כיכר השבת

הדרך לפיוס • תיעוד מיוחד

הרבי ממחנובקא משתתף בשמחת בית בעלזא • צפו

רגע היסטורי של ממש נרשם סמוך לשעה 01:00 לפנות בוקר, שעה שכ"ק האדמו"ר ממחנובקא הגיע באורח נדיר לשמחת בן דודו כ"ק האדמו"ר מבעלזא לאחר 22 שנות נתק בין החצרות • האדמו"ר ממחנובקא התקבל בשירה אדירה על ידי אלפי החסידים והושב לצידו של החתן וכובד בברכה על הכוס • תיעוד (חסידים)

| 12 | כיכר השבת |

This browser does not support the video element.

צעד נוסף בדרך לפיוס: רגע היסטורי של ממש נרשם הלילה (רביעי) סמוך לשעה 01:00 לפנות בוקר, שעה שכ"ק האדמו"ר ממחנובקא הגיע באורח נדיר לשמחת בן דודו כ"ק האדמו"ר מבעלזא לאחר 22 שנות נתק בין החצרות.

האדמו"ר ממחנובקא התקבל בשירה אדירה על ידי אלפי החסידים והושב לצידו של החתן אברהם יהושוע צבי רוקח.

על פי הסיכום המוקדם נכנס הרבי ממחנובקא עם שלושה ממקורביו בשעה היעודה כאשר בניו וחתניו שוהים בשמחה החל משעה מוקדמת יותר וישובים בשורות הראשונות של האוהל.

במהלך הטקס כובד האדמו"ר ממחנובקא בברכה על הכוס בברכת המזון ולאחר מכן קמו האדמו"רים להיפרד לשלום זה מזה.

בחסידות מציינים כי אין המדובר בסופו של התהליך זאת משום שלמרות המאמצים הרבים עדיין לא נחתם הסכם סופי בין הצדדים.

לאחר תום ימי ה"שבע ברכות" ישובו נציגי החצרות להיוועד אלו עם אלו במאמץ להגיע לתום הסכסוך ולעגן את השלום במסמך סופי ומסודר שיביא קץ למחלוקת.

צריך להבין שבסכסוך מורכב שכזה השלום מורכב מצעדים קטנים וגדולים של מחוות דיפלומטיות ולכן אין להתאכזב מהעובדה שהאדמו"רים לא רקדו יחד או לא כיבדו מספיק זה את זה.

גורם בעולם חצרות החסידים מסביר כי לכל הצדדים ברור שעדיין אין הסכם מושלם ומצד שני הרצון של האדמו"רים להשאיר את כל האיבה בין החסידיות מאחוריהם גדול עד מאוד וזו הסיבה לשמחה הגדולה.

"אם נסתכל נראה שבמשך החודשים האחרונים נעשו מחוות רבות מצד שתי החסידויות במטרה להגיע לשלום המיוחל ואין ספק שאמש חזינו בצעד משמעותי ודרמטי שמקרב באופן רציני את השלום גם אם לא מדובר עדיין בסיכום מסודר ומוגמר", הוא מסביר.

התקווה הינה שבשבועות הקרובים יצליחו הצדדים להגיע לפריצת דרך בסוגיות שעדיין נותרו במחלוקת ולהביא לגמר המיוחל.

"צריך לזכור שמדובר גם בבני דודים ראשונים יחידים וחוץ מהעניין הדיפלומטי של חצרות חסידיות מדובר גם ביחסי משפחה שבעבר היו הדוקים וכיום שבים אט אט שוב לתיקנם", הוא מוסיף.

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
7
מי יתן את הדין על שהפרו את צוואתו של האדמור ממכניבקע זצ"ל שהזהיר את האנשים במכניבקע לא להתקוטט עם חצרות אחרות על שמות כאשר השם מכנובקע הינו מספיק ביותר, ולא רצה שהשם הקדוש מכנובקע יוזכר עם מחלוקת ושנאת חינם בבחינת הקוזק הנגזל ,לגזול שמות ולהשמיץ אחר כך את הנגנבים שזה שייך להם על פי סברא על פי רוב וע
6
העיקר שהגיע לשמחה
5
אוי לנו מיום הדין אוי לנו מיום התוכחה “צניעות” הצניעות שלנו שצריך שיפור – זה נכון 100% לצערנו! וכל מי שבידו למחות – נתפס באותו עוון! אברכים (בנות ונשים) יקר/ים! בוודאי הנך רואה את מידת הדין המתוחה וקריאות ההצלה של המשפחות האומללות. אנא, עצור לרגע וחשוב: אין בית בלי צרות, אין משפחה שלא מרגישה חרון

הצגת כל התגובות

4
מי ישלם על כל העוול שנעשה עד היום בין החסידיות. אלה שזרקו אותם ממוסדות לימוד לפני עשרות שנים רק מכיוון שהם חסידי מחנובקא. הביזיון שעשו לילדים קטנים, מי יקח על זה את הדין?
כל החסידות הזו הוקמה רק כדי למרוד בבעלזא, אז אם הוא מורד בבעלזא, למה שהילדים שלו ילמדו במוסדות שלהם??? כי למחנובקה לא היו מוסדות???
3
לדיוק ! האדמורי"ם אינם בני דודים ראשוניים, האדמו"ר מבעלזא הוא נכד המהרי"ד זצ"ל מבעלזא, והאדמו"ר ממחוברה הוא נין המהרי"ד, הם ראשון בשני הבן דוד היחיד נפטר לפני מס' חודשים הרה"ח ר' בערל פרלוב ז"ל נכד המהרי"ד זצ"לד
2
מזכיר ממש את הפלסטינים עושים מחוות................... שנאת חנםםםםםםםםםםםםם נחרב בית המקדש בעבור מי בראש איבד ירבעם את חלקו בעולם הבא
1
רק תיקון קטן הוא לא בן דוד ראשון אלא אחד וחצי אבא שלו היה בן דוד של האדמור מבעלזא
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש