כיכר השבת

מכתב נדיר נחשף

דעת מרן הרב קנייבסקי: פאה - עדיפה ממטפחת

מכתב בכתב ידו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מציג את עמדתו באחד הפולמוסים הכי רגישים במגזר החרדי - מה עדיף יותר, פאה או מטפחת? הנוסח המלא. לא נגענו (חרדים, יהדות)

| 261 | כיכר השבת |
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פר חדש שעוסק בענייני נישואין, ומופיע בימים אלו, שופך אור על עמדת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי באחד הנושאים ההלכתיים בנפיצים במגזר החרדי - פאה או מטפחת - מה טוב יותר? על פי העלון דברי שי"ח, שמצטט מתוך הספר 'תורת חיים', עמדתו של הגר"ח קנייבסקי נחרצת בנושא.

הספר מביא מכתב בכתב ידו של מרן הגר"ח קנייבסקי שבו נאמר: "כל גדולי ליטא הלכו נשותיהם בפאה נכרית, אבל צריך שיהא ניכר למסתכל שזה פאה, ואם אין ניכר כלל ודאי אסור, אבל אם כשמסתכלים אפשר להכיר מותר, ולפעמים זה יותר טוב ממטפחת כי בזה אפשר לכסות את כל השערות, מיהו הנוהגים להחמיר יש להם להחמיר כמנהגם כמש"כ המ"ב בסימן ע"ב ס"ק ט"ו עכ"ל".

"הרי להדיא: אם כשמסתכלים אפשר להכיר שזה פיאה מותר וכך נהגו כל גדולי ליטא, ולפעמים זה יותר טוב ממטפחת" נאמר בעלון.

"בענין זה", מוסיפים בעלון, "נוסיף קטע ממכתב שקיבלנו מאחד מחשובי תלמידי רבינו שליט"א: לאחרונה רווח אצל גורמים מסויימים מקרב עמי הארץ להתעטף באיצטלה של קדושה וצניעות, ולשבש בלב ההמון כאילו ציבור החרדים ויראי ד' אינם הולכים בדרך הישר, וכביכול עולם התורה נוהג הפקר בדברים שהם בבסיס קיום עם ישראל, ומערבבים ומעוותים בין חובת הצניעות למחלוקת בסוגיית פאה נכרית, כביכול מי שמתיר אכילת קטניות בפסח קל בעיניו איסור חמץ".

"לא זו בלבד שהמטרה היחידה שלהם היא לעשות קטגוריה בת"ח, עוד חורה להם שגדולי ישראל נחרצים בדעת תורתם ומביעים את דעתם נכוחה לכל חפץ בדבר ה' זו הלכה, וחושבים שבמודעות רחוב בסיסמאות מדקרות ניתן לטשטש את האמת, והאמת עדה לעצמה!".

"עוד מובא בספר הנ"ל בשם מרן החזון איש שהעידו משמו שמוטב ללבוש פאה נכרית אע"פ שנראה כעין שערותי' (דמ"מ ניכר) מללבוש מטפחת שקשה ליזהר בזה לכסות כל השער (והוא כדעת המתירין פאה נכרית עי' מ"ב סי' ע"ה סק"א וכן נהגו בביתו)" נכתב לסיום.

תוכן שאסור לפספס
261 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
62
חזקה עליו שהוא לא צנוע!!!!!! גבר צנוע מדבר על כך אך ורק עם אשתו, והיא, ורק היא, מדברת עם בנותיו. גבר שמתעסק עם צניעות של אחרות = פרוץ וחשוד על עריות. כל הגברים שמגיבים פה, לכל צד שהוא = בהמות!!! תאמרו לאישה שלכם את דעתכם, לא לכל אדם אחר. ולא, אין לכם חובת "הוכיח תוכיח" באינטרנט, אלו סתם תרוצים לה
61
הנכד של מרן שה"ת שליטא שהוא גם נינו של הרב שטיינמן אמר לי בשם סבו-רובם המוחלט של הנשים פעם לא כיסו את הראש !! ומי שכן עם פאה .וזאת פאה ה' ירחם..היום אפילו בפורים לא הולכים אתם.וכי ר חיים דיבר על הפאות של היום?? מי שאומר זאת פשוט לא מבין עיניין..אז לבוא ולהתיר פאות של ימינו? כל הפוסקים שהב
שרבי חיים דיבר על הפאות של שנה שעברה, אבל הפאות של השנה זה משהו מיוחד
סיפורי סבתא. בכמה מקומות נקט הגרח"ק לשון ש"כל ליטא נהגו בפאה" (בספר מאיר עוז סימן ע"ה) או "כל גדולי ליטא הלכו נשותיהם בפאה נכרית" (דרך אמונה סימן קע"ה). ובוודאי שר' חיים דיבר על הפאות של ימינו, הוא אומר במפורש שאברך לא צריך להכיר מה זה, אבל הנשים יודעות.
60
מתוך הפריצות הנוראה של השיער כמו טבעי , אנחנו לעג וקלס בעיני הציבור החילוני, תראו את נשות המזרחי כולם עם כיסוי ראש. היום משיח בא, איך אישה עם פאה תעמוד לפניו כולם ירצו בבהלה לשים מטפחת כמו כל הנשים הצדקניות. בושה וחרפה המכתב הזה
כולם ירוצו לשים מטפחת... הרי מטפחת היא בדיעבד גדול, הפוסקים התירו בדיעבד לאחר שנהגו כך. ומה ההבדל בין פאה למטפחת. אדרבה, מטפחת מפורש ברמב"ם ושו"ע שאסור באיסור מוחלט. וכן בגמרא, קלתה = מטפחת. הלעג וקלס אצל החילוניים הוא הרפיסות המוחית של החרדים, שכל הזמן חושבים "מה יגידו עלינו". אף אחד לא מתייחס אלי
לא הבנתי למה אשה עם פאה תצטרך להתחבא מהמשיח, הרי יש לה מאות פוסקים לסמוך עליהם. סביר להניח ש"הנשים הצדקניות" שחובשות מטפחת נגד איסור מפורש ברמב"ם ובשו"ע, מטפחת שלהדיא לא מכסה כראוי, אותן נשים יברחו בבושת פנים עם החצי מטפחת שלהן.

הצגת כל התגובות

59
היטיב כותב המאמר לחדד שהמחלוקת הנ"ל הינה מחלוקת הפוסקים ולא קשורה לשלטי חוצות... מימי לא ראיתי אשכנזי הזועק חמס על ספרדי המיקל בקטניות או בתשעת הימים .....אין זה אלא שמצאו לעצמם כמה מקופחים אומללים טענות שווא לנגח את מנהגי עדות אשכנז ולנסות לחוש בכך עליונות....
המנהג החל דוקא מהספרדים בקהילה הספרדית באיטליה, מגורשי ספרד שבראשם עמד הגאון בעל שלטי גיבורים שמוצא משפחתו מספרד כאשר מפרט בעצמו בהקדמתו לברכות. והוא הראשון שהתיר פאה, ומשם התפשט לאשכנז. גם כיום יש עשרות רבנים ספרדים מתירים.
58
הוא מפורש דיבר רק על הפיאות של פני 50 שנה וכמו שכתב מפורש על פאה שרואים שזה פיאה ולא נראה כטבעי, אבל הפיאות של ימינו רובם ככולם נראות הרבה יותר טוב מטבעי וזה וודאי אסור לכולי עלמא וכמו שפסק הרב אלישיב הרב וואזנר והרב עובדיה
כל עוד ניכר שזה פאה גם אם זה יותר יפה אין בעיה כי יש בעיה בשער האמיתי שלה לא בשער שלא שלה!!!!!!!!!!!!!!!!!
כשהוא אמר שפאה עדיפה ממטפחת, הוא התכוון לפאות מיוחדות של לפני 500 שנה, שהיו עשויות מברזל, ורק ברזל מותר. אבל פאה משיער טבעי זה איסור חמור, כי זה נראה יותר טוב מהשיער, וידוע שאסור לאשה להיראות טוב, ורק מכוער התירו לה כדי שתתכער מאוד.
צוחק מי שצוחק אחרון. על החטאת הרבים לא יוצאים מהגיהנום!! (ר"ה יז) אין סוף לליצינות והתחכמויות. יאללה בא נתיר גם גופיות כדי להראות טוב.. רואים אותו בוידאו אוסר פאה רגילה של ימינו. "הקאסטם הקדוש".
אין שום החטאת הרבים באשה יפה עם שיער יפה, לא מצינו בחז"ל שאסרו על זה. והמתבונן בנשים ישא חטאו. התפרסם וידאו מאוד ברור מהגרח"ק שבו הוא מתיר פאה רגילה של ימינו, וגם בתשובותיו התיר. אין שום קשר בין פאות לבין 'גופיות' האסורות לכולי עלמא, כי פאות התירו גדולי הפוסקים ולמעלה ממאה פוסקים.
רוב הפאות ניכר שהן פאות
ניכר למי?
ניכר לנשים, כך הורה הגרח"ק. ברור שאברך לא צריך להתבונן בכל אשה שעוברת ולנתח אם מדובר בשיער או בפאה.
57
מובן שהעלון מבין את מה שהוא רוצה להבין והאתר הנוכחי מעוניין לעורר סערה למען אל הרייטינג. תנו לי לחדד את הדברים: הרב אמר: "אבל צריך שיהא ניכר למסתכל שזה פאה, ואם אין ניכר כלל ודאי אסור" מכאן אפשר להגיד בבירור שהרב אומר שהפיאות של היום שנראות כמו שיער ממש ואפילו יותר יפה משיער ממש, לא רק שזה לא יותר ט
להחמיר הכוונה שרק מטפחת מותר ופאה לא והנוהגות לכסות בפאה שודאי מותרות גם במטפחת....אבל לא שהמטפחת עצמה זה חומרא
אתה מדקדק בציטוט מעלון, אבל כבר התפרסם וידאו מהגרח"ק עם כתוביות ברורות, שם הוא אומר במפורש שמותר מדינא גם אם אין ניכר כלל, רק ראוי להחמיר. וגם הפאות של היום, רובן ניכרות לפי התסרוקת והצורה והברק.
56
קדימה קללות. קדימה. שימו לב שהרב כתב רק אם לא ניכר!!!
55
אמר: "הספרדים מחמירים והאשכנזים מקלים". כלומר לא אמר שלאשכנזים מותר אלא הם רק מקלים בכך.
הפוסק האשכנזי הבכיר ביותר שזה הרב אלישיב היקל מפורש בפאות שלפני 100 שנה וזה מוקלט ומתועד. כי אז השיער היה יבש ובלוי ולא במראה טבעי כמו שיש היום. ללא קשר לאורך עיצוב/צורה. אלא זה זז ברוח, גמיש, נראה טבעי- אז לא עשית כלום בזה ש"כיסית" את הראש ב"כיסוי ללא כיסוי"
איפה מובא בתורה או בחז"ל איסור על שיער שזז ברוח? אין גבול להמצאות? ארכיאולוגים גילו במערת קבורה במצרים פאה מלפני 3400 שנה והיא מוצגת כיום במוזיאון באיטליה. היא נראית טבעית לגמרי, ו"מתנופפת ברוח".... מי מדבר על פאה מלפני 500 שנה? גם בזמן הגמ' מוכח שהפאה היתה זהה לגמרי לשיער. ראה נזיר כ"ח.
וכל אחד יגיד בשם הרב מה שהוא היה רוצה לשמוע
לא קראת או אינך רוצה לקרוא. פסטיבל מספרי סיפורים" אתה קורא לי?? כנראה אינך מוכן להיכנע. גם אם היית שומע מפיו היית אומר שהוא שתה יין לפני זה ולא צלול. או ק"נ טעמים לטהר את השרץ
54
"רבני הספרדים כולם אוסרים את הפאה פה אחד, כמה מגאוני עולם הספרדים כתבו בפירוש שאישה כזו שמה "פרוצה", וצריך לגרשה בלי כתובה! ויש עוד חבילות חבילות של פוסקים, למעלה משישים-שבעים פוסקים, בין חסידים בין ליטאים, שאוסרים. איני אומר שום דבר מדעתי, הכל מדברי הספרים. וכי אנו רוצים להכביד על בנות ישראל לחינם?
איך מדברים בשם רבנים כל אחד ילך לפי רבו ולא ידבר במקום אף רב
דרך הדרשנים לאיים ולהגזים בדרשותיהם, ואם תבדקי תראי שהוא סותר את מה שהוא כתב בעצמו ביביע אומר. לדוגמא, "רבני הספרדים כולם אוסרים את הפאה פה אחד". ביביע אומר הוא מביא ספרדים שמתירים... והשלטי גיבורים, הראשון שהתיר, היה ספרדי. "למעלה משבעים פוסקים" - ביביע אומר בקושי הביא שלושים. גם מה שהזכיר את ה
המעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ויותר היה לו להוסיף טעם כעיקר ע"פ מ"ש הרמב"ם (ריש פרק י"א מהלכות
כדי להבין את דעתו האמיתית של הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, יש להקדים כי למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים ל
רק פעם אחת הוא התיר וגם זה במקרה מאוד מסויים. אבל רבותי!! למה לחפש הקלות והיתרים? שימו מטפחת יפה וצנועה ונגמר הסיפור והויכוח!
של נשים שרצו ללבוש פאה, והוא הביא את המקרה לפני הרב עובדיה, והתיר. בספר מעיין אומר מובא עוד כמה מקרים. אין מושג כזה "מטפחת יפה וצנועה", רוב הנשים לא מצליחות לכסות את השיער עם מטפחת וזאת המציאות. אי אפשר להכחיש זאת כי כולם רואים את זה בעיניים.
לכותב את התשובה כי מגילת אסתר תמשיך להעתיק את יביע עומר וכל מיני מה שאתה רוצה בלי להבין מה שכתוב שמה ותבין טוב טוב של לפני הכל יש כאן פריצות לא סתם אלא דבררע ורע פריצות פריצות ממדרגה ראשונה אם אתה הולך ברבי עקיבא ומוצאים לאנשים את העיניים וגורמים לאנשים להרהר באשית איש וכל מיני דברים למיניהם ואת כ
ולא שומר על העיניים שלך, וזאת התוצאה - אתה עושה סלט גדול ולא שם לב אפילו על מה אתה מגיב. הגר"ש וואזנר והגריש"א והגר"מ שטרנבוך אכן אסרו פאות ארוכות מאוד, אבל את הפאות הנורמליות כולם התירו. וחשש עבודה זרה קיים רק באגדות, רוב הפוסקים התירו זאת והוכיחו שאין שמץ עבודה זרה בפאות, אפילו אלה שבאות מהודו.
אין החי יכול להכחיש את החי: השלטי גיבורים (ספרדי טהור), הגאון בעל "כף החיים", הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, הגאון רבי חיים כסאר, הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל, הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת פורת יוסף, הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים וגדול חכמי מרוקו, ועוד.
53
כן פאה או לא פאה .... השיח פה הפך לגזעני ושפל שנאת חינם בזויה כל אחד צריך לעשות כפסיקת רבותיו וזה מזעזע איך עניין הלכתי גורם לכל ממורמר/ת לשחרר את כל מטעני הגזענות שלו . גבירותיי ורבותי! אנחנו לא בקום המדינה שהיו תרבויות שונות אנחנו ב 2018 תפרקו את המטענים לא ע"י הלקאת האחר אלא ע"י התרומ
52
הספרדים צריכים ללכת על פי גדולי ישראל הספרדים שפסקו שאסור לאשה ללכת עם פאה ! רבי חיים קנייבסקי שליט"א, צדיק יסוד עולם, ה' ישמרהו - פסק זאת לאחינו האשכנזים !
מרן הגאון רבי יוסף משאש, רבה של חיפה. מרן הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, ראב"ד במרוקו. מרן הגאון רבי שלום משאש, רבה של יהדות מרוקו. מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול, ראש ישיבת פורת יוסף. מרן הגאון רבי עובדיה הדאיה, חבר בית הדין הגדול. מרן הגאון רבי יוסף קאפח, חבר בית הדין הגדול. מרן הגאון רבי יצחק
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
ורוב מוחלט וגורף של קהילות הספרדים בימינו - רבותיהם פוסקים לאסור את הפאה. תורת ישראל בנויה על מסורת ושימוש תלמידי חכמים. לא פוסקים הלכה מספרים צריך מסורת. והרבנים הם האמונים לפסוק עפ"י פוסקי ההלכה ולהחליט איזה פוסק הלכה שייך למסורת ואיזה לא. איזה יותר חשוב אליבא דהלכתא ואיזה לא. ולכן גם יש את מעביר
רוב עצום של רבני הקהילות הספרדיים מתירים פאה. כי להבדיל מעמי הארצות, הם יודעים היטב שרוב הפוסקים התירו פאה חוץ מהרב עובדיה, וגם הרב עובדיה בעצמו היקל במקרים רבים, (כפי שהעיד הרב ינון יונה - שהביא לפניו עשרות מקרים והתיר), אז אין שום סיבה לאסור.
צודק רוב הפוסקים הספרדים שהיו בדור שעבר הגדולה עולם האלה כתבו לאסור ביניהם הסבא קדישא הבאבא סאלי ועוד רבים שהובאו ביביע אומר אלא שחברינו החליט להביא כמה רבני שכונה שלא מגיעים לגדולתם של גדולי ישראל שהיו בדור שעבר ולא כותב תשובות מפורטות אלה הכל מסברת הכרס והכל דברים שבעל פה ועוד שהם לא כתבו לפאות
51
למה להתווכח שכל איש ועדה ילכו לפי רבותם וינהגו כדרכם סתם לחלל שם שמים ברבים הוויכוח הזה ספרדי אשכנזי מיותר כאן לחלוטין תתחילו להפגין מעט כבוד כלפי עצמכם אם לא לאחרים. (וכן לבוא לאסור על כל הנשים ללכת עם פאות זה דבר חשוך כיום הדור הוא אחר ויש להתחשב גם בדעה שלהם בנושא אישה לא נמדדת לפי הפאה כל כבודה
50
האם הייתם מעזים,עזות דקדושה. להביא לפני מרן שליטא את הפאות שבאמת מהלכות איתן נשות אשכנז,וגם נשות ספרד. ואז באמת היינו רוצים וזוכים לראות מהי דעתו הקדושה בפסק ההלכה. הפאות של תקופת ליטא אינן עולות בקנה אחד עם השאלה. עד מתח תמשיכו להטעות ולזרות חול בעיני גדולי ישראל ולומדי התורה לשמה?!
וכך גם אתה לא אמור להבין. זה לא ענין שלך ולא שלו. הוא רק אומר את ההלכה הצרופה: מותר ללבוש פאה, עדיף ללבוש פאה, וצריך שהמתבוננים מקרוב יוכלו להכיר שזאת פאה. ברור שזה לא הכוונה שאתה תתבונן מקרוב או החברים שלך.
קח פאה רגילה של היום ולך אליו לשאול. אם הוא מתיר לך קבל ממני שיק פתוח להכיר שזה פאה זה על הפאה של פעם כמו שהססבתות לובשות שאין בהם הרהור אחרת אפשר פאה הכי פרוצה ולכתוב פתק "פאה" גם זה מותר???
49
ומחקר אחר בלונדון קבע ש 40 אחוז מהאשכנזים אינם מזרע ישראל כלל...
בזמן מסעי הצלב והפרעות. אלפי ספרדים התנצרו בזמן גזירות קנ"א. חלקם רבנים ודיינים כדמוכח משו"ת הרשב"א. וד"ל. הדבר שהכי מצחיק אותי: ספרדי מתנשא. או יותר מדוייק: בן עדות ה מזרח מתנשא.
כנראה שהשכלה וידע הסטורי הם למעלה ממך. אז בא אחדש לך שתנועת ההשכלה וההתבוללות החלה באירופה ורבים מהאשכנזים נפלו לתוכה לצערנו!...וזאת הסיבה העיקרית והמרכזית שרבנים טענו לפריצתה של השואה...אז אל תהיה עוד נוד נפוח תוצרת אירופה ללא בסיס והצדקה
דעתך לא מעניינת אף אחדד! אתה סה"כ אומר בקול מה שהרבה מאחייך האשכנזים חושבים בלב...ולכן ניצלתי את הבמה וההזדמנות להביע את דעתי בנידון לאשנים רדודים כמוך. ובאשר למה שאמרת: 'הדבר שהכי מצחיק אותי ספרדי, סליחה מזרחי גאה'!...אז אותי הדבר שהכי מעציב לראות: אשכזני מתנשא!!! ואני שמחה שהדבר הנ"ל מצחיק אותך, ז
אין להם חלק לעולם הבא. אז מה?
רק ש"ס!
בעלי ספרדי גאה מישיבה ספרדית, עם חברים ספרדים בעלי יר"ש ולמדנות שהאשכנזים הטובים ביותר לא מגיעים לקצה קרסולייהם! יחד עם ענווה וצניעות...מי רוצה להתחנך אצלכם??? רק ספרדים חסרי עמוד שדרה אולי...
מרוב הגאווה שיש לכם
שנערך ע"י צאצאי הקופים...
מחקר בלונדון של כמה אנטישמים
48
הרב שליט"א דיבר על הליטאים, לא על הכלל, וגם בתנאי שהפאה צנועה ושרואים בבירור שזה פאה (לאומת הפאות של היום). תקראו טוב וכבר תבינו לבד. על תנסו להצדיק את הפאות הלא צנועות של היום, זה לא יעזור! למי יש את האומץ לבוא לביתו של הרב שליט"א עם פאה כזאת ולשאול אם מותר??? נראה אותכם ...
ושאלתי על כל מה שממציאים בשמו, ואמר שזה לא ראוי להתייחס בכלל. כל התירוצים האוטומטיים "הוא דיבר על הפאות של שבוע שעבר, הפאות של היום זה משהו אחר" הם רק מלמדים על רמת האטימות של השומע שלא רוצה לקבל כלום.
47
עולם הפוך ראיתי - עלמא דשיקרא
אתה יודע בדיוק על מי זה נאמר, וד"ל
46
➊ מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). ➋ וכן מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, במענה לשאלה שהובאה בספר "נזר החיים" (דף רי"ד): "בשם החזון איש אומרים, שיש מעלה בפאה, משום שמכ
מה אתה חושב שיש למישו זמן לקרוא אתה המגילה שלך
בושה וחרפה אתה משווה את הפוסטים האלה שהבאת התאמה רבני שכונות האלה לא תכלה גדולי הדור שהוא בדורות שעבר או שזה קרוב יביא העומר איפה אנחנו ואיפה הם רוב הפוסקים אלה שהזכרת אולי המנהיגים המלא פוסקי ההלכה בוודאי ובוודאי לא דין ולא מינרל אבינר כל אלה לא רואים סמוך עליהם אפריע לך הציע להחיש את הפסקה גדולה
מתי זכית להתקרב ליהדות? שבוע שעבר? איך אתה לא מכיר גדולי עולם בפסיקה ובהלכה שהוזכרו כאן, כמו הגר"מ פיינשטיין והחזון איש? הגר"ש משאש והגרב"צ אבא שאול?
45
1. קראתי בתגובות שאכן בגלל הפאה נכרית אצל עדות אשכנז לכן היה השואה... א. מומלץ לעדכן את הקב"ה שיידע.... ב. אשמח לדעת מדוע נהרגו באנוסי ספרד, בבגדד ובפוגרומים מליוני ספרדים??? ב300 שנה החרונות??? 2. נכדותיו של מרן הגר"ח לובשות פאות של היום!!! חלק מודרני יותר וחלק פחות. מרן שר התורה יודע מ
44
פאות נוכריות מביאות גזרות על עם ישראל.גם בליטא שחבשו נשים פאות נוכריות. היתה השואה האם שכחתם? תפסיקו עם הפאות הפאות היום של נשים נוכריות גויות פאות קצוצות פאות ארוכות בלונדיניות ושחורות עם סילסול ובלי סילסול.עם גוונים.עם צורות. הפאות האלה מכשילות את הגברים.נשים יקרות תחבשו מטפחת צנועה ושכר ענק מחכה
הרב התיר בפירוש רק פאה שניתן להכיר שזאת פאה! לא את הפאות של היום. פאה שניתן להכיר יש בה מעלה על מטפחת ולכן הרב בעד. פאה כזאת לא מביאה גזירות. אבל פיאות של היום הרב כותב בפירוש שזה אסור ולכן כל הליטאים עוברים עדיין על דברי הרב ולא יצאו מכלל חטא בעניין הזה כמו גם בעניין ההפליות של הספרדים...
1) יותר גבוהות מהראש 2) יותר מבריקות 3) בדרך כלל התסרוקת זהה
ובספרד לא הייתה אינקיוויזיציה???? אולי זה בגלל שעם מתפחת רואים את (רוב!!!) השער...?!?!?! בכל מקרה אינך יכול לכתוב ככה כאשר אין אתה יודע מי יקרא את דברך.... נושא השואה רגיש מדי עבור אותם אנשים (או בניהם)שחוו אותה על בשרם!!!אז כדאי להיזהר.....
שבת ו ה. למה סתם להמציא? לא שאני בעד פאה, לאשתי אין פאה אבל מי שרוצה, שיהיה לה לבריאות.
שער ראשה ככה כתוב במגרש. פאה זה לא דבר חדש.
אז שבעלך ילך עם שמלה ואת עם מטפחת -צדיקי הדור
בגלל שסבתא שלך במרוקו לא הלכה פאה זה לא אומר שאמותינו לא הלכו פאות כי למשל סבתא שלי כן הלכה. והרבה בעירה שלה " חרדיות " הלכו גם בלי כיסוי ראש רק שינו את צורת השיער כשהתחתנו אז תסתמי... בת ישראל צריכה גם ללכת יפה ... אני לא אומר שפאה ארוכה ארוכה אבל באורך רגיל זה בסדר ! יותר ממטפחת!!!
הלכו עם פאה. הצדיקות. שאר הנשים הורידו לגמרי את הכיסוי, והיו גם בודדות שכיסו את הראש עם מטפחת שכיסתה שלושת רבעי בקושי. המנהג המקורי - רעלה גדולה שמכסה הכל.
כי לפי הגמרא זה אסור מדרבנן, וגם הרמב"ם והשו"ע פסקו כך.
43
קודם כל זה לאשכנזים בלבד. כל פוסקי הספרדים יצאו נגד זה ואוי ואבוי מי שישמע את דעת מרן בנושא. אפשר להגיד אולי שפאה מותרת, נו שוין, יש כמה שהתירו, אבל להגיד שיותר ממטפחת?? תדייקו גם במכתב עצמו. שמדבר רק על סוג מסוים של פאות. מה גם שכל מי שיודע, אשתו של הרב קנייבסקי (הבן) הלכה עם כובע
וכדי להבין את דעתו האמיתית של הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, יש להקדים כי למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים
42
שיהיה ניכר שזה פאה הכוונה פאה של פעם שהשיער לא גמיש ולא זז אלא יבש כמו שהלכו הסבתות. אחרת אפשר גם לשים פתק שזה פאה.. והדברים ברורים למי שרוצה להבין
41
כל אשה שלובשת פאה (ואפילו צנועה) ישרפו אותה עמה בגהינם: או כלשונו "הפאה תהיה חומר הבעירה לשריפתה בגהינם"
מדובר בסיפור המובא בספר "סידנא בבא סאלי", אשר הוציא לאור חתנו, הרב יהודיוף, ובדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, מן הסתם כי חשב שיהיה בכך חיזוק לבנות ישראל או לבנותיו ונכדותיו של בבא סאלי החובשות פאה... ולפי הסיפור, הבבא סאלי אסף את כל בנותיו ודרש בפניהם, שאשה החובשת פאה מכינה לעצמה חומר הסקה בגיהנו
תתבייש לך מנוול להוציא שם רע על הרב יהודיוף הצדיק חתנו של הקדוש הבבא סאלי שבדה את הסיפור מלבו! שתי בנותיו של הבבא סאלי העידו שהסיפור אמת!
כל הבנות של בבא סאלי הכחישו את הסיפור. נקודה. החתנים מעידים. אפילו בניו של הרב יהודיוף שהוציאו מהדורה שניה לספר, השמיטו ממנו את הפרטים. כבר אמרו חז"ל, ל... אין רגליים.
40
ידוע כי גדולי ליטא הורידו את זקנם ואילו הגר"ח זועק על זאת מרה מה ההסבר??? כנ"ל לגבי שעון יד
הענין של פאה היא מחלוקת ידועה בכל הדורות, ולא חושב שעל דעת עצמו היה מתיר פאה, אבל כן הוא מסתמך על גדולי הדורות בענין גילוח מותר לו להביע את דעתו האישית, וכן בענין שעון, ואין בכך כל פגם ח"ו
שצמח לה בגלל היין של ההבדלה. קשקשן
לא מצמיח זקנים וגם לא שפמים. קשקשן.
קיבלתי על עצמי מטפחת ונושעתי, ומאז אני לא נפצעת בגילוח
39
שמכל מקום ניכר - הכוונה היא שעדיין ניכר שזה פאה אלא שבפאות היום זה לא ניכר כלל רק לאלה שמבינים
היום כל ילד יודע לזהות פאה ממרחק של 100 מטר. ואתה בתור גבר בכלל אסור לך להסתכל ולזהות, מדובר על אשה שיכולה להתבונן מקרוב ואין לה בעיה.
38
בכולם היום מעורב איסור עבודה זרה מהמנזרים בהודו קצת לקרוא על זה ולהבין. חבל..
יש עוד תירוצים רבים, על מנת ליישב את דעת הגרח"ק באופן שלא יסתור את דעת גדולי העסקנים. 1) הרב דיבר בחצר, ולא ברשות הרבים 2) הרב דיבר רק לענין קריאת שמע 3) הרב דיבר על הפאות של אתמול, לא של היום 4) הרב התכוון למטפחות של פעם, אבל המטפחות של היום כבר מכסות 5) הרב דיבר רק על שיכון חזון איש בבני ברק,
אני מהתחום......הרוב מגיע מסין רוסיה וברזיל אין צורך לומר מה שלא יודעים
37
➊ מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). ➋ וכן מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, במענה לשאלה שהובאה בספר "נזר החיים" (דף רי"ד): "בשם החזון איש אומרים, שיש מעלה בפאה, משום שמכ
36
איזה פאה היום ניכרת שהיא לא השער שלה? כמעט לא קיים דבר כזה. וגם אם היא ניכרת שזה לא שלה אבל זה מושך ומגרה - לא יקום מי שיתיר.
ובקלי קלות. הפאה גבוהה מעל הראש, היא מבריקה, היא בתסרוקת אחידה בדרך כלל. ושיער זה מושך רק את מי ששטוף בתעמולה. הרבה נשים חילוניות יוצאות כך, אף אחד לא מתרגש.
לחילוניות אף אחד לא מעיר על עוד הרבה דברים לא טובים.. הם חילוניות ואין לנו מה לצפות... אבל שחרדית תלך כמו חילוניה בטענה שחילוניות גם הולכות ככה זה תירוץ מטומטם.
הוא לא בא לתרץ את החרדיות בגלל שגם החילוניות הולכות כך. אלא הוא התכוון שהמציאות היא שכל החילוניות הולכות בגילוי ראש, וזה לא מושך ולא מעניין אף אחד. אבל אם אשה הולכת עם פאה יבשה, זה כבר מושך ומגרה.
35
כמו שיש מלא סוגים של פאות צנועות יותר ופחות ככה יש סוגי מטפחות הדוקות יותר ופחות אישה שחשוב לה באמת צניעות מצליחה לשמור שלא תראה אפילו שערה אחת במטפחת הכל עניין של יראת שמיים
למשוך את המטפחת עד המצח, כדי שהיא תכסה הכל. זה נראה ממש על הפנים, תרתי משמע, ואף אשה צעירה לא מוכנה ללכת כך. לכן עדיף פאה וזהו, בלי להיכנס לפלפולים.
34
פאה זה רק לדעת האשכנזים ולא לספרדים !!!!!! וגם הפיאות שמותרות הן בוודאי לא הפיאות שהרבה נשים חובשות , פיאות ארוכות שנראות שיער אמיתי ואפילו יותר יפות משיער אמיתי !!
יש עשרות פוסקים ספרדיים שהתירו, וגם האשכנזים נגררו אחרי הפוסק הספרדי שהתיר, "השלטי גיבורים" שמוצא משפחתו מספרד וגורשו משם בגירוש ספרד.
מה דעתם של הרב משאש [תבואות שמש] והרב הדאיה [ישכיל עבדי] נדמה לי שהם היו ספרדים....
33
פאה- שהיא קצרה, שנראת פאה לעין! כמו בתמונה ממש! ( לא גוונים, לא פוני, לא בייביליס, לא מדורג, לא ארוך) כיסוי ראש- מלחתחילה, זה האמת, זה המהדרין! וזה מה שצריך! כיסוי ראש לא בולט לעין, לא בצבעוניות המוגזמת, ולא בגובה המוגזם, ולא בסגנונות המושכים את העין! הלכה!
העיקר שהפאה לא תהיה חריגה בנוף המקומי, בנפחה או בגודלה. השאר זה בלבול מוח שאין לו מקור בפוסקים.
האם ראוי לגבר לרדת לרזולוציות כאלה?....
32
פאה שרואים שהיא פאה נכרית קצרה. לא אלה שדומות לשיער שופע וגולש עם גוונים
קסדה מכוערת אתה מתיר, ושיער שופע ויפה אתה אוסר? מה עם חצאית יפה וחצאית מכוערת? ההלכה היא שצריך לבחור את המכוערת?
31
מה הרעיון לתת לאנשים פתח ללכת בחוסר צניעות אסור להפיץ את זה אנשים רוצים להרגיש טוב עם מה שהם עושים אז הם מנסים לטהר את עצמם ולדרדר עוד אנשים איתם וחוץ מזה שרבני ליטא זה לאשכנזים בלבד כל גדולי הרבנים הספרדים לא התירו וגם הרי זה ברור שהיום כל הפאות לא נראות כמו שהלכו בליטא ודי למבין
אתה יודע בדיוק על מי זה נאמר, וד"ל
חוסר צניעות זה להסתובב כל היום ברחוב עם מטפחת, או לעבוד בעבודה עם גברים עם מטפחת. הפאה או המטפחת זה שולי, זה ענין הלכתי של לבוש האשה, ולא קשור לצניעות או לא. לפי ההלכה, לכסות את הראש עם כיסוי שמחליק כל רגע מהראש, זה צחוק מהעבודה ולא כיסוי. אם כל הראש אינו מכוסה, אז פספסת את מצוות התורה. לפי ההלכה
30
אציין רק את אלה שהתירו בדור האחרון: ❖משפטי עוזיאל (ח"ז, אה"ע סי' צ"ד) ❖דובב מישרים (חלק א' סי' קכ"ד) ❖דינים והנהגות מהחזון איש (חלק ב' פ"ח אות ט', וכן בספר "מעשה איש" ח"ג פרק ו' - מעשה רב) ❖עובדות והנהגות לבית בריסק (חלק ב' עמ' מ"ז) ❖הר צבי (אה"ע ח"א סי' פ"ט) ❖ישכיל עבדי (חלק ז', אה"ע סי' ט"ז)
תמשך לעבוד על עצמך חלק גדול מהפוסקים הנל רק התירו לקרוא קרית שמע נגד פאה וזה גם הרב עובדיה מסכים אבל ללבוש חלק גדול מהפוסקים שכתבתה אוסרים וגם הרב שלום אלישב אסר כמו שפרסמו בככר השבת . ומעניין מאוד שאתה מביא כל מני רבני שכונה שלא יגיע לפוסקים שמציון ביביע אומר גדול עולם מהדורת שעברו עד לכדי כך שכתבו
כל הפוסקים שהוא הביא, חיו או חיים עכשיו בדור שלנו ואף אחד מהם לא דיבר על קריאת שמע כי זה לא הנדון בכלל. יביע אומר הביא פוסקים מהדורות הקודמים, ש90 אחוז מהם כתבו לאסור פאה בזמנם שהיו נשים בודדות עם פאה, והטעם שלהם לאסור לא שייך היום (מראית העין, דת יהודית וכו'). הרבה מהפוסקים שהביא הם גדולי דור מפו
בכלללל
29
כי כשעסקינן בעוף הברוקולי,אז לא שמענו מה היה בתקופת החזון איש ואיך היה נראה עופותיהם של עקרות הבית של גדולי ליטא ופתאום ישששששש!
בושה וחרפה. כך נראים עסקני הפאות בימינו. צריך לקרוע עליהם קריעה ולשבת עליהם שבעה.
28
יש פוסקים משני הצדדים... כך שפאה ומטפחת כשרים. אצלנו האמא מטפחת והאחות פאה.ואף אחד לא מתווכח על זה.
27
מה שבטח לא נאמר על הפיאות קאסטם של ימינו שמושכות את העין וניראות אף יותר טוב משיער טבעי ואמיתי
אין שום פוסק שאסר לאשה ללבוש משהו יפה, בגלל שהוא יפה. אז אם הפאה יפה, יותר מהשיער, זה כמו שהכובע או המטפחת יפים יותר מהשיער. אין בזה שום בעיה הלכתית. על לבוש צבעוני מובא בגמ' מפורש שזה גורם הרהור, ומעולם לא אסרו זאת.
אשה צריכה להיות מטופחת. אין שום בעיה להיראות יפה וצנועה! גם עם מטפחות יפות, גם עם פיאות יפות. יש היום מטפחות כ"כ לא צנועות, שהשם ירחם - כל מיני קונסטרוקציות מורכבות עם 'בובואים' ענקיים, מגדלים גבוהים - מה צנוע בזה יותר מפיאה???
סרט, קוקו, קליפס, צמה, אני חושב שהן עדיין בשידוכים והן בכלל נשואות...
אם באמת אתה רוצה שידוך, צור קשר דרך צד שלישי, ויאמרו לך אם היא פנויה. בארצות המזרח לא היה שום הבדל בין זה לזה, כולן היו מכוסות כדבעי.
26
וכי לא ידענו שאשתו חבשה פאה?! ואשת החזון איש הבריסקער רב ורבי משה וכו׳ סתם כתבה
כל מי שראה את הרבנית קנייבסקי ע"ה ביתו של מרן הגרי"ש זצוק"ל או חמותה אשת מרן הסטפלייר זצוק"ל מעולם לא ראה אותם עם פאה. למעט עדיות שיש מהשנה הראשונה והשניה לנישואיהם ולא אחר כך.
כל ימי חייה היא חבשה פאה, וכדי להדר היא גם הוסיפה כובע קטן מעל הפאה. אבל לא העיזה ללבוש כובע או מטפחת ללא פאה, כי זה לא הידור אלא ההיפך.
25
מי שיודע בארופה ובאמריקה נשות רבנים לע הלכו עם כיסוי ראש ואם פה בארץ מתנהגים כהלכה זה הנכון
הגר"ח קניבסקי העיד שכולן היו לובשות פאה. אמנם היו מיעוט מן המיעוט שהלכו בגילוי ראש, אבל לא נשות הרבנים ולא כל הנשים. האומרים זאת רוצים כביכול להוכיח שאין ללמוד מן המנהג. למען האמת, בימינו פרועות הראש הן ההולכות עם מטפחת ששערותיהן נראות מהצדדים ומלפנים.
על אשת הרב שך מסופר שהלכה ללא פאה בימים עברו.
24
שאין כזה דבר בכלל שמירת העיניים. כל אשה צריכה ללכת עם אוהל על הראש, ושני חורים לעיניים כדי שלא תיתקל בעמודים, וזהו. הם לא קולטים שיש כזה מושג שאשה תתלבש יפה והם צריכים לעבוד על עצמם לא להסתכל עליה
כשהאישה תשמור על עצמה הגבר ישמור על עצמו. אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד. אי אפשר שבחורה תלך עם פאה מגוונת ומתנפנפת ובגדים קצרים וצמודים (בהתאם לפאה שעל ראשה) ולהגיד לגבר שלא יסתכל, אתה לא מסתכל? תודה שאתה מסתכל! למה אתה מסתכל? כי גורמים לך להסתכל... משוואה פשוטה!
שצריך לכסות את כל מה שצריך לכסות (שהברך יהיה מכוסה, שהמרפק יהיה מכוסה והשיער יהיה מכוסה) ואסור לבלוט בשום צורה שהיא. בדרך כלל הנשים שהולכות עם מטפחת מפצות את עצמן בלבוש שחץ, ולא ההיפך. אבל "קצר וצמוד" זה הגדרה רחבה מאוד, יש צמוד ויש צמוד, וקצר זה רק מה שעולה מעל הברך בשעת ישיבה וכו'. אשה שהולכת לפ
🖒🖒🖒🖒🖒🖒
23
איך אתה פוצה פה כנגד מרן,ובכלל נראה שלא הבנת את הנאמר במכתב ,וכי מרן התיר מה שעליו דיברת,דקדק בדברי גדולי ישראל וביותר דקדק בדבריך כלפיהם,אומנם אני מבין את הנקודה שמקוממת אותך כי אכן מן הכתבה הזו עולה שהכל כשר ובסדר וזה ודאי שאינו נכון כי גם הם שגו כמוך בקריאת דברי מרן
לא הכל כשר ובסדר, אבל רוב הפאות של הנשים הכשרות הן פאות מצויינות לפי ההלכה, וזוהי דעת מרן
22
כמו שהגר"ח דורש מכל מי שמגיע אליו ממתי הגר"ח קשור לגדולי ליטא?
21
היום יבוא ויקבלו על פניהם את שרפש שזורקים על הצנועות...
האפשרות היחידה העומדת בפניך כעת היא להתנצר.
20
תפקיד האישה זה להתייפות תפקיד האיש זה לשמור את העניים תפסיקו לבלבל בין הדברים אין סיבה לכער את האישה עם מטפחת בגובה של מסגד רק בגלל שזה מפריע לכמה אנשים תפסיקו לרדת כל היום על נשים והיופי שלהם!
תפקיד האישה זה להיות צנועה,ולא להיות דוגמנית ברחוב, וסמרטות בבית. ותפקיד הגבר זה לשמור את העניים בכל מקרה.
חבל
הבנתי אותך.
המטפחת מיפה ולא מכערת, הפיאות ה""נכרייות&quo מכערות, דעה אישית. הרי לא יתכן שנעמיד דורות לפי מעצבים מהשפלים שבגויים. תראו איך נראים הציבור שהולכים עם פיאות, לאלו עם המטפחות.
שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכוסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". כיום, בקושי התירו בדיעבד את המטפחת (ראה יביע אומר חלק ד סי
תדמיין את שרה אמנו, רבקה רחל ולאה אמותינו הקדושות, שחושבים על הדמויות האלו אתה חושב על דמויות יפות ומטופחות כמו חלילה אישה חרדית מהדור הזה? שרה אמנו הייתה היפה בנשים אבל ודאי שהיא הייתה צנועה מכף רגל ועד ראש ובטח שלא הלכה בפאה! מה שנאמר פה שבדור הקודם בליטא כולן הלכו בפאות, אין בכלל מה להשוות את הפא
אין חסיד שלא ידמיין את משה רבנו או אברהם אבינו אם 'שטרימל', בגלל שזו דעתך כך פועל הדמיון שלך.
אלא רעלה גדולה כמנהג הערביות. וכך היו לבושות הנשים בזמן ההוא. השו"ע והרמב"ם אסרו ללבוש מטפחת, זה לא "הידור" כלשהו אלא אדרבה קולא גדולה שהקילו בימינו. וההשוואה בין הפאות של פעם לפאות של היום היא השוואה מטופשת, כי גם פאת קאסטם מהודרת, כעבור כמה שנים ללא חפיפה, הופכת להיות "קש". אז לוקחים פאה של הסבתא
כי הם היו במזרח התיכון.. וכולם שם ככה הלכו... כמו הרבה ארצות ערביות כיום
אני מדמיין את מעשיה הגדולים והנעלים, את אלו לא קשה לי לדמיין כי אני קורא על זה במקרא ברש"י הק' ובמפרשי חז"ל. לא יצא לי אף פעם להתעמק ולדמיין איך היתה נראית שרה אמנו בהופעתה החיצונית, (מלבד מה שכתוב בתורה שהיתה אשה יפה) ואני יכול גם להעריך שאלפי שנים אחורה הכל היה שונה חיצוני, כמו למשל הבית של שרה אמ
19
אף פעם לא ראיתי אישה שרוצה להתחזק אז עוברת לפאה... סתם נקודה למחשבה את האמת כל אחד יודע בתוכו אני גם לובשת פאה אבל אני לא משקרת על עצמי שזה יותר טוב
את בטוחה לגבי השורה האחרונה שכתבת?
18
◄ במענה לשאלה, וזה לשונה: "מה דינן של פאות שאינן ארוכות מאוד או פרועות, אך עשויות משיער טבעי ומראה טבעי להן. האם מותר לנשים נשואות ללובשן?" ענה הרב בזה הלשון: "אם זה נראה ממש כשערה, ואי אפשר להבחין, יש להחמיר". ◄ ובמענה לשאלה, וזה לשונה: "רוב ככל הפאות ניתן להבחין אם היא פאה או שיער עצמה, ע"י כמה ס
הבאר שבע יחיד רשיצא נגד השלטי גיבורים שהוא
17
כל מי שמסתכל בתמונות מהעבר רואה את רמת הצניעות שהיה שם אז מה הוא רוצה שיראו כמו שהנשים אז היו ניראות?
אלה הפחות צדיקות, הורידו לגמרי את הכיסוי. הצדיקות חבשו פאה כפי פסק ההלכה של פוסקים רבים. והגר"ח בעצם אומר שאין שום בעיה להמשיך לנהוג כמו אמותינו הצדיקות.
16
אין לנו אחר דברי הרבי מלובביץ כלום. הוא אמר שצריך פאה אז מי יכול לומר אחרת?
15
איך אפשר לאסור עניין שרוב בנות האשכנזיות חובשות פאות. פאות צנועות גם בקיץ הלוהט כי פשוט זה מכסה הכי טוב. זה מסירות נפש נעלה עבור בנות ישראל האשכנזיות..בין ליטאיות בין חסידיות..להתנהג כמנהג אמותיהן..כל אחת כמנהגה וכהוראת הרבנים שלהן..אשכנזיה גאה ההולכת כמנהג ביתה ומגיעה מרקע חשובה ולא מגויות ר"ל. לסי
14
מי שלא יודע כל העיניין של הפאות התחיל בזמן של תקופה קשה שהייתה לעם ישראל שהיה אסור שידעו על אישה שהיא נשואה ומישם התחיל הפאות והותר בגלל העיניין הזה וכמובן לא פאות כמו שיש היום שכל אחת שבא לה להיות בלונדינית אז היא בלונדינית ואם בא לה שחור גולש תתעוררו כי כולם פה יודעים שזה איסור חמור ללכת עם הפאות
13
תקראו שוב ותבינו
12
"וחרה אף ה" בכם..!" ישנם מלאכי חבלה הנקראים אף וחימה- נאמר :"כי יגורתי מפני האף והחימה אשר קצף ה" עליכם להשמיד אתכם" - האף= אותיות פאה- הנחבשת על הראש- מח- לכן הסמיכות האף והחימה- זוהי פאה נוכרית - עבודה זרה על ראש בנות ישראל הקדושות !! שומו שמים! הס"מ סימא עיניכם לגמריי!! זה ממש איסור "לפני עיוור
מכאן שכל בית ישראל צריכים ללבוש פאה, וזכותו של הבעש"ט תגן עליהם
11
שאמר על נושא גידול זקן והוצאת לפיאות לבנים שרק בחו"ל באווירה של הגויים היו נראים כך אך בארץ אפשר להיראות כיהודי כ"ש שזה מה שגרם להם ללכת עם פיאות
ותראה שאשה החובשת מטפחת חובה על בעלה לגרשה, ואין לה כתובה. היום הפכו את המטפחת (ועוד המטפחת שמגלה את השיער מכל הצדדים) למשהו "יהודי" כאילו זה הידור הלכתי כלשהו.
בור שכמוך איפה כתוב שאישה שהולכת עם מטפחת צריך לגרש אותה באיזה גמרא אולי של אנשים כמוך אולי של אנשים אפיקורסים סדוקים אני לא יודע אז סבא שלך צריך לגרש את סבתא שלך כי הלכה עם כיסוי ראש ולא עם פאה ולא עוד מעט תגיד שמי שלא הולכת בגילוי ראש צריך לגרש אותה אז קדימה תגרש את אשתך שהיא הולכת עם כיסוי ראש
"דאורייתא קלתה שפיר דמי, דת יהודית אפי' קלתה נמי אסור". זאת אומרת הלובשת קלתה אסורה משום דת יהודית וצריך לגרשה ואין לה כתובה. הרמב"ם פסק זאת להלכה (ופירש קלתה = מטפחת כמו רוב הראשונים שהבינו כך), וזה לשונו: "אע"פ שמכוסה במטפחת כיון שאין עליה רדיד תצא בלא כתובה". בדורות האחרונים הקילו ללבוש מטפחת
10
אבל לצערנו הוא שבוי בידי אנשים שהם מחליטים מה להוציא ומה לא, ומה לסנן שלא יראה שלא יכנסו ומה לא, יתכן וזה נכון לסנן בגלל הגיל והרצון של כמויות של אנשים להיכנס אליו, אבל אני כאדם יש לי בעיה כשיוצא הוראה כי זה לא אוטנטית .
אבל תקבל את מה שהוא אומר באמת
אתם עכשיו אוכלים את הלב כשאתם שומעים את האמת האמיתית מתלמידו של ר' חיים, עד עכשיו חגגתם עם המצאות שלא היו ולא נבראו.
9
אני לא מבין למה אין כותרת על מחלוקת של ר' חיים ור' עובדיה בהלכות בישול בשבת שזה מקל וזה מחמיר.. צריך להפסיק עם הלהט שמקורי באהבת הנייעס. יש אלפי מחלוקות הלכתיות, וזו אחת מהם. לשים דברים בפורפורציה. כמו שנחלקו בבורר, במבשל, בפלטה, בחשמל ושבת, נחלקו בעניין פאה נכרית.
אבל כמו שאומרים, הם התחילו
8
שלומדים תורה שנה או שנתיים, כדי להתווכח עם אחד מגדולי הדור?
7
פוסקי ההלכה של ימינו כותבים שגם מי שאסר פאות בעבר, יתיר בימינו כי הטעמים לאסור התבטלו. אבל יש כאלה שעדיין חושבים שגם מי שהתיר פאות 'בעבר' (לפני עשר שנים) יאסור היום... אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה
6
כולם מודים שמטפחת סגורה יותר טוב גם למתירים פאה ועל פאה של ימינו ? מי דיבר ? ואתם כותבים את זה בצורה פשוטה פאה עדיף ממטפחת כאילו לא משנה איזה פאה, גם הפאה הכי צנועה במרכאות היום הכל נראה שער טבעי, בושה
ראשית, כולם מודים שמטפחת שמכסה הכל היא יותר טובה. אבל בצורה מעשית, רוב הנשים לא מכסות עם מטפחת את כל הראש. להניח את המטפחת על המצח ולכסות את האוזניים, רוב הנשים לא מסכימות, נקודה. שנית, ברור שהגר"ח מדבר על הפאות של ימינו ולא על הפאות של לפני מאה שנה. אם שואלים אותו עכשיו, אז הוא מדבר על הפאה של עכש
הגר"ח לא יוצא לרחוב ולא מסתכל על נשים הרב אלישיב מתועד אומר שרק פאות כמו לפני 100 שנה אז מה אתה כותב שהתירוץ האומלל מיצה את עצמו מזמן?? אתה אומלל שלא מתירים לך עריות, והפאה המותרת-היא מזמן!!!
5
פאה של ימינו היא תומאה סיטרא אחרא ומה שהרב קנייבסי והרבי של חב"ד התכוונו זה לא לפאה של ימינו שעשוי משיער סינתטי ושיער טבעי לחלוטין ה ירחם הבבא סלי הקדוש אמר פאה זה חומר גלם בגהנום ה ישמור להתרחק מזה כמו מאש
והגיע הזמן להפסיק עם התירוץ הדבילי הזה, הוא לא התכוון לפאות של ימינו....
הוא מתועד בוידאו אוסר פאה של ימינו. אז חייב להיות שידבר על פאות של פעם. הוא גם לא יוצר לרחוב ויודע מה הולך בשוק.. רחמנא לצלן
4
היו מתגלחים בצורה שאפילו בצידי האוזן הם לא היו משאירים שערות כחילונים של זמנינו דבר שאף בחור בזמנינו לא מעלה על דעתו לעשות כמו שרואים בכל התמונות לא נראה לי שהגר"ח מעוניין שמהם ילמדו הלכות
כדי לדחות את האמת הפשוטה והברורה בדברי מרן הגרח"ק? אולי תבואו גם לזלזל בגדול הדור, שהעיז לחלוק על הקשקושים שאתם מפרסמים?
3
הרבי מיחבד אומד אותו דבר זו שזה יותר מכסה מימיטפחת גזיריה שאין הציבור יכולעמוד בה כך אמרו צדיקים קודמים ולפי החתם סופר צריך לגלח את כל השיערהספרידים נהיו פיתאום צדיקים יותר מהכומר
2
אני רק סקרן לדעת מהיכן היה לדור המדבר 600,000 פאות? אולי בזזנו מהמצריות 600,000 פאות? למרות שהערביות של היום מסתובבות עם מטפחת כך שזה תמוה לי.
המצריות והיהודיות של פעם, והערביות של היום, כולן עם רעלה גדולה כמו שצריך וכמו שמובא בגמ' שו"ע ורמב"ם. היום התבטל המנהג, ולכן אין הבדל בין פאה למטפחת, אם שניהם מכסים כמו שצריך. אם המטפחת לא מכסה, עדיף פאה.
לא הבנתי את תשובתך, מה רצית להגיד בדיוק? לכסות את הראש זה מנהג או הלכה?
1
אם דעת עדות המזרח ללכת במתפחת לפי ההלכה!!! ולא בפאות מצועצעות וארוכות מה לכם כי תלינו על קיטניות בפסח שאנו הספרדים מתרים " ולא אוכלים כל יום רק תפוחי אדמה ואתם אוכלים את הלב" היגיע הזמן שתכבדו את האחר ודעת רבותינו ודעת מרן ר' יוסף קארו זצ"ל
כפי שנהגו גם הערביות במקומן. עכשיו בימינו אף אחת לא נוהגת כמו עדות המזרח, וכולם מסכימים על זה, אז מהיכן העזות והחוצפה לבוא ולחלק בין פאה למטפחת? אם המטפחת לא מכסה כמו שצריך, אז עדיף פאה, נקודה. ולא משנה אם היא יפה או יפה מדי.
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים