כיכר השבת

הנשק של כת השאלים: דברי הגר"ע יוסף

"לצערינו הרב אני שומע כמה בנות צדיקות שאוהבות לכסות את ראשם דוקא במטפחת או כובע, והבחורים של הישיבה אוי להם מי שבראם מחללים שם שמים, דורשים מהנשים, מהבחורות האלה שלא ישתדכו איתם עד שיבטיחו שילבשו פאה נוכרית" - כך התבטא הגר"ע יוסף. מי מפיץ את דבריו? מיוחד

| 313 | כיכר השבת |
הרב עובדיה יוסף
הרב עובדיה יוסף (פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

דברים חריפים של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף, בגנותן של לובשות הפאה מופצים בימים אלה.

ל"כיכר השבת" נודע כי אנשי כת השאלים עושים שימוש בדבריו של הגר"ע יוסף כדי להפיץ את משנתם.

בהקלטה נשמע הגר"ע יוסף אומר:

"לצערינו הרב אני שומע כמה בנות צדיקות שאוהבות לכסות את ראשם דוקא במטפחת או כובע, והבחורים של הישיבה אוי להם מי שבראם מחללים שם שמים, דורשים מהנשים, מהבחורות האלה שלא ישתדכו איתם עד שיבטיחו שילבשו פאה נוכרית. איזה אנשי ישיבות אלה עמי הארץ בורים ורשעים".

דבריו של הגר"ע מושמעים באמצעות רכבים הסובבים בשכונות החרדיות.

יוזמי הקמפיין הסבירו: "במקום שיפגינו נגד 'נשות השאלים', שיצאו להפגין נגד נשים החובשות פאה נוכרית".

תוכן שאסור לפספס
313 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
76
הגאון הספרדי רבי יוסף קאפח זצ"ל, חבר בית הדין הרבני הגדול בירושלים, מגדולי חכמי תימן, בתשובה כת"י (ראה צילום התשובה בקונטרס "המשביר", אוסף תשובות מארי דף מ'), כתב להתיר פאה נכרית, ולהעדיף אותה על כל כיסוי אחר: "פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת
זכריה מחפוד
75
וזה כל ההבדל, אחיי ורעיי. הפיאה (והבגדים) של הסבתות הק' לא דומה לפיאות שהצעירות היום מאמצות בחום. הפשטות של פעם התחלפה בצעקנות "ומודרניות" של היום. ובהחלט יש חשש שאותה צעקנות ו"חדשנות" בפיאות (ובבגוד) של היום מעוררות הרהורי זימה ונאוף רח"ל.
רועה צאן
במשנה בשבת (דף סד.) נאמר, "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. וביאר מחצית השקל את דבריו: "ועיקר ראייתו מסיפא, דילדה לא תצא בשיער של זקנה", כלומר שהזקנה התקשטה בשערה הנאה של הילדה, ויצאה עמו לשוק (שבזה מדובר במשנה). ובגמ' שם:
אליעזר
74
כי לא קיבלנו את דבריו להלכה בשום צד ואופן שהוא. רבותינו הדגולים מרן רבי יוסף משאש ומרן רבנו שלום משאש זצוק"ל והגאון האב"ד ר' אליהו אברג'ל שליט"א והגר"ח אמסלם שליט"א הם לנו לעינים וכל אשר יורו לנו נעשה
מכלוף בן אסתר
למה אין מרוקאים שהולכים לפי הגר"ע??מי שהולכת לפי הגר"ע לפי כל ההלכות והפסקים,לא הולכת עם פאה!נ ק ו ד ה!!
צפוניתת
תקראי כאן באחת התגובות, לא זוכר איזה, הביאו פירוט בענין הזה
דרומי
לעשות רק מה שקל לנו..ולשים פס על כל ההחמרותתת!!אין כזה דבר...גם פסקים שלא כ"כ נאים וקלים לנו,צריך לקיים!ואם הביאו פה פירוט בעניין הזה..אז מה???זה לא אומר שזה נכון!!
צפוניתת
והעיקר שנעשה רק מה שהורו הפוסקים, ולא נעשה עבירות חלילה וחס. ובספה"ק "ליקוטי מוהר"ן" (תניינא סי' מ"ד) כתב וזה לשונו, "אלו החכמות מפילין מאוד את האדם מעבודת ה', דהיינו מה שחושב וחוקר ומדקדק ביותר, אם הוא יוצא כראוי במה שעושה. כי בשר ודם אי אפשר לו שיצא ידי חובתו בשלמות, ואין הקב"ה בא בטרוניא עם
אהוד

הצגת כל התגובות

73
הפוסק הראשון שהתיר פאה נכרית והעלה נדון זה על שולחן הפוסקים, היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שנולד בספרד בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, בשנת רל"ב לערך, ובהיותו אברך צעיר גלה בגירוש ספרד (שנת רנ"ב) לארץ איטליה. בגאונותו העצומה, חיבר בצעירותו את הפירושים החונים על דף הגמרא, אשר הם לעיניים
מסעוד
72
אפילו התורה רומזת לנו לחזור לימים הראשונים של השאלים, בלבוש כזה לא צריך הפרדה באוטובוסים, ולא בכותל, כפי שהיה בימים ראשונים לפני הקמת המדינה, כאשר אישה בשאל ורב עמדו זה ליד זה והתפללו בכותל, "ולא קרב זה אל זה כל היום".
דן סגל
בהלכות אישות פרק יג - יא: "מקומות שדרכן שלא תצא אישה בשוק בכופח שעל ראשה בלבד, עד שיהיה עליה רדיד החופה את כל גופה כמו טלית--נותן לה בכלל הכסות". ובפרק כד הלכה י"ב- "ואלו הן הדברים שאם עשת אחד מהן, עברה על דת יהודית:יוצאה לשוק או למבוי מפולש, וראשה פרוע ואין עליה רדיד כשאר הנשים, אף על פי ששיערה מכו
י.
וכך כתב בשו"ת אור לציון חלק א' סימן י"א: "כד נעיין בדברי הרמב"ם נראה דלכאורה סותר עצמו, דבפרק כ"ד מהלכות אישות (הלכה י"ב) כתב, "ואיזו היא דת יהודית, הוא מנהג הצניעות שנהגו בנות ישראל. ואלו הן הדברים שאם עשתה אחת מהן עברה על דת יהודית, יוצאה לשוק או למבוי מפולש וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשי
אליהו
71
עצמו לא יכול להגן,כש"כ על אחרים. תציג עוד הפעם את החוכא וטלולא שלך פה,ותעשה לך צחוק מתגלגל של כל השפויים. טיפש,כבר אין לך סיכוי להיות.
תלמיד מרן.
למרן פוסק הדור שחיבר את "שמש ומגן"? הגיהנום לא מספיק עמוק בשבילך?
קובי לוי
70
בקיצור לפי מה שתכוב פה בכיכר מרן הרב עובדיה שליט"א כותב שאסור למנוע שידוך אודות פאה ובאמת בחור המונע עצמו משידוך בשביל שהאשה לא תלבש פאה הרי הוא בור הרי בחור חייב לישא אשה ולא כתוב שום מקום שזה דבר שיש בה ענין למנוע שידוך וזה פשוט ושאר כל הפלפולים הבל, אבל אנחנו לא מדברים על עיקרי הלכות פאה.
צדיקה ובור
69
אישה שמתחילה ללכת אחרי החתונה עם פאה אוטומתית החצאיות מתקצרות האינטרנט נכנס לבית הבעל יוצא מהכולל וכו..... אז בבקשה מרן הרב עובדיה לא מחמיר בזה, בושה!!! יש פה כמה גולשים שמתירים לעצמם לומר מה שבא להם על מרן הרב עובדיה כאילו שהוא חבר שלהם,בסך הכל כשאישה תוריד את הפאה פחות יתרידו אותה ופחות ירצו לחמוד
יודעת הכל
עטרת ראשינו. שר התורה. גאון ישראל. עמוד ההוראה. פוסק הדור.הרשל''צ.רשכבה''ג.מר מלכא רבינו עובדיה יוסף שליט''א הוא גדול הדור של דורינו כמשה רבינו בדורו ולכן צריכים להורות כדברי מרן שליט''א ובזה יתקיים בנו הפסוק ''לכו אל יוסף אשר אומר עליכם תעשו'' ''ועשית ככל אשר יורוך'' אשריהם ואשרי חלקם בעוה'''ז וב
ישראל
68
מרן הגאון רבי מרדכי גרוס שליט"א, אב"ד חניכי הישיבות, בספר "והיה מחניך קדוש": "וצריכה להיזהר מאוד שלא יצא משיער ראשה אף משהו, ונשים שמשאירות שערות גדולות יקשה הדבר מאוד שלא יצאו מעט שערות דרך המטפחת, ועדיף שתלך עם פאה נכרית אף בבית, וע"י זה לא יצאו שערות".
המקשן
67
הגאון רבי משה ווינער שליט"א, חבר אגודת הרבנים דארה"ב וקנדה, בספרו "כבודה בת מלך": "יש להעדיף לבישת פאה נכרית על כיסוי השיער ע"י מטפחת או כובע, מכיון שבהן קשה לכסות כל השיער בתמידות".
המקשן
66
ולא הולכות בעקביות אחר הלכה מסוימת. אני אישית חובשת פאה, כי כך הורו רבותי וממש מקפידה אבל חושבת שכל אחד צריך לשמוע לרבו ולצערי הספרדיות לא עושות זאת אלא הולכות עם מה שהן חושבות שהכי יפהלהם ושמות פס על כל השאר.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תותית
ואין חובה ללכת בענין זה דוקא כמו הגר"ע יוסף, שמחמיר, אלא אפשר לסמוך על גדולי דור אחרים, שהתירו, כמו הגאון בעל "כף החיים", הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס, הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן, הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל, הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת פורת יוסף,
אליאב
65
הגאון הספרדי רבי בן ציון מאיר חי עוזיאל זצ"ל, הראשון לציון והרב הראשי לישראל, בשו"ת "משפטי עוזיאל" (חלק ז', אה"ע סי' צ"ד), כתב שאין בפאה משום דת יהודית, ופוק חזי מאי עמא דבר: "והשתא נחזי אנן פאה נכרית מה דינה, אם דומה היא לקלתה שמותרת רק מדין תורה, או שעדיפא מינה, שהיא דומה לצעיף שעל ראשה שמותרת
משה בן מנת
64
ראיתי קושיות עצומות על שיטת הגר"ע יוסף לאסור פאה, ואני מעתיק אותם לכאן, אולי מישהו יכול לתרץ? המעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין
יאיר לוי
במקום להעתיק חצי ולהמציא קושיות שלא היו ולא נבראו.
שליפמן
63
הגאון הספרדי רבי עובדיה הדאיה זצ"ל, חבר בית הדין הרבני הגדול בירושלים וראש ישיבת המקובלים בית אל, בשו"ת "ישכיל עבדי" (חלק ז', אה"ע סי' ט"ז), כתב שאין יצה"ר שולט אלא בדבר הדבוק לערוה עצמה, שיש לו נפש חיונית, ולכן שיער תלוש אף שהוא יפה יותר משיער מחובר, אינו ערוה ומותרת לכסות בו את ראשה: "באשר לשא
מכלוף אבוחצירא
62
הגאון הספרדי רבי חיים כסאר זצ"ל, מגדולי חכמי תימן בדורנו, בשו"ת "החיים והשלום" (אבן העזר סי' ג') כתב שאין איסור לנשים ללבוש פאה, והוכיח כן מהגמ': "שאל השואל, שיש מי שאומר שאיסור חמור הוא ללבוש פאה, והיא בסוג עוברת על דת יהודית ותצא בלא כתובה. מה נאמר היום שחלק גדול מן הנשים הנשואות אפילו מהספרדים לו
שלמה יצחק
61
הגאון הספרדי רבי יוסף משאש זצ"ל, ראב"ד במרוקו ורבה של חיפה, בספרו "אוצר המכתבים" חלק ג' (מכתב א'תשצ"ח), כתב להתיר פאה נכרית (ועיין עוד בדבריו שם סי' א'תתפ"ד, ובשו"ת "מים חיים"): "והמתחסדות עושות פאה נכרית... ועל כולם יש מערערים, ואז באו אלי הרבה שאלות, והשבתי להתיר בפאה נכרית... וכן ראיתי ורואה יום
דוד בן ברוך
60
אשתו של הגר"ע, חבושה במטפחת כשרוב הראש מגולה (פורסם בפורום בח"ח) http://www.haar של הגר"ע, מגלה חמש אצבעות ויותר (פורסם בככר השבת) http://www.kikarhash של הגר"ע, חצי ראש מגולה (פורסם באתר יעלת חן) http
סופר
או גרוע מזה,הוצאת שם רע. מה שאני רואה כאן שכל הפרוצים יוצאים נגד רבנים גדולי הדור בצורה חצופה ומסוכנת,ואין ספק שזה מצד הסיטרא, להחטיא את ישראל. אילו כיכר היו לפחות מעלים כאן את כל התגובות נגד,היו כולם רואים שכל דבריהם מתבטלים ברוב לעומת השרפים. אבל מי שמנצל מכשיר כזה לסלף ולהעלים,על זה כבר נאמר,
כדורי.
כיכר השבת פרסם את התמונה של אמא של הרב עובדיה, שאח שלו מסר לפרסום. עיתון הארץ פרסם את התמונה של הרב עובדיה ואשתו, שנמסרה לעיתון ע"י אשתו ז"ל. האתר של "יעלת חן" צילם את בתו של הרב עובדיה, ברשותה המלאה. איזה לשון הרע יש כאן?
סופר
תוציא דברים מהקשרם.וחןץ מזה,יש מישהו שיכול להעיד על כך?אתה חכול להפנות אותי למקור בכיכר?
ברוך .
לדוגמא, כתבה כאן באתר, שים לב שאין רווח בלינק אחרי שאתה מעתיק (!!!) ותראה שהכל פורסם ע"י המשפחה של הגר"ע http://www.kika
יורם
הנקודות השחורות שעל האתרוג,כן?
כדורי.
בכל לינק יש רווח אחד. אם לא תמחקו את הרווח, הלינק לא יעבוד. אני לא הבנתי למה זה לא עובד, עד שראיתי את הרווח
הסבר
59
הרב עובדייה בפירוש אסר ללכת עם פאה, לא???
אריאל23
רק המודרניות שבהם, שלא משויכות לשום רב/קהילה.
דודי
אתה מגוחך, תאמין לי. רוב הנשים הספרדיות הולכות עם פאות, ובכלל גם הנכדות של הגר"ע יוסף.
יורם
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחז
מתיתיהו בן פורת
58
לא עומדים בו ורק בזכות חוזרים בתשובה נקרב את גאול עם ישראל אצל חוזרים וחוזרות בתשובה המצווה נעשת במדויק וצינעה נעשת בצינעה ויותר מכך וחוזרים בתשובה לא תמעמתים אחד בשני כו שאלה עושים בקהילות דורסים ספרדים אשכנזים צאו ולמדו איך באמת עושים תשובה אמיתית וידוע שחוזרים בתשובה הם כשק אגרוף ביד הדורסים ה
חוזרת בתשובה
57
הרבי: "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה" "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בש
שאול אסולין
56
הרבה אנשים חושבים שטעם כיסוי הראש הוא משום צניעות, והשיער הוא פריצות. לכן הם לא מבינים: איך שיער מכסה שיער? וזה נובע מחמת שאינם יודעים מה הוא טעם מצוות כיסוי הראש, ומהו ביאור המושג "פריצות". ונתחיל בביאור מושג זה: "פריצות" פירושה דבר היוצא דופן ומושך תשומת לב. וכיום כתבו הפוסקים שאין בשיער פרי
המסביר לצרחן
בהקלטה מיוחדת שהגיעה לאתר 'בחדרי חרדים', נשמע הרב אומר: "אשה עם שאל בונה בית מקדש של שקר". בימים האחרונים פורסמו דברים מסולפים בשם הרב ברלנד, שאינם משקפים את דעתו האמיתית בנושא. ל'בחדרי חרדים' הגיעה ההקלטה המלאה של הרב, בדברים שאמר לפני חצי שנה, בשיעור שמסר לתלמידיו בביתו. "אלו שהולכים עם
ששון
55
לא נימאס לך להיכנס כל היום לכתבות שתעסקים בפאות ולעשות העתק הדבק מתגובה לתגובה? עוד מעט גם יחשבו עליך שיש כאןאיזה "תלמיד חכם" גאון הדור ואחד מהפוסקים הגדולים בדורנו שאין לו מה לעשות חוץ מלגלוש באינטרנט אז כולם לדעת לא הכל מהראש אלא הכל הוא ענין של" העתק הדבק" מקובץ כלשהוא
אחת שיודעת
54
א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמ
רוזנברג
53
נכנסים לפעולה.. כל פעם שצץ נושא הפאות הטמאות, איזה כיך לראות זאת, איזה אטרף...
יוסף
52
1. התיר לאשה ללכת בלי גרביים, ראה "אוצר דינים לאשה ולבת" (פרק ס' אות ד' בהערה, מהדורת תשס"ה עמ' תשפ"ה): "ובתשובה כתב יד לאאמו"ר שליט"א האריך בזה, והעלה דבוודאי ראוי ונכון לכתחילה ללבוש גרביים בכל אופן, ומכל מקום המקילות בזה מסיבה שהיא, יש להן על מה לסמוך" (כמו כן התירו פוסקים אחרים, כן התיר במשנה
ישראל
מה אפשר כבר לומר עליך , יהודי לא ניראה לי שאתה...! ניראה יותר: ממזר , מומר , משומד , בן בליעל !!! אוי לאמא שילדה בן כמוך ! עדיף מותך מחייך...! אני לא מקנאה בך לרגע , ומי שנפרע מדור המבול , מפרעה ומהמן... יפרע גם ממך , ומכל שונאי ישראל וחכמי ישראל! כתב הרמב"ם (בפרק ו' מהלכות תלמוד תורה) עוון גדול ל
ברקת
איזה ביזוי זה?! שמצתתים את הפסקים של הגר"ע?
shaul
מעוררים גיחוך. מותר לחלוק על הרב עובדיה! זוהי דרכה של תורה! אין בדבר משום פגיעה ולא בטיח.
חצקל
וזה הבדל ביננו לבין האשכנזים החוצפה!!! מפולניהה!! לא לשמוע לדעת גדולים!!!
מירי
מה אתה איזה גדול הדור , או איזה פוסק גדול שפספסנו ולא שמענו עליך...חחחחחחחחחחחה > זו דרכו של יצר הרע להפיל אנשים בלשונם שיבזו את גדולי ישראל , בשם התורה ! מה אתה מכניס את ראשך הקטן בין הרים גבוהים ??? מי אתה , ומה דעתך שתחלוק על גדול בישראל ?!? שב בשקט !אף אחד לא כופה עליך , ועל שכמותך ללכת לפי פסקי
ברקת
אם לא איכפת לך, האשכנזים אינם מתכוונים לרגע להאזין לפיסקי מרן. בלי קשר לגדלותו של אדם, כך היא דרכה של תורה שיש לה הרבה פנים וכל אחד הולך אחרי אבותיו. לא נוח לך? מה לעשות... זו לא סיבה לנבל את הפה ולקלל ולברבר על נושאים שאינך מבינה בהם כלל וכלל.
איזו שחצנות....
אין לנו בעיה שלא תלכו לפי פסקיו של מרן שליט"א . אך תדברו בכבוד , בלי לזלזל בו, בכבודו, ובתורתו !!!
ברקת
לא שאלו אותך מה הרב אומר ואם הוא מתיר ומה הוא מתיר אז אל תיהיה חכם לדבר על רב כ''כ צדיק.... מה אתה חושב שבזה שאמרתה מה שרציתי יורידו תחשיבות ממרן?!תשכח מזה!!!!!!!
נחמי
אני לא מתיימר להסביר את דברי מרן אני גם לא יודע אם יש כאן מצות תוכחה על דברי ההבל שכתבתה כי לפי דבריך ניכר שאתה חש"ואך למען הקוראים אני מרגיש צורך להגיב. 1.לפני שאתה מצטט הלכות או תשובות עליך לבדוק מי השואל ובאיזה עניין מדובר לפעמים מדוברבחזרים בתשובה וכדומה ומרן מעדיף להקל מעט במסגרת ההלכה עד שיתח
עובד ה
אבל למעשה, הגר"ע מיקל גדול בצניעות, ואל תנסה להסתיר את זה
משה, חולון
51
ההתבטאויות הקמפיין ההיסטורי של הרב עובדיה קשוח ורווי מאבקים, ולשיאיו הוא מגיע בעיקר מול שלוש עדות עיקשות במיוחד: המרוקאים, התימנים והעיראקים, בני עדתו של הרב עובדיה. המרוקאים שסירבו לציית לדרישתו הבלתי מתפשרת לוותר על מנהגיהם הייחודיים חטפו כבר בעבר מקלחות של צוננים מהרב. "אנשים עקשנים שבאו
אבישי בן חיים
בהרבה מקומות שינו בני מרוקו ושאר יהדות צפון אפריקה את מנהגם והתחילו לנהוג כדעת הגר"ע יוסף. הדבר נבע מחוסר ידיעת חשיבות המנהג מדורי דורות, ומחוסר ידיעת טעמי המנהג ומקורותיו אשר בנויים לתלפיות. הספר "דברי שלום ואמת" שופך אור על כל מנהגי מרוקו שהנציח מורנו הגר"ש משאש זצ"ל, או ההלכות שפסק, שלא עלו
מ. שפיר
הלא כשהרב עובדיה רצה לחלוק על מרן השו"ע הוא חלק עליו ולא מעט פעמים. אז אני לא מבין, אם כל העדות צריכים לבטל את מנהגיהם, בגלל "מרן" וכידוע "מנהג ישראל הלכה" איך יתכן שהרב עובדיה בעצמו בכוחו לחלוק על מרן? כנראה שהרב עובדיה גדול מכל רבני מרוקו מכל רבני עיראק ומכל רבני תימן ומכל הפוסקים כולל מרן
הרב מכלוף כ
50
עיין ברמב"ם ותראה מה זה כיסוי ראש: "רדיד החופה את ראשה ורובה". בירושלמי מובא שמטפחת אסורה (בלשון הירושלמי זה נקרא קפליטין, ע"פ רוב מפרשי הירושלמי) וכך נפסק ברמב"ם, שאסור לצאת עם מטפחת. באים היום והופכים את היוצרות, מטפחת שהיא איסור מפורש ברמב"ם, מתירים בכל מיני תירוצים דחוקים, ופאה שלא כתוב במ
נחום
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת "שמש ומגן" (חלק ב' אה"ע סי' ט"ו והלאה): "רוב הפוסקים המחמירים היינו משום דת יהודית ומראית העין וכו', וזה היה קודם התפשטות המנהג בכל העולם. וכמו שכתבו בדבריהם 'אם תימצא אחת בעיר בטלה במיעוטה'. לא כן היום שכולם פרצו גדר ונעשה מנהג פשוט, וגם המחמירים יחזרו בהם להתיר, ו
יאיר ברמן
49
האם כולם חייבות ללכת לפי הגר"ע יוסף?
יואב
48
הגאון הספרדי רבי רפאל ברוך טולדנו זצ"ל, רב ראשי וראב"ד בעיר מקנאס במרוקו, בספרו קיצור שולחן ערוך חלק א' (או"ח סי' קע"א סעיף ב'), פסק כשלטי הגיבורים, להתיר לאשה נשואה לצאת לרה"ר בפאה נכרית: "כתוב בשלטי הגיבורים: מותר לאשה לצאת בפאה נכרית ולגלותה, ולא צריך לכסותה - לא שנא אם היא עשויה משערותיה או משיע
חיים פינטו
47
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרצן
46
לא יעזור להם, בית ישראל כולו מאוחד נגד הכת השטנית הזאת
יוני
45
צריך לדעת שהנשים המכסות ראשן במטפחת ברובן הגדול נכשלות בגילוי מקצת שערות, ורחוקות מלהיקרא "צדיקות". וגדולי ישראל בכל הדורות כתבו על זה דברים חריפים מאוד. וכך כתב הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית, בספרו שו"ת דת והלכה סימן א': "אמנם אפי' בשערות אלו שיצאו חוץ לצמתן שמיקל בש
יעקב אהרוני
אז האמהות הלכו עם פיאה...אל תצחק על עצמיך לפחות, מוקיון.
מאיר.
ומי כמוך רשע מרושע, שפוער את פיו הטמא על הגאון האדיר רבי משה שטרנבוך, שכתב דברים אלה. בוש והיכלם!
יצחקי
דבריך עם פאה,כן? איזה צחוק...
יגאל.
אל תטיפו לנו מוסר איך לכסות את ראשנו...!!! שכל אחד ינהג לפי רבותיו הגדולים !!! ולא כל אחת שהולכת עם מטפחת היא לא 'צדיקה' כדבריך... בוא תסתובב קצת בבני ברק... פרוצות זאת מילה קטנה לנשים שהולכות עם פאות עד... ובגדים כמו... ל"ע !!! אז אל תטיף לנו מוסר , על צניעות , וצידקות !!!
ברקת
וגם לא בנדנה, או מטפחת שמחליקה כל שניה מהראש
נילי
44
כמה מפוסקי הספרדים כתבו שגם בני עדות המזרח קבלו את פסקיו של הרמ"א, כשמרן השו"ע לא גילה את דעתו בהלכה זו, וזאת גם כנגד פוסקים רבים אחרים (כפי שקבלו עליהם את דעת השו"ע). ובשו"ת "יחוה דעת" (סוף חלק ה', כללי מרן השו"ע אות ו') להגר"ע יוסף בעצמו, הביא שכן כתב הגאון רבי יצחק בן וואליד בשו"ת "ויאמר יצחק" (ח
ישעיהו שקד
43
בשו"ת תשובה מאהבה (חלק א' סי' מ"ח), כתב: "ידע מעלתו, מה שהנשים מקילין בפאה נכרית מגולה, אין זה דבר חדש אלא כבר היה לעולמים, כן נראה מפשט לשון הש"ג במסכת שבת ובמסכת נזיר, שכבר נהגו להקל משנים קדמוניות, טרם אשר שלטי הגבורים מצא להם ההיתר. ובא זה ולימד זכות על הנשים צדקניות שבאותו הדור, על פי ראי
אהרן הלוי
בטח הרב שלך או הרבנים שציינת לעיל, לא דיברו על קאסטם!
ברקת
ומה הקשר "אשרינו שיש לנו את מרן"? בשלמא אם הוא היה מתיר, אבל עכשיו שהוא אוסר, לא נותר לך אלא לבכות (ולשלוח טוקבקים מכוערים...)
צוחק מי שצוחק
42
כתב הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי שליט"א, רב ואב"ד דכפר חב"ד, במכתב מיוחד שפירסם: "ב"ה, ערב ראש השנה תשס"ח. אל אנ"ש שיחיו תושבי הכפר. בקשר לכיסוי הראש של נשים נשואות, אשר לאחרונה נהייתה בזה פירצה נוראה - הנני להודיע: א. מובן ופשוט אשר בחבישת מטפחת או כובע, כשאפי' רק מקצת מהשערות מגולות - הרי זה הי
המקשן
מעיז פנים נגד מרן? אתה אפר לרגליו....!!!מנסה להכניס ראשך בין גדולים? סתום פיך ומלאהו מים.
יעקי
או שאתה יודע רק לקלל כמו בור ועם הארץ?
המקשן
41
הגאון הספרדי רבי יעקב חיים סופר זצ"ל, מחכמי המקובלים בישיבת "בית אל", המאסף לכל הפוסקים הספרדים, בספרו "כף החיים" (על השו"ע סי' ע"ה ס"ק י"ט וס"ק כ'. נדפס בשנת תרס"ה) הביא את דברי המג"א שחלק על באר שבע וכתב שדבריו דחויים, ומיד כתב שהסכמת האחרונים להקל בפאה נכרית, כלומר נגד דברי הבאר שבע שאסר בזה. ובס
זבולון שמריהו
40
אין לאף אחד מונופול על ההלכה
אחד
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
ברקת
גם הראשונים טעו, והגר"ע יוסף בעצמו הודה הרבה פעמים שהוא טעה בהלכה, וחזר בו. מה קרה?
הרשקוביץ
כל המבזה ת"ח אין ערוכה למכתו אתה אפילו לא חי חצי מהשנים שהוא לומד תורה ואתה מעיז לכתוב "טועה" על אדם שאין לנו מושג ולא חצי מושג על גדולתו ובקיאותו בתורה ועוד מזכה הרבים הו באמרי פיו והן בספריו החשובים שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך מה היה בעולם התורה ובפרט עולם התשובה לפני המהפכה שמרן שליט"א עשה ובפ
מלב אל לב
גם הראשונים טעו בהלכה, וגם הגר"ע יוסף בעצמו הודה שהוא טעה הרבה פעמים, וחזר בו, כך היא דרכה של תורה, מה לך כי נזעקת? מישהו אמר שהוא לא גדול בתורה? שהוא לא גדול הדור?
אמיר
המעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ויותר היה לו להוסיף טעם כעיקר ע"פ מ"ש הרמב"ם (ריש פרק י"א מה
המעיין
או לפחות תלמיד חכם.. על פי הגדרת השולחן ערוך: הרב עובדיה משתמש בהוראה של מרן השולחן ערוך שמותר לתלמיד חכם אב בית דין,שנים רבות, ירא שמיים..{שבקי בכל הש"ס, ירושלמי ובבלי, ורוב דעת הפוסקים..(יורה דעה ג' הילכות כבוד תלמיד חכם)} לחלוק על רבו המובהק אפילו.. בתנאים מסויימים.. שולחן ערוך יורה דעה סימן
בשלום ובמישור
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
ברקת
או שרצת מהר לטקבק איזה קללה? דברי תורה זה לא כנראה התחום שלך, זפזפ לאתר מאקו או משהו כזה
נחום
כש"כ הוא,אותך.
י.מגן
אם תצליח ליישב איזה סתירה כלשהי...
המעיין
כמוך,העתק-הדבק,ויהיה גנב כמוך.אתה טועה.יש את הרב עובדיה שראה כל מה שגנבת מהתוכנה התורנית,והשיב לכם תשובה ניצחת.וכל הסתירות הדבריו שהבאת,הוצאת דברים מהקשרם,ושוב עשית העתק-הדבק.אף אחד לא מתייחס ברצינות לדבריך. מי קורא בכלל באתר הזה מגילות העצמאות,לא עצמיות שלך.
השכן הקודם.
אתה חושב לשכנע מישהו אם תזרוק עליו בוץ ורפש, תקרא לו גנב, או העתק הדבק? בשורה התחתונה אין לך מה לענות, אתה בור ועם הארץ, וכדאי שתשב בשקט ולא תעשה פדיחות לעצמך. אני קורא את הדברים ומתפעל מאוד, ובאמת מעניין אותי אם יש ת"ח שיכול לתרץ... כנראה שאין, וחבל
אברהם אברג'ל
39
תמשיכו לסלף את האמת חבורת כלומניקים המשיח קרוב הוא בא אילכם תתכוננו שלא תופתעו עם הפאה על הראש
אמת
הרבי: "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה" "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בש
מנחם מנדל
רבי אלעזר אבוחצירא התבטא לפני שנים רבות, "בקרוב ימות משיח בן יוסף, תתפללו חזק שישאר בחיים". ובעוונותינו לאחר שלושה ימים נפטר הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל, שהתיר פאה נכרית בספריו אור לציון ח"א וח"ב, עיין שם. ובנו הגר"א אבא שאול מעיד שדעתו היתה להעדיף פאה על מטפחת, כמפורסם. וכן רבי מנחם מנדל ש
אליאב
38
הגאון הספרדי רבי יצחק אבוחצירא זצ"ל (אחיו של רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל), המכונה "בבא חאקי", רבה של רמלה ולוד, וממנהיגי יהדות מרוקו, במכתב כת"י מיום כ' בתמוז תשכ"ו, הובא בספר "סידנא בבא חאקי" המספר על תולדות חייו (עמ' שפ"א), לשאלת השואל האם מותר לאשה לצאת בפאה נכרית, כתב: "בקשר לצניעות בנשים... דין פאה
לוי יצחק
חחחחח ככה לומדים תורה ? זה מעשה רב ?!!?!? הרב כתב וכן לעשות/תבוא עליהם ברכת טוב/וכן להלכה ?!?! מקריאה של מה שכתבת הבנתי שבדיעבד של הדיעבד מותר ! ותבדוק ותעיין, רוב הפוסקים הראשונים אסרו, מיעוט התירו, ותעיין מי שהתיר באיזה אופן התיר ? בוודאי לא כמו היום שהפאות פרוצות !!! יותר יפות מהשיער האמיתי של
maorlod
השואל שואל אותו אם מותר פאה, והוא עונה לו "יש מקילים". בפשטות הכוונה היא שאתה יכול לסמוך עליהם!! וזה הלכה למעשה! שלא לדבר על גדולי תורה מובהקים כמו החזון איש, הגר"ח קניבסקי, הגר"ש משאש, הגרב"צ אבא שאול, ועוד ועוד, שאמרו שפאה זה הכיסוי המהודר ביותר! חפש בגוגל "פאה נכרית חב"דפדיה"
מנדי
37
וכן כתב מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל בשו"ת תבואות שמש: "לא אסרו חכמים לאשה שתתייפה כל מה שתוכל, רק שיהיה בהיתר, ועל האנשים לשמור עצמם שלא יביטו בהם. ואם באנו לזה, הלא כמה נשים יפיפיות שאפי' יכסו ראשן במטפחת ובצעיף, הלא רק מחמת רוב יופיין יש גירוי יצה"ר, האם נאסור עליהם לצאת לשוק או נאמר להם לכסו
יהושע
http://www.kaduri.net/
אברג'ל
36
מותר לשמוע "לילה מורד" אסור לחבוש פיאה נוכרית. אסור לאחוז כל אחד במנהג אבותיו. מותר לנטוש "תורת אמך ומוסר אביך"
תלמיד מרן
35
"כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך.." חייבים להחזיר עטרה ליושנה לימים כפי שהיו לפנינו. וללבוש שאלים.
ינון
ובזמן הגמ' לא כיסו הנשים את ראשן ברדיד, אלא בסבכה בלבד, וכך יצאו לשוק. ותחת הסבכה לבשו כיפת צמר, כדי שלא יראה השיער מבין הנקבים הדקים של הסבכה (ראה פירוש המשניות להרמב"ם, במסכת כלים פרק כ"ד: "סבכה, כיסוי שנותנות הנשים על ראשיהן והיא רשת שנקביה דקין מאד, ולפיכך נקראה סבכה כדי שיראה השיער מתחתיה. וה
ניר
גם שמלות ארוכות ומתנפנפות וכפייה מכובדת.... מי מתיר לך להתהלך במכנס אירופאי מהוקצע??? אל תדרוש מנשים מה שאינך דורש מעצמך.
פחחחחחחח
34
נקודה!
ארי זהבי
משאש נקודה. אי אפשר להתכחש לאור השמש
ש
לדון בדין תורה, כי הוא שר התורה והיראה (וכמובן אין זה פוגע בכבודו של הגר"ע יוסף, שפוליטיקאים מלוכלכים מנסים לקדם אותו "הלכתית")
חנניה
הבבא סאלי לא החזיק מהרב עובדיה שהוא מרא דאתרא וברור שלא אמר שהלכה כמוהו! כנ"ל הרב יוסף משאש זצ"ל ז וכנ"ל הרב שלום משאש זצ"ל שחלק עליו בשופי. תנו ציטוטים לא ברבורים! אני כן יכול לתת ציטוטים מדברי הרב עובדיה על שני ענקי היהדות הללו א. על הרב יוסף משאש גדול רבני מרוקו "אפילו שאין לספוך עליו
ארי זהבי
"ופרקת עולו מעל צווארך" הגיע זמן הגאולה!
ארי זהבי
הזהר זהבי בלשונך "עקיצתן עקיצת עקרב...."
שי
היית מת להיות עפר תחת רגליו הקדושות של מרן...!!! אבל אפילו לזה אתה לא ראוי...! עמלק תסתלק !!!
ברקת
אתה רוצה למחות על כבוד ת"ח, תמחה בצורה עדינה וראויה ולא מתלהמת, גם אני מצטרף למחות על כבודו, אבל הצורה המכוערת שלך רק מלמדת שאתה בעצמך הוא המיץ של הזבל, וד"ל
המוחה
שאחד כמו זהבי מארץ כוש בא לכאן וישפוט שפוט את גדולי ישראל ללא כבוד ומורא.זה עמלק באמת שמצנן את האמבטי לאחרים.ואם אתה לא מרגיש את זה,אז עליך נאמר,"אשק קרך בדרך". ולבי אומר לי שאתה בעד זהבי.
ינון.
מי שיבזה במזיד כבוד תלמידי חכמים , ולא משנה מי הם , אני אבזה אותו עד תום !!! ושוב אחזור: עדת מצורעים , אפיקורסים משומדים . אתם לא ראויים להזכיר בכלל את שמו של מרן...!!!
ברקת
שפכת כאן כבר את כל מוחך המזוהם בטומאת ברית קודש, הראית קבל עם ועדה שאתה טמא מטומא, מזוהם ומשוקץ, צבוע מכוער שמנסה לפשוט את טלפיו וכביכול להגן על כבודו של הגר"ע יוסף, אבל למעשה רק מנבל את פיו במילים מלוכלכות, גועל נפש מרוכז
מזועזע
מי שנפרע מפרעה...יפרע ממך ! משומד !
ברקת
ויפה שעה אחת קודם. אל תזניח את עצמך
אלעזר
33
נשות השאלים הם בעלות תשובה מטורפות, שלא קיבלו טיפול פסיכיאטרי בזמן, והצטרפו לציבור החרדי בצורה של תשובה ופנו למשפחות שורשיות מאוד בציבור החרדי, שבין כך השלום בית היה שם גבולי, וד"ל ושם השיגו את מבוקשן ומכאן הדברים התדרדרו, בצורה מטורפת כמו שבעלות תשובה לא שפיות יודעות ואף צירפו את הגיהנום ו
גלייך
בעלי תשובה?
סוטים,צאו.
בעלי תשובה הם אנשים שנולדו בעל כרכם לתוך משפחה חילונית - תינוקות שנשבו. הוריהם החילונים שלחו אותם ללמוד בחינוך חילוני והעמידו באמצע הסלון טמבלוויזיה ששטפה להם את המח משך שנים... יום אחד, בזכות רבנים צדיקים מזכי הרבים הם גילו את היהדות. ולמען בורא עולם שינו את כל חייהם מן הקצה אל הקצה במסירות נפש, שי
י.
סוטה מטורף, מסית ומדיח שקורא לעצמו "י"
מ.
32
וכל אחת תעשה מה שהרב שלה אומר לה. הרב עובדיה מתבטא בחריפות כדי להשפיע על המאזינים הרדודים שלו, אבל גם הוא יודע שלכל אחת יש את הזכות ללכת לפי פסק ההלכה של הרב שלה, והוא לא הרב היחיד בישראל.
רונית
ולא לפסוק כמותו בעיניים עצומות. וכתב מרן הגאון רבי שלום משאש, שגם מי שנוהג לפסוק תמיד כרב זה או אחר, צריך ללמוד את הסוגיה כראוי, ולעיין בדברי הפוסקים המתירים, שמא הלכה כמותם. וזה לשונו בשו"ת שמש ומגן (שם): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מז
אלישע
את השטויות שלכם.אף אחד כבר לא מאמין לכם.אתם שומרים את זה בשירותים שלכם,ועוד פעם מכניסים את זה לפה בסיוע כיכר שמעלימים תגובות ושנאתו לדת וליהדות חוצה גבולות. אז אתם מנצלים את כח הסטרא אחרא שניתן לכם.שיבושם לכם. הכל פה זמני.וגם אתם תאבדו יחד עם הפיאות ו,שמש, בלי מגן.
כהן.
הבבא סאלי לא החזיק מהרב עובדיה שהוא מרא דאתרא של ישראל וברור שלא אמר שהלכה כמוהו! כנ"ל הרב יוסף משאש זצ"ל ז וכנ"ל הרב שלום משאש זצ"ל שחלק עליו בשופי. תנו ציטוטים לא ברבורים! אני כן יכול לתת ציטוטים מדברי הרב עובדיה על שני ענקי היהדות הללו א. על הרב יוסף משאש גדול רבני מרוקו "אפילו שאין ל
ארי זהבי
בר מינן עליך , עכשיו אתה גם מדבר בשם הבבא סאלי...ל"ע! מה יהיה איתך רק ה' יודע...ממש חוטא ומחטיא הרבים !!!
ברקת
שכל אחד יבחר לו את הרב אחריו ילך. אין מקום לכפייה בהלכה!
ארי זהבי
31
וזו זכותם המלאה. למה לקרוא להם רשעים? לא כך היא דרכה של תורה, במחילה.
רפי פרץ
"והנה בספרי גדולי האחרונים כל אחד בדרכו הלך אם להתיר פאה נכרית או לאסור, וכדרך הת"ח. אלא מה שאני תמה על אלה שמרעישים עולמות ואומרים כל מיני דברים על הלובשים פאה נכרית, וכמעט עד קללות הגיעו, וגם עד לגירושין. ומה כל הרעש הזה, הלא יש הרבה מתירין מן הדורות הקודמים ומן הדורות האחרונים, וכולם צדיקים וקדוש
מיכאל
30
הרי ידוע שכל רז לא אניס לה ולית מאן דפליג בהא
צבי חקק
תמיד יש מחלוקות בין גדולי ישראל, ואין שאלה כזאת "וכי פלוני לא יודע מה כתב פלוני"?
שמעון
29
"יסוד התורה ועמוד החכמה הוא ליזהר בכבודם של אחרים, ולהמנע מלזלזל במעשיהם, מנהגיהם וחכמיהם. ובנין אב לכולם הוא מעשהו של התנא האל-הי בעל הברייתא דמשנת חסידים, ר' פנחס בן יאיר, שבגירסא של התלמוד בבלי במסכת חולין (דף ז.) נחלק לו נהר גינאי שלוש פעמים, ובגירסת התלמוד ירושלמי מובא המעשה רק עם ר' פנחס בן יא
יונתן שטרן
28
בספר "כפתור ופרח" להגאון רבי גרשון גולדשלגר שליט"א, כתב בזה הלשון: "התועמלנים המפיצים כאילו יש בפאות משום פריצות ח"ו, גורמים שאנשים מתחילים לחשוב שזה באמת כך, והדבר מפריע להם וגורם הרהורים ח"ו. אך אם ידעו האמת, שאין בפאות כלום ואינם אלא כמטפחת, זה לא יפריע כלל. וזה אחד מהמכשולים שגורמים מפיצי הכר
ידידיה
27
מתיר לנשים ללבוש פיאה כפי שהתירו רוב רבני יהדות צפון אפריקה כשבראשם עמוד ההוראה מלאך ה' צבאות מרן רבינו שלום משא"ש זצוק"ל ולכן הרוצה לחבוש פיאה נוכרית, יש לה על מה שתסמוך וכך נהגו רוב עדות ישראל להלכה!
עם שלם
שהרי היה גדול הדור...
י.ח
ואז שם תנסה לתרץ תירוצים, למה כתבת טוקבק פלוני אלמוני, ואיזה היתר היה לך להכפיש את הגר"ח אמסלם, שהוא ת"ח מופלג בתורה. אולי תאמר להם שראית את זה באיזה פשקוויל. אבל אף אחד לא יוציא אותך מהתנור (גם ש"ס לא יעזרו)
גולן
אחד שלא שומע לדעצ תורה נקרא בכלל רב האם הוא יותר גאון משר התורה גאון עוזינו מרן פאר הדור הרב עובדיה יוסף שיזכה לאריכות ימים ושנים איך אתם בכלל מסוגלים לדבר על מרן חצופחים שכמותכם האם יש לכם השגה מי הוא מרן שאנחנו עפר לרגליו שבזכותו העולם עומד רק תיזכרו שעקיצתן של תלמידי חכמים היא עקיצה נוראית ראו לע
אברהם
הוא גם מתיר הכל! כל מה שייתן לו קצת רייטינג הוא מתיר הוא הממשיך של שלמה גורן......
יהודי פשוט
בוש והיכלם על ביזוי ת"ח
גדי
מי הוא בכלל? חיים אמסלם? חתיכת מסיונר מומר ובוגד, שבוש במקורות היהודיים שלו.
אני יהודי
אז מותר, הוא הרב של העדה המרוקאית איש האמת והצדק וה' עמו שהלכה כמותו. אשרינו רבי חיים שיש לנו אישיות נעלה כמותך בדורנו. עלה והצלח אל תערוץ ואל תחת כי ה' עמך בכל אשר תלך. וכל אשר ר' חיים עושה ה' מצליח בידו, ונושא חן ושכל טוב בעיני כל רואיו, אשרינו מה טוב חלקנו! מאד מעניין לקרוא את מה שכתוב בתוך
מנחם מרחביה
26
שאישה תכסה שער ראשה בשער?????????????
שירושש
הרבה אנשים חושבים שטעם כיסוי הראש הוא משום צניעות, והשיער הוא פריצות. לכן הם לא מבינים: איך שיער מכסה שיער? וזה נובע מחמת שאינם יודעים מה הוא טעם מצוות כיסוי הראש, ומהו ביאור המושג "פריצות". ונתחיל בביאור מושג זה: "פריצות" פירושה דבר היוצא דופן ומושך תשומת לב. וכיום כתבו הפוסקים שאין בשיער פרי
אחיטוב
25
שו"ת אור לציון חלק א' סי' י"א: "ישוב דברי הרמ"א בדין פאה נכרית. מרן בשו"ע (סי' ע"ה סעיף ב') כתב וזה לשונו, "שיער של אשה שדרכה לכסותו אסור לקרות (קריאת שמע) כנגדו, אבל בתולות שדרכן לילך פרועות הראש מותר". וכתב ע"ז הרמ"א בהג"ה שם, "וכל שכן שיער נכרית (דמותר) אפי' דרכה לכסות. הגהות אלפסי החדשים".
ידידיה
24
כשהרב עובדיה רצה לחלוק על מרן השו"ע הוא חלק עליו ולא מעט פעמים. אז אני לא מבין, אם כל העדות צריכים לבטל את מנהגיהם, בגלל "מרן" וכידוע "מנהג ישראל הלכה" איך יתכן שהרב עובדיה בעצמו בכוחו לחלוק על מרן? כנראה שהרב עובדיה גדול מכל רבני מרוקו מכל רבני עיראק ומכל רבני תימן ומכל הפוסקים כולל מרן השו"
הרב מכלוף כ
23
כתוב "עשה לך רב" כל אחד יבחרו לו את רבו כפי נטיית ליבו. לכל מאן דבעי: רוב רבני צפון אפריקה התירו לנשים לחבוש פיאות בשופי. ולכן יש לכם / לכן על מה שתסמוכו. אין להתרגש מאיומי ה"עמלק" וה"פוגע במרן" למיניהם ולסוגיהם וכדו' כי אין מונופול לאף אחד על ההלכה.
ארי זהבי
עם כיסוי ראש
אברהם
ממרוקו גם כדי להרים את קרן עדתנו הקדושה ואתה בא ורומש כל חלקה טובה וזורע שנאה בעם הרב משאש מאד העריך את רבנו מרן שליטא וגם לא התיר פאות פרוצות עם כונות זדון שקופות נא ראה תמונה שהתפרסמה לאחרונה בכיכר ממש גורם להרהורים אני מוחה על בזיון ת"ח גדול הדור מרן שליטא!!!
אאא
מרן הגאון רבי שלום משאש היה הראוי יותר מכל המועמדים האחרים, ובאופן טבעי היה מתבקש שהגר"ע יוסף יכבד אותו במשרה הרמה. ואכן שררו ביניהם אהבה ואחווה, למרות שמרן הגר"ש התיר "פאות פרוצות" (לפי דמיונך), ואע"פ שנחלקו מרן הגר"ש משאש ויבלחט"א הגר"ע יוסף שליט"א בהלכה זו ובעוד עשרות הלכות חמורות, אהבו זה א
חיים
כל פעם שתדבר לא בכבוד לרבנים , תקבל תגובות כאלה !!! ארי זהבי עמלק ! משומד ! ערב רב ! אפיקורוס ! תתחיל להתרגל...!!! "מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
ברקת
הרב משאש כתב בשו"ת שלו שהרב עובדיה זה המרא דאתרא בארץ ישראל שכל הספרדים הולכים אחריו. איזה עוד רבני צפון אפריקה
ע
בבא סאלי לא החזיק מהרב עובדיה שהוא מרא דאתרא וברור שלא אמר שהלכה כמוהו! כנ"ל הרב יוסף משאש זצ"ל ז וכנ"ל הרב שלום משאש זצ"ל שחלק עליו בשופי. תנו ציטוטים לא ברבורים! אני כן יכול לתת ציטוטים מדברי הרב עובדיה על שני ענקי היהדות הללו א. על הרב יוסף משאש גדול רבני מרוקו "אפילו שאין לספוך עליו
ארי זהבי
בזלזול על גדולי ישראל. שאף אחד לא ידבר בזלזול גם אם רבותיו מורים לו לנהוג אחרת! אשתי הולכת עם כיסוי ראש כי אני פוסק כמרן שליט"א. מי שרבותיו מתירים לו ללכת עם פאה שתלך אשתו עם פאה. כמובן שלא יבוא אף אחד ותלך אשתו עם פאה פרוצה ויאמר שהרבנים מתירים לו! מכל מקום לבוא ולזלזל ברבנים זהו דבר פסול מעיק
עצוב והמום
הגאון רבי חיים ישראל פסח פיינהנדלר זצ"ל, לשעבר רב ומו"צ בנתיבות ואח"כ רב ומו"צ בשכונת רוממה בירושלים, והוא בספרו "אבני ישפה" (חלק ה' סי' קמ"ה), כתב שלא שייך שום איסור בלבישת פאה בימינו: "ומה שמקילים בני תורה רבים, הוא כיון שטוענים שגם הבאר שבע שאסר היה מודה בזמננו, שהתפשט הדבר מאוד ולא שייך כלל מ
אברהם ישעיה
22
השקר של הפאות הנוכריות מתגלה לעין כל, לא צריך להיות גאון גדול.. רק גיחה קטנה לגאולה לראות את הפריצות והחושך שהביאו הפאות הטמאות לעולם, והכל בשם ה"צניעות"... (כשמה כן היא - נכרית, וכידוע שהרב מרדכי שרעבי זצ"ל אמר כבר לפני עשרות שנים (!) על נשים שהולכות עם פאה, 'נוכריות'). לא יעזור פה לכל המפיצים ש
דוד
הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל, ראש מועצת גדולי התורה בארה"ב, וראש ישיבת תפארת ירושלים, גדול הפוסקים בארה"ב, בשו"ת "אגרות משה" (אה"ע חלק ב' סי' י"ב), כתב שאין בפאה מראית העין, כי לא מצינו בגמ' מפורש שאסרו, ורוב רבותינו מתירים לבישת פאה נכרית: "הנה בענין פאה נכרית שנשאלתי מרעיתך הרבנית הכבודה תחי'..
נחום איש גמזו
21
דורשים צניעות מהאישה ואתם פה? עופו מהאינטרנט! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מלי
20
כמה שמות יש לך??
ככ
ומביא מקורות לכל מילה שלו, ולא מסתמך על כלום כמו כל אלא שרק יודעים לצאת נגד ולהגיד סיסמאות שפאה זה אסור ופאה לגיהנום בלי לתת שום מקור הלכתי לדברים שלהם!
חננאל
כל אותם אלו שרק מדברים דברים חסרי טעם, ורק תוקפים כל מה שלא הולך עם הקו מחשבה ותפיסת עולם שלהם- וחושבים שזה הופך אותם לצדיקים וטובים יותר
שמואל
האלו בעד הפאה, רואים שמושקעת פה הרבה עבודה וליקוט חומר ומקורות, ברור שזה כמה וכמה אנשים עם יראת שמים וידע רב מאד בגמרא ובפוסקים שהחליטו לפרסם את דברי האמת האלו נגד כל העסקנים המשועממים נגד הפאות
מבין דבר
עם יראת שמים שהחליטו להתעסק בנושא. כל הכבוד לכם
יוסף חיים
תורנית". אלא שבתוכנה יש עוד דברים שהעלמתם.שלא רוצים שאחרים יראו
אריה.
19
האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל: החילוק בין פאה למטפחת - "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"
המקשן
18
הגאון רבי יצחק עבאדי שליט"א, ראש כולל "אוהל תורה" בלייקווד, בשו"ת אור יצחק (אה"ע סי' ג'), מעיד על דברי מרן הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל: "וזכורני מיד לאחר נשואי שאלתי את הגאון הגדול הנ"ל [בעל אגרות משה] אם צריך ללבוש כובע על הפאה נכרית, ואמר לי שאין צריך. ועוד הוסיף לומר לי כי פאה נכרית יותר טוב
המקשן
17
הגאון רבי יוסף קאפח זצ"ל, מגדולי חכמי תימן, כתב בתשובה כתב יד שהתפרסמה בחוברת 'המשביר': "פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית". וכן הביא בספר "ברכת
המקשן
16
הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל, ראש ישיבת פוניבז', במכתב שהובא בקובץ בית הלל י"ט: "בס"ד, י"ז סיון תשס"ד. למעלת כבוד הרב... על דבר אשר כמה שאלו בזה שחתמתי על כרוז שמשתמע ממנו קריאה להרחקת חבישת פאה נכרית, אפרש דעתי בענין. הנה דבר פשוט שלא היתה כוונתי לחוות דעתי בעצם היתרון של הפאה הנכרית,
המקשן
15
הגאון רבי שלמה אליעזר שיק שליט"א, מגדולי רבני חסידות ברסלב, בספר "שיחות מוהרא"ש" חלק ט': "אלו הנשים שהולכות בשערותיהן, לא די שיש להן מטפחת, כי רואים בחוש אשר דרכה של המטפחת לזוז ממקומה, ובכך נראות שערות ראשה בחוץ. ועל כן טוב מאוד לחבוש פאה נכרית, שעל ידי זה לכל הפחות תהיינה מכוסות השערות. ואף שי
המקשן
שהם חסידיו המובהקים, נשותיהם מכסות ראשן במטפחות, ח"ו בפאה. זה מראה עד כמה דבריך הם שקרים גמורים.
דודי
עלוב מכוער שכמוך... בדקתי הכל בספרים, אין מילה של שקר!! מה הקשר איך הולכים ביבניאל?
נתן
14
מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית, בשו"ת דת והלכה (סי' א'): "בעוונותינו הרבים אלו הצעירות שמסירות הפאה נכרית לובשות מטפחת שאינה מכסה כל שערות הראש ממש, והבאנו שבזה האיסור לכ"ע חמור טפי אלף פעמים מאיסור פאה נכרית, וכן בלאו הכי לרוב הפוסקים שצריך מטפחת דוקא, כוונתם שצריך שני כיסו
המקשן
13
ואין חובה ללכת בענין זה דוקא כמו הגר"ע יוסף, שמחמיר, אלא אפשר לסמוך על גדולי דור אחרים, שהתירו, כמו הגאון בעל "כף החיים", הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס, הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן, הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל, הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת פורת יוסף,
מרוקאי טהור
אשתיך.
יהודיוף.
שלבשו פאה מדורי דורות, עוד לפני חמש מאות שנה
מרוקאי טהור
12
מרן הגאון רבי בנימין זילבר זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה, בשו"ת "אז נדברו" (חלק י"ב סי' מ"א): "גם האיסור דפריעת ראש באשה אינו מוכרח שזה רק בגלל צניעות, אלא ככל התורה שיש עוד טעמים שנעלמו מאיתנו, והראיה שהרי לפי הזוהר אסור גם בחדרי חדרים, ומשמע אפי' אין שם שום איש היא מוזהרת שלא יצאו השערות מחוץ לה
המקשן
11
פאה. ואין לי בעיה כל הכבוד להם, אבל למה הם לא יכולים לנסות ולהשפיע על מורם ורבם...
שי קאהן
זצ"ל היה אומר ללבוש כיסוי,אתה חושב שכולם היו שומעים לו? בכל מקום ובכל זמן,יש ויש.משם ראיה?
אריה.
אל תוציא לעז על חסידי האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, שמקיימים את כל דבריו, קלה כבחמורה, ואדרבה, מהמסופר בספר "סיפורים מחדר הרבי" משמע שהחסידים התעקשו ללבוש מטפחת דוקא, ולא רצה לערוך חופה וקידושין לכאלה שהתעקשו ולא רצו ללבוש פאה: "חתן וכלה נכנסו פעם ל'יחידות' לפני חתונתם, וביקשו ברכה. הם הוסיפו לבקש שה
נחום
אבל אוהבי השם באמת לא יתפתו גם אם גדול הדור יאמר שזה מותר! ההגיון אומר שזה הפך התורה!והשכל הישר מחייב! לאורך כל הדורות רואים במקורות שהאשה מתבקשת להיות צנועה ונזהרת שלא יסתכלו בה, ופאה לכולי עלמא מושכת עיניהם וליבותיהם של האנשים להסתכל(לא משנה מהי דרגתם הרוחנית) וגורמת הרהורי עברה, וזוהי ההוחכה המ
אהבת השם
בענין הכשלה בהרהורים, ראה מש"כ הגאון רבי יהודה שיינפלד שליט"א בשו"ת אוסרי לגפן (חלק ט' עמ' קע"ה ואילך): "ונשאר לדון רק בדין לפני עיוור, דמשום ירידת הדורות וריבוי הבעלי תשובה, טוענים רבים שהפאה גורמת להם הרהורים וההולכות בפאה מכשילות אותם. אבל באמת הניסיון מוכיח שהיום אדרבה, פנויות גורמות להם הרה
אלחנן
הזהר בלשונך ועשה תשובה על זילזול בכבוד מרן פאר הדור שליטא ראינו בפרשתינו מה קרה שלא זכתה רחל אמנו להקבר במערת המכפלה עם יעקב על דיבור שנראה לא מכבד את יעקב אבינו אז מוות וחים ביד הלשון
ישראל
זאת לא קושיא. לפעמים בגלל שלום בית.
ישראל.
לאף אחד מש"ס, אין אשה עם פאה, אתה גם שקרן וגם חצוף
דוד
חצי מהנכדות של "מרן" הולכות עם פאה! שלא לדבר על נשות רוב חברי הכנסת של ש"ס, חוץ מאלי ישי ואריה דרעי, שאין להם ברירה
אליעזר והגזר
אטיאס, ישי ואל תגרום לי להמשיך...
שי קאהן
10
הגאון רבי גבריאל ציננער שליט"א, רב ומו"צ בבורו פארק, מח"ס "נטעי גבריאל", בקובץ אור ישראל (ל"ו-ל"ז): "ולאחרונה שכשנודע החשש על הפאות שהם מע"ז הסירו הנשים את הפאות ולבשו מטפחות, וראינו בכמה מקומות ובפרט בערי ארה"ב שהיו יוצאות שערותיהן מבעד המטפחת, מה שלא אירע בפאה נכרית". ועוד כתב: "יש מעלה בח
המקשן
9
מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, במענה לשאלה שהובאה בספר "נזר החיים" (דף רי"ד): "בשם החזון איש אומרים, שיש מעלה בפאה, משום שמכסה את כל השערות... ויש אחרונים שמחמירים בפאה, אך אצלנו לא נהגו להחמיר". ובספר מאיר עוז (סימן ע"ה) הביא את דברי הגר"ח קניבסקי שליט"א: "וכן הורה לי הגר"ח קניבסקי שליט"א, כששאלתיו א
המקשן
הרבנים שציינת אבל היום תצא לשוק ותראה איך החרדיות נראות יותר גרועות מהרחוב אצלינו
maria
8
אני שס תקימו למה התם בורכים מדברי מרן למה אשתו של אלי ישיואישתו של משה יוסף וכו' לא המקום לפרט תקימו את דברי מרן מאור ישראל שליט"א
נחמן כהן
7
הגאון רבי יהודה טשזנר שליט"א, אב"ד ומו"צ באופקים, בספרו שערי תורת הבית: "חובה על כל אשה נשואה לכסות ראשה. והרבה נשים שואלות במה עדיף לכסות ראשן, עם מטפחת או עם פאה? והנה מעיקר הדין כל דבר המכסה הוא כשר, אלא שיש כאן ענין של הידור מצוה. כי לכסות עם מטפחת הוא יותר צנוע מלבישת פאה, אכן הפאה מכסה יות
המקשן
6
מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמן, הג
המקשן
5
מרן הגאון רבי שלום משאש זצ"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו (תבואות שמש אה"ע סי' קל"ז, שמש ומגן חלק ב' סי' ט"ו-י"ז): "אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם אלשקר על מה שהתיר גילוי שערות חוץ לצמתן... והנה באלו הנשים הלוב
המקשן
4
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחז
יוסף חיים
מרן הרב עובדיה יוסף , הלכה כמותו בכל מקום בעולם !!! לפי שיטת הספרדים !!!
ברקת
וכל שאר עדות ישראל ילכו כרבותיהם, והשמחה והשלום אהבו.
מרוקאנער
מי קבע שהלכה כמותו ולא כמו אחרים?
מנדל
אין הלכה כהרב עובדיה יוסף! נקודה! המרוקאים הולכים אחרי חכמי מרוקו התוניזאים לפי חכמי תוניס, האשכנזים כמו חכמי אשכנז. והתימנים כמו חכמי תימן. אם העיראקים רוצים ללכת אחרי הרב עובדיה יוסף שילכו. כל שאר העדות יעשו כל אחד כמנהג רבותיו! מנהג ישראל הלכה הוא, ואין לשנות מן המנהג כי הוא זה. אומרי
מכלוף כ
3
מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף ומגדולי הפוסקים הספרדיים: בקונטרס "כיסוי ראש לאשה" (יו"ל בתשס"ח) מובא, "יש מהעולם שרצו לטעון שה"אור לציון" רק הליץ בעד המנהג אבל למעשה לא התיר, ולכן שאלתי את בנו הגאון רבי אליהו אבא שאול שליט"א האם נכון הדבר, וענה לי בזה הלשון, באופן כללי
המקשן
2
מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, במענה לשאלה שהובאה בספר "נזר החיים" (דף רי"ד): "בשם החזון איש אומרים, שיש מעלה בפאה, משום שמכסה את כל השערות... ויש אחרונים שמחמירים בפאה, אך אצלנו לא נהגו להחמיר". ובספר מאיר עוז (סימן ע"ה) הביא את דברי הגר"ח קניבסקי שליט"א: "וכן הורה לי הגר"ח קניבסקי שליט"א, כששאלתיו א
המקשן
1
מתוך כתבה שפורסמה כאן באתר: הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא. "שאלתי אותו אם אישה שואלת בגד הכי פ
שויקי
חפשו ב-YouTube את הסרט: "הקול שמאחורי השאל". ובקרוב בערוצנו ב-YouTube הוכחות נוספות חד משמעיות לדעתו של מר"ן. לידיעתכם, הערוץ מנוהל על ידי אשה. אף על פי שתכני הערוץ כשרים, אין אנו ממליצים כלל ועיקר לגברים לגלוש באתר זה מפאת שמירת קדושת העיניים.
י.
והרב אברהם יוסף העיד בשם אביו הגר"ע, ואתה שקרן מכוער שמנסה להסתיר את האמת, ללא הועיל.
צפוני
בתור ראש כולל עם תעודה מוסמכת לרב,אלא כאיש אמת שאינו חת מפני איש.האמת נר לרגלו ועובדה שהוא בתחילה התנגד לשאל של אשתו.אבל אחרי שהרב עובדיה אמר לו כך לבשו האמהות,לא היסס לצאת בעד השאל.שלחו כאן את מס' הטלפון שלו,ולא הססתי להתקשר.ואכן אישר את דברי הרב עובדיה,שכך אמר לו.ראיתי עוד מס' תגובות דומות מגולשים
שאולי נ.
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים