כיכר השבת

כינוס חיזוק

"בדו מצווה חדשה לקרב את מחללי השבת"

בבני ברק נערך כינוס חיזוק שנקרא על ידי הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ, שתקף בדבריו את מי שמבקשים לקרב מחללי שבת ואמר כי מחללי השבת - יצאו מכלל יהודים (חרדים, בארץ)

| 77 | כיכר השבת |
הגרי"י קלמנוביץ במעמד
הגרי"י קלמנוביץ במעמד (באדיבות המצלם)

באולמי ברסלב בבני ברק נערך אתמול (שלישי) כינוס חיזוק שנקרא על ידי הגאון רבי ישראל יצחק קלמנוביץ, בהשתתפות רבנים, ראשי ישיבות, מגידי שיעורים, דיינים ומשגיחים.

הרב קלמנוביץ נחשב בדעותיו לקנאי ושמרן הקרוב לחוגי חסידות סאטמר ונערץ על כל הפלגים בחסידות זו. בשנים האחרונות עקב הפילוג בציבור החרדי, סביב חוק הגיוס, התקרב בדעותיו לאנשי "הפלג הירושלמי", שמצאו בו משענת תורנית התומכת בהתנתקות מוסדות התורה והישיבות מתקציבי המדינה.

הרב קלמנוביץ, המוערך בחוגים ההולכים בדרכו של מרן החזון איש ונחשב למקורב לראשי ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש, אתם הוא מיודד באופן אישי.

במעמד בלטו חברי "מועצת גדולי התורה" של 'הפלג', ביניהם: ראש ישיבת בית דוד הגר"צ שינקר, גאב"ד מסורת הגר"צ פרידמן, ראשי ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ והגר"א דויטש, הגאון רבי אליעזר דינר רב בית הכנסת 'עדת ישראל', הגר"מ שמידע ראש ישיבת גרודנא ועוד.

המעמד נפתח באמירת פרקי תהילים לישועת הכלל והפרט, כשלפני התיבה עובר המשגיח הגה"צ רבי אליהו אליעזר דסלר.

לאחר מכן נשמע משאו של ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ, שעמד בדבריו על כך שהמאבק נגד עולם הישיבות ולומדי התורה חמור וקשה יותר מתקופת החורבן, כאשר אספסיינוס קיסר ניאות להשאיר את "יבנה וחכמיה", את רבי צדוק ואת שושילתא דרבן גמליאל, ואילו כעת רוצים הם לעקור את הכל.

במרכז המעמד נשמע המשא המרכזי מפי הגרי"י קלמנוביץ שנמשך שעה ארוכה. בתוך דבריו תקף הגרי"י קלמנוביץ בחריפות את השיטה הגורסת כי יש לכבד את הרחוקים משמירת תורה המצוות ועל ידי כך להחזירם למוטב.

"בזמן האחרון יש עוד דבר, שמקהילים קהילות ברבים לדרוש דרשות של דופי, בעל פה ובכתב, דברי ליצנות, ומשתמשים באומנות הדיבור להעמיד תילי תילים של הלכות לבאר את המצוה החדשה לקרב ולהתקרב למינים ולאפיקורסים והמוסרים, וחלילה להרחיקם או לשלחם מחוץ למחנה, למרות שהם גרועים ממצורעים שמשולחים מחוץ למחנה", אמר הרב.

"מאז ומעולם היה פשוט שמי שמדבר כך כנראה שהוא גם כן שייך לזה, הוא גם כן "מצורע". על כן עלינו להתחזק שכל מי שיש לו דעה קצת, להרגיש שהאפיקורסים והכופרים ופורקי העול יצאו מכלל יהודים, מחלל שבת אינו יהודי, הוא כגוי! וזה היה תמיד ההרגש הפשוט אצל כל יהודי מאמין, וכל מי שמחפש לצדד לימוד זכות על מחללי שבתות הוא צריך בדיקה, כך היה פשוט תמיד אצל כולם".

תוכן שאסור לפספס
77 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
37
נחלקו סופי מכלל ישראל
שונאי ישראל
36
העיקר שנשמע ממנו שצריך להצביע לחיים אפשטיין אם בכלל מותר להשתתף בבחירות הטמאות ?!!!
מגידו
35
בגלל יהודים כמוהו נחרב בית המקדש כמה שנאה ? ועוד בימי בן המצרים..
דוד קלמן

הצגת כל התגובות

34
תעזבו אותנו לנפשנו אוכלי השפנים והחזירים
הפורום החילוני
33
לזה קוראים .... למי שדואג שיהודים לא יתקרבו לקב"ה הלטאיות נהרסת עם כאלו אנשים
עוד אחד
32
למי שקצת מתבונן בדבר נראה שהוא בא להתנגד ולתקוף את דבריו של מרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין שליט"א בדבר ההתייחסות לנושרים שבתוך הבית וכמו שדבריו פורסמו בכל אמצעי המדיה בוידאו הנודע. מרן רה"י אמר שם דברים שלא שמענום עד הלום אבל זו לא בעיה או סתירה כי בודאי שדבריו נאמרו ביחס לדורנו במצבו ובעיותיו הוא. קם לו
חושב
ח...ח...ח... על מי אתה עובד חוץ מעצמך
משה
החזו"א דיבר על לקרב נושרים עובדות תקרא בכל ספרי חייו וישו היה "נושר" וע"ז הגמ' אומרת ולא כיהושע בן פרחיה אבל מה אכפת לך מעובדות כמו כל השטויות והשקרים שאתם מוכרים הרי על זה אתם חיים
ריאלי
עיין בתגובתו של הצורב לתגובה מספר 2 שכפה"נ אתה הוא המגיב מפני שבשניהן המגיב מכנה עצמו ריאלי... המגיב מנסה להעמיד אותך על טעות כאילו בשביל לקרב מותר הכל ואת כולם... בגמ' צבואר להדיא שיש לדחות אבל לא לגמרי אלא להשאיר פתח מילוט חזור.... הרב קלמנוביץ שיח' שבודאי יודע את הגמ' יותר טוב משנינו ואת דברי החז
חושב
להכות חיילים לנהוג באלימות לקדש את הביטול תורה ולהעריץ את הרצים במירוצים זו אפילו לא הדת הקרובה ביותר ליהדות
ריאלי
חבל מאוד מאוד שאתה מסיט את הויכוח העניני לחילוקי דעות והשקפות בענינים אחרים! אתה רק מוכיח שצדקתי במה שטענתי שאתה מונע ממניעים מפלגתיים צרים ולא מוכן להתעמת עם האמת בענין הצפציפי הזה... בואו נתרומם לרגע מהקרקע וננסה לנהל דו"ד עניני ואמיתי!!!!! הרב לא אמר דברים מופרכים בכלל... נכון שמרן רה"י הורה א
חושב
31
אבל למה כל כך מעט פתאים הגיעו
יאיר
אוהב את הבריות ומקרבן לתורה?
שאלה
30
שכל ישראל נקראו נפש אחת... ואם חטא אחד מהם - כולם ערבים זה בזה. למה הדבר דומה? לבני אדם שהיו באין בספינה, נטל אחד מקדח והתחיל קודח תחתיו. אמרו לו: שוטה! אתה קודח תחתיך, והמים נכנסין וכולן אבודין! (מדרש)
חיים
29
קטונתי לדבר בפני גדולים. רק שימו לב לסגנון המגיבים, וזכרו את הפסוק "מרשיע צדיק, מצדיק רשע - תועבת השם גם שניהם". אלו שמדברים נגד התורה הם מוקעים על ידי 'אוהבי ישראל' (יעני). חשבו על זה.
אור
מי שמדבר בריש גלי נגד בניו של הקב"ה בין כך ובין כך קרויים בנים כפסק ההלכה וקורא לא לקרבם ל ת ו ר ה והעיקר שבזה נעשה הוא ה צ ד י ק ועמך כולם רשעים צריך שבע בדיקות ושבע דרישות וחקירות ולא כך היה דרכם של גדולי ישראל האמיתיים בכל הדורות כמו למשל הרבי מבעלזא זצוק"ל כמה היה נזהר מלדבר כך ...
יאיר
28
צריך להזהר כשמדברים על אנשים גדולים וענקי רוח. הרב קלמנוביץ הוא יהודי של יראת שמים ומלא בחרדת אלוקים. מתפלל כשלוש שעות תפילת שחרים כל יום. כולם מסכימים שלגדולים בעצמם מותר לחלוק ולא לנו להגיב או להביע עמדה. בפועל כל אחד עושה ויעשה כפי רבותיו האישיים.
מויש
27
שכותב שבימינו צריך לקרב באהבה
אי"ש
26
מה פירוש,ובזוהר הקדוש פרשת תרומה (דף קכח:) נאמר: שכל מי שאוחז בידיהם של עמי הארץ, ומשתדל עמהם לעזוב את דרכם הרעה ולהחזירם בתשובה, גורם לכפות ולהכניע את הסיטרא אחרא תחת כוח הקדושה, וגורם לקיום העולם. ועליו נאמר: "בריתי הייתה אתו החיים והשלום" (מלאכי ב, ה). וזוכה לראות בנים לבניו שעוסקים בתורה וזוכה
יואב
חז"ל בדו מצווה מליבם??????????
תודה יואב
לכן הם לא ידעו מה ההשקופעע הנכונה....
נתן
כאן, אתה מקרב אותו אל התורה והמצוות. וכאן, אתה מתקרב אליו ולדרכו הרעה. ההבדל הוא פשוט. בחור שהולך לקיוסק לשם צפייה במונדיאל, אינו מקרב אלא מרחק.
מנחם שפירא
לא לחינם הסיקרקים לא מגיבים לך...
חנה
אבל לא לבלבל עם עובדות!
חיים
25
ביהדות יש מוסג של תשובה ,,,,,,,,,,,,,,, במשך מאות אלפי שנים חכמי ישראל כתבו בספרים על מעלת התשובה ,,,,,,,, יהודי שהגיע למקומות נמוכים יכול לקבל עליו תשובה אמיתית - ובורא עולם מקבל את השבים , על כל יהודי מוטלת האחריות על כלל ישראל -עם ישראל ערבים זה לזה , צריך וחייב לעורר כל יהודי לתשובה גם אם הוא מח
ירושלמי
24
בדורות הראשונים היו מעטים המחללים שבת, ואלו שעשו זאת, עשו זאת במזיד, בידיעה ברורה, ובמחשבה תחילה לצאת מכלל ישראל. אבל בדורות האחרונים ישנם חילולי שבת הנגרמים מאתאיזם גלובלי, ממשיכה אל הדבר הנוצץ, ואפילו רק מרפיון גרידא. אסור לטמון את הראש בחול, ולטעון ש"שום דבר לא השתנה"; ומי שעושה כן, הופך את עצמו
חנן .ב.
ובזה מבאר החזו"א מדוע אין היום בית דין ממיתין וכולי אף שכמובן האיסורים בחומרתם אבל זה דור חלש מאוד דור עקבתא דמשיחא וכתוב בספרים שכל מעשה טוב היום נחשב פי מליון.
חיים
23
כנראה הוא שכח כמה הלכות ברמהן של הילכות תשובה
כנראה
22
מה פירוש, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה?? מה פירוש,אבל מי שקורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים ואין משאו ומתנו באמונה, ואין דבורו בנחת עם הבריות, מה הבריות אומרות עליו? - אוי לו לפלוני שלמד תורה, אוי לו לאביו שלמדו תורה, אוי לו לרבו שלמדו תורה; פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו, ועלי
אבי
21
"כל אותו הלילה עמד עליהם בדברי ליצנות עד שהקהילם אצל משה..."
ההוביט היהודי
20
שחילוני דורנו הם תינוקות שנשבו...
משה בן אברהם
אני הייתי חילוני לגמרי חזרתי בתשובה הקמתי 3 בתי כנסת עברתי כמה פעמים שס אבל אצלו לא היה שווה להחזיר אותי בתשובה עפרא לפומייהו
ישראל
19
האם באותה מידת אהבת ישראל אתם אוהבים גם כהניסטים? פצפיסטים? משתמטים? ימינים? שמאלנים? נטורי קרתא שנפגשו עם אחדמדינצאד? ושאר יהודים שדעותיהם אינם כדעותיכם? אם השבתם בלאו על אחת מאותם קבוצות, הנה כי כן אהבת ישראל שלכם די צבועה, אתם אוהבים רק את מי שמסכים אתכם, אבל זו לא באמת את עם ישראל, אלא אגוייסטית
אור
18
חינם. אוי לרבנים שמהדרים במצוות של שנאה .
הראי"ה קוק
יש הבדל עצום. חבל שאנשים מעוותים הכל. מי ששונא חינם אם כבר זה המחללי שבת אותנו.
ש
17
זה צו השעה. מובן שלא ההיפך
לעניות דעתי
16
עם כל הכבוד...עינינו הרואות, יש הרבה תינוקות שנשבו שחיללו ל"ע שבתות ועברו על כל עברות שבתורה ובסוף ברוך ה' בעקבות "והשלחתי רעב בארץ..לא רעב ללחם ולא צמא למים..אלא לדבר ה'.." זכו וחזרו בגדול בתשובה מאהבה, ואחדים מהם יכולים להיות שקולים כשכונה שלמה של ..."תינוקות שנישבו" שהחדירו בהם הרבה "קנאות"...ה
תינוק שנשבה
15
על מילים כאלה ועל כינוס כזה צריך לבכות בט' באב. צום מועיל לכולם
מזועזע
14
איך אמרו חז`ל `` יש הקונה עולמו בשעה אחת`` לעולם לא ושוב לעולם לא לוותר על החזרת אדם בתשובה. הקיצוניות הזאת היתה תמיד שנואה על הקב`ה.
mike
13
מה הבעיה שלכם איתו? הכל דברי תורה ואמת. בתורה יש צד של דין. אלו ואלו דברי אלוקים חיים.
ש
12
כאיש עולם הקירוב הלב שותת דם על אמירות שכאלו, אין אני מתיימר לחשוב שדעתי רחבה משלו, אך המציאות למול עיני, ואלפי משפחות שומרי תו"מ עם ילדים יר"ש ומתוקים מדבש יעידו נכוחה עד כמה האחריות מוטלת עלינו, משפחות אלו לולי עולם הקירוב לא היו קיימות היום והיו מנהלות אורח חיים חילוני ואך גרוע מכך. מי יכול לקחת
צבי קאופמן
חוץ מזה שרוב מוחלט של הנושרים והחוזרים בשאלה, הם ילדי החוזרים בתשובה. זה לא חכמה להחזיר בתשובה, בלי לבנות גשר אמיתי שיאפשר להם שילוב אמיתי ונכון בעולם שמירת המצוות.
יוני
אחר הנופל
"חרדק" צא טמא!
11
"אבל מי שאינו חבירו ואינו מקורב אצלו הנה ע"ז אמר הלל הזקן הוי מתלמידיו של אהרן אוהב שלום וכו' אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. לומר שאף הרחוקים מתורת ה' ועבודתו ולכן נקראי' בשם בריות בעלמא צריך למשכן בחבלי עבותו' אהבה וכולי האי ואולי יוכל לקרבן לתורה ועבודת ה' והן לא לא הפסיד שכר מצות אהבת ריעים"
תניא פרק לב
10
שאינו תינוק שנשבה וקרא ושנה וטועה טעות מר כזה מותר לקרבו ולהעמידו על האמת והאמת והשלום אהבו
אריה
9
בגיוס הם לא מותרים על אף אחד גם לא על מחללי שבת וכ"ו אבל לקרב אנשים לתורה (לא ילכו לצבא השמד) זה אסור
אח של יוני
בעלי מחלוקת גלגול של דור הפלגה
ה"פלג"
8
בורות בעניין קדושת כלל ישראל מהו. מחלל שבת שקידש בת ישראל, הרי היא מקודשת. ואסורה לכל העולם. גוי שקידש בת ישראל, אין כאן בכלל קידושין. רב שיפסוק אחרת הרי הוא מגלה פנים בתורה שלא כהלכה.
צלפחד
7
ובעצם של הגמרא סנהדרין קז: לא כר' יהושע בן פרחיה שדחפו לישו בשתי הידיים אבל מה אתם מבלבלים אותי עם עובדות
ריאלי
לפחות אל תוכיח לכולם וברבים שאינך יודע לקרא גמ'.... אמנם כתוב שם לא כ... ולא כ... אבל מה שכתוב שם הוא להפקיע דחיפה בשני ידיים ללא יכולת חזור... לא כתוב שם שלא צריך לדחות... ובודאי לא שצריך לחבק בשתי ידיים ולא להראות אי נוחות ממעשיו הרעים.... צריך ועוד איך צריך דחיה, אמנם בשמאל אבל ד ח י ה !!! כן במל
צורב
6
תמונה 4] מדבר הגר"צ שנקר ראש ישיבה קטנה בית דוד ב"ב מצד ימין הרב ברויינפעלד ראש כולל בבית כנסת"צעירים". תמונה 5] יושבים 3מימין הג"ר אשר דויטש מימין לו הרב שאג[זה שסולק מבית הלל לאחרונה]לידו מעט מאחור הגר"צ פרידמןשלישי לו הג"ר אליעזר דינר
חרדי סקרן
5
מותר לדבר לשון הרע על בעל מחלוקת כמותו אינו גדול מקורח ומתאיים וחמישים ראשי סנהדראות במאומה והוא רשע מרושע בעל מידות קשות ואכזריות שונא בניו של הקב"ה ומפלג בין היראים. וקשה המחלוקת שאפילו כו' רח"ל. ולזכור האסונות שקרו ליונקי שדיים הבל פה שאין בו חטא אחרי פטירת רבי אהרון לייב זצ"ל והוי מתלמידיו של א
שנאת חינם
4
את בני כת הפלג לא צריך לקרב. ההיפך צריך לרחק אותם כי הם גרועים ממחללי שבת. והם מנותקים מכלל ישראל, וזה היה תמיד הרגש הפשוט של כל יהודי פשוט. אבל בדורינו המציאו שמותר לחלוק על גדולי ישראל ועדיין להישאר בתוך המחנה
שמואל דוד
3
אני מבולבל כל פעם שאני רואה אותם. הם נראים יראים וחרדים בני תורה, אבל אומרים שהם מהפלג, לא מבין, למה לא לסמוך עליהם.
חרדי מחמד
2
כל כך הרבה מגיבים ואף לא מוצא מילה טובה ???..... גם אני לא מצליח למצוא מילה טובה, צד זכות, הבנה, הגיון, אוליי בכל זאת מישהו כאן יכול למצוא איזה נקודה טובה?
ר' לוי יצחק
1
מי שמדבר ככה על עם ישראל מתעסק עם הקב*"ה ראה הוזהרת
שרוליק
אם היה לאנשים כבוד לתורה ולרבנים לא היו פוערים פיהם בכזאת קלות כנגד רבנים....גם אם יאמרו דברים קשים!!!!!
ש
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים