כיכר השבת

ה'ימין מקרבת' שהצילה דורות 

כשהמתמיד של הישיבה מלייקווד ביקש להתנצר - מה ענה לו ראש הישיבה?

כשהמתמיד של הישיבה, בן טובים, בחר יום אחד להמיר דתו, אולם, לפני שעשה את הצעד הנועז ביקש להתייעץ עם מורו ורבו | מה ענה רבו? כיצד הצילו מרדת שחת? ומה הקשר לפרשת השבוע 'ויתרוצצו הבנים בקרבה'? | הסיפור המלא (מגזין כיכר) 

| 24 | כיכר השבת |
כשהמתמיד של הישיבה מלייקווד ביקש להתנצר - מה ענה לו ראש הישיבה?

"וַיִּתְרֹצֲצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ", נכתב בפרשת השבוע - פרשת תולדות, "וַתֹּאמֶר אִם כֵּן לָמָּה זֶּה אָנֹכִי וַתֵּלֶךְ לִדְרֹשׁ אֶת ה'".

מפרש רש"י הקדוש: רבותינו דרשוהו לשון ריצה כשהיתה עוברת על פתחי תורה של שם ועבר יעקב רץ ומפרכס לצאת, עוברת על פתחי עבודה זרה עשו מפרכס לצאת, וע"ז כתוב מתרוצצים זה עם זה ומריבים בנחלת שני עולמות.

>> למגזין המלא - לחצו כאן

כן מרחיבים על פסוק זה חז"ל, שהיו יעקב ועשו מריבים על נחלת שני עולמות - עולם הזה ועולם הבא. אם נסביר שיעקב ביקש לעצמו את העולם הבא, ואילו עשיו בקש את העולם הזה, הרי שאין צורך בריב. לכן צריך לומר שהריב היה על שני העולמות יחד.

לאחרונה שמעתי סיפור מבהיל שאירע בשנות ה'תש"כ בארה"ב! בחור ישיבה מבן טובים בחר יום אחד להמיר דתו, לפני שעשה את הצעד הנועז ביקש להתייעץ עם מורו ורבו, והוא, במקום להתקיף את הבחור, לצעוק עליו, להעיף אותו מהישיבה, הועיד פניו אל אחד מגדולי האדמו"רים בימים ההם בארה"ב. והנה לפניכם הסיפור המלא.

תלמיד אחד, מגדולי המתמידים בישיבת לייקווד, בא אל הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל ראש ישיבה דלייקווד, והתאונן בפניו שמפעפעים בקרבו מחשבות מינות ואפיקורסות ואין מוצא למו, ולפעמים מרגיש שעז רצונו לרוץ אל הכומר ולהמיר את דתו רח"ל...

השיבו הגר"א קוטלר, זה מאוד קשה עבורי, לדבר כגון דא נדרש ללכת לדרוש את השם, ולבקש עצה מאדמו"ר חסידי. והציע לו מיד שיועיד פניו אל האדמו"ר הרה"ק רבי יעקב יוסף מסקווירא זי"ע שכבר התגורר אז בארה"ב, וקבע משכנו בשיכון סקווירא. ואכן כן עשה הבחור, קם ונסע לשיכון סקווירא, נכנס אל האדמו"ר זצ"ל ושטח צרתו.

הרה"ק מסקווירא התעמק במחשבות, ואחר ביקש ממנו את שעון היד שלו. ואז פתח בשאלה תמוה לבחור: כיצד הינך מכוון את מחוגי השעון? השיב הבחור שסמוך לישיבתו שוכן בית תיפלה (כנסייה), והוא מכוון השעון על פי קשקוש פעמוניו כי המה מדויקים ביותר.

אמר לו הרה"ק, היא הנותנת, דין גרמא שנכנסו בך מחשבות אלו כי יונק הנך מדבר טומאה. מהיום והלאה אל תכוון את שעונך על-פי קשקוש פעמוני בית התיפלה ולא יהיה בך מהמחשבות האלו. וכך הווה, הבחור הנ"ל משמש כהיום כאחד מגדולי מרביצי התורה בדורנו.

מטעים על כך האדמו"ר מויז'ניץ במתק לשון קודשו: "היא הנותנת בימינו אנו, ללמוד מהסיפור הנ"ל שאסור לכוון את השעון ע"פ הרדיו, כי לפי דברי הרה"ק מסקווירא, דבר זה יכול לגרום לינוק מדבר טמא, וכך ראוי לכל יהודי ירא שמים להישמר מכך".

>> למגזין המלא - לחצו כאן

למפרע התברר כי באם היה רבי אהרן קוטלר זצ"ל מתעצבן על עצם המחשבות ומעיף את הבחור מהישיבה, אזי הבחור היה עושה צעדיו ישירות אל עבר ביתו של הכומר השכונתי, ומבקש להמיר דתו, אולם ראש הישיבה בחכמתו כי רבה, ידע כן מה'ימין מקרבת', וע"י כך זכה להציל דורות שלמים של יראים ושלמים ההולכים בדרך התורה הסלולה מדור דור.

