כיכר השבת

עושים תשובה? התגובה החילונית

מבלי שהתכוון לכך, אורי שרון מפרסם היום מאמר ב´גלובס´ שעונה לשאלותיו של צבי שמואל ניימן שהתפרסמו ב´כיכר´ (חרדים)

| 12 |
אפשר הידברות?
אפשר הידברות? (פלאש 90)

בין שלל המאמרים העוסקים בסיבת השנאה החילונית לחרדים, כדאי לשים לב למאמרו של אורי שרון, הבוקר, ב'גלובס'.

"אנחנו אוהבים לשנוא את החרדים. אחת הסיבות לכך היא שהחרדים אומרים לנו, החילונים, שהם טובים מאתנו. זה מתריס, מפני שאנחנו חושבים שהחרדים הם טפילים שנסמכים לשולחן הממשלה ולוקחים כספי העברות בהיקף מיליארדים בעוד שהם אינם תורמים לכלכלה דבר. זכות הקיום של העולם החרדי התורני תלויה במשלם המסים הישראלי החילוני ובו בזמן המיעוט החרדי חש נעלה מאתנו, בגלל הלימוד התורני. ניגודים אלה מכשירים את השנאה החילונית העזה כלפי המיעוט החרדי".

שרון, מביא לידי ביטוי במאמרו, תגובות רבות שעלו בכיכר בעקבות ההפגנות ותוצאותיהן.

"מנקודת מבט חרדית אירועי הימים האחרונים הגדישו את הסאה: בחירתו של ברקת לראשות עיריית ירושלים, פתיחת חניון "קרתא", מאסר ה"אם המרעיבה" ופתיחת סופרמרקט במרכז העיר בשבתות. הם חשים שהחילונים מותחים את גבולות הסטאטוס קוו כדי לשנות את אופייה של ירושלים. ההתפרעויות חסרות הרסן שלהם הן לכאורה דרך להפגין שאינם מכבדים את שלטון החוק, אך למעשה זה איבוד עשתונות נוכח הפחד משינוי.

העולם החילוני המודרני כבר הבקיע את חומות האמונה בכמה תחומים: טלפונים סלולאריים, מחשבים ואינטרנט, עבודת נשים חרדיות, גיוס חיילים חרדים לצבא ושימוש בעברית במקום בשפת יידיש".

למעשה, אם הבנו נכון את דבריו של שרון, הוא מבקש מהחילונים לא להגיב, ולא לגרום לכך שמובילי הדרך הקיצונית יקבלו גיבוי מלא מהציבור החרדי.

"עלינו להימנע מהתערבות יזומה בעולם החרדי ולאפשר לזמן לעשות את שלו. השינויים בחברה החרדית הם אמנם אטיים ואינם נראים בעין חילונית, אך הם מתרחשים ויוצרים בקיעים עמוקים בעולמם".

ומה שהכי מפתיע, שרון קורא לחילונים להיענות לדרישות החרדים. שימו לב לדברים הבאים: "יש לנקוט בצעדים אופרטיביים: קביעת כדורגל כמשחק המתקיים רק בימי, קווי אוטובוס למהדרין, שלטי חצות הגונים, רחובות סגורים".

ואפילו, שומו שמיים, תחבורה נפרדת למהדרין מתקבלת על דעתו של שרון. "כשליש מתושבי ירושלים (כ-230 אלף איש) הם חרדים ולכן נוכח משקלם באוכלוסייה יש לאפשר גם להם להכתיב את סגנון חייהם בבירה: מתן שירותי תחבורה ציבורית בקווי אוטובוס למהדרין (הפרדה בין נשים וגברים)".

ימות המשיח, או תרגיל תקשורתי, מה אתם אומרים? טקבקו.

תוכן שאסור לפספס
12 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
12
ראשית אני לא מבין מה הוא רוצה. וכי החילונים המציאו את הסוללרים? ב. מחשבים אפשר להשתמש כאמצעי ולא כמטרה אם אצל החילונים המחשבים הם מטרה אז מה עושים אחר שהמטרה הושגה? ג. נשים חרדיות תמיד עבדו בכל הדורות מה זה קשור לציבור החילוני גם אשת החפץ חיים היתה מוכרת במכולת עד... ה. בחורים שלא למדו ורצו לצאת לעב
ירון
11
כל שורה לטובת מישהו אחר. הבן אדם לא ברור. נקווה שלפחות הוא מבין את עצמו... גם זה משהו... יש כאלו שגם את עצמם לא מבינים...
שרון
10
תנו לחרדים לחיות , כמו שהם נתנו לכם 60 שנה ...
יהושע

הצגת כל התגובות

9
למרות שיש בדבריו עדיין סוג ל הסתה נגד חרדים ונגד תפיסת עולמם - עדיין בשורה התחתונה הוא מציע לשמר את הסטטוס קוו ולתת לנו לחיות בחופשיות ללא כפיה חילונית. ועל זה נאמר שכר שיחה נאה.... הגיע הזמן שהחילונים ידעו את האמת שעד היום היתה רק כפיה חילונית כמו ילדי תימן וכמו שבירת הסטטוס קוו נגד הדתיים. מעולם
למרות
8
עושה את שלו, והנה עובדה שאני מגיב כאן ולא על ידי אס אמ אס שאגב גם זה נאסר, אולם כל זה אינו משמח היות ואנו לא מעוניינים בקידמה. וברור הוא ששרון עדיין דוגל בצורך של הילונים לפתוח אותנו לעולם הגדול אולם הוא חולק על הגישה הגורסת של מלחמה קולנית בחרדים, ודוגל בשיטה השקטה שיום יבוא וכולנו חלילה נהיה חי
גישה פילוסופית
7
את הגישה של הטוקבקיסט לדת. משום שכל הדת בנויה על ניואנסים ותתי ניואנסים דקים ושברירים, ולא כל מי שיציץ לתוך עולמינו גם אם ינהל אתר חרדי, הרי שעדיין הוא יהיה מבחוץ. וכשם שלא ניתן לתיאור מהו צבע לכיוור כך לא ניתן לפרש מהם המניעים שגורמים לנו לחשוב כך או אחרת. וגם ואולי אפילו בעיקר, זהו התורה שניתנה ל
גישה פילוסופית
6
האהבה החילונית מסוכנת הרבה יותר מהשנאה החילונית שים לב לשורות הבאות "השינויים בחברה החרדית הם אמנם אטיים...אך הם מתרחשים ויוצרים בקיעים עמוקים בעולמם". החילוני מבין לצערינו הרבה יותר טוב את המצב מחרדי ממוצע...
חרד
5
אני חולק על דעתך שהחרדים אינם מעוניינים בקידמה. האדם מטבע בריאתו מעוניין בקידמה. אנו מעוניינים בקידמה ברפואה, בתקשורת, בטכנולוגיה ואלי אפילו בחינוך. אני חושב שלא ניתן לערר אמונתו של אדם באלוהים או בתורה רק בגלל שהוא נחשף לטכנולוגיה מתקדמת או לתרבות שונה. אם אמונתו של אדם מתעררת בשל דברים שכאלו, כנ
ברנש
4
מה שלא ציינתי ואולי השתמע אחרת מדברי. אני חילוני לגמרי וכנראה שכך זה ישאר ולמרות זאת, מבחינתי חשוב מאוד להכיר את הצד של החרדים ולכן אני קורא רבות באתרים החרדיים. אני חושב שבסופו של דבר אנו יושבים באותה חלקת אדמה ושייכים לאותה תרבות ואותו עם וכיוון שגם החרדים וגם החילונים מעוניינים לחיות כאן - מן הרא
ברנש
3
"עלינו להימנע מהתערבות יזומה בעולם החרדי ולאפשר לזמן לעשות את שלו. השינויים בחברה החרדית הם אמנם אטיים ואינם נראים בעין חילונית, אך הם מתרחשים ויוצרים בקיעים עמוקים בעולמם". סוף ציטוט על איזה בקיעים הוא מדבר? משהו יכול להסביר?
לא מבין
2
הוא מדבר על הבקיעים שרואים בכל כתבה ובכל תגובה לכתבה באתר הזה לדוגמה. החרדים הם לא גוף אחד ולא מקשה אחת. זו הטעות של החילונים לראותם ככה. יש שינויים רבים ובקיעים רבים בחברה החרדית: שינוי מהותי במעמד האישה, גלישה באינטרנט וחשיפה לתרבות שונה, השבאבניקים, ואפילו חרדים ששמים בראש ובראשונה את התרומה לחבר
ברנש
1
"אנחנו אוהבים לשנוא את החרדים. אחת הסיבות לכך היא שהחרדים אומרים לנו, החילונים, שהם טובים מאתנו. זה מתריס."(ציטוט מהמאמר). האין זה בעל גאווה (ואצל החילוני זה נחשב למעלה) אחד, שנפגע ותוסס כולו,מאותו המום עצמו שראה אצל בעל הגאווה חברו?(הדתי ,שכביכול מקדש את הענווה,והגאווה חטא היא לו?). בואו נהיה כני
מה שנכון .נכון.
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים