כיכר השבת

המלחמה נגד הפאות - לשיא

תקף נשים חרדיות: 'הבעיות - בגלל הפאה'

שתי נשים חרדיות הותקפו אתמול בבני-ברק על-ידי אלמוני ● אביהן הגיש הבוקר תלונה במשטרת רמת גן נגד התוקף שהכה את אחת הנשים וגזל את הפיאה שחבשה ● "כל הבעיות של עם ישראל - בגלל הפאה", צעק התוקף לעבר הנשים ההמומות. פרסום ראשון (חרדים, אקטואליה)

| 411 | כיכר השבת |
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

כתב "כיכר השבת" שנקלע בשעות הבוקר למשטרת רמת-גן, פגש בכניסה יהודי חסידי נשוא פנים, המשתייך לאחת החצרות הגדולות בבני ברק, כשהוא מלווה בשתי בנותיו.

החסיד הגיע לשם כדי להגיש תלונה על תקיפה של שתי בנותיו, שאחת מהן חובשת פאה.

מתברר כי המאבק נגד חבישת הפאה מגיע לאחרונה לפסים אלימים, והשיא התרחש השבוע בבני-ברק.

בשעה שמונה בערב התכוונו שתי בנותיו לשוב לבתיהן, לאחר שסיימו את עבודתן באזור התעשייה הצפוני של העיר.

הן המתינו בתחנת האוטובוסים ברח´ זבוטינסקי במטרה להגיע לביתן במרכז העיר, כשלפתע הגיע למקום אדם בעל חזות חרדית והחל לצעוק לעברן בפראות.

"כל הבעיות של עם ישראל - בגלל הפאה", הוא צעק והחל מתקרב לאחת הנשים.

לטענת אב המשפחה, האלמוני היכה את בתו, חטף מראשה את הפאה ונמלט מהמקום.

"טראומה קשה"

האחיות ההמומות החלו לצעוק לעזרה, ולמרבה המזל זוג חרדים שהיה ברשותם כיסוי ראש, עברו במקום ואיפשרו לאישה לכסות את ראשה במהירות.

הבוקר, כאמור, הגיעו השתיים בליווי אביהן להגיש תלונה, כשהן מתקשות לעכל את אשר אירע להן.

"זו טראומה קשה", אומר האב ל"כיכר השבת". "בעקבות התקיפה, הן התקשו לשוב היום לשגרה. חזרה לעבודה נראית רחוקה מאוד".

"חייבים להזהיר את ציבור הנשים מהאיש הזה", מוסיף האב בכאב. "אם לא יתפסו אותו, הוא יעשה זאת שוב ושוב".

את הפאה, אגב, המשפחה לא מצאה גם אחרי חיפוש ממושך. "מדובר בנזק של אלפי שקלים", אומר האב. "אולי הוא בכלל שרף אותה".

תוכן שאסור לפספס
411 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
80
ונאלץ לשלם 400 זוז? הגמרא משבחת אותו. היום הוא היה יושב בכלא. מה יותר פרוץ? מעיל אדום או פאת קאסטם?
חרדית
איך את יכולה להשוות צדיק מהגמרא לחלאה שמלבין ומבייש בנות ישראל בחוצות ??!!!
מישהו
הקרבלתא היתה לבוש לא מקובל, ולכן בגלל חריגותו הוא מושך ולא צנוע, אבל פאת קאסטם היא לבוש מקובל מאוד ולכן אין בלבישתה חוסר צניעות כי היא לא בולטת ומושכת
זבולון
79
ראוי להעריך את העבודה שהשקעת על כל המקורות מהרבנים. אך אני מצטערת לסתור אותך,שכן,פאה ברוב המקרים,היא בילתי צנועה. פעמים רבות,אי אפשר להבחין בן שיער הראש האמיתי לפאה,שכן כיום הפאות מיוצרות משיער קסטאם,בעלות תלתולים ומראה שיער רגיל ביותר. כמו כן,אורך הפאה הוא שיקול רציני בצניעות
י.ב.
◄ בשו"ת אז נדברו כתב "ומדכתב במשנה ברורה דבמקומות שאין המנהג כן אסור משום מראית העין, משמע דהמדובר באינו ניכר היטב דהוי פאה". כלומר, במקום שאין חשש של מראית העין, אע"פ שאינו ניכר, יש להתיר. ◄ בספר "באר משה" כתב "ומיהו יש להבין כוונת הגליון [בעל השלטי גיבורים], מאיזה טעם הוה סלקא דעתך דאסור. ונראה ד
נחום
78
כדי שישרור שלום בנינו צריך שתהיה מלחמה כי רק בשעת מלחמה העם שלנו מלוכד ובזמן שאן מלחמה אחד רוצה לאכול את השני ובקשר לזה שמדברים על החרדים שהם משתמטים מהצבא ושהם טפילים לפחות הם יושבים בבית מדרש ולומדים תורה או בוהים בתקרה אבל על המשתמטים החילונים הם לא עושים צבא ויוצאים על סעיף פסיכיאטר ובזמן הפנוי
נורית

הצגת כל התגובות

77
ביטוח בריאות, ביטוח חיים, ביטוח משכנתא, ביטוח דירה... אלו רק חלק מהביטוחים המוטלים עלנו לשלם היום, ביטוח חדש נוסף לשוק... ביטוח פאות זהו אירוע אלים, פוגעני ומשפיל ואין ספק שצריך למצא את הדין עם התוקף גם אם זה תמהוני שאינו בריא בנפשו
יו-יו
76
זו צניעות?! זה כמו פורע שערות ראשה השם ישמור מה זה?! סיקריקים עוברים כל גבול
גילוי-דעת
75
כל מי שמנסה להסיט את העניין לוויכוח אם מותר או אסור פיאות - סוטה מהעניין. העניין של הכתבה הוא, האם כשיש מישהו שעושה דבר שאני חושב שאסור, אם מותר לי למחות ע"כ באלימות. רוב מוחלט של גדולי ישראל יגידו שלא. ואל תביאו לי את הציפור על התנא שקרע מעל אישה את הבגד האדום שלבשה: קודם כל תגיעו לדרגה שלו ואח"כ
לאה
74
לא יתכן שיהיה טרור ברחובות
אהוד
73
אשכנזי באשכנזי חח
אהרון ירקון
72
1 צריך לשמוע לפוסקים בדורינו ולא לאילו שנקראים צדיקים במיתתם קרויים חיים.שנאמר ושמעו אל החכמים אשר יהיו בימים ההם כלומר החכמים שבחיים הינם הפוסקים בענין אז כל תלמידי החכמים שענו תשובות בתגובות אני מקווה שהם החכמים שכתוב עליהם 2. לגבי האלימות ידוע שקנאות צריכה כמה תנאים כדי לא להיענש 1 שאין לקנאי
קוקו
מגדולי דורנו, בחמישים השנים האחרונות: פד. הגאון רבי דב בעריש ווידנפלד זצ"ל, הגאון מטשעבין, בשו"ת "דובב מישרים" (חלק א' סי' קכ"ד), כתב שדרך נשים צנועות ללבוש פאה, ומשמע שדעתו להתיר. דאיירי שם באשה ההולכת בגילוי ראש, והבטיחה שכאשר ישוב אליה עלה שעזב אותה, תלבש פאה נכרית. ועל זה כתב בדבריו "ובפרט
יהודה שושני
71
רוב גדולי הדור מעדיפים פאה, מחמת שבמטפחת ע"פ רוב נגלות השערות, ואלה שמגלות לכתחילה שיעור של שתי אצבעות - בסופו של דבר נגלה חצי ראש, כפי שרואים בחוש. וההיתר לגלות שתי אצבעות הוא משני פוסקים עיקריים, הגר"ע יוסף והגר"מ פיינשטיין, שהתירו זאת בדיעבד גדול, ולא התירו יותר מזה, ונסמכו על מהר"ם אלשקר. ו
ידידיה
70
צריך להיות אמיתי כיסוי ראש אמיתי.ופאה שקר ואסור מראית העין ואוד הרבה דברים וקשים
ע
69
ומכאן אנו למדים, שאם דרכיה לא דרכי נועם, ואנחנו רואים תופעות אלימות ומזעזעות, כמו סיקריקים שמתקיפים נשים צדקניות -אין זה מתוך קנאה לה' צבאות אלא מתוך בורות ועם הארצות, הקנאה והתאווה והכבוד, והרהורי לבם וסטיותיהם גורמים להם לעשות מעשים אשר לא יעשו, רח"ל.
סילבר
חבל שהוא לא שאל את גולשי כיכר השבת לפני כן... אולי היה פוטק אחרת? מה הקשר בין איש שעשה מעשה כזה לבין האיסור החמור ללבוש פאה נכרית? האם כל גדולי הדור שאסרו אשמים בזה שמישהו עשה איזה מעשה. זה שני נידונים נפרדים. בדיוק כמו שלא נגיד אם מישהו זורק אבן בגלל חילול שבת נבטל את שבת???????
שלמה הלוי
כובע שנקרא "כרבלתא", שזה כמו כרבולת של תרנגול, שהיה חלק מלבושי עובדות הע"ז שהייתה עם זנות. אומללים מורי הסוטים האלו שלא יודעים להבדיל בין "פרע את ראש האשה" לבין "פער את ראש האשה". רואים את הסעייתא דשמיא שיש לעם ישראל בזכות התגברות מספר הסוטים האלו ואלימותם. כל כיסוי הראש הוא חומרא שעם ישראל קיבל, ול
משה
רב אדא, לפי פירוש רוב מפרשי הגמרא, וכן משמע מהרמב"ם והשו"ע, הוריד מעל האשה את הבגד "העליון" שלה, מפני שהיה זה שעטנז, וההלכה אומרת שצריך לפשוט בגד זה בשוק, אפילו אם הלובש הוא תלמיד חכם. ואין לזה קשר לבגדי צניעות. ורוב גדולי הדור הורו שעדיף פאה על מטפחת, במקרה כזה האם בכלל שייך לומר שצריך לפשוט א
אליעזר הכהן
68
הביטו בשפל הנבזה הזה, שחוטף פאה מראשה של אשה: כך נראים עסקני הפאות של ימינו, זה תולה פשקווילים וזה מחלק חוברות, זה משכנע אשה תמימה וזה משכנע בעל תמים, ומוכרים להם שקרים ובדותות, סיפורי אלף לילה ולילה, בדיחות של אוטיסטים, ומה לא.
יאיר
לא. איש לא חושב שיש בעיה למחות על חילול שבת, מי שזורק אבנים, הוא מטורף. מה הקשר לאיסור עצמו???
חפצההם
67
רבי דן סגל שליט"א אליי באים ואומרים שיש להם נסיונות, לא מחופשיים, מחרדים, שהולכים באופן זה, שח"ו מושך את העיניים, נורא נוראות!!! בפרט אם זה עוד אשת איש, אשת איש! ראיה אחת, הרהור אחד, ה' ישמרנו, זה אש מכלה, וכי יש לנו מושג מה זה? נורא! נורא! והיצר עובד, הגברים יעשו מה שרוצים, כמעט עשרים וארבע שעות
אט
ביניהם הגר"ח קניבסקי שליט"א: "פאה נכרית אפילו דרכה לכסות אין בה משום ערוה, ומותרת לגלותה. ויש אוסרין. וכתב המגן גיבורים דאם אין מנהג המקום שילכו הנשים בפאה נכרית, הדין עם המחמירים, וגם אסור לקרות כנגדן. ובמקומות שנהגו לילך יש לסמוך על המקילין. ומשמע שאפי' בשיער של עצמה שנחתך ועשתה ממנו פאה מותרת,
יהונתן ברמן
ועל זה פסק הגאון רבי דן סגל שליט"א כפי שפסק.
חיון
כבר הביאו כאן שכל הפוסקים דברו על שיער טבעי
רן
הצרופה. וזה שהביא שדיברו על שיער טבעי סתם שיקר.
חיון
66
עצם היציאה של האישה מחוץ לביתה עוון חמור, כי מקומה של האישה במטבח ובטיפול בילדיה. הפתרון, הבעל יעבוד חצי יום וילמד חצי יום, יפרנס נשפחתו, ואז לאישה לא יהיה מה לעשות ברחוב.
דן סגל
אנשים חושבים שהעיקר הוא ללבוש מטפחת ולא פאה, וחוץ מזה שהמטפחת אינה מכסה הכל, ונראות השערות, וזה עוון חמור, וחוץ מזה שהיא מתגנה בעיני בעלה שמסתכל על השכנות שלובשות פאה, מה תועיל המטפחת אם האשה כל היום בחוץ, או אם היא עובדת עם גברים?
ישי
הם דמגוגיא זולה ושקר גס גם המתירים מודים שעדיף מטפחת שמכסה כראוי אל תפסיק לבלבל!!!
וייס
א. החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמן, ה
סגל
הכל מסולף וחתוך וגזור.
די לרפיון
65
פרנקים,ש'תבינו יש חיוב לאשה לכסות את שיער ראשה.ופאה זה כיסוי! אמאמה שיש גם ענין הצניעות,ובזה הדעות רבות. אבל אין שום איסור לאשה להיות יפה!!! ואם זה עושה לך הירהורים?! יש רופאים שמטפלים בזה (-: ... נמאס שאנשים דואגים למצוות של אחרים,קודם שידאגו לעבירות של עצמם...וד''ל. ואם חטאו בעין ואח''כ בלב תמי
סלונימער
וכסיל לא יבין את זאת
ראובן
מזרחית מקומה בבית. אשכנזיה מקומה בחוץ. מזרחית צריכה להענש על הכיעור והטמטום שלה שהיא מתנהגת כמו גבר ומטומטמת כמו גבר, לכן מגיע לה עונש של גבר - לשבת כלואה בתא כמו ביתה או משהו. ואשכנזיות צריכות את החוץ כמו שטבען דורש..אחרת יתאבדו תוך רגע.
ככה זה
פולני קטן ,כל מה שאמרתה נכון לגבי העדה שלך ולא קיים בעדות ספרד,כולם יודעים עלכם כבר !!
אהרון ירקון
למה אתם משקרים שאתם ספרדים, למרות שאתם מארצות ערב-ערב? אתם באים מארצות האיסלם הכי כבדות וטוענים שאתם ספרדים. הייתם רוצים. יש כמה מרוקאיות לבנות שהן ספרדיות ותו לא..כל השאר מארצות ערב-ערב בטירוף. ולגבי "פולני קטן"..היום אין כמעט חרדים פולנים. ספק אם תמצא אחד. רוב החרדים זה רוסים ומזרחיים..לפעמים
למה
64
חילך לאורייתא צדיק !!!!!
מרן
63
רב אדא בגמ' ברכות כ ע''א הוריד לאשה לא צנועה את השמלה שלה באמצע הרחוב, ומשמע שהיא נשארה עירומה, אז כך צריך לעשות לכל מי שחושבת שהרחוב זה מקום רשות היחיד שלה, והיא תלך שם איך שהיא רוצה, ולא תחשוש לגרום לאחרים לפגום בעינים, ישר כח, אם ירבו כאלו מעשים אולי סוף סוף הנשים ילכו בצניעות ויפחדו ללכות כמו פר
יצחק ע
רב אדא בר אהבה לא חי בדורנו שרוב הנשים הולכות כחיות השדה, ואם מישהו רוצה לנהוג כאדא בר אהבה, הרי הוא צריך לקרוע מעל כל הנשים את לבושן. ואולי אתה היית שמח לראות את כל הנשים בלי בגדים, וכך היית בא על סיפוקך ותאוותך, אבל זו לא היתה כוונת רב אדא בר אהבה. וכל זה אינו שייך לפאה, שהתירו אותה עשרות
חנן
62
אבל זו לא דרכינו ,דרכי התורה, צריכים להכניס אותו לגהה.
אוריע
61
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירון
60
כי הצביעו שונה ממה שהרב שלהם אמר. אין הבדל
ג
59
תפסיקו לדחוף את האף תנו לאנשים להיסתדר לבד הם לא צריכים פוסקי הלכות למיניהם
יהודי
58
צניעות זהו אורח חיים של התנהגות שמורא ה' עליו כל שעות היום בחדרי חדרים ובחוץ זוהי צניעות ואנו צריכים להסתכל על התנהגותם של גדולי דורינו ונשותינו על נשותיהם כדי להבין זצניעות אינה רק בפיאה אלא בכל הלבוש בדיבור וכד' וזהו צניעות אמיתית
קוקו
57
אפשר להבין כבר נמאס מהפאות הנוכריות שלכם.
נוכרית
אם היית יהודיה, לא היית מדברת ככה
שרה
56
נמצא שחרדיות עם פאות הן הרבה יותר פרוצות מחילוניות עם גופיה, שהרי חילוניות עם גופיה רגילות בכך ולא עושות זאת משום חוסר צניעות אלא משום נוחות ופרקטיות ואילו החרדיות עם פאות ובגדים צמודים מנסות בכוונה למשוך כל גבר שעובר ברחוב בכוונה ע"מ להכשיל ובוחרות שיער אירופאי שיותר יפה משיערן הטבעי של ישראליות בכ
היא הרבה יותר ג
◄ כנראה אתה מושפע מכל התעמולה שמתנהלת בנושא זה, שהרי כל בר דעת מבין שאין מקום כלל להשוות את הנשים הצנועות ההולכות עם פאות, לחילוניות ההולכות עם גופיה רח"ל, שזה פריצות ממש. ◄ ויש בדבריך חוצפה כלפי גדולי הדורות, החל מהגאון בעל שלטי הגיבורים שחי בזמנו של ה"בית יוסף", והוא מגדולי האחרונים, ורבבות יהודי
נחום
55
עם התנהגות כזאת של חרדים.... עדיף לא ללבוש כלום
רינת
54
הגרש"ז אויערבאך זצ"ל אמר במפורש שאסור להוכיח נשים שלובשות פאה: לשאלת רב ישוב חרדי, "הנה בקהילתנו הלכו כל הנשים רק במטפחת, ועתה הגיעו אלינו... מחסידי חב"ד ההולכות בפאות, ורבים נתרעמו על כך... האם ראוי למחות בידם, כמובן בעדינות. ואף שידוע שחב"ד נהגו כן, אולם במקומותינו לא נהגו כזאת". ענה הגרש"ז בזה ה
נחום
53
הרבי מלובביץ הורה ללבוש פאה!! זה הכיסוי הכי מכסה.. אומנם אני בטוחה שהוא לא התכוון לפאות הארוכות עד דלא ידע.. ובבית לא חובשים פאה כי זה ממש קשה כל היום.. אבל זה לא סותר שצריך ללבוש מטפחת שרואים חצי שיער..
חבדניקית
"בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה. וגודל הענין מובן גם מגודל השכר על קיום הציווי, כפ
מנחם
כמו שביארו כל משפיעי ורבני חב"ד שלא שייכים לזרם המשיחיסטי.
מ. דהן
52
והבטיח ישועות לכל מי שמכסה ראש במטפחת. רבים ניסו ונושעו.
אוטט
51
ר' דן סגל אומר בשמו (מתועד ביוטיוב): אני שמעתי מפי מורי ורבי הג"ר שלמה זלמן אויערבך זצ"ל, דיברתי איתו אז על כיסוי ראש, הוא אמר: "לפני חמשים שנה אם היתה באה אישה לירושלים עם פאה, היו סוקלים אותה באבנים. והוא אמר: פאה של אז אפילו עיוור היה רואה שזה פאה! זה היה "קש"! אבל היום - הוא אומר - אני לא יודע
חיים
הגרש"ז לא אמר זאת מעולם, והרב דן סגל מגזים כדרך הדרשנים. גם הרב עובדיה אמר בלווין דברים הסותרים לגמרי את דבריו ב"יביע אומר", ואמר שהרב וואזנר אוסר (והרב וואזנר בכלל מתיר, כמו שאפשר לראות בשבט הלוי, בתנאי שהפאה תהיה ניכרת). ומה שאמר שבעבר הפאה היתה ניכרת למרחק 150 מטר, יש לזה סתירה בדברי הפוסקים
דן
אני עצמי שמעתי אותו אומר את זה.
אברם כהן
הרב עובדיה בפירוש אסר פיאות אז אל תקשקש להתיר את הטומאה.בכלל במציאות הנשים עם הפאות השרוצות הן בכלל מחטיאות הרבים,שגורמות לאחרים להסתכל בהן,לא יעזור לא לומדות ולא השקפות,השקר ניכר בעין.אותן נשים נשואות שהולכות כמו נוכריות ,לא ניכר שהן יהודיות בכלל ועוברות על דת יהודית.יישר כוח לבחור הנ"ל שירבו כמותו
אוהב אמת
50
א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכתב ששיער תלוש אינו ערוה, ואין בו משום פריעת ראש: "מותרות בנות ישראל להתקשט בהן, דשיער באשה ערוה דקאמר לא הוי אלא בשיער הדבוק לבשרה ממש ונראה
ישראל מאיר
אני כבר כמה פעמים רשמתי לך רוב הפוסקים שרשמת לא התירו ואתה כמו עמלק שמנסה לשקר בשמם אין לי כוח לכתוב לך שנית תסתכל ביביא אומר של מרן פאר הדור ותראה קרוב ל300 פוסקים אוסרים וגם רוב הפוסקים של הדור אחרון אוסרים אז אתה משקר כי אישתך לובשת את הסרוח לככר תפרסמו את מחאתי
ינקל
חוץ מלקלל מה עוד אתה יודע?
שמערל
מגדולי דורנו, בחמישים השנים האחרונות: פו. הגאון רבי דב בעריש ווידנפלד זצ"ל, הגאון מטשעבין, בשו"ת "דובב מישרים" (חלק א' סי' קכ"ד), כתב שדרך נשים צנועות ללבוש פאה, ומשמע שדעתו להתיר. דאיירי שם באשה ההולכת בגילוי ראש, והבטיחה שכאשר ישוב אליה עלה שעזב אותה, תלבש פאה נכרית. ועל זה כתב בדבריו "ובפרט
ישראל מאיר
למי שלא יודע, "קאסטם" פירושו שיער טבעי אירופאי. במשנה בשבת (דף סד.) כתוב: "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. וביאר מחצית השקל את דבריו: "ועיקר ראייתו מסיפא, דילדה לא תצא בשיער של זקנה", כלומר שהזקנה התקשטה ב
יונתן
אבל את מי מעניינים הפרטים הקטנים... העיקר לסייע לאשה להתפרנס מפאות שהבעל יוכל לטקבק כל היום באינטרנט ולקבל אחוזים...
שיו עטילה
וה' יצילנו מכל הסוטים למיניהם, שמושפעים מהתעמולה נגד פאות, והולכים לתקוף נשים צנועות...
אלמוני
49
וחוץ מהרב עובדיה, מי לא התיר פאה? היחיד שאוסר פאה זה הרב עובדיה, ופוסקים שהולכים כמוהו בדרך כלל, כמו הבנים שלו, או הרב מאזוז. להלן רבנים ספרדיים מתירים בדור האחרון: הגאון בעל "כף החיים", רבי יעקב חיים סופר הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן הגאון רבי
שלום הרוש
48
חזק
משה
47
א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמ
שלמה זלמן
ראו בפורום לדעת ופורום בחדרי חרדים ואתר רטר ועוד. שהוכח שהכל שקר וכזב אין אפילו אחד שמעדיף כביכול פאה על מטפחת
רן
46
פרענקים יקרים-יש עוד עבירות חוץ מפאות!! סתם ש'תבינו יש חיוב לאשה לכסות את שיער ראשה.ופאה זה כיסוי! אמאמה שיש גם ענין הצניעות,ובזה הדעות רבות. אבל אין שום איסור לאשה להיות יפה!!! ואם זה עושה לך הירהורים שיש דבר מוזר כ''כ כמו אשה יפה?! יש רופאים שמטפלים בזה (-: ... נמאס שאנשים דואגים למצוות של אחרים
משמש שלם ואיכותי!
יש הבדל בין להיות פרוצה לבין להתלבש יפה ומכובד יש את כל ה"זולות" שמתלבשות עם מיני ומחשוף שזה באמת חורג מגדרי ההלכה ואין הצדקה לדברים אלו, אבל זה עדיין לא אומר שאשה יהודיה צריכה להתלבש כמו פאטמה מאיראן. עם "שאלים" ו"בורקות" ושטיחים על הגוף. אני לובשת את הבגדים הכי אופנתיים והכי מודרניים ועדיין
מינה צמח
ועובדה שחרדיות הרבה יותר זולות מהחילוניות (האשכנזיות).. בחילוני אמיתיות אין בהן טיפת זולות והן מכובדות ושומרות לעצמן ללכת איך שנוח להן ולא איך שגברים החליטו שהן ילכו לפני 3000 שנה. יום אחד זה יכול להיות מיני ויום אחר מאה שכבות, אבל מבחירה ולא מתוך מצווה שגברים כתבו. (מנהג המטפחות בכלל התחיל מנ
או גופיה
45
אותו אדם שעשה את המעשה הנפשע הזה הוא אדם סוטה שצריך בדחיפות לאשפז אותו ולטפל בו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון לוי
בגדול, כל מי שמתנגד לפאה
יעקובי
כל יום אתה נכנס לבית הכנסת ומוצא פשקוויל חדש על פאות "התגלו גילויים חדשים" חחח
מוסקט
44
הבעייה היא הפרענקים שנהפכו לקנאים הם מסוכנים לציבור והרבנים שלהם לא עושים שלום למנוע את האלימות אלא אדרבא הם מעודדים את הפראים הללו.
פיני
מה ההבדל???
שרון
קריאות נאצים לשוטרים, תקיפת שוטרים וכו וכו.. ממש היהדות במיטבה!
מאה רשעים
43
הלכה עם פאה, וכל השאר מדברים לשון הרע, עינו חפץ חיים...
יהודי
42
איך אני אוהב את אלה שבעד הפאה הנכרית! הם טוענים שבגלל שלא רואים את השער המקורי של האשה לכן זה יותר טוב ממטפחת אז למה גרביים בגוון העור זה לא צנוע? הרי מהגרביים אינן שקופות אלא הם אטומות רק הם בצבע העור ואם ילכו ככה בבית יעקב יגידו שזה פריצות אבל לא זה בסדר (הפאה) ואולי בעוד כמה שנים ילכו גם עם בגדים
אברך מבני ברק
כולל אלה שבגללם נשים הולכות היום עם בנדנות וכיסויי ראש מצחיקים, כשחצי ראש מגולה בחוץ....... והעיקר יודעים לקשקש על "מטפחת צנועה"
חנן
גדולי הדור מעידים שרוב הנשים שמכסות עם מטפחת נכשלות: הגרמ"י לפקוביץ: "שלא יבואו ע"י המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים". הרבי מליובאוויטש: "רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר". הגה"צ הרב שיק מברסלב: "מי שרוצה לה
אברך מאשדוד
מי הוא הגבר שיתיר או יאסור או "יורה" לנשים מה לעשות או מה ללבוש? מלכתחילה החשיבה שלכם דבילית בלי יוצא מהכלל.. במקור לפני עשרות אלפי שנים, המנהג בכלל התחיל מהנשים בעצמן שתפרו לעצמן מטפחות בגלל הרוח..ולא מסיבות גבריות חולניות. אח"כ הגברים הפכו זאת למצווה ע"פ דת ומתוך רצון לדכא אותן תוך כל מיני תירו
גברים=אין מוח
קודם כל, צריך לדעת שמעיקר הדין לא צריך גרביים - וזה משנה ברורה מפורש. רק במקומות שנהגו צריך ללבוש גרביים. כמו כן, צריך לדעת, שיש הבדל גדול בין גילוי שיער, שזה דבר שמותר לרווקות, לבין גילוי איברים אחרים. ועכשיו, נביא מדבריו של הגאון הגדול רבי בנימין זילבר זצ"ל, בשו"ת אז נדברו(חלק י"ד סי' מ"ח), ש
יהושע
מי שמחפש התרים ימצא אותם בכל מקום
מירי
מנסה להקל בהכל להתיר פאה, אבל אין הנדון כלל דומה לראיה
מה הקשר?
בור ועם הארץ שכמותך
בירה נשר
של נשים? רק חרדיות יכולות לסבול את הטמטום הזה..כי גם להן יש מוח של גבר, מוח סתום ואטום שלא מבין מאיפה הגיע המנהג באמת.
בגופן ולבושן
בכל הטעמים שכתב לאסור פאה - במקומות אחרים התיר וכתב שלא להתייחס לטעמים אלה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ויותר היה לו להוסיף טעם כעיקר ע"פ מ"ש הרמב"ם (ריש פרק י"א מהלכות עכו"ם), אין הולכין בחקות העכו"ם ואין מדמין ל
ש. מלמד
חצוף! בור ועם הארץ איך אתה מעז להכניס ראשך בין אריות!!! לא מבין כלום וגם יש לך מה להגיד! הרי גם אם מרן לא היה פוסק שאסור פיאה כל בר דעת יכול להבין לבד שפיאה מושכת יותר מהשיער הטבעי של האישה ומוטב לה לאישה שתלך בגילוי ראש ולא תחבוש על עצמה פיאה נוכרית, שאגב לא סתם קרויה נכרית..., ומוטב גם לעמי הארצות
אנונימי
אין לך מה לתרץ, שב בשקט ואל תקשקש!
חכם באשי
1. התיר לאשה ללכת בלי גרביים, ראה "אוצר דינים לאשה ולבת" (פרק ס' אות ד' בהערה, מהדורת תשס"ה עמ' תשפ"ה): "ובתשובה כתב יד לאאמו"ר שליט"א האריך בזה, והעלה דבוודאי ראוי ונכון לכתחילה ללבוש גרביים בכל אופן, ומכל מקום המקילות בזה מסיבה שהיא, יש להן על מה לסמוך" (כמו כן התירו פוסקים אחרים, כן התיר במשנה ב
ישעיהו
41
והבדילנו מן הטועים הצבועים האלה, שתוקפים נשים צנועות ברחובה של עיר בשם ה"קדושה"
אליהו
צבועות באמת. על מי מנסות לעבוד?
עיחלט
40
אני לא נכנס לפה יותר אל תשלחו לי שם דבר למייל
ינקל
בן בנו של בלעם הרשע, חוטא ומחטיא וגורם פירוד בין איש לאשתו, ע"י התעמולה הזולה נגד הפאות שנהגו אמותינו ללבוש מדורי דורות
שפרן
39
אשמים הם מנהיגי הספרדים שמסיתים נגד הפאות. לפני מספר שנים מטורף אחד הצית בתי כנסת של אשכנזים בגלל שנשותיהם חובשים פאות, וגם אז אף אחד מהרבנים הספרדיים לא יצא נגד האלימות. ואם הרבנים הספרדים לא יצאו כעת בקול קורא נגד האלימות עוד יגיע המשוגע שירצח נשים בגלל הפאה או בגלל הלבוש שלהן.
גבי
אולי הרבנים שמדברים על שמירת שבת ומסיתים לשמור שבת הם אשמים...
עבש
38
אין לי ספק שאם הפאה היתה צנועה ולא ארוכה הוא לא היה עושה את המעשה השפל הזה. ואם כבר למה לא לקרוע חצאית/חולצה מאישה לא צנועה?
צנענית
37
את המעשה הנ'ל אני מגנה בחריפות אבל שיש אלפי בני ישראל שמסתכלים על בחורה זה לא טראומה ואסונות?שכל הערים ה"חרדיות" מפוצצות בזימה ניאוף בגדים צרים ופאות.וגרושים וגרושות זה לא טראומה?עד היום הנזקים נימצאים בעם ישראל.עכשיו אני מאמין שיהיה תלך עם מטפחת!!!הפאות שיכות לפרוצות לא לבנוות ישראל (נשלח באמצעות
שמוליק טל!
וואלה רק אתמול רקדת במועדונים עם כל המי ומי והיום אתה כבר אומר דיעות .. אז אולי הגיע הזמן שתשב כמה שנים באהלה של תורה ואל תסכל על נשים חרדיות איך הם לבושות ... ואם קשה לך לא נורא תמיד יש אוטובוס חזור ..
טל ברמן
ראה מש"כ הגאון רבי יהודה שיינפלד שליט"א בשו"ת אוסרי לגפן (חלק ט' עמ' קע"ה ואילך): "ונשאר לדון רק בדין לפני עיוור, דמשום ירידת הדורות וריבוי הבעלי תשובה, טוענים רבים שהפאה גורמת להם הרהורים וההולכות בפאה מכשילות אותם. אבל באמת הניסיון מוכיח שהיום אדרבה, פנויות גורמות להם הרהורים יותר מאשר נשואות,
נחום
כי אתה מפחד שיקראו שבהמשך הוא כתב שזה פריצות ואסור?
שאנני
36
בפרק י"ז בספר חו"כ - "עדיפות הפאה", הביא הרב המחבר שליט"א שפוסקים רבים מגדולי הדור העדיפו פאה על מטפחת, ולהלן דבריהם בקצרה. מרן החזון איש זצ"ל: "על פאה נכרית שמענו שאמר פעם שלפעמים יש בזה גם יתרון על מטפחת, שמכסה יותר טוב את כל השיער" (דינים והנהגות חלק ב' פרק ח' אות ט'). מרן הגאון הרב שלום משאש
א. מ.
35
שאם לא עוצרים את הטירוף זה יגיע גם אליהם והסיקריקים יבואו גם אליכם
מאיר
34
אני לא מאשים אותן בחבישת הפאה, הן תינוקות שנשבו ,או בלחץ בעליהן,או בלחץ החברה שאליה הן שייכות.מה שבטוח שאם זה קרה להן אז (בדיעבד) זה רצון ה' וזה הגיע להן! אחרת זה לא היה קורה1 חשבון נפש לכוווווולנו
שמעון
אלא בנשים שהולכות ע"פ פסקי רבותיהם, שצריך ללבוש דוקא פאה. לדוגמא, נשי חב"ד, שהולכות אחרי הנהגות הרבי זצ"ל, שדרש מהן ללבוש דוקא פאה: ◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים וה
נחום
33
מגיב 70 (אבי) דווקא נראה כבעל יראת שמיים מרובה.
שלומי
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משמש שלם ואיכותי!!!
שלומי רק הסביר שהיתה תקלה מה שהוא כתב נגד מגיב 70 התכוון נגד 71
ש. כהן
32
תוצאה ישירה מהתעמולה נגד פאות, שמבזה את גדולי הדור שהתירו
יידל
אין מי שמתיר כאלה פאות פרוצות.
חעיע
רוב הפאות כשרות למהדרין, אליבא שרוב גדולי הדור
מנחם
31
נגד הכסוי האמיתי שהיא מטפחת אז אם הרביצו לה זה אומר שמותר פאה ועוד לכתחילה?? הדמגוגיא עובדת שעות נוספות!! הרב אלישיב אמר בפי' שאסור לצאת בפיאות ימינו למה משמיטים את זה?!
אבוחצירא
רק דיבר נגד הפאות הפרוצות, והראה על מקום הנחת התפילין, שזה אורך גדול לכל הדעות. ועל פאות ימינו אמר שמותר לכתחילה, והביא "מעשה רב" על זה מרבי איצלה בלאזר (חפשו בגוגל "הפאות מותרות לכתחילה")
שמשון
חפשו בגוגל כל הפאות פרוצות
מעעיחון
30
יאלה, תעשו על זה כתבה. מכל סקופ אתם עושים פיל ומקבלים 1000 תגובות. די!!!! בשביל זה לא פותחים אתר.
שרון
29
ללא ספק מרבית מהבעיות של מדינת ישראל הם בגלל החרדים חובשי הכיפה וחובשי הפאות.
adamore
28
אשת רב בגילוי ראש?! עופר : אהלן, כבוד הרב! מה קורה ? הרב מרדכי : ברוך ה'. מה נשמע? איך אתם, מתחזקים? עופר : מתקדמים לאט לאט... תראה, לכבוד ה' אני לא נוסע בשבת. אני גם משתדל להניח תפילין, לא בארון... ככה, בעיקר בשבת כשיש לי זמן אני לא לחוץ ללכת לעבודה, ת'יודע, העיקר יש אמונה בלב... הרב מרדכי: אשר
שסניק
"אשת הרב מבשלת בשבת???" עופר: מה???! אסור לבשל בשבת? הייתי בטוח שזו חומרא או מנהג?! הרב מרדכי: חומרא???! מנהג???! עופר: אה... לא יודע... כי ראיתי פעם את אשתו של כבודו מבשלת בשבת, אז אמרתי, אם אשתו של הרב שלי הצדיק מבשלת, כנראה שזו איזו חומרא... לא ככה?! הרב מרדכי: מה אמרת?... אשתי?! מ
אמתניק
כשלא יודעים את מקור הסיבה ללבישת פאה, והמבואר בגמרה, ובפוסקים. מצליחים להגיע לעיוותים הכי מטומטמים... ואגב: הדתיים גם משחקים אותה בשעון שבת, מכירת חמץ לגוי ועוד כל מיני רעיונות: "עופר : יפה, שחקו אותה הדתיים. אבל רגע, לא הבנתי, למה צריך שעון שבת? זה לא כמו שעובדים על הקב"ה?!... אני חושב שזה
ח
27
אלימות פיזית, אלימות מילולית, הכל הולך אצלם, אין להם אלוקים. יש להם רק מצוה אחת בתורה - לא ללבוש פאה.
דובי
כל הסבל של עם ישראל- ה-כ-ל!!! בגלל אותן אלו החובשות פאה! עם ישראל כבר לא יכול לסבול יותר, כל התיסכולים והמרירות יוצאים החוצה כשאנשים רואים את אותן אלו שבגללן הם סובלים! ומגיע להן כי הן לא מבינות. וכבר פסק הרב אלישיב שאישה ההולכת עם פיאה (נוכרית!) דינה כאישה גויה(!!!) ומותר לגרשה בלי כתובה!!!...
אנונימי
מאיפה ההמצאה המטופשת הזאת שכל הסבל של עם ישראל הוא בגלל החובשות פאה??? מה השגעון הזה שלכם? תתחילו לטפל בעצמכם ולעשות את המוטל עליכם במקום לחפש כל הזמן איפה אחרים צריכים לתקן. בגלל אנשים כמוך עם ישראל סובל. בגלל שנאת חינם שמחרחרים פה בלי טיפת חכמה. אתם חושבים שאתם צדיקים? בורים ועמי ארצות זה מה שאתם
מצפה לישועה
בוידאו שפורסם בתקשורת מפגישתו עם כמה ת"ח, אמר שפאה היא כיסוי ראש לכתחילה ולא בדיעבד. וזה לשונו: לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה השואל, "זה בסדר גמור או לא? זה לכתחילה או לא"? ונענה "היה פעם גדול הדור... כאשר
פלוני אלמוני
למרות השקרים שמפיצים כמה מוכרי פאות משומדים אינרטסנטים
אין מתירים לפאה
משומד אינטרסנטי שקרן וחצוף, שקורא לגדולי הדור "מוכרי פאות"?
יצחק
אל תשכח שבית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם ושלא נהגו כבוד זה לזה ואין יותר גרוע מחורבן בית המקדש ששם שתחילה הגלות וכל הייסורים .. אז תחשוב קצת לפני מה שאתה כותב ומוציא מהפה שלך ... קל דעת !!!
מישהו
26
זה מראה כמה חסר להם תשומת לב המסקנה להתרחק מנשים כמו מנחשים הכי טוב שמירת העניים ואי איכא דרכא אחרינא ניקרא רשע
יוסי
נסו להתבונן בנשים חיצוניות, קולניות שצוחקות ומדברות בטונים גבוהים מאוד בחברה, בוחרות בצבעים עזים לבגדים שלהן, וחייבות שכולן יראו אותן. תסתכלו עליהן בגיל המבוגר, ותנסו לבדוק מה הן בנו בחיים שלהן. איך נראים הילדים, ואיך נראה הבעל ? בדרך כלל הוא נראה תשוש מרוב ניסיונות להשביע את רצונותיה של אשתו ל
לטוןלט
עובדה שהנשים החילוניות הרבה יותר שקטות וקולן הרבה יותר יפה מאשר של החרדיות (מדברות כמו גברים).... לך אכפת רק מפיתוח הגבר ("בעל" חחח הצחקתני במילה מעוותת זו)..ולא מהאישה. מצדך לסגור אותה בבית כלשהו ושתשאר שם להרקב. נשים חרדיות נראות 50 שנה יותר מבוגרות מגילן...רחוקות מעצמן ונראות כמו גברים.
מה??
25
אמנם אשכול זה עוסק באימות, שהיא דבר פסול, אפילו שפאה גם היא פסולה. אבל מכיוון שיש שקרן אחד המתעתע בכולם הנה נציג רק מעט מדרכי שקריו ומעעלליו. רשימת תירוצי השקר. מי שאסר תכוון שילבשו טורבאן ולא מטפחת. מי שאסר התכוון רק אם שמים רעלה ושאל. מי שציטט מי שאסר, התיר. רק אם ציטט מי שהתיר, א
צוות
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת "שמש ומגן" (חלק ב' אה"ע סי' ט"ו והלאה): "רוב הפוסקים המחמירים היינו משום דת יהודית ומראית העין וכו', וזה היה קודם התפשטות המנהג בכל העולם. וכמו שכתבו בדבריהם 'אם תימצא אחת בעיר בטלה במיעוטה'. לא כן היום שכולם פרצו גדר ונעשה מנהג פשוט, וגם המחמירים יחזרו בהם להתיר,
ג.
ומ"ש שמדובר רק בשיער ניכר וכו' ולעגת לזה. אלה דברי גדולי הדור. ובעצם אתה מזלזל בכל גדולי הדור שאסרו.
חום
אכן הם שקבעו שכל מי שהתיר דיבר על פאות שונות משל היום. לא נראה לך, תמכור תותים.
צוות 2
24
הטומאה של הפאות תחלוף מהעולם יחד עם מחזיקי מחטיאות הרבים. הולכות כמו בנות מואב ומבקשות שכר כרחל ולאה.
אבי
ואני ואתה נטייל ברחוב רבי עקיבא פינת חזון איש
יידל
23
א. החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמן, הגר
יעקב בן שבת
22
תלמידי רבי עקיבא נהרגו כי לא ידעו לכבד דעה אחרת... התברר כי יש פוסקים האוסרים את הפאה וגם המתירים אותה... כל אחד ילך לפי רבו וילמד לכבד את הזולת. די למחלוקות ולשנאת חינם.
אחד שנמאס לו
21
לכיכר תפרסמו את מחאתי שרשמתי מקודם נגד תגובה 47 עם לא אני עוזב את האתר זה שנשותכם הולכות כמו פרוצות עם פאה
ינקל
"עם לא אני עוזב את האתר" חחחח
מני
20
לככר השבת אני יעזב אותכם עם לא תפרסמו את תגובות שלי למה נרשמתי שלחתי 3 תגובות ולא פרסמתם
ינקל
19
בפאה. כשתפסו את הגדול שאסר פאה שהוא לא יודע משנה מפורשת, הוא כמובן לא יודה, אלא אז המציא שהפאות של פעם היו נראות פאות ולא שער טבעי - בזה הראה עד כמה הוא לא יודע, שהרי מדובר שם בשער טבעי בלבד, וכן בחלקי פאה. אני יודע שאין לכם אומץ לפרסם זאת - שתדעו עד כמה אתם לא דתיים! עד כמה אתם שייכים לכתות! אגב
משה
כמו החת"ס הד"ח המהרש"ם בעל ההפלאה הגאון ר' שלמה קלוגר זצוק"ל ועוד הרבה מגדולי ישראל שהיו עמודי ההוראה בדורם נעלם מעיניהם המשנה בשבת חתיכת חכמולוג, ב.במשנה שאתה מציין במסכת שבת פרק ה' משנה י' נאמר בכבול ובפאה נכרית לחצר ואילו שם בתחילת הפרק במשנה א' נאמר ולא בכבול לרה"ר מדוע התנא לא נקט בכבול ובפאה נ
יצחק בן נתן
לדבריך, לכן אני מתייחס אליך (אגב אני מתייחס לתוכן בלבד כיוון שמראה המקומות שלך אינו נכון, זה מוכיח על מי אתה מסתמך). שם מדובר על איסור לצאת לרה"ר משום "טלטול", מכאן שביום חול מותר לצאת חפשי חפשי!
משה
הרי לשיטתך אין הבדל בין כבול לפאה נכרית שהרי שניהם "אסורים לצאת לרה"ר בשבת" משום טלטול, ומותרים הן בחול והן בשבת "לצאת בחצר" ואינם אסורים משום טלטול, אז למה התנא השמיט את הפאה נכרית בתחילת הפרק כשדיבר על רשות הרבים ורק נזכר בפ"נ בחצר? הרי דינם שוה בכל לשיטתך? ב' הרי אין בכלל הוכחה למה התנא מתייחס הא
יצחק בן נתן
תרשה לי לענות במקומו של משה. תוספות ענה על שאלה זו באופן אחר ממה שכתב הב"ש שאסר את הפאה, ומוכח מתוס' שיצאה בפאה גלויה לרשות הרבים. ובלאו הכי, הראיות מהגמ' אינן מוכרחות, כי אין שום מקור לאסור פאה, וכמו ששיער אשה המונח על השולחן אינו ערוה, כך גם שיער אשה המונח על ראש של אשה, והוא כבגד. וכמו שכתב
ישראל מאיר
וענה שברשות הרבים לא היתה לובשת פאה כדי שלא יצחקו עליה, ומתירוצו משמע שלא סבר כמו כל אלה שהזכרת, שהעמידו שמדובר בפאה מכוסה או רק בחצר. ואת זה כתבו הגאון רבי יוסף שאול נתנזון זצ"ל, בעל שו"ת "שואל ומשיב", והגאון רבי מרדכי זאב סגל אנטינגא זצ"ל, בעל "מאמר מרדכי", נכדי מהר"י קצנלנבוגן, ראשון האוסרים
יהודה
תוספות שבת דף נז/ב וא"ת אמאי לא תני נמי ברישא פאה נכרית בהדי כבול דאין יוצאין בה לרשות הרבים ויש לומר דמילתא דפשיטא היא דאסור לצאת בה לרשות הרבים דודאי משלפה משום דמחכו עלה. כלומר שכל האיסור רק מפני "דודאי משלפה" שיש חשש טלטול ומכאן שביום חול מותר לצאת בפאה חפשי חפשי.
משה
"ולכאורה רצינו לומר ראיה דאסור מהא דהקשו שם אמאי לא תני פאה נכרית בהדי כבול לענין רשות הרבים דאסור, ואם נימא דפאה נכרית אסור, א"כ לאו קושיא היא, דאי אפשר למינקט פאה נכרית דבזה בלאו הכי אסור לצאת לרה"ר משום דאיסורא דפריעת ראש משוי עליה כמשא, וכמש"כ רש"י בעירובין (דף צה:) ד"ה ת"ק, ואין ענין לאינך דא
ישראל מאיר
18
אבל אם מישהו ירביץ נבטל את איסור החזיר?
לפני הכל
17
כבר בעבר טענתי ואני דבקה בעמדתי אנשים כמו הפושע מבני ברק עושים זאת אך ורק לשם הנאה _תאוה.אין כאן שום לשם שמים!!!!הבחור נהנה לגעת בנשים!ודי עם הפילוסופיות בגרוש על צידקנות וכו'.
חיה
כולם סוטים גמורים, אין להם יראת שמים כלל, והם באים על סיפוקם כשהם מדפיסים פשקווילים נגד פאות
אהובה
כשהם מפיצים דברי שקר כאילו פאה נכרית מותרת. אלה סוטים ואלה סוטים.
שיאון
16
היה צדיק גדול לפני למעלה מ-150 שנה ושמו רבי מנחם מענדל מליוובאוויטש ידוע בכינוי "הצמח צדק" ע"ש הספרים שחיבר והוא כותב באחד מספריו הנקרא "דרך מצותיך" וכך הוא כותב: "אנו רואים למטה שיש בני אדם שעיקר חיותם הוא כשפועלים דין בבני אדם כנראה בחוש כאשר יקרה לבני אדם הללו אנשים עוברי עבירה תיכף מתחמם לבבם וי
אלתר
15
המצב בבני ברק והצניעות גרור, מתחת לכל ביקורות מה קורא לכם, אין אלוקים. אני לא מצדיק את מעשיו לגנוב פאה זה גם איסור מהתורה. אבל היום כל אחת מנסת להראות יותר לא צנועה וזה מגעיל מגעיל.
צדיק
אין ספק שבני ברק ירדה מהפסים אבל מכאן עד להתעלל בבת ישראל
איילוש
אתה גם עילג , וגם בעל גאווה , ממש 'צדיק'...
ברקת
14
א. בפאה כל השיער מכוסה, לא כמו אצל לובשי מטפחות רבות. ב. לחנך שלא פוסקים הלכה מתוך אלימות ומכות. רק מתוך תורה.
לקט שככה
מרן פאר הדור והדור שר התורה מלכא הרב עובדיה יוסף פסק שעדיף קצת שיער בחוץ מאשר ללכת עם סנטימטר פאה!!!
אנונימית
90% מהמתגרשים הם נשותיהם עם פאות רוב האסירים על דברי עריות הם אשכנזים
ינקל
90% מהמתגרשים נשותיהם עם בנדנות רוב האסירים על דברי עריות הם סוטים כמוך
שמעיה
13
מעשה כזה משתיק את מידת הדין ומרחיק אסונות מעם ישראל הקדוש!!!!!!!!!!!!
בת טובים
בת טובים, כדאי לראות רופא!לא נראה לך מוזר שכבר כמה שנים את לא מצליחה לחשוב? המסקנה שלך עוד תגרום למדע לרצות לחקור את המוח הנדיר שלך.
מישהי
לאשפז את הסוטים האלה ויפה שעה אחת קודם.
דודו
במדינה ברגע שרואים אשה יפה עם פאה הם נדלקים מקנאה איך אשתו לא ניראית יפה כך ואם היה יכול לאנוס אותה ברחוב היה עושה את זה הוא פשוט החליף אופציה זו שבה יקרא רשע באלטרנטיבה אחרת שכביכול על ידה יקרא צדיק כאלה אנשים צריך לסרס ולכלוא אותם בצינוק עד סוף ימיהם אין להם תקנה גם במוסד הרפואי
מכיר מקרוב
ירבו כמותך בישראל.
בת ישראל
12
אני לא מקנאה באיש הזה שבייש בת ישראל ! גם אם היא הלכה עם פאה, עדיין היא יהודיה מאבא יהודי ואמא יהודיה! אין שום, אבל שום הצדקה למעשה המכוער והמגונה שלו. ועוד אני מתפלאה ביותר על התגובות שלא מגנות את המעשה, אלא "מבינות" כל אחד שמגיב "בהבנה" שיקח בחשבון שתגובה תומכת שלו תביא ל... וד"ל.
מ.א.
11
למה כפיתיות???? כך לא הולך כלום! לא בכוח אלה במוח.
ישראל
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סלונימער
"ראזעווע חיה" الوردي الحيوانية (למי שלא מבין ידייש)
חצי משמש
על זה נאמר "ענה כסיל כאיוולתו פן חכם יחשב בעיניו"!
משה מאיר
חעחעחעחעחעחע זה משמש וחצי לא חצי משמש...
נלי
בינתיים רוב השוורצע חיי הם וייסי חיי קנואים אי אי אי ממש פנחס קנא לשמך אך אם הוא היה נופל לי בידים אני לא בני ברקי אני בסיטואציה כזו קופץ עליו באמצע הרחוב נותן לו לנשק את הקרקע היטב לעולם הוא לא יחזור על מעשיו
איילוש
9
ומאיפה לכם לדעת מה כן בשמים אוהבים להוריד לאישה את הכיסוי ראש זה מותר הלבנת פנים זה ראשית!! להרביץ שלא נדבר!!!! ולגלות את ראשה זה מותר!!!! שיבוא אליי כדאי לו אני אעביר אותו טראוממה
איילה
8
איזה קידוש השם עשית!!!!!!
נ נח נחמ נחמן
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בושה וחרפה
6
כמה חטאים כל אחד עושה בסתר ובגלוי , וכל שנה שב וחוזר בתשובה לפני ה' . ויתכן שדקה אחרי כבר יהיה בעל עבירה . אבל זה בסדר . היהודי השני לא בסדר...הוא 'ממש צדיק' , ואפילו הוכיח את שכנו ואת אשתו כמה פעמים .ממש פנחס בן אלעזר בן אהרון הכהן > רשע !
ברקת
רק על מה שכלפי חוץ למראית עין ומה שבסתר כמו הלשנה ועוד זה מותר ומצווה גדולה שלהם מה זה משנה גם ככה רוב לובשי הפאה הם דוסיות מאשכנז הם אוכלים את עצמם במקום להפלות ילדות ספרדיות בבתי ספר
אהרון ירקון
5
איזה אנשים יש... חחחחחחחחחחחחחח מסכנות..
חלי
4
הבעיה מתחילה בחופש הביטוי המופרז שבאתרים למיניהם, כאשר כל אחד מחליט בעצמו מה מותר ומה אסור! תפסיקו כבר סוף סוף לתת במה לכל שוטה גס רוח, שאינו יודע בין ימינו לשמאלו! תפסיקו כבר לתת לגיטימציה לסוטים שאין להם נושא אחר להלחם בו רק עסקי נשים! תפנימו סוף סוף שהפוסקים הליטאיים [שאתם כל כך אוהבים לזלזל
מנחם ציון
3
אולי עדיף שתלכנה עירומות לגמרי, המוח המעוות של יוצרי המלחמה בפיאות יצא מכלל שליטה, ותשאלו כל רב - אבל כל רב- ויגיד שאישה שלא מכסה ראשה גרועה עשרת מונים מפאה, העיקר שלכל סוטי החרדים יש דרך בחסות האדיקות לחלל את גופה וכבודה של אשה ברחוב כשהוא לא מסתפק באשתו, לו אני רואה מחזה כזה ואצליח, התוקף יצא אולי
יוסי
הנשים החילוניות כבר הולכות ערומות לגמרי, אבל אף אחד לא מצפה מהן אחרת בדור כזה, מאידך הציבור החרדי שאמור לקדש שם שמיים הוא הבעייתי, ולא מציג לחילוניות שום אלטרנטיבה ראוייה, לחילונית לא מתחשק להיראות כמו פרוצה נוכרית - דהיינו חרדית, הצביעות של לובשי הפיאות מרחיקה את החילונים מאיתנוץ
דורית
2
מתי ריבונו של עולם..הפאות הללו מכשילים גבריםםםםםםם תתעוררוו כברר !!!!!!!
מתנחל
ואז תספר לנו בדיוק מה הולך שם, ואז נחליט
מתנחלת
יאשימו את הנשים בהופעתן עוד מעט יאסרו לנשים ללכת ברחוב כמו באירן הלוווו קצת פרופורציה
שפוי
למכור פאות..
שוב יום 1 לפני.
1
ובשביל זה המדינה צריכה לתמוך באברכי הכוללים, בשביל לבזבז אלפי שקלים כדי שנשותיהן יוכלו להיראות יפה ברחוב.
יצחק בן נתן
שונא תלמידי חכמים ושונא את האברכים, בור ועם הארץ
יוני
הפאה הינה מוצר הכרחי ובסיסי לכל שומרת תומ‏"צ בדיוק כמו השמלה של אשתך ‏‏(בכל אופן לפי הרבה מאד פוסקים וגדולי ישראל‏) אז מה פתאום מתחילים לעשות חשבונות ודמגוגיות זולות על הענין,‏ ובכלל מה לצדיק כמוך לחשוב על פאות של נשים זרות,‏ לך לביהכ‏"נ לשיעור תורה,‏ לפני שגם אתה תידרדר למעשים נוראים כאלו. (נשלח ב
יהודי כאוב
למגיבים הכאובים על ביגוד צנוע אנחנו לא מבזבזים אלפי שקלים ק"ו על מטפחת שעולה בסה"כ 50 ש"ח בלבד, אבל אתם צורכים יותר ממה שאמותינו שרה רבקה רחל ולאה הפרוצות רח"ל לדעתכם בכיסוי ראשן, כי רק חב"ד זו דעת תורה. ובכלל בגלל נשותיכם הדוגמניות והיוקרתיות אני מנוע ללכת לשיעורי תורה שהרי אין אפוטרפוס לעריות אמרו
יצחק בן נתן
אם "אשתו הדוגמנית" של השכן מפריעה לך, יש לך שתי אפשרויות: או לגרש את המכוערת, או ללמוד היטב ספרי מוסר, ולא להסתכל יותר על נשים. חוץ מזה, אל תדבר על שרה רבקה ורחל, כי גם אשתך עם המטפחת עדיין רחוקה מהם מאוד, הם לא נעלו נעלי עקב, לא לבשו חצאיות, ולא גלשו באינטרנט
משה
היצר הרע אומר לכם שזה יפה, אבל עובדה שחוץ מחרדיות שקרניות אף אישה לא לובשת פאה.
עקרר
אם אינך יודע מי אני ומי אשתי והאיך היא לבושה אנא סתום פיך, הרמב"ם לא התיר לנשים להסתובב ברחובות כמו היום אבל מה לעשות הוא היה בסה"כ חתיכת פרענק, ובחז"ל פירשו ותצא דינה בת לאה לראות בבנות הארץ רק לבקר את בנות הארץ ועין ברש"י בת לאה ולא בת יעקב אלא על שם יציאתה נקראת בת לאה שאף היא יצאנית היתה וכו' לג
יצחק בן נתן
לכל אחד יש את רף הצניעות שלו. הרב מוצפי בעד שאלים אם אינני טועה, הרב עובדיה יוסף נגד פיאות, גדולי הדור הליטאים מתירים פיאות (לא ה'מוגזמות') וחלק מהאדמו"רים דורשים פס נוי מעל הפאה ואפילו כובע. אני לא אומר שצריך להתפלסף על כל נקודה, אבל וודאי שלא נכון לפשט כל דבר. בעיית הבגידות הייתה שם תמיד
בר שלום
לא לגלוש באנטרנט? כי אתה יודע שכך הן ייאלזו להיות אתכם הגברים, מרוב ייאוש ואם היית יכול, היית כולא אותם בבתים, כמו שכלאו את אמהותינו ולא התחשבו בצרכים הבסיסיים שלהן כבנות אדם לצאת החוצה. כלאו והרגו אותן.
שעל נשים
מה הסטיגמה הזאת אתה חושב שכל החרדים נתמכים מהמדינה אתה חושב שכל האברכים נזקקים שכולם בטלנים ברוך ה' היה יש ויהיה כסף בשפע כל עוד שזה לא יוצא נהכיס שלך ליד שלהם תסתום מי אתה בכלל
איילוש
להתלונן על מסכנות לדרוש תמיכה יותר גדולה בעבור בעל שתורתו אמונתו, ופאת ראשה של אשתו גאוותו. חילול השם ולא יותר. ולמתלונן במשטרה יש לי עצה שלא תעלה אלפי שקלים כמו פאה, פשוט מטפחת שעלותה 20 ש"ח הכי פשוט, הכי אמיתי, והכי מקדש שם שמיים ברבים.
אליסה
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים