלו' בין גדולי ישראל, וכגון הרב מאזוז והרב יצחק יוסף, ועכשיו הרבי הקדוש הריי"ץ, והרבי הקדוש מגור,
14
ככה זה כשאין דעת תורה אמיתית. אין מסורת אמיתית. כדברי חז"ל והבור ריק אין בו מים (תורה), אבל נחשים ועקרבים יש בו (חסידות= מינות כדברי קדוש ישראל הגר"א).
סופך ידוע
"קדוש ישראל" הגר"א האמין בזוהר הקדוש שבו אתה כופר, והוא אף כתב בחריפות גדולה מאוד נגד הרמב"ם, וכתב "שהפילוסופיה הטעתו לפרש גמ' בדרך הלציי" (ביאור הגר"א יו"ד סי' קע"ט סקי"ג).
זה לא חשוב. מה שחשוב זה שהוא פסק שחסידות= מינות וכך אפשר להביןאת השואה בעיניים תורניות
כמו שאתה לא מקבל את דבריו על הר"מ, על אף שהגר"א צדק בזה (כי מבואר בכל חז"ל שיש שדים וכישוף, וכן בבבל היה ע"ז שאם הקריבו לה ירד גשם), כך ק"ו לגבי חסידות שהוא מעולם לא פסק שזה מינות, אלא כתב ביקורת אחרת, ק"ו שאין להשתמש בדבריו נגד חסידות,
13
הרמב"ם כתב לפחות כ8 פעמים שהמשיח יעשה ק"ג, ופסק (מלכים יא, א), שהתורה "העידה" פסוקי ק"ג וביאה לא"י על המשיח. ויש נאיבים המדמיינים שכיום אנו בק"ג, היינו בגלל שדרים בא"י גויים, ערבים, דרוזים, ומתבוללים שונים, שכל זה כביכול ק"ג, ולא למדו מימיהם נ"ך עם מפרשים אברבנאל, מלבי"ם, רד"ק, ועוד.
12
דברי הריי"ץ היה פשוטים בכל הדורות, עי' מהרז"ו שהש"ר ב, ז, ד"ה א"כ למה המשיח בא, אם ישראל יעשו חלילה ק"ג מעצמם יפסידו גאולת המשיח, וכן פסק אחד מגדולי הראשונים, פסקי ריא"ז כתובות יג, ו, שאסור לעלות לא"י כעין קבוץ גליות, וכן מבואר מכל מקורות שלעלות כל ישראל לא"י לפני משיח זה אסור, עי' רשב"ש ס' ב' ועוד
כתבת ערימות של הבל
תחליט אלעזר או אברהם?...
11
נס שיש יהדות חרדית בתפוצות ובעיקר בארה"ב ושהיו גדולי ישראל זיע"א שלא היו כפופים במאומה לעגל הציוני של בג"ץ כור ההיתוך וכל שאר אביזרייהו שכיום רואים לאן זה הגיע ה"י והיהדות החרדית בארצנו הקדושה נבנית ומתחזקת הרבה מיהדות אמריקה כידוע ועל ידי זה מתרחבים גבולי הקדושה
מה השטויות האלה שאתה כתבת. היכן למדת?
10
המשך: וכן "פאת השולחן" סי' א' סעיף ג', פוסק כהרשב"ש שמצות ישוב א"י אינה לכל ישראל, ושם בהגה "בית ישראל" ס"ק ט"ו, הוא מסביר משום איסור השבועה שלא יעלו בחומה. נמיצנו למדים שהריי"ץ צדק ולא ר מנדל קמינר, ומצות ישוב א"י רק ל"יחיד" ולא לכל ישראל! וכן פסק פסקי ריא"ז (כתובות יג, ו) !
9
ומה שכתב ר' קמינר, שפלא שכביכול ריי"ץ לא ראה השטה מקובצת לגבי יא"י, הנה לא פלא שהעסקן לא ידע מדברי השמ"ק כתובות קיא, וז"ל ואם תעוררו "משמע שלא יעוררו את עצמן לילך לירושלים" עכ"ל. היינו השמ"ק כותב בדיוק כהריי"ץ, שאסור להתעורר לילך לירושלים, ולא רק בגלל סיבה טכנית שהגויים מונעים, אלא אנו מעצמנו גם לא!
8
העסקן ר' קמינר היה חסיד גור, והריי"ץ כתב מכתב לאדמור שלו, וכדרכם של חסידים שוטים שלא יודעים לשתוק במחלו' בין גדולי ישראל (בפרט כשגדול אחד חולק על "הרבי שלי") לכן בטפשותו הוא "התערב" וכתב מכתב מחוצף לריי"ץ, בטוחני שאילו היה הא"א רואה מה שהחסיד שלו כתב להריי"ץ, היה מגרשו מהחסידות, ומורה לו למחוק המכתב
הרייץ טעה בענק. השואה השמידה את כל היהדות החרדית האשכנזית.אתה כנראה לא למדת היסטוריה
ר"ע שתמך בבר כוזיבא טעה בענק, השואה בביתר השמידה את הישוב היהודי בא"י, ואמרו חז"ל שבחורבן ביתר נגדעה קרן ישראל ואינה עתידה לחזור עד שיבוא בן דוד (ירושלמי סוכה ה), וכן הבריונים שלא רצו להיכנע לרומאים טעו בענק, ובגללם נחרב המקדש (מהרש"א, ספרונו, ועוד רבים מגדולי הדורות כתבו כן)
ר"ע לא טעה. לא הייתה לו בררה. הרומאים חנקו את היהודים. אסרו ללמוד תורה ולקיים מצוות. אבל הרייץ טעה בענק
עובדה שבגלל המרד עשו אז הרומאים את השואה הנוראה, ולולא המרד לא היה קורה השואה בביתר, ממתי מותר להתאבד ולגרום לשואה בגלל שאסרו ללמוד תורה?
כבר השיבו לך שהשואה הייתה בגלל המינות. אמר ר יוחנן לא גלו ישראל עד שנעשו 24 כתות של מינים!! בדיוק כמו המינות של החסידות והשואה
רבי עקיבא לא טעה. כי הרומאים אסרו ללמוד תורה והרגו את מי שהעז ללמוד. כך שרבי עקיבא צדק בהחלט
עובדה שבגלל המרד עשו אז הרומאים את השואה הנוראה, ולולא המרד לא היה קורה השואה בביתר (תקרא חז"ל והסטוריה),
רבי עקיבא הבין שבכל מקרה אין חיים שהרי לא מאפשרים ללמוד תורה וכמו שהסביר במשל על השועל והדגים "ומה במקום חיותן מתים, במקום מיתתן על אחת כמה וכמה" כך שהוא צדק כי בכל מקרה אין חיים. אבל הרייץ טעה
אל תאמר למישהו שאתה עפר לרגליו 'טעה' פשוט חוצפן!
אני לא עפר לרגליו כיוון שאני יהודי קדוש בן אברהם יצחק ויעקב לא פחות ממנו. ואני לא גרמתי למיליוני יהודים למות ואינני חי במגדל השן עם מאות אלפי מעריצים
7
כותב הכתבה אינו יודע מה ענה אדמו"ר הריי"צ למכתבו של קמינר. ישנה תשובה ארוכה ומפורטת על דבריו של קמינר. הוא מפרט ודוחה את דבריו ומעמיד אותו על מקומו הנכון. יתכן וכדאי לפרסם את התשובה.
כנראה שהוא יעדיף את המצה והמריבה על פני חקר האמת. גועל נפש של ישות וגסות.
איפה ניתן לקרוא את תשובת הריי"צ? בבקשה תציין מקור ואיגרת!
6
ישראל שפירא מסכן את עצמו שנכנס בין הרים ובמיוחד הפעם שפוגע בקדוש ישראל כ''ק מרן הריי''ץ מליובביץ זיעועכי''א, ממליץ לו לטובתו האישית למען שלא יפגע בבני חיי ומזוני לבקש מחילה ברבים ממרן הריי''ץ זיע''א ולא להכנס יותר למחלוקות בין הרים גבוהים. שפירא - שכיקרה לך אסון ח''ו היל''ת זכור על מה נפרץ הפרץ!
בין הרים??? חחח. וכי הם היו מורי הוראות בישראל?? מה הם הרב עובדיה או הרב אלישיב. נסחפת ילד.
הם צדיקים וקדושי עליון הרבה יותר מהרבנים שהזכרת - מבלי לפגוע בהם חלילה, וכן - מומלץ לשפירא לחזור בתשובה לפני שחלילה יפגע
איך צדיקים כשהם במגדל השן???
היזהרו בגחלתן של חכמים. לא של מנהיגים שמעולם לא הגיעו להוראה
5
תזהר בנפשך ישראל שפירא !!!! הרבי הריי''צ הוא קודש קודשים שאי אפשר בכלל לתאר , לא חבר שלך !!! אתה משחק באש !
4
כתבתם בכתבה אחרת על העסקן הנ"ל שהיה בן עשירים . נו "עשיר יענה עזות" ובנוסף נראה שהיה גס רוח מאין כמותו !!
3
הן בחב״ד והן בגור לא מפרסמים אותן המכתבים , כ״כ חבל שהרב שפירא החליט לחתור בכל הנ״ל
"הרב"???
2
שלח ידיו בשלומיו - חילל בריתו הזהר בגחלתן של חכמים שלא תיכווה!!
1
מרנן המוהרש"ב מלובביץ והגר"ח מבריסק היו מהמייסדים של אגודת ישראל יחד עם הדברי שמואל מסלונים וכשראו להיכן הדברים מובילים הם פרשו ממנה ובניהם מוהריי""צ והגרי"ז המשיכו בדרכם זצוקללה"ה
והם טעו בגדול. כל מי ששמע להם מת בשואה
כל מי ששמע לחכמי ישראל שתמכו בב"כ, מת בשואה המזעזע בביתר שהלך דמם עד הים הגדול! ואני חלילה לא מזלזל בשום צדיק וקדוש, אלא מגיב רק לשיטתך לפי הכפירה העמלקית שלך!
בירושלמי אמר ר יוחנן לא גלו ישראל עד שנעשו 24 כתות של מינים!! זו הסיבה לשואה בזמן בר כוכבא ובזמן הגרמנים. חסידות=מינות
א"כ הרי אפי' כופר כמוך מודה שהמינים בא"י גורמים שיבוא שואה וגלות.. א"כ אתה מודה שהשלטון המינים הציוני, תתבטל ותגלה!
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש