כיכר השבת

החתונה נדחתה בגלל בעיות בגט

השבוע, הייתה אמורה להתקיים חתונה בזיווג שני של בני זוג, גרושים, שלאחרונה מצאו את זיווגם מחדש. אלא שברגע אחרון, נדחתה החתונה לעוד מספר חודשים. הסיבה לדחיית החתונה היא בשל בעיות בגט של הכלה, שנמצאו ברגע האחרון בזכותו של רב עירני. פרסום ראשון (יהדות, מה הדין)

| 43 | כיכר השבת |
החתונה נדחתה בגלל... בעיות בגט
(פלאש 90)

השבוע, הייתה אמורה להתקיים חתונה בזיווג שני של בני זוג, גרושים, שלאחרונה מצאו את זיווגם מחדש. אלא שברגע אחרון, נדחתה החתונה לעוד מספר חודשים.

הסיבה לדחיית החתונה היא בשל בעיות בגט של הכלה, שנמצאו ברגע האחרון בזכותו של רב ערני, לאחר מספר דברים בגט שנכתבו לא בצורה הראויה והכשרה.

הפסול בגט נמצא רק כאשר הגיעו בני הזוג להירשם לנישואין. בעקבות הפסול, הועברה השאלה לגדולי הפוסקים, בהם מרן הגר"ש וואזנר, בכדי שיכריעו מה לעשות.

הפסק החד-משמעי ניתן, והחתונה נדחתה. לפי הפסק, הכלה, שהייתה אמורה להתחתן השבוע, צריכה לקבל גט חדש מבעלה מהנישואים הראשונים, ולפי ההלכה, הזוג החדש ייאלץ להמתין שלושה חודשים, לאחר מתן הגט השני, בכדי להינשא מחדש.

למרות דחיית החתונה במספר חודשים, השמחה היא גדולה, בעקבות הצלתו של החתן מנישואים עם הכלה, שבעקבות הבעיה עם הגט נחשבת לאשת איש עד לקבלת גט החדש.

תוכן שאסור לפספס
43 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
17
מהכתבה לא משתמע שמדובר בגט מעושה. מה שכתוב הוא: שנפל פגם כלשהו בגט. ופה כבר קופצים הטוקבקיסטים עם מפסקי הלכה ומסקנות מכרסם הנפוח. לא על כל דבר צריך להגיב, בפרט כאשר לא יודעים במה מדובר.
יוסף הלוי
16
ולכן שוק השידוכים לגרושים זוכה לאשת איש וממזרים לאלפים.
דוד
15
כתוב בתורה (דברים כד א): כי ייקח איש אישה, ובעלה (ונשא אותה); והיה אם לא תמצא חן בעיניו, כי מצא בה ערוות דבר, וכתב לה ספר כריתות (גט) ונתן בידה, ושילחה מביתו. והרמב"ם בהלכות גירושין פרק א כותב לימוד מפסוק זה: "אם לא תמצא חן בעיניו" - מלמד שהבעל אינו מגרש, אלא ברצונו; ואם נתגרשה שלא ברצונו, אינה מגו
דניאל
אדם רוצה לעשות את הטוב, אלא שיצ"ר מונע בעדו, על כן מכים אותו בגלל היצ"ר עד שיאמר רוצה אני.
אלי'
הרמב"ם (הלכות גירושין, פרק ב, הלכה כ) "שאין אומרים אנוס, אלא למי שנלחץ ונדחק לעשות דבר שאינו מחויב בו מן התורה, כגון מי שהוכה, עד שמכר או עד שנתן. אבל, מי שתקפו יצרו הרע לבטל מצווה, או לעשות עבירה, והוכה עד שעשה דבר שחייב לעשותו, או עד שנתרחק מדבר האסור לעשותו, אין זה אנוס ממנו, אלא הוא אנס עצמו בד
שמיר
(שלחתי גם לאלי' ומשום מה לא פירסמו) באותה הלכה שציטט כבודו נאמר: "מי שהדין נותן שכופין אותו" (דהיינו רק מי שהדין מאפשר לכפותו כגון מוכה שחין וכדומה). ולקראת סוף ההלכה מסביר הרמב"ם את המקרה ההפוך: "אבל אם לא היה הדין נותן שכופין אותו לגרש, (דהיינו בכל מקרה רגיל) וטעו בית דין של ישראל, או שהיו הדיוטות
דניאל

הצגת כל התגובות

14
זרע לזרע?איזה חומרה זה, או קנס לכלה? מי ידע לענות לי?
hshiw20
כל זוג שמתגרש צריך לחכות שלושה חודשים ושני ימים...
nestol420
נגיד שהיא התגרשה "רק" לפני 3 חדשים, ותלד אחרי חתונה בן 7 חדשים ואז נדע שהוא בן 7 של השני ולא בן 13 חדשים של הראשון! נו, באמת...
hshiw20
13
שואלים את האישה בשיחה תמימה: מי מכם ביקש להתגרש? (בשיחה תמימה היא בוודאי לא תאמר סתם שהבעל זה שביקש). אפשר גם בהיפוך: מי מכם התנגד? הוא גם ביקש? הוא גם רצה? הוא התנגד? את אותם שאלות שואלים גם את הבעל בשיחה תמימה ומנסים לעשות הצלבת נתונים.
שלום
12
כפייה (בפרט ובפרט לעניין גט שלא מועילה גמירות דעת) פירושה כל דבר שפוגע אפילו במעט ברצונו החופשי של הבעל לתת גט; מספיק שהוא יודע שאם לא יתן גט הוא עלול לשבת בבית סוהר, ישלל רשיונו, יעוכל חשבונו ומשכורתו, יוכרז כסרבן, מאפייה תטפל בו. וכל שכן אם אחד מהדברים האלו כבר קיימים עליו. לצערנו היום כל אישה שבי
מעושה אינו גט
אז אם הבעל עקשן פרד ובאמת אי אפשר לחיות איתו מה אתה מציע???
יהודיה
נסי לשכנעו בדרכי נועם יש מצב טוב שזה יעזור. או שתלכו לטיול ותשלימו וטיפול למי שצריך וזה עדיף כי חבל יום אחרי הגט מתחרטים ומסכנים הילדים שלא אשמים.
המגיב
11
הזוג נישא באמצע חודש אב, וזאת לאחר פסיקתו של הגאון ר' ניסים קרליץ שאין צורך להמתין ג' חודשים, השתתפתי בחתונה והיה שמח מהרגיל... נאחל לזוג שיזכו לבית נאמן בישראל לה' ולתורתו ויזכו לבנין עדי עד וקשר של קיימא עם כל הברכות הנלווים!!!
מה זה משנה?
10
חרם דרבינו תם מי שמוציא לעז על גט היזהרו בדיברכם
מושיקו
9
הבעל יודע שאם לא יתן גט הוא יקבל סנקציות ועונשים קשים ולכן הוא מעדיף לגרש בניגוד לרצונו. שלא לדבר על מצב שבו כבר קיבל את העונשים. התורה אסרה לכפות גט וחייבה שיהיה בו רצון של הבעל שבלעדיו היא נשארת אשת איש ובניה מאחר ממזרים. זאת התורה לא תהא מוחלפת.
מעושה אינו גט
8
הגט היה פסול כי שמה של האישה נכתב בעיוות רציני ולכן הגט לא היה תקף. הבעל נתן את הגט בהבנה ובלי שום בעיה בפעם הראשונה ובפעם השניה ואף אחד לא כפה עליו לעשות זאת!
דוב
איך יכול להיות שאחרי מתן הגט גילו ששם האישה לא מדויק הרי אחרי נתינת הגט קורעים אותו ונותנים לאישה רק אישור שהיא גרושה
מנדי
זה שכלפי חוץ הוא הראה רצון זה לא נחשב רצון, כי יכול להיות שהעדיף לתת רק מפני שחשש שיבולע לו. צריך לתת בחירה בלי שידע הבעל על סנקציות. שידע שיש לו אפשרות גם לא לתת. כן כן זה מדויק. מצטער לא קמים בבוקר ומחליטים להתגרש. איני מכיר את המקרה הספציפי.
אחד
7
הבעל יודע שאם לא יתן גט הוא יקבל סנקציות ועונשים קשים ולכן הוא מעדיף לגרש בניגוד לרצונו. שלא לדבר על מצב שבו כבר קיבל את העונשים. התורה אסרה לכפות גט וחייבה שיהיה בו רצון של הבעל שבלעדיו היא נשארת אשת איש ובניה מאחר ממזרים. זאת התורה לא תהא מוחלפת.
מעושה אינו גט
מה הפתרון לאשה שבעלה רודה בה והיא סובלת שנים והוא מסרב לתת גט? האם עליה להשאר עמו עד 120? האם למחוק את חייה היא? האם לנהל חיים כפולים? מה אם לא לחץ מסיבי מצד האשה ועורכי הדין שלה. חבל אבל זה הפתרון שהציל נשים רבות מצד בעלים אלימים וכו'.
אליסה
מי שמתכנן את המשך חייו נגד התורה מפסיד שני עולמות. אלא מאי? נסי לשכנעו בדרכי נועם יש מצב טוב שזה יעזור. או שתלכו לטיול ותשלימו וטיפול למי שצריך וזה עדיף כי חבל יום אחרי הגט מתחרטים ומסכנים הילדים שלא אשמים.
המגיב
6
הפזיזות מן השטן, מה שבא בקלות מסתלק לו מהר כשם שבא כך הוא מסתלק לו, בעלים הם לא בגדים שמחליפים אותם בקלות.
יצחק בן נתן
5
הזהרה חמורה יש חרם של רבינו תם מי שמוציא לעז על גט חכמים הזהרו בדבריכם
מושי
יש כאן מערכת שמנפיקה גיטין, בקצב של גיור רפורמי ואתה שולף את חרם דרבנו תם. עד היכן ניתן לעשות מהתורה פלסתר. לא מעניין אותך ממזרים, אשת איש קלה בעינך. מה שיש לך זה "חרם דרבנו תם"
אליהו
העיניין של חרם רבינו תם כפי שמובא בפוסקים הוא מפני ריבוי ממזרים שהאשה לא יודעת על פסילת הגט אבל שמפרסמים ועוד מזהירים אותה אין בכך כל בעיה וההיפך מצווה לפני עיוור לא תיתן מכשול וכל בר דעת יודע שגד מעושה פסול ומה שכתב הרמבם כופין אותו הוא מחלוקת רי ורבינו תם והשולחן ערוך היכריע שאין אנו יכולים להקל
דיין
רמב"ם מפורש הלכות גירושין פרק ב - רק מי שהדין נותן (כגון מוכה שחין וכדומה). אבל אם לא היה הדין נותן שכופין אותו לגרש, וטעו בית דין של ישראל, או שהיו הדיוטות, ואנסוהו עד שגירש--הרי זה גט פסול: הואיל וישראל אנסוהו, יגמור ויגרש. ואם הגויים אנסוהו לגרש שלא כדין, אינו גט; אף על פי שאמר בגויים, רוצה אני
דניאל
4
מזל טובבבבבבבבבב!!
חלי
3
התגרשתי לפני שנים, וכעת התרגשתי. אני מחפש שידוך והנה הופה, אולי איני גרוש כלל. אוקיי, אני מחפש, ומקווה להסתדר עם רבינו גרשום. אם אשא אשה שניה על גרושתי/אשתי, רבינו גרשום יבא בטענות אל הרבנות...
רוני.
2
רוב הגיטין הם גיטין מעושין שהוצאו מהבעל שלא מרצונו. הגיטין הללו פסולים ויש על כך פסקים מפורסמים מהגר"נ קרליץ, הגר"ח קנייבסקי, הגר"ש בעדני ועוד.
אליהו
מאיפה המידע על "רוב הגיטין"??????????
החזן
1
אין גט ללא רצון אמיתי וחופשי של הבעל ללא כל תנאי.
חיים
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים