כיכר השבת

"צניעות היא הסגולה הכי מקורית"

בהילולא בצאנז: הרבי דיבר נגד ה'מודרניזציה' והפאות

אלפי חסידי צאנז התאספו לטיש המרכזי לכבוד הילולת ראש שושלת צאנז ה'דברי חיים' זי"ע בקרית צאנז בנתניה שנערך ע"י נכדו כ"ק האדמו"ר מצאנז • במהלך הדרשה המסורתית דיבר הרבי נגד המודרניזציה וה'פאה הנוכרית' ואמר כי אנשים מחפשים סגולות משונות אך "הצניעות היא הסגולה הכי מקורית" (חסידים)

| 30 | כיכר השבת |
בהילולא בצאנז: הרבי דיבר נגד ה'מודרניזציה' והפאות
(צילום: שוקי לרר)

אלפי חסידי צאנז התאספו אמש (שלישי) לטיש המרכזי לכבוד הילולת ראש שושלת צאנז מרן ה'דברי חיים' זי"ע בקרית צאנז בנתניה שנערך ע"י נכדו כ"ק האדמו"ר מצאנז.

במהלך הדרשה המסורתית שנשא האדמו"ר, הרחיב בשיחה מיוחדת על קדושת וטהרת הבית היהודי בצניעות שעל כל אחד ואחד שהולך בדרך בעל ההילולא חייב לשמור עליהם.

האדמו"ר מצאנז ציין את מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי ואזנר זצ"ל שנפטר זה עתה אשר היה מהלוחמים ומעצבי שמירת הלבוש והפיאות כהלכה וכאשר ידוע שיטת הדברי חיים בכלל נגד "פאה נוכרית".

האדמו"ר עורר את הציבור להימנע מללכת אחרי המודרניזציה הפושטת בבתי ישראל. "אנשים מחפשים היום סגולות שונות ומשונות. הצניעות היא הסגולה הכי מקורית במשנת חז"ל והזוהר".

בהמשך הדרשה נשא האדמו"ר משא במשנת החינוך לצאצאים על החוב לדעת ולשנן את ה'אל תיטוש תורת אמך' שחייבים ללכת בדרכי אבות ולא לשנות בכהוא זה.

בסיום דברי התורה נערך מעמד כבוד התורה כשבמהלכו התעטרו קבוצה גדולה של בחורים בתואר "החבר" לאחר שעמדו בכור המבחן על 600 דפי גמרא רש"י ותוס' בהצלחה מרובה.

(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
תוכן שאסור לפספס
30 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
12
כל מילה בסלע!!!
11
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
10
לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום.

הצגת כל התגובות

9
כתב הגאון הגדול הרב גבריאל צינר שליט"א, מח"ס "נטעי גבריאל" (ראה קובץ אור ישראל ל"ו): "בעיקר דין לבישת הפאות, שכבר התירום גדולי הפוסקים ונתפשטה הוראה זו בקרב כל קהל ישראל, ואף אותם הגדולים שלפני המלחמה היו זהירים יותר בזה, עכ"ז אחרי המלחמה ראו שצורך הדור להקל. כגון הרה"ק מהר"א מבעלזא זי"ע שהיקל בז
8
גדול מרבן שמו
7
מי יתן וישמעו לדבריו הקדושים של האדמור שליטא. ובמיוחד לכל נשות יוצאות אירופה ,ודי למבין. ביום שיקבלו עליהם לכסות שיערם במתפחת קדושה ,כמו האימהות הקדשות . מיד ר"ת משיח יוסף דוד. יבוא ונגאל. עיקר עיכוב הגאולה בגלל הפאות דברי הרב אלישיב ,הרב עובדיה, וכל ראשונים ואחרונים.
◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בשל אחרים
6
ושו"ע הרב והמשנ"ב) - כלום!!! ומי שאוסר כטועה בדבר משנה דמי.
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרמ"א: הגאון רבי משה אסרליש (הרמ"א) זצ"ל, גדול פוסקי אשכנז, בספרו "דרכי משה" (אורח חיים סי' ש"ג ס"ק ו'), על דברי הטור שמותר לצאת בחוטי שיער בשבת, פסק להלכה כשלטי הגיבורים שמותר לאשה נשואה ללכת בפאה נכרית מגולה. ובשולחן ערוך (או"ח סי' ע"ה סעיף ב') פסק כמותו לענין ק"ש, וציין שמקור דין זה הוא בשלטי הג
5
כמו שמתואר בכתבה (ברמז) הוא לא התנגד לפאות חס ושלום אלא היה נגד הפאות הלא צנועות. הוא כתב במפורש בשו"ת שבט הלוי שמותר ללבוש פאה שניכר שהיא פאה. ורוב הפאות אפשר להכיר ע"י סימנים כמו שזה מבריק יותר משיער וגבוה יותר משיער רגיל וניכר שזה לא יוצא משרשי השיער, ועוד סימנים. ואם הפאה לא עוברת חפיפה לעיתים
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בבי"ד של מעלה לא יעזרו כל התירוצים. הצניעות היא א'ב' באישה, והפאות של היום יותר יפות ומטופחות משיער. אז חבל על כל הניסיונות לאלה שמחפשים היתר. למעלה אין היתרים לחוסר צניעות !!
השבוע שמעתי הקלטה שלו והוא ממש כואב את חורבן היהדות והפאות. כל מה שאתה כותב אלה סילופים ושקרים!! גם במקור שהבאת יש איסור גורף שנמצא בהשמטות (ה-3 נקודות... שלך)
איסור גורף? הוא לא אסר כלל, אלא כתב שאינו יכול להכריע, בדיוק כמו שהביא המגיב "יאיר". כל מה שדיבר בדרשה, התכוון לפאות ארוכות, וזה לא קשור לעצם ההיתר של פאה
ולרוב לא ניכר שזה פאה. !!! הרב לא התיר פאות של היום!! וגם השערות של הפאה רקומות לעור כדי שיראה טבעי ביותר!!! אז על מי אתה עובד!! ???
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמ
4
תוכן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
3
שלא תבלבלנה הבנות את השכל שהעיקר שלא תגלה את שיער ראשן. כי הפיאות של ימינו עם הגוונים וסוג השיער שיותר יפה משיערן הטיבעי הוא פריצות אחת גדולה שמכשילה ביום אלפי אנשים תמימים וזה גרוע יותר מלשון הרע ואךף ואחת איסורים אחרים. חרדיות אתן לא!!!!!!
גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים. ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן
2
בעוד שאדמו"רים אחרים נוסעים במכוניות פאר לחתונת צאצאיהם, הוא רוכב על סוס.
1
יש עוד מלכים שחולקים על המלכים שהזכרת ודרך אגב הגר"א בשנות אליהו אסר את הפה ויש למעלה מ80מלכים שאסרו אותה כליל וואיך יש לך את העדות והאומץ להגיד שמי שאוסר הוא טועה. הערוך אוסר הגראמי היעבץ הנפלאה הילס ועוד גדולי עולם אז שקט זה מחלוקת בין גדולי ישראל אולם גם האלה שהתירו אמרו שיותר טוב מטפלת ודי בזה!!
הגר"א התיר בספרו ביאור הגר"א, והביאוהו גדולי עולם כמתיר (ראה להגר"מ פיינשטיין, הגר"ש משאש, ועוד רבים). הערוך לא כתב כלום בענין פאה, רק "מוסף הערוך" שהוא מהאחרונים, ולא דיבר על פאה כבזמננו אלא פאה המקפת הראש ולא מכסה אותו (כפי שמביא שם בעצמו).
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש