כיכר השבת

מהפכה חינוכית בחסידות בעלזא

מהפיכה חינוכית בבעלזא: החל מזמן אלול הקרוב יתחלקו ישיבות בעלזא לשלוש מסגרות, בחורי 'ישיבה קטנה', בחורי 'ישיבה גדולה אמצעית' לשיעורי א' ו-ב' ובחורי ישיבה גדולה לבחורים המבוגרים (חסידים)

| 7 | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מבעזלא
כ"ק האדמו"ר מבעזלא (צילום ארכיון: יעקב לדרמן)

מהפיכה חינוכית בבעלזא: החל מזמן אלול הקרוב יתחלקו ישיבות בעלזא לשלוש מסגרות, מסגרת לבחורי 'ישיבה קטנה', מסגרת לבחורי 'ישיבה גדולה אמצעית' לשיעורי א' ו-ב' ומסגרת לבחורי 'ישיבה גדולה לבחורים המבוגרים' לשיעורי ג' וד'.

הרקע לשינויים הוא גם כלכלי, לאור העובדה שלמעלה מ-500 בחורי החסידות, בוגרי הישיבות הקטנות, מצטרפים השנה לשיעור א' החדש בארבעת הישיבות הגדולות של החסידות בבני-ברק, בירושלים, באשדוד ובחיפה.

לדברי עסקנים בחסידות בעלזא, מלכתחילה חשבו לפתוח ישיבה חדשה שתאכלס חלק מהבחורים החדשים אולם לאור הקיצוצים וכן בשל סיבות חינוכיות הוחלט על המהפך החדש.

במסגרת המהפך החינוכי, יוקמו שתי מסגרות ישיבתיות לבחורים מבוגרים (שיעור ג' ומעלה) האחת בשם "ברכת אהרון" בה ילמדו ש"ס 'בקיאות' והשנייה תיקרא בשם "תפארת אהרון" בה ילמדו בעיון.

ראש הישיבה של שתי הישיבות יהיה הגאון רבי אברהם דירנפלד מקהל מחזיקי הדת.

מדובר, לדברי העסקנים, בתפנית וזאת לאור הוראתו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא לפני תקופה כי אין לבחורי הישיבות לשמוע שידוכים ולהתארס עד בין הזמנים ניסן של שיעור ב'.

המהפכה המחלקת את גילאי הישיבות לשלושה תאפשר לבחורים שאינם חתנים בשיעורי א' ו-ב' לשקוד על התורה ללא הפרעה ואילו הבחורים המבוגרים יותר משיעור ג' ומעלה שעסוקים ב"שידוכים" ילמדו במסגרת נפרדת, הם מסבירים.

גורם בחסידות בעלזא מסביר ל"כיכר השבת" כי לכאורה אמנם רק שיעור ג' מצטרף למסגרת החדשה וזאת משום שגם עד היום בחורי שיעור ד' למדו בנפרד אלא שלדבריו מדובר בכל זאת במהפכה של ממש.

לטענתו, "באם עד היום עולם הישיבות של החסידות חולק לשניים, גילאי ישיבה קטנה וגילאי ישיבה גדולה, כשמסגרת מיוחדת נוספת הוקמה לבוגרים שילמדו בה עד שלב הנישואין כעת מדובר בשלושה מסגרות נפרדות. כשהבחורים הצעירים ילמדו בישיבה קטנה, הבחורים הבוגרים בשיעורי א' ו-ב' ילמדו בישיבה גדולה אמצעית ואילו הבחורים בשיעורי ג' ו-ד' ומעלה ילמדו בישיבה גדולה".

"זה כבר לא סתם מסגרת 'תעסוקתית' לבחורים מבוגרים שעוד לא התחתנו, אלא המשך של ישיבה גדולה, כשתינתן בפני הבחורים המבוגרים אפשרות הבחירה בין לימוד 'עיון' ללימוד 'בקיאות'", מסביר הגורם.

תוכן שאסור לפספס
7 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
4
שכארבעים בחורים שהיו עד היום במתיבתא נותרים ללא מסגרת, אם זה נכון כל "המהפכות" כביכול, לא שוות, כי בחורים אלו ללא מסגרת אפילו חצי יומית תקלקל עוד עשרות בחורים ולשנה הבאה הבעיה תהיה כפולה ומכופ, החכם עיניו בראשו. אחד שאיכפת לו
שלום
3
מומחים בהפרחת סיסמאות.
יחיאל
2
זה רה ארגון לא יותר! תדווחו למשל על שיטות לימוד בישיבות וכיו״ב מה בעלז שונה בלימוד מפוניבז זה מענין ושווה אפילו דיון
James

הצגת כל התגובות

1
בישבת דושינסקי זה כבר קים כמה שנים בהצלחה
חיים
אולי גם יעניין אותך
חסידים ואנ"ש