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
16
איזה סיפורי סבתא. אף תלמיד ישיבה מתמיד וכו׳ לא קם בבוקר אחד ומחליט להמיר את דתו ובטח שלא הולך לעשות שאלת רב אם הוא יכול ללכת להמיר את דתו. כמו שאף בחור ישיבה לא קם בבוקר אחד ומחליט לחזור בשאלה, זה תהליכים שקורים לאורך חודשים...
אוריאל
15
הגאונות החינוכית היא להבין את עומק נפשו של הנער שחושב אם חלילה הגעתי להרהורים כאלו אם כן "למה זה אנוכי" אז אולי כבר כדאי ללכת לאן שאני נמשך אם כזה גרוע אני שלשם אני נמשך ואז למצוא לו סיבה פנימית שלא מחמת עצמו זה בא אלא מגורם חיצוני שהשפיע על פנימיותו אם כך אני לא כזה גרוע ממילא יש תקוה
מחנך
14
למה התמונה מ AL מקור הטומאה ?
אא
😅👍👍
Ys

הצגת כל התגובות

13
שמעתי הסיפור מהרב יאשיה פינטו שליטא, והוא מספר שר"א קוטלר שלח הבחור לרבי יואל מסאטמר זצ"ל והוא זה שענה לו לגבי השעון, מי שיודע הסטוריה ר"א קוטלר לא היה טיפוס ששולח לאדמורים.. אך ר"א קלמנוביץ דיבר עם ר"א קוטלר על גדלותו של הרבי מסאטמר ומאז השתנה יחסו, בקיצור מסתבר שלכאורה הסיפור קרה עם הרבי מסאטמר
מישהו
לא משנה מי אמר את זה. אבל הסיפור מצמרר
יעקב
12
מדוע זה שגדול ליטאי אינו מסוגל בעצמו לעלות על סיבת הדברים? ורק אדמור חסידי מסוגל להבין שרש הדברים? זה שאלה שתמיד סיקרן אותי.
יצחק אלחנן
כי כשיש בעיות בנשמה, צריך לשלוח למישהו שיש לו נשמה בעצמו, אבל ליטאים....
איש יהודי
תלוי מי מספר את הסיפור
רוזנבוים חסידי לא-ללה
11
הסיפור קרה עם הרבי מליובאוויטש שפנה מעצמו לרבי. שם הבחור מוכר למכירי הסיפור
שמואל
לא יודע עם מי קרה הסיפור אך זה מתאים יותר לרבי יואליש מאשר לרבי מחבד, רבי יואל אחז שגם הראשית והשורש הלא גלוי צריך לינוק בקדושה ושכל טיפ שקשור לצד הטומאה מפריע ולכן אסר כסף מהציונים למוסדות תורה. בנוסף ר"א קוטלר לעולם לא היה שולח לרבי מחבד, הרי ידוע דעתו לגבי חבד וכו'.
יעקב
10
בחבד זה מסופר על האדמור מחבד
חיים
9
הסיפור מסופר גם בגרסה חב"דית, שבחור התאונן לרבי שיש לו מחשבות כפירה, והרבי ענה לו על דבר כיוון השעון לםי הכנסיה
מנחם
לא יודע עם מי קרה הסיפור אך זה מתאים יותר לרבי יואליש מאשר לרבי מחבד, רבי יואל אחז שגם הראשית והשורש הלא גלוי צריך לינוק בקדושה ושכל טיפ שקשור לצד הטומאה מפריע ולכן אסר כסף מהציונים למוסדות תורה. בנוסף ר"א קוטלר לעולם לא היה שולח לרבי מחבד הרי ידוע דעתו לגבי חבד וכו'.
יעקב
8
שכחת לכתוב שהר' קוטלר נתן לו דולר מדהים לראות איך סיפורים עטברים 'אבולוציה', הסיפור היה עם הרבי מליובאוויטש ובכל מקרה, חבל שה'ימין מקרבת' המדוברת, חסרה מאוד בישיבות הליטאיות! במקום להתפאר בה, תיישמו אותה
משה
7
זה סיפור שאין לו אבא, מי מעיד על זה.
יואב ב.
6
אדם משנה את דעתו וממיר את דתו בגלל שעון ? מוזר.
משה קליינר
לא יגאון זה משפיע על ההבן אדם תבין זה לא בגלל השעון זה פשוט גורם להשפיע על האדם הטומאה
יאיר
5
מה יותר עלוב בסיפור, שאתם מעבירים אותו מחסידות לחסידות כאילו שהוא כזה מרגש?! או שאנשים חושבים שיראת שמיים תלויה בשעון שעל היד. כך או אחרת אם אדם רצה להמיר דתו, זה כי הוא נגעל מהדת. ולא מהשעון
ג'ינג'ית
נראה שלא הבנת הסיפור, לא מדובר באחד "שנגעל" מהדת (אחרת היה עוזב הישיבה בלי לבקש "עיצות" להישאר בדת) הבחור ישב ולמד אך מחשבות ע"ז החלו לרצץ בלבו רח"ל, כשהוא לא מבין מה פשרם ולמה מחשבות אלו נכנסים לו לראש.
יעקב
4
חרטא לא היה
מישהו
3
למה בתמונה יש תמונה של שתי וערב?? עבודה זרה!!!
דוד
2
קצת תיקון הוא לא אמר שהוא הוליך להשתמד הבחור התלונן שיש לו מחשבות ע״ז והגרא קוטלר שלח את השאלה להרהק מסקווירא כל הכתבה קצת מוגזם וזה לא היה אצל הרב מסאטמר
משה
1
לכן לא צריך לגעור ןלנזוף באלו המבקשים לשרת בצבא השמד ר"ל. צריך לומר להם במתק שפתיים "גשו ללשכת גיוס והתגייסו לסיירת מטכ"ל או לשייטת 13".
אלי
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים