כיכר השבת

והבדילנו

תופעה שצריך להוקיע ממחוזותינו // טור דעה

התופעה הזאת הולכת ופושטת בציבור החרדי והגיע הזמן להעמיד דברים על דיוקם • ארי טננבוים בטור דעה על הצעות נישואין שרבים וטובים מבחורינו עושים לאחרונה (דעה)

88
ארי טננבוים | כיכר השבת | ד' בכסלו | 28.11.22
תופעה שצריך להוקיע ממחוזותינו // טור דעה
(צילום: שאטרסטוק)

הגיע הזמן לעקור את התופעה הפסולה שהולכת וגודלת במחוזותינו, ויפה שעה אחת קודם.

ייתכן שאני יוצא ביקורתי. ייתכן שיהיו שיצקצקו עלי. אבל די. הגיע הזמן להניח את זה על השולחן ולהוקיע את התופעה.

אם בעבר הגישה של הורים שסוגרים שידוך עבור בנם הייתה נפוצה ולבחור ולבחורה הייתה אפשרות להיפגש רק פעם אחת ומיד לאחר מכן היו שוברים צלחת – עברה וחלפה מן העולם (לפחות בהרבה מקומות), הרי שהיום לכל בחור ובחורה יש את הפריווילגיה להיפגש כאוות נפשם. גם כאן, לא כדאי להרחיב בכמות הפגישות (לא על דעתי לבד כתבתי, זוהי דעת הרבי מליובאוויטש), אבל ניחא. הם רוצים להכיר אחד את השני. הן הם הולכים לבנות יחד בית. לא משהו שיש להקל בו.

אם בעבר היו יושבים רק לפגישה בלובי של מלון ומקסימום מטיילים באיזה חורשה ברשות הרבים – הרי שהיום ניתן לראות זוגות הולכים לפארקים של אקסטרים, מסעדות ושאר 'אטרקציות' שאיך נאמר בעדינות 'סיפאסט נישט'. אבל גם זה עוד מילא. כל עוד הם שומרים על גבולות הטעם הטוב.

אלא שכאן באה התפנית. בשנים האחרונות יותר ויותר בחורים 'משלנו' ו'מבקשים את ידה'. כורעים ברך כמנהג גויי הארצות. שלא נדבר על זה שמיד אחר כך הם נוגעים זה בזה וחמור מכך... תשלימו לבד.

מאיפה זה בא? מי החליט שכדי להיות מודרני אתה חייב לחקות את גויי הארץ בהבלים שאין בהם ממש? מי אמר שכדי לצאת "גבר" אתה צריך לעשות "הצעת נישואין"? מה רע בשאלה "תרצי לבנות איתי בית חב"ד? או פשוט: "רוצה שנתקדם לשלב הבא?" ואז לעשות 'לחיים' בבית של השווער. אוח, כמה שזה מנהג יפה וטהור.

כואב לי כי מדובר בחברה שלנו. כואב לי כי זה סתם הבלים שעלולים להוביל למכשול. כואב לי כי רבים נסחפים אחרי השטות הזאת ועוד מעט זה כבר עלול להיות 'לחץ חברתי'.

אני כאן כדי להזכיר. זאת שטות. מדובר בהבל. זה ממש לא מתאים לחב"דניק, לחסיד, לליטאי ולספרדי. ולא לכל יהודי אחר באשר הוא. זה פשוט לא אנחנו. בין אם אתה 'מודרני' ובין אם אתה 'שמרן'. זה פשוט לא.

החלטה כל כך קודשה – להקים בית בישראל, צריכה להתקיים בינכם לבין עצמכם. אחר כך, אחר כך כבר תעשו לחיים טוב ושיהיה במזל טוב.

תוכן שאסור לפספס
88 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
53
כדאי לציין שהתופעה זניחה בציבור הדתי חרדי.
אביעד29.11.22
52
ממש צודק, עצוב ממש מנסים לחקות את החילוניים
נועה28.11.22
51
וואי כמה שאתה צודק בכל מילה כל כך הרבה איסורים ומיכשולים בדבר הזה...
....28.11.22

הצגת כל התגובות

50
צודק!
בחורה בשידוכים28.11.22
49
כל מילה בסלע
מעריך28.11.22
48
זה דווקא יותר מחזק תקשר נכון זה לא מקובל אבל זה עדיף מאשר פגישה בנוכחות ההורים ואחרי זה יש גירושים על זה לא כתבתה חבל כי זה גם נושא שיש לטפל בו
מוטי29.11.22
עדיף להיות באמצע. בכל דבר בחיים. כן להיפגש מספר פעמיים, או כמה שמתאים להם עד שהם מגיעים להחלטה, אבל לא בכזו צורה... להציע, לכרוע ברך וכל השאר...
מישהי02.12.22
47
ישנה בעיה נוספת שלרוב שמצד החתן מגיעים כמה חברים ומצד הכלה גם ומארגנים יחד את המקום...וה' ישמרנו
אנונימי28.11.22
46
צודק לגמרי. מדובר באיסורים חמורים ביותר. מצוה לפרסם!! איסורים חמורים. לדעת מרן הבית יוסף נגיעה של חיבה בכלל יהרג ואל יעבור. כל שכן מעבר לכך מה שנהוג מנהג אותיות גהינם ועוד מפיצים בריש גלי. פריצות וחרפה. ומה עם הרהורי עבירה והנמשך מזה בר מינן. לבטל דחוף את המנהג הנלוז
חיים28.11.22
קצת מתינות לא תזיק
יהרג ובל יעבור! לא נסחפת. מחצית הדור המת30.11.22
45
ראוותני, מיותר לחלוטין ומאבד את המיוחדות ואיפה הפרטיות?? נושא חשוב שצריך להפיץ ולעקור את המנהג במחוזותינו!
נושא חשוב מאד28.11.22
44
ישר כח על העלאת הנושא אכן פירצה חמורה שלא תואמת רוח ההלכה היהודית. מה גם שיכולים להגיע לחשש קידושין מהתורה ולכל ההשלכות היוצאות מכך כגון אם החליטו להיפרד לאחמ''כ חיישינן לגט ועוד הרבה נידון בהלכה ועכמ''ל..
ללא שם28.11.22
43
צודק מזעזע מלא איסורים ונגיעות מיותרות וסתם שופוני
חיפה29.11.22
42
כתבה מדויקת! ומה שהכי גרוע שזה בפרסיה, ובמדיה הזוגות כבר אבדו את זה.
יהודי28.11.22
41
כל מילה מדויקת! מה נהיה מהדור שלנו? וכל ההצעות נישואין המוזרות.. כל כך צורם
שרה28.11.22
40
אני חושבת שמן הראוי שתספר איך אתה סגרת שידוך לפני שאתה יוצא על אנשים אחרים
דינה28.11.22
הן כתבתי בטור: "החלטה כל כך קודשה – להקים בית בישראל, צריכה להתקיים בינכם לבין עצמכם". ובכל זאת - אני סגרתי כדרך שסוגרים בחורים רגילים. ראינו שזה מתאים ואמרנו לשדכנית שניתן להתקדם הלאה.
כותב השורות28.11.22
שימי לב כותבת יקרה: אם כותב השורות בעצמו כותב על התנגדותו לכל הדרך הזו של סגירת שידוך לא כפי שנהוג, סימן שגם הוא סגר שידוך כמו שצריך ולא כמו שנכתב בכתבה. דברים שיוצאים מהלב נכנסים ללב...
מיכל28.11.22
39
זה לא רק שטות והבל. נכנסים פה לספק קידושין!
לס28.11.22
נכון
רחלי28.11.22
38
ראשית יישר כח על העלאת המודעות בנושא ... שנית אני מסכימה שנושא הצעת הנישואין הפך למשהו שלא שייך למחוזותינו ויפה שעה אחת קודם ...תודה
אורלי29.11.22
37
כל מילה פנינה אשריך שעלת כזה נושא כואב על הדור שיגיע אם כזו התחלה חבל על הדור הורים יקרים תעצרו את ילדכם אנחנו מתדרדרים חבל על נכדים שלכם
כל הכבוד לכותב28.11.22
אהבתי את הפנינה.. ובנימה רצינית, לדעתי טמון משהו בדור הזה. אפשר להוקיע, אבל חובה עלינו להבין מה עובר עליהם בכדי לדעת לכוון אותם בדרך טובה ונעימה. תזכרו שגם אנחנו הדור הישן עשינו להורים שלנו בית ספר. והראיה, אנחנו כאן גולשים. דבר שלא היה נתפס לדור שמעלינו..
יוס29.11.22
עם ולא אם!!
ליטאי28.11.22
36
גם ביטוי הלשון "תופעה שצריך להוקיע ממחוזותינו" עבר מהעולם. ואם רוצים למחות על משהו תציג הדרך היפה שלכם, ובעל הבחירה יבחר.
יהודי28.11.22
טוב שמצאת משהו לא בסדר בכתבה
מנחם28.11.22
כנראה גם אתה מאילו שחושבים שזה דרך השם ממה אתה מפחד שאומרים את האמת הביטוי להוקיע הוא מאוד חלש צריך הרבה יותר אנו בצב גרוע מאוד אין כבר ערך לשום דבר
דני28.11.22
האם קראת פעם איך נראתה יהדות פולין גרמניה לפני השואה?
יהודי29.11.22
לא יהודי יקר, השפה היפה שלנו תשאר גם תשאר. את המנהגים החדשים צריך למחוק!
יהודיה28.11.22
זה עזר בעבר?
יהודי29.11.22
ללא ספק!!
מישהי02.12.22
אל תגיב וזהו... גם אתה מבין שמשו לא בסדר בציבור שלנו... אף אחד לא חרדי אמיתי.... תסתכל לאמת בפנים...
לאה28.11.22
עצוב שככה אתה חושב.. בטח ובטח שיש אנשים חרדים לדבר ה' וטהורים!! הדור שלנו באמת לא פשוט, אך ככל שהקשיים מתגברים ככה גם אנו גדלים ומתעצמים על כל הצלחה הכי קטנה ברוחניות.. הקב"ה אוהב אותנוו!! תחיוו עם ההבנה הזאתת:) חיים מאושרים שהיו לכולנו!!
..28.11.22
נכון
RS28.11.22
35
ברור שלא לעניין כריעת ברך וכו.. אבל מה הבעיה שיש הצעה נחמדה ותמימה לידה הכותל או באיזה מקום נחמד? אם לא לוקחים הזה לכיוון החילוני ועושים את זה בצורה מכובדת- לא חושבת שיש בזה בעיה
פרשנות נכונה28.11.22
בעניין הצעה כרוך כמה דברים. חוץ מהפריצות שיכולה להיווצר יש בעיות של נתינת שווה פרוטה ובפני עדים וכו'. וכבר מפורסם הדבר. אדרבה אפשר ואפשר - אחרי שהעניין נסגר בין הצדדים. ללכת יחד לכותל וכיו"ב. ולהתפלל לסייעתא דשמיא - ולשמח האחד את השני.
תשובה לשאלה 28.11.22
34
יישר כח למעורר. הגיע הזמן כבר מזמן לעשות בדק בית. הרבה מנהיגי גויים חדרו לעולמנו החרדי מתרבות המערב הקלוקלת ואם לא נעצור אותם עכשיו חלק גדול מהדור הבא החרדי יהפוך לנבל ברשות התורה.
דני29.11.22
33
הם הרי עוסקים במצווה. ומדוע לחשוב רע [נגיעה והדומה שלכאורה אין קשר אמיתי בין היה זו להצעת נישואין ואכמ"ל], אולי אדרבה מי שמרגיש צורך בריגוש כזה צריך לנהוג כך . ולא ירגיש כל ימיו ש"חסר" להם משהו
חסיד28.11.22
32
צודק!! אבל תאמין לי שזה יהיה הבעיות שלנו היום כנראה אתה מדי מבוגר.....
מוש28.11.22
אלו הן חלק מבעיותינו היום
מישהי02.12.22
31
כל מילה ..בסלה !יש נידון בכלל אם היא אשת איש אם יש עדים והיא מסכימה...ה ירחם עלינו לאן הגענו....
שרית28.11.22
אחת ולתמיד אני רוצה להבין בא נניח שאנחנו לא יודעים איך לאיית אות מסויימת אז מה אנחנו עושים פשוט חושבים איך זה נשמע לנו ואז כותבים ולנו יקראו עם הספר באמת איך כל מילה בסלע נהפכה לבסלה איזו משמעות יש לבסלה ריבויינו של עויילום
מיכל28.11.22
😂😂
אני02.12.22
וואו איזו בדרנית את בעיני עצמך... אם היית קוראת קצת תהילים בזמנך הפנוי היית מכירה את הביטוי "אמן סלה" שזה אמן חזק, מטבע לשון הדומה ל"סלע".
האמת05.12.22
30
אכן, טוב שיש המתריעים על דברים מבחוץ שחדרו..
אחת28.11.22
29
כל הכבוד ארי. יישר כח שאתה שם את תשומת הלב לדברים שבאמת חשובים !
ללא שם28.11.22
צודק לגמרי!
מלכי28.11.22
28
נוגעים? זאת קטגוריה שונה לגמרי מהצעת נישואין! נא לא לערבב בין הדברים!
יעל29.11.22
27
מלבד הבעיה של מנהג הגויים שהוא "ס'פאסט נישט", כפי שכתב כותב המאמר, יש גם בעיה הלכתית של ספק קידושין, שלפעמים הבחור נותן גם טבעת לבחורה, במעמד החברים וכו', וכבר היו מקרים שהשידוך התבטל, והדיינים בבית הדין נדרשו לשאלה האם יש כאן ספק קידושין והבחורה צריכה גט...
ישראל29.11.22
26
וגם מציעים טבעת? אסור באמת תופעת העדר - עצוב
עצוב28.11.22
25
צודק לא במאה אחוז אלא במיליון אחוז!!!
מירי 28.11.22
24
צודק! גם ללא כריעת ברך וחס וחלילה נגיעה, כל הטקס הזה מוגזם. היום זה טקס של ממש עם בלונים,קשקושים, שטיח אדום ושתיית לחיים...
חיים28.11.22
שישאיר את זה לעוד עשר שנים, נראה אותם אז...
חנה28.11.22
23
במחילה מכבוד תורתך אבל זה כבר לא מנהג גויים. וזה שעד עכשיו היו "תקנות" על השידוכים זה לא אומר כלום. ההלכה היא הקובעת במקום להתנגד לדור הצעיר שנמאס לו מהגדרים שלא יודע מי המציא. הדור מבקש אמת! וההלכה היא הקובעת לא אתה ולא אף רב אחר. בשולחן ערוך כתוב שהאישה צריכה להיות יפה בעיניו את זה מישו מהבחורים י
אלישיב29.11.22
מה הקשר בין החן שהיא צריכה לשאת בעיניו לדברי המשורר? רק אם יחצינו את היופי לעיני כל הוא יאהב אותה? אם ככה מצבו קשה!!! והוא צריך לבדוק היטב עם עצמו...
...30.11.22
לא הבנתי מה אתה רוצה???. ההלכה קובעת צניעות. אל תשקר לעצמך!
לאה29.11.22
22
כל כך רדוד לעשות טקס מטופש בעת ההצעה. לא פלא שזה נכנס מהאזורים הרדודים בחברה החרדית.
דוד28.11.22
21
לדעתי זה מצוין לעשות הצעה חמודה ולא רק להודיע לשדכן ובחים לא שמעתי על הצעות שבהם נגעו אחד בשני במיגזר החרדי וכל שכן לא .......
שמעון28.11.22
יש מושג שאומר "תמיד יש פעם ראשונה" אז הנה עכשיו שמעת. ולצערינו.
אמת28.11.22
20
צודק
יהודי28.11.22
19
לי זה ברור 'הדור הזה' מנסה לעשות משהו מעצמו בלי שיכתיבו לו. זה דווקא מבורך מאוד. סוף סוף לצאת מהרובוטיות, כי אנחנו לא רובוטים. העצוב זה שאף אחד לא יכול ללמד אותם לעשות את זה בצורה נורמלית והרי התוצאה..
יוסי29.11.22
איככככככ אנחנו לא רובוטים, אנחנו יראי שמים
שושי29.11.22
18
צודק בכל מילה !!!!!!!
חרדי28.11.22
17
סלדתם מקיצוניות עכשיו תאכלו את זה רציתם להיות יותר פתוחים ח"ו שלא יחשבו שאנו קיצונים עכשיו המחיר גם נגבה לא מאמין שבאתר חרדי צריך להגיע לכתבות דעות כאלו שאפי' באתר סרוג היה נראה מוזר לאן הגענו
סלדתם מקיצוניות28.11.22
כן, קשה לשמוע את האמת, אה?!
אני02.12.22
16
הלוואי שזאת היתה הבעיה היחידה,,,,,,הדור הזה ירוד בדיוק כמו הצעת הנישואין ואחר כך החתונות,,,הריקודים שאיך נאמר לא ממש מעגלים,,,שירים חילוניים,,,,בדור הזה או שאתה מחליט לא להיסחף וזה בה-כ-ל או שהתחלת בהצעת נישואין ואז,,,,,,,
רותי28.11.22
15
סוף סוף יש מי שמעלה נושא חשוב זה! תודה ארי ויישר כח!
קובי28.11.22
14
תכלס השאלה שמטרידה אותי זה מיהו חרדי בכלל הכל מתחיל מזה שנהפכנו למגזר סתם כלומר יצקצקו כולם בלשונם ויאמרו שחרדי זה מי שחרד לדבר השם אז תתקדמו זה לא לחרדי יש אופי קו מחשבה ועוד זה לא קשור לרמת הדת שלו חרדי למשל זה מישהו שהולך עם שקית של אור החיים או ג'רוזלם... והדברים פשוטים אי לכך ובהתאם לזאת, כל
מישהו שחושב שהוא חושב30.11.22
אז אני ישלים ויאמר שהבעיה הספציפית הזאת היא בעיה כללית כמו שניסיתי להסביר בתכלס מה שצריך לקבוע זה ההלכה אי לכך לדעתי אין שום בעיה בהצעת נישואין כל עוד היא מתקיימת לפי כללי ההלכה הברורים כמי שנכתב פה כבר
נשלח רק חלק ממה שכתבתי30.11.22
13
נכון מאוד, התופעה הזו ממש כואבת ולא מתאימה ולא מכבדת אף זוג (מעבר לזה שבמצבים מסויימים יכול לגרום לבעיה הלכתית עם הטבעת)
כל הכבוד!28.11.22
12
צודק לגמרי טוב שהעלת את הנושא הזה
צודק28.11.22
ממש צודק בכל מילה
אנונימי28.11.22
11
נכון מאוד! טור מהמם כתוב בצורה יפה מאוד תודה ארי!
אבגד28.11.22
10
וואיי וואיי כמה שאתה צודק!!!!! מה שכולנו היראים חושבים בבטן ובשכל הישר אתה עזרתה אומץ הוצאתה את הנושא החשוב כל כך שחור על גבי לבן חזקק ויאמץ ישמור אותך הקל רק משהו קטן באמת יש בינינו כאלה שלא מתכוונים חס וחלילה להיכשל והכשיל פשוט ניהיה אווירה של העל מותר ונאבד לנו הרגישות המינימלית..... יעזור ה' ויק
אין עוד מלבדו28.11.22
זה כל כך צורם מה הקשר עזרת אומץ אם לא יודעים לאיית מילה מסויימת אז פשוט בודקים איך כותבים אותה - פשוט בושה כל תגובה שלישית כאן עם טעויות לשוניות וגרוע מכך טעויות כתיב אנחנו עם הספר ועוד יותר הציבור שלנו שאמון על קריאת ספרים חק בל יעבור הזוייי
מיכל28.11.22
החינוך הוא אכן בעיה קשה הרבה יותר מזוטותיו של כותב הטור...
צ״ל אזרת אומץ ולא ״עזרת״. כדאי לדקדק בעצ30.11.22
תגידי מה יש לך עם עם הספר???? לא הבנתי? אסור לבנאדם לטעות???? משועממתתת
שושי29.11.22
בס''ד מיכל היקרה, סלחי לי, כן? אבל צריך לכתוב ''חוק'' בל יעבור. אם כבר את מתקנת אחרים. ... שלך, נעמה
אוהבת את השפה העברית28.11.22
9
צודק מאד מאד,כל הצעות הנישואים למיניהם כשזה מתקיים בחברה החרדית זה ממש גועל נפש. וההפך לגמרי מהמושג:"חרדי"
מישהי29.11.22
8
חוץ מזה שזה ספק קידושין לפי דעת הרבנים- הצעה עם טבעת
הונגט28.11.22
7
זה כל-כך עצוב שזה מה שחשוב להם שהם מפספסים את הנקודה החשובה ש- מבחינה הלכתית זה אסור וטעות הכי קטנה כמו - נתינת הטבעת בפני עדים וכד' - יכולה לגבול בקידושין !!!!! ואז ...... בבקשה - תכבדו את עצמכם ואת המגזר המצויין והמיוחד שבאתם ממנו . אין לנו שום צורך בשום דבר מהעולם החילוני והגויי , תתפללו עליהם
יסכה28.11.22
6
כל מילה בסלע!!!(גם הביטוי הזה עבר מהעולם....) אבל אי אפשר שלא להיגעל מהצורה הנוראית של הפגישות היום.... חברה טובה שלי נפגשה 11 פגישות עם בחור... נסעו לים.... לפגישה.... היתה בטוחה שיסגור איתה... בסוף הוא הוריד.... זווועה!!!! תודה רבה על פתיחת הנושא.... מפתיע שזה בכיכר השבת..... אני שמחה שהתגובות חיו
לאה28.11.22
מה זאת אומרת "מפתיע שזה בכיכר השבת? הלא הוא כותב על תופעה שלצערינו הגדול נמצאת בציבור החרדי ומבקש לפקוח את העינים ולהתנער מזה. איפה הוא יפרסם זאת לציבור אחר?!
שרי28.11.22
5
מדוייק. זאת תחרות ( עיין ערך יוונים) ובזבוז כסף. הצעת נישואין זה בינו לבינה, לא תמונות לאינסטה. מעניין יהיה לדעת כמה מהם שתיארת אכן נשארים יחד בעוד עשור..
קוראת28.11.22
4
הכל נכון וחשוב אבל תכלס- זו תופעה בשולי השוליים של הציבור החרדי הסיפור עם הנגיעות והטבעת לא רלוונטי בכלל עם בחורי ישיבות ובציבור שזה כן הולך תאמין לי שיש בו בעיות חמורות מאלו
02.12.22
3
המושג ציבור חרדי מאוד בעייתי היום לפי מה שידוע לי בחורי ישיבה נורמטיביים היום לא שייכים לשטויות שנכתבו פה ואם יש כאלה זה בחורי עמידה ולא ישיבה והם לא חרדיים חרדי פרושו ירא שמיים ולא נוגע וכו’ אז לא ברור על מי דיברתם בציבור הדתי כן יש מה לתקן וגם באלה שהם לא באמת חרדים ונראים כך צריך לתקן
טוב07.12.22
2
אכן כן. הסיפורים על אופן "הצעות הנישואין" הולך ונעשה מבחיל. אין בו שום ריח של משהו קדוש ואפילו אפילו כבר לא אישי ופרטי אלא ראוותני. הנקודה של שמירת ההלכות לאחר מכן, היא עוד סוגיה. בל בחורים ובחורות טובים לא נופלים בזה. כך נראה לי. אבל כדי שזה לא יחלחל גם אליהם, אכן צריך להוקיע את זה.
אבג04.12.22
1
נכון ביותר, וגם צריך לשים לב שלאחרונה נפרץ לחלוטין באותו עניין הנושא של ייחוד זוגות נוסעים יחד גם בשעות ומקומות שזה איסור חמור של ייחוד והרבה פעמים מגיעים למצבים לא נעימים... יישר כח על הכתבה
יעל05.12.22
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לא, זאת לא הקורונה: הכירו את פרי ה'רמבוטן' מתאילנד • צפו

כיכר השבת | 19:00

"צנח מגובה 3 מטר"

תיקן מזגן ונפל מגובה: צעיר חרדי פונה לאיכילוב במצב בינוני

קובי רוזן | 17:50
ש

תנופה בפרנסה

גם בגיל 30 זה אפשרי: מכינה מקוצרת לקראת תואר ופרנסה

כיכר בשיתוף המכללה האקדמאית אשקלון | מקודם

לפני המבחן העולמי

כמאה וחמישים ילדים נבחנו בהצלחה על הלכות 'דרך ארץ' 

חיים רוזנבוים | 16:23

מאמר לזכרו, ליום פטירתו

איך הרב מרדכי אליהו זצוק"ל היה שמח בכל זמן ובכל עת?

ורד שאלתיאל | 12:06
ש

אחת העסקאות החמות ברומניה

צפי רווח 12%: דירות בבוקרשט מ-120 אלף יורו

כיכר בשיתוף סטאר קוואליטי | מקודם
ש

עוד ינובון בשיבה

עמותת מטב דואגת להורים שלנו בציבור החרדי

כיכר בשיתוף מטב | מקודם

גלריית תמונות

הגרי"ד גרוסמן ממגדל העמק בביקור חיזוק בבסיס חיל האוויר

חיים רוזנבוים | 10:31

הפגנת 'הפלג' ו'העדה'

המשטרה על עצרת הענק: "נאלצנו לפעול בכוח" | תיעודים

דניאל הרץ | 08:00

סיקור ותיעוד נרחב

"אנחנו דורשים מהשלטונות שיעזבו אותנו" | התפזרה עצרת הענק של 'הפלג' ו'העדה'

חנני ברייטקופף ואיצלה כץ | 30.06.24
ש

ההרשמה פתוחה

בקרוב, בוולדורף: כנס כלכלי המתמקד באתגרי המגזר עם כל המומחים

כיכר בשיתוף בנק ירושלים | מקודם

שעה אחר שעה | מיוחד

ממוצ"ש עד ליל שישי | המסע של הגר"ד לנדו לארצות הברית

חנני ברייטקופף | 30.06.24

הגר"מ צדקה תקף את הח"כים

עצרת הענק בירושלים: המונים החלו לצעוד מכיכר השבת לשרי ישראל | גולדקנופף הותקף

חנני ברייטקופף ואיצלה כץ | 30.06.24

הוכרז על הקמת ישיבה | צפו

279 שנים לאחר פטירתו | המונים עלו לקבר במדינה המוזרה

חנני ברייטקופף | 30.06.24

הילדים נתנו את ה'דמי כיס'

מרגש: כשהקהילה במרסיי התגייסה למען בסיס יד מרדכי | צפו

חנני ברייטקופף | 30.06.24
ש

ראשונים לאקדמיה

בר-אילן מזמינה בוגרי מוסדות חינוך חרדים להצטרף לתוכנית "ראשונים"

כיכר בשיתוף בר אילן | מקודם

הפלגים ב'פלג' וב'העדה' - יתאחדו

גדולי הרבנים הספרדים, 'הפלג', ו'העדה' | כל הפרטים על עצרת הענק נגד חוק הגיוס בירושלים

חנני ברייטקופף | 30.06.24