כיכר השבת

מהומה בירושלים: ראש העיר מודיעין עלית, יעקב גוטרמן צעק והורחק

במהלך כנס של משרד התמ"ת, טען הפרופ´ קימי קפלן כי הציבור הליטאי לא עובד. גוטרמן צעק לעברו "אנטישמי" והתבקש לעזוב. דיווח

| 32 | כיכר השבת |
יעקב גוטרמן
יעקב גוטרמן (ויקטור מזוז)

סערה בכנס של משרד התמ"ת שנערך כעת במלון "מעלה החמישה" שבירושלים. בכינוס משתתפים ראשי ערים חרדיות, חברי הכנסת, ראשי ג'וינט ישראל, ארגונים ועמותות חרדיות.

במהלך הכנס חולל קימי קפלן, חוקר באונברסיטת בר אילן, סערה.

זה קרה כשקפלן תאר את השתלבות המגזר החרדי בתחום העבודה. הוא ציטט טור שכתב אסף וול לכבוד החנוכה, בו תיאר בסרקזם דיאלוג בין אב חרדי לבנו בנושא מרד המכבים.

בטקסט הסאטירי, שואל האב את בנו, בין השאר: "האם המכבים היו חילונים או גויים, כיוון שהיה להם נשק". הבן שאל את אביו "האם המכבים קיבלו כסף מאנטיוכוס כדי ללמוד בישיבות" ואביו אמר לו: "לא, הם עבדו והרוויחו פה ושם", והבן שאל אותו: "מה, בשחור, כמו הדוד ינקי"? הבן גם שאל את אביו "האם המכבים היו חסידי חב"ד" ואביו השיב: "לא, הם היו ליטאים".

הדברים הללו נאמרו כשממול ראשי ערים חרדיות, ובהם נציגים רבים של "דגל התורה".

בשלב הזה ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן איבד את שלוותו והחל צועק לעבר קפלן "אתם אנטישמים!". גוטרמן המשיך להשתולל וצעק לעבר קימי קפלן: "רד מהבמה, אסור לך לדבר".

סדרנים הוזעקו לעברו וביקשו ממנו להירגע, אך גוטרמן בשלו. בתגובה, הוא התבקש לעזוב את האולם, וזה מה שהוא עשה תוך שהוא קורא לשאר הנוכחים לנטוש את הכנס, בצעד מחאתי.

אל יעקב גוטרמן הצטרף גם יעקב אשר, ראש העיר בני-ברק, ורבים אחרים.

יש לציין כי בראשית הדיון סנט שר התמ"ת, פואד בן אליעזר בגוטרמן וכינה אותו "משוגע". הקהל צחק, ופואד הסביר: "זו היתה אמירה חיוביות".

תוכן שאסור לפספס
32 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
20
הוא צודק בכלל מילה
19
ציטוט: "יש לציין כי בראשית הדיון סנט שר התמ"ת, פואד בן אליעזר בגוטרמן וכינה אותו "משוגע". הקהל צחק, ופואד הסביר: "זו היתה אמירה חיוביות"." והוא צודק.
18
ולקרית ספר ואוי לו למי שיעז לחשוב אחרת. רק מה כאשר עריץ פתאום שומע עליו ביקורת הומוריסטית, אז להפריד את הראש בחרב אי אפשר, אז מה יותר טוב מלטעון שההוא אנטישמי. רק שכחו שהם הגזעניים הקלאסיים. ראו כמה ייתד שופך שנאה וגזענות נגד כל מה שמריח חילוניות. האם מה שמותר לצד אחד אסור לצד השני. הכל בפרופורציה נ

הצגת כל התגובות

17
רק הוא לא יודע שאותו פרופסור לא מפחד מחרמות ונידויים. הוא בסך הכל צחק. אבל מה לעשות כאשר הצביעות חוגגת.
16
הוא למד זאת יפה ממהלך שנות עבודה בכנסת, הבמה הכי דרמטית ליצנית בישראל.
15
מה זה ל א נכון??
14
הרשו לי לתקן שני שיבושים בדיווח שלכם: 1. גוטרמן לא הורחק; הוא יצא על דעת עצמו. 2. לא טענתי שהציבור הליטאי לא עובד (ואמת היא למיטב ידיעתי שחלק ניכר מהגברים אינם עובדים). ניסיתי להצביע על כמה פרספקטיבות היסטוריות בנוגע ליציאת נשים וגברים חרדים לעבודה. למען הבהר היטב, הפיליטון בראשית הדברים היה בשבי
המהומה האמיתית לא הייתה ביצאתו, אלה כאשר ניסת לומר שגם הרבנים מוכנים ל"קומבינות בהלכה" כדי לאפשר לנשים לצאת לעבודה . כמו ל"למשל" לדחות את ליל טבילתה בכמה ימיםוכאן התפרץ נגדך בקול גדול אברהם שוורץ וקרא לך לסתום את הפה ולרדת מהבמה. ומיד החלה המהומה הגדולה. ואל תיתמם. טעית ניכשלת והכשלת. ומודה ועוזב יר
ראשית, היתה מהומה מיד בתחילת הדברים וראש העיר המדובר יצא בצעקות - אולי לא היית שם. שנית, דייקתי היטב בדבריי: אמרתי שמתקיימת תופעה בפועל, עם או בלי אישורים של רבנים. חלק מגילוייה יכולים להתבצע רק באישור רבנים, וחלק אחר, כולל הדוגמא שאתה מצביע עליה - לא בהכרח. אין כאן אפוא טעות, הכשלה או היתממות, אא"
הייתי באולם, בשורה מאחורי ראשי הערים מודיעין וב"ב. התנהגותם ומחאתם הייתה לדעתי מעט מוגזמת, אך עם זאת אני בהחלט מסכים עם עצם ההתנגדות הנחרצת לדבריך. אתה מדבר על "תופעה" והיא כלל לא קיימת!! אם יש פה ושם כמה אנשים או נכון יותר נשים שעושות דין לעצמם זה עדיין לא מצביע על "תופעה". בנוסף, שקר גס להגיד
ערב טוב מר רוזן. ראשית, הערכתי על כך שאתה מזדהה בשמך בשונה מאחרים. לגופו של עניין, אנחנו חלוקים. אמת היא, ואמרתי זאת כמה פעמים, מדובר במחקרים איכותניים ולא כמותניים, אבל הם מלמדים מכיוונים שונים על קיומה של תופעה. עד כמה היא נרחבת? אינני יודע ולמיטב זכרוני לא אפיינתי את היקפה בכל צורה שהיא - לא מצו
לא קראת את שם הכותב ולכן לא באה גאולה לעולם אלא מהומה אדירה... שנזכה לראות בביאת המשיח, אכי"ר.
אל דאגה, עד שהוא יגיע אהיה עמוק בגהינום, יחד עם שאר אנטישמים ושונאי ישראל למיניהם.
13
מחניף לרשעים כמו חרדלים אחרים ודי למבין
12
כל הכבוד לגוטרמן. אני אוהב את הליטאים כמו פלפל שחור. אני לא אוהב את הבלוף שלהם, את השקר, את העליונות וכו' וכו אבל בוא נהיה שפויים, לא על כל דבר צריך לרטון בגלל מי שאמר את זה. בסיפור הזה גוטרמן עשה צעד גדול בכך שקינא את כבוד היהודים שומרי תו"מ ושיהיה לכם ברור לאותם המקטרים אין שום הבדל בין ליטאים וח
11
במקום שישב בשקט עד לסיום דברי הנואם ואז יגיב, גוטרמן משתולל וצועק, הגיע הזמן שהציבור החרדי יצא ויפרנס את עצמו בכבוד, ולא יהיה שפוט בידי עסקנים
10
בסגינאור
9
נטורי קרתא
8
אני מכיר אותך ואתה עובד השם אמיתי ! לא יבוש מפני המלעיגים עליו
7
שגעונותיו החוצה ומראה כמה הוא אלים וכסיל,כמו שהוא מתנהג בעיר שבה הוא השתלט על כסא ראש העיר.ושוב איש דגל התורה מנסה להתכחש למציאות שקיימתכמו גפני וחבריו נמאס כבר!שיתנרמלו כבר ויפסיקו את השיגעון הזה בציבור הליטאי ושיתחילו לעבוד ולהפסיק לחיות רק על תמיכות וצדקה.
6
מה כבר קרה? אפשר לחשוב מי יודע מה. בסך הכל קצת סאטירה משובחת ברוח הזמן. לא צריך לקחת את עצמנו יותר מדי ברצינות. באתרים החרדיים נשפכים מאיתנו ועל חשבוננו לא מעט דברי הומות משובבי לב. להנאת כולנו.
5
פליטת פה של פואד !!
4
שם אצל החרדים יש דברים שהשתיקה יפה להם ואין אומרים אותם בפרהסיה. כגון שרוב החרדים אינם עובדים. שעל זה נאמר:"שתוק וקבל שכר".ואילו הפרופסור הנכבד בה מחברה שבה נוהגים לומר האמת גם אם היא לא נעימה.
3
השטויות של הצמד גוטרמן-אשר עלו לנו לראש!
2
וישר מתיחים אנטישמיות באומר הביקורת
לא באנו לשמוע ביקורת אלה איך משלבים חרדים בעולם התעסוקה. וכל "הרצאתו" של הפרופסור המלומד הייתה שלא במקומה.
1
גוטרמן תסתכל במראה לפני שאתה מדברעל אנטישמים הם מאד דומים לך
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים