כיכר השבת

מאמר מיוחד

האם מי שלא לומד תורה, גם יכול לחגוג בשמחת תורה?

חג שמחת תורה לא קשור רק למי שלומד תורה, כי: החג נובע מאהבתו הנצחית של הקב"ה אלינו. והאהבה הזאת, נובעת מקשר פנימי - ברית אהבה, שלעולם - לא תופר! // מאמר לשמחת תורה (חסידים)

| 6 | כיכר השבת |
הקפות שניות | אילוסטרציה
הקפות שניות | אילוסטרציה (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

מי שלא לומד תורה, חוגג - בשמחת תורה?

בשמחת תורה, רוקדים עם התורה, יש ששואלים:

האם גם מי שכל השנה לא קשור לתורה, רוקד עימה?

כמובן שכן! אין שום קשר בין לימוד תורה – לשמחת תורה!

חג שמחת תורה לא קשור רק למי שלומד תורה, כי:

החג נובע מאהבתו הנצחית של הקב"ה אלינו.

והאהבה הזאת, נובעת מקשר פנימי - ברית אהבה, שלעולם - לא תופר!

ולכן, לרקוד עם התורה, פרושו:

הקב"ה אבא שלי - ואני בנו, ובאתי לחגוג איתו ועם תורתו הקדושה.

קשרי אב ובן – לעולם לא בטלים או מתנתקים.

יש לי שייכות לקב"ה, גם אם אני כרגע קצת מנותק ממנו.

ומי שכל השנה קשור לתורה, בשמחת תורה הוא רוקד ושמח בה:

מוכיח ומביע את רצונו להגיע - ל'יחוד' גמור עם התורה ונותנה!

יחוד שהוא בבחינת:

"קודשא בריך הוא, אורייתא וישראל כולא חד"...

להתבטל לפניו, להתאחד ולהיכלל – בו!

אין קשר – אם יש קשר!

בשמחת תורה כולנו – שווים, ואין קשר לידיעתו בתורה.

ולכן, מכריזים בקהילות: 'תנו כבוד לתורה'!

מזכירים לציבור, שאנו שמחים בתורה – של הקב"ה, ולא:

ב'חלק' האישי שזכינו להשיג בתורה, וכותב על כך רבי נתן:

"שיהיה נזהר מאוד בהכבוד, שלא יקח הכבוד - בשביל עצמו ח"ו".

מטרת השמחה היא: "רק בשביל כבודו יתברך, רק שיחזור ויתן את כל הכבוד לתורה ולה' יתברך, שהוא אחדות פשוט עם התורה" (ליקוטי הלכות, הל' תפילת מנחה, יד').

קשרי אב ובן לא תלויים - בשום דבר!

בכל יהודי, יש נשמה אלוקית, ולכן, יש לו שייכות לקב"ה, כבן של מלך:

זהו קשר בל ינתק, ושלא תלוי - בשום דבר!

הוא אינו צריך - אישור או הוכחה על כך! ולכן:

שמחת תורה – שייכת לכולנו!

גם מי שמרוחק או מנותק מהתורה – רוקד איתה!

שמחת תורה נובעת, מקשרי האהבה בין האב לבן.

זוהי שמחה טהורה ופשוטה, מקשרי הפשוטים על הקב"ה:

בדיוק כמו שהקשר בין אב לבן – מובן, טהור ופשוט!

וכל מה שצריך לעשות ביום שמחת תורה:

לבוא לרקוד עם התורה - בצורה פשוטה וטהורה!

הריקוד מטהר אותנו לפני אבינו שבשמים, ומוכיח שאנו שמחים בו ובתורתו, ככה כולנו בפשטות ביחד - נגיל ונשיש בזאת התורה!

שמחת תורה נובעת מהאמונה הפשוטה, כפי שאומר הבעל שם טוב הקדוש: "אחרי כל השגותיי, הנני – פתי מאמין"!

ימינו תחבקני – בשביל להגיע ל'יחוד' גמור

בסוכות הרגשנו איך 'ימינו תחבקני', כל החמישים ואחת ימים שעברו, היו בשביל להגיע לשמחת תורה, שאז:

מתייחדים עם הקב"ה ותורתו – באחדות גמורה!

החיבור הנפשי לקב"ה ולתורה, הוא: מעל כל הסבר שכלי!

בשמחת תורה מחזקים את הקשר והחיבור לבורא עולם.

קשר 'אל מוות' שלא - ניתק לעולם!

הקב"ה 'אש אוכלה', ולכן, לא שייך לדבק בו, ולהבין את גודלו ורוממותו, כי:

'לית מחשבה תפיסא ביה כלל'.

לא שייך לדבק ב'עצמות' ה', ולכן, הקב"ה 'הטביע' את עצמותו בתורה, שהיא:

תרי"ג עצות ודרכים שדרכה – מתקרבים אליו.

ע"י קיום מצוה, מחזקים את הקשר עם הקב"ה, ונמשך על האדם אור עליון, מ'אור' ה'אין' סוף.

וזה נותן כח להתגבר על הקשיים שיש בעבודת ה', ומביא - לקרבת אלוקים.

לומדי תורה - 'עבדי' המלך!

לומדי התורה הם 'עבדי' ה' והם כ'משרתים' במלכותו.

'עבד': משועבד ועובד את המלך בכל זמן ומצב.

הנאמנות למלך נבחנת בכך: שהוא מוכן להתאמץ לעשות את רצון המלך, אף מתוך ויתור על רצונו האישי.

ברגע, שהעבד לא עושה את רצון מלכו, הוא יוצא – מהגדרתו כ'עבד'.

'בן' – נשאר 'בן' בלי קשר למעשיו!

כל יהודי הוא 'בן' של המלך, גם אם אינו לומד תורה.

בן זה – מהות, בלי קשר למעשים, ולכן:

קשר של 'בן' – נישאר לעד, ואינו בטל לעולם!

הבן של מלך, נמצא בארמון המלוכה, גם אם הוא קצת חצוף או לא מוצלח, כי:

ארמון המלוכה, הוא – הבית שלו! אין לו - בית אחר!

כולנו שווים וחשובים – לטובה!

הקב"ה אוהב וקשור לכל יהודי, ולכן, בשמחת תורה:

כולם עולים לקרוא בתורה, גדול וקטן – כל הרוצה - יבוא ויטול!

וכל מי ששמח בתורה בשמחת תורה – הקב"ה ממלא משאלות ליבו.

וזוכה לקבל את ברכות התורה, כי:

מי ששמח עם התורה - ברכות התורה חלות עליו!

וה' ברך את אברהם 'בכל', וגם אותך!

'שמחת תורה' – התורה שמחה ורוקדת עימנו

'שמיני' עצרת – 'שמיני' הוא מעל הטבע:

ה'בית אברהם' אומר, ששמיני עצרת הוא - מעל הטבע:

כמו שהאמונה, היא - מעל הטבע!

"שבע יפול צדיק וקם" – עד הסיפרה שבע עוד אפשר ליפול, אבל, כשעולים לספרה שמונה – עולים לאמונה, שם כבר לא נופלים.

האמונה מחזקת את האמון בקב"ה, ומחזקת את האדם שלא יתייאש ויפול: כי האמונה מתחילה בנקודה שהשכל נגמר - מעל הטבע!

והיהודי לומד, שהקשר שלו עם הקב"ה הוא - 'מעל הטבע'.

"שימני כחותם" - חתימת חוזה נצחי

ביום זה "שימני כחותם על ליבך" – 'שימני' אותיות 'שמיני'.

יום של 'יחוד' עליון בין עם ישראל - לה' יתברך!

כ'חותם' – השארת חתימה וחותמת סופית ונצחית בינינו לבין הקב"ה.

אומר הקב"ה לבניו, בניי יקיריי ואהוביי, שמח ומתפאר אני בכם:

"ישראל אשר בך אתפאר".

"תחתמני כחותם על ליבך" – ולנצח אל תשכחני!

היום, וכל השנה, שנזכה - אמן.

תוכן שאסור לפספס
6 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
6
אנשי דמים ומרמה, בעלי לשון הרע
תמונה שמוכיחה את סתר ליבות העורכים
5
אפשר שאלה? מה הקשר בין הגאון הרב שלמה דריייפוס שליט"א שבתמונה לכתבה???
אלישיב
4
מי שלא לומד תורה יש לו חלק בתורה. בטח תרם בטח חיזק במנין בטח שיתף והשתתף פעם. אפילו רק הקשיב אבל הלומד תורה והוא או אשתו פרוצים אלה התורה צועקת נגדםאל תביאוני רגל גאוה
ברוררררר

הצגת כל התגובות

3
שימו לב איזה חוסר כבוד יש לכם למי שלומד תורה לא מהמגזר החרדי. הקישור בין התמונה לכותרת אומר: האנשים האלה רוקדים ולא לומדים תורה! למרות שלפי מראה וזה רק חיצוניות נראים אנשי תורה בכל מהותם. ויתכן גם אנשים שיראו פחות לומדי תורה מהם ועדיין הם לומדים תורת אמת.
יפעת
2
מים קרים על נפש עייפה! תודה רבה על המאמר המופלא!
יהודית
1
מעניין שדווקא כשמדברים על אלו שלא לומדים תורה החלטתם באלגנטיות, פתאום, לשים תמונה של דתיים לאומיים... צר לי לאכזב אתכם, אבל ספציפית החברה הדתיים שנראים בתמונה, הם (לפחות כך הם לבושים) חברה שלמדו הרבה זמן בישיבות, ויכלים ללמד אתכם דבר או שניים בסוגייה מפולפלת בבבא קמא... לא נורא, בורות חרידית במיטבה!
אליהו
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש