כיכר השבת

טור דעה

לרוץ במרתון - ולהיחשב כחרדית?

טיפוח הכישורים הגופניים של כל אדם - באשר הוא - מבורך, בהיותו תורם לבריאות. אך האם אישה חרדית יכולה לעשות את זה בריצת מרתון פומבית? הרב היילברון בטוח שלא (טור דעה)

| 114 | כיכר השבת |
בטי דויטש, מקבלת את זר הפרחים לאחר ניצחונה במרתון
בטי דויטש, מקבלת את זר הפרחים לאחר ניצחונה במרתון (צילום: מתוך פייסבוק)

"זו היתה סייעתא דשמיא; הכל משמים; זה רק מהקדוש ברוך הוא" - האישה החרדית שניצחה באחד המקצים במירוץ המרתון האחרון בעיר הקודש, ייחסה אמש שוב ושוב את כישוריה הגופניים לריבונו של עולם, ובצדק.

אכן, הוא "הנותן ליעף כח", כפי שהיא בוודאי מתפללת, ככל יהודי, בבוקרו של עוד יום בו גמל עמה הקב"ה את חסדו, והחזיר נשמתה לאחר שנת מנוחה וצבר כוחות חדש שנטע בה.

אך האם ריבון כל המעשים מרוצה מהשתתפותה של אישה במרתון ריצה ברחובה של עיר? המלים האחרונות מודגשות, כי פעילות ספורטיבית לסוגיה, כמובן מבורכת לכשעצמה ותורמת רבות לבריאות. אך טור זה עוסק רק בפומביות שניתנה לה, במקרה זה.

גם בהינתן פרשנות מצומצמת ביותר לפסוק "כל כבודה בת מלך פנימה" (תהלים מה, יד), ולאחר שנתרחק כראוי מהפשטנות המעוותת שמבקשת לכלוא כמעט את האישה בביתה, ברור שריצה מרתונית של אישה בלבוש חרדי זהו מראה מופרך, שלא עולה בקנה אחד עם פסוק זה והגישה היהודית המקובלת המקדשת את צניעות האישה.

אם נוסיף לכך את העובדה כי הדבר נעשה במרתון שעמוס ברצות אחרות, שעל "לבושן" מוטב שלא להכביר מלים, נקבל פה מחזה אבסורדי במיוחד.

(צילום: מתוך פייסבוק)

שכל אחד מביניכם, הקוראים (או הקוראות), יהיה לרגע ישר עם עצמו, ויסכים: מראה שכזה, בו אישה חרדית משתתפת בריצת מרתון, לא היה יכול להתרחש לפני שנים ספורות. מעבר לענין ההלכתי/יהודי הנ"ל, ל'חרדיות' ישנם קודים ברורים, ואין הכוונה לניואנסים טיפשיים שנוספו עם השנים. השתתפות באירוע שכזה, לא 'מתיישבת טוב' - ובצדק - עם חיים חרדיים.

יתכן ובקהילות אורתודוקסיות מסוימות בארצות הברית זהו מעשה שכן יתקבל באופן לגיטימי, אך לא בגלל 'פתיחות' מבורכת שלהן ביחס לציבור החרדי בישראל, אלא כחלק מחולייה של "תרבות" מערבית פסולה, שחודרת אט אט לצערנו גם לארץ הקודש.

גב' דויטש היקרה! אין להטיל ספק ביראת השמים שלך, וגם לא באורח חייך החרדי. דברי האמונה שהשמעת לאחר הגעתך אל המקום הראשון באחת הקטגוריות, כנים ויוצאים מן הלב מכדי שנפטור אותם כלאחר יד בזלזול.

אך מוטב ותפנימי, ויפנימו אחרות שחלילה יבקשו ללכת - לרוץ - בעקבותייך: ריצת מרתון היא ההיפך המוחלט מה"פנימה" שדוד המלך ע"ה קבע לנשות ישראל.

תוכן שאסור לפספס
114 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
70
לא מכל פסוק בתורה לומדים הלכות אז מפסוק אחד קטן מספר תהילים שכולו דרשות ומשלים דווקא ממנו למדו הלכה? זואי ראייה קטנונית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
69
טוב שיש מי שפוקח עיניים לכמה עוורים פה
68
מי שמכחיש מרמה את עצמו.

הצגת כל התגובות

67
במיטבו!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפשר להתעצבן אבל את המושג חרדי א"א לשנות והאשה שרצה לא קשורה למושג הזה
66
להכין שקשוקה וצ'פס סימטרי וסלט חתוך דק דק מה זה השטויות האלה לרוץ ולעשות ספורט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מקומה של האישה הוא להיות גם במטבח,גם עם הילדים,גם לצאת לעבוד לפרנס כדי שהבעל יוכל ללכת ללמוד וגם אסור לה מדי פעם לעסוק תחביבים שלה ??? לא שאני חושבת שזה נכון לרוץ במרתון אבל זה בגלל ההלכה לא בגלל שהאישה צריכה להיות במטבח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
65
ונשים חושבות שאם הלבוש שלהן הוא צנוע, אז אפשר לעשות הכל; אפשר ללעוס מסטיק, לדבר בפלאפון, לרוץ ברחובות, לעבוד עם גברים, הכל הולך... אבל הצניעות היא הפוכה לגמרי, קודם כל להצטנע כפשוטו, אחר כך הלבוש - בסוף!
64
האוטובוס כשהיא יוצאת לפרנס את בעלה
אתה תלך לפרנס את אישתך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נהניתי
כמה שהתגובה קולעת !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
63
בין האישה של הדורות של פעם לאישה של הדור הזה: אם כבר כל כבודה בת מלך פנימה אז למה כל הנשים החרדיות בעולם העבודה? העולם השתנה מה לעשות לאנשים קשה לעכל את זה שאישה היא לפני הכל גם בן אדם וגם לה יש תחביבים ודברים שהיא אוהבת חוץ מלהיות כל היום בתוך הבית. כל עוד היא שומרת על גדרי הצניעות מה הבעיה? קשה לר
62
היא חרדית כמו שחיים ישראל הוא זמר חסידי... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
61
אם רצה בלבוש צנוע ובצד אין בעיה. זה לא אסור. זה לא מקובל. וכמו שכתבו בקהילות מסוימות זה בסדר וקביל.כחוצניקית הניואנסים אחרים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
60
הרחיבו את המושג חרדי וכללו בו כל מיני טיפוסים שהקשר בינם לחרדי הוא כלום
59
באמת קטונתי. אבל מילה אחת במאמר צרמה לי "שנפטור" כלומר מדובר בצוות רבנים, שקבע את הקביעה?? האם ייתכן שהגברת שאלה רב/רבנים אחרים, שבירכו אותה לריצת המרתון?
58
ניתן לנצח מרתון בחצאית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
57
כולם מתבלבלים וחושבים שהיא חרדית בגלל הכיסוי ראש? טיפשות שום רב ושום פוסק לא מתיר ולא יתיר לאשה לרוץ ברחובה של עיר בטח לא עם נשים חשופות מה קידוש ה' יש בזה ?שכל הנשים החרדיות תלכנה עכשיו בקומה זקופה ? אותן אלו שבאו מחוץ לארץ יש להן תרבות שונה ומשונה אין לנו אלא להתבייש "חגרה בעוז מתניה ותאמץ זרותיה
56
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניתן לומר שמתגובתך שסוקרת בהרחבה את המאמר ויורדת בעמקות לגופו של הנושא (ולא ח"ו לגופו של כותבו) ניתן ללמוד עליך רבות. המשך בדרכך, כה לחי!
55
לא הצלחתי להבין את פשר האיסור שאתה רוצה להטיל עליה. לפי דעתי אתה פשוט רב קטן שלא מצליח לתת אף סברה טובה. שב בשקט ותראה איך העולם משתנה ואתה נדחק לקרן זווית שלך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
54
האם יודע הכותב, שכל כבודה בת מלך פנימה, כוונת הפסוק למטלטלין שמביאה בת נכר, אשת יפת טוהר בבואה אל מלך ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
53
מצויין עשתה… אין איסור בזה… ותפסיקו להמציא שטויות ..אחרת גם אסור להם לעבוד ולדבר ברחוב לפי שיטתם… אלא שבזמנינו אין בעיה כי זו תרבות ומנהג אחר…ואין כאן חוסר צניעות… (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
52
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
51
אני מכירה אנשים ש"נמכרו" לריצה ומרתונים. זה אובססיביות. חוץ מהחוסר צניעות יש גם את האלמנט הזה....כשכושר ברמה כזאת הופכת לסוג של ע"ז... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
50
אחרת איך אתה מסביר את הרצון העז שלך לדבר לשון הרע סתם? היא יודעת טוב מאוד מה אסור לה וכך גם רוב קוראי האתר הזה, יש דברים שעדיף לשתוק, סתם יצאת קטן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
49
ודל ורחל אני באופן אישי גאה בכל אחד או אחת שרץ או רצה. וכן. אני חרדית מבטן ומלידה. ומי שמקנא שיעשה עבודת מידות אישית שלן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
47
הרב היילברון צודק. אסור לנשים לרוץ. והבעיה היא לא רק במרתון. אתמול נסעתי באוטובוס קו 69 ברח' ז'בוטינסקי בבני ברק. בתחנה אחת הנהג יצא מהתחנה אחרי שאסף נוסעים ואז אישה אחת (חרדית, שרוולים ארוכים, חצאית ארוכה, שייטל) באה בריצה - הנהג עצר והעלה אותה. לא יפה - הייתי צריך לצרוח עליה. אבל שתקתי - אני
והנשים צריכות להפסיד.... די!!! -ואיך אתה יודע מה היא לבשה? בטח הסתכלת. ואולי היא אמא שצריכה לקחת את הילדים שלה מהגן? לפחות עצרת את עצמך מלצעוק עליה.
46
רק מראות כמה התרחקנו מהמושג "צניעות". כמה אנחנו כבר לא נחשבים "חרדים לדבר ד'" אלא סתם "חרדים" כטייטל. "איפה כתוב בתורה שאסור לרוץ מרתון?" - עצם הירידה לפרטים קטנוניים מראה שרחקנו מההרגשות שאמוורים היו להיות כ"כ ברורים. זה בדיוק כמו לשאול "איפה כתוב שאסור ללבוש חולצה עם הדפס של ישו?" זה לא כתוב בשום
45
אתה יכול להמשיך לברבר את עצמך לדעת והיא תמשיך לרוץ.
כל מה שהיא רצתה זה צומי בסגנון שלא מתאים למה שכל השנים היה המושג אשה חרדית אם היא מעונינת לרוץ היא יכולה להמשיך אבל שלא תסלף את המושג חרדי
בהר נוף 10קילומטר זה ברגיל שלה למה שתעצור?? ועוד יותר למה שלא תלך לתחרות השתתפו בה מאות חרדיות רצות.... אז שונה היא לאאאאאאא
44
שחורה. ואם בעלה יש לו כיפה שחורה אז היא חרדיית כמו בעלה
רואים לבוש חרדי= חרדי
43
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
42
מעוניינת בתואר חרדית שכתבלבים קטנים הכתירו אותה
41
שכולם מסתכלים אם היא רוצה שתלך למכון כושר ותרוץ לא ככה
40
היא אשה חרדית לכל דבר ואין כל איסור לעשות את מה שעשתה. לא חסרים פרסומים על "חרדיות" ואז אתה רואה תמונה ומבין מיד שהאשה לא חרדית ובקושי דתית. כאן מדובר באשה חרדית וייראת שמים שסה"כ פתוחה יותר בראש בגלל שהיא ילידת ארה"ב. ולא היה מזיק לכל הישראלים קצת פתיחות כזו משולבת בהשקפה חזקה וקידוש ה' עצום בכל רא
39
כל מי ששם כיפה שחורה ושר איזה פסוק מתהילים הוא כבר נהפך ל'זמר חסידי'. מאיפה עיוות המושגים הנוראי הזה??? קודם כל ללא קשר לרמתו הרוחנית של זמר, אין דבר כזה "מוזיקה חסידית" אלא ניגונים חסידיים שמנגנים אותם ויש להם משמעות עמוקה ולא שרים אותם וזהו הבדל עצום ואני לא מדבר על כך שמי ששר כביכול את ה'שירים הח
38
בכיכר השבת, אבל בהחלט שאפו, על ההשקפה
37
היית מעט עדיין זוהי פריצות לשמה ועוד העסק הגדול שהיא עשתה מילא היית רצה מרתון בקרן זווית בושה וכלימה
36
אמנם אני לא הייתי קורא לה חרדית, אבל אם אפשר לגזול שטח וזמן מהרבים באופן קבוע ולהקרא חרדי, שלא לדבר על החילול השם, אז גם היא בטח ״חרדית״... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לזה שבנוסף בשעת ריצת המרתון נסגרו כבישים ונגזל שטח וזמן מהרבים ועוד נעשה חילול השם... צודק בהחלט. בין אדם לחברו קודם לצניעות. מן הראוי לדון בזה קודם.
35
לשרוף רכוש שלא שייך לך.לעכב נוסעים/עובדים/ לגרום לגזל וחילול השם.צודק! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
34
הגברת קידשה שם שמים בצניעות. אין מקום לאסור פעילות צנועה .בביגוד מלא. אנשים שונים צריכים להביע עצמם בצורות שונות. לא כל אחת בנויה לקדש שם שמים כמורה בישראל. היא עשתה שרות מעולה לציבור החרדי. אתם מחפשים מה לאסור..... וסופכם שתפסידו הכל.
33
יש לך אומץ להגיד לה את זה בפניה? אם כן למה אתה צריך לפרסם את זה באינטרנט בפני כולם?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
32
זוהי אשה שהיא מופת לנשות החרדיות בארץ הקודש.חזקי ואמצי גברת דויטש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ואל תשתמשי במושג הזה ותעשי דברים שמי שבאמת קוראים לו חרדי לא עושה אותם
מעניין..
31
היום הרבה נשים ונערות חרדיות רצות גם המרתון וכבר מקובל לראות נשים עם חצאית או וכיסוי ראש רצות ולכן זה לא בעיה של צניעות כמו שהיה בעבר--דעה וגם קידוש ה על מטרת הריצה ומילים בסיום! כל הכבוד. תמשיכי! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
29
כל דבר אסור ואסור... מי שאל אותך בכלל ?!?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
28
אשת חיל רבת משכלות טוב שלא שמתם את תמונתה ותמונת בעלה כדי לא להוציא את העיניים של צרי העיניים האומללים . קנאה זה דבר מכוער מאוד. תשמיכו להמציא הלכות. תמשיכו עם הגטו שלכם אתם כבר נחנקים ממנו מרוב החמרות משונות שקשרות למינות , ותנו לאשה הדתיה הזו והלא חרדתית, , לקדש שם שמים ברבים בדרכה. היא לא צריכ
27
מיציאת מצרים מחכים בשמים לאישה זו שתבא ותקדש את שמו יתברך - עיוות. מרוב אטימות כנראה ישנם כאלו שיחשבו שאני מתכוון ברצינות, אז אני יסביר, על פי תורה א. "כל כבודה בת מלך פנימה" - עדינות ואצילות זה מה שאפיין את בנות ישראל הכשרות ולא רצון להחצין עצמם או להתרברב בחוץ. ב. כנראה נשכח ממנה ש"מרתון" זו תרבות
26
אם בחור ישיבה שרץ מרתונים הוא "אסיר עולם התורה" בכשרות של רבנים לא על הרצים התלונות אלא על הנותנים כשרות
25
"כל כבודה בת מלך פנימה" זה אינו חוק ולא הלכה ובכלל לא קשור לענין צניעות...זה אמנם נשמע מתאים אבל י שקצת לש תהילים יודע שזה לא קשור. עכ"פ הראי ההלכה וההשקפה צריך אדם לשאול את הרב שלו.. ואף" רב" לא יכפה דעתו וכמובן שלא בציבור על אנשים אחרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
היא רצה בשביל צומי שיראו אותה וידברו עליה וככה חרדית לא עושה
אני מכיר המשפחה מחו׳׳ל – הם היו השכנים שלי ואני הייתי בבי׳׳ס יסודי עם בעלה. אתה טועה ומשמיץ משפחה שבנה הקהילה באטלנטה במו ידיהם עם הכולל שהרב הביא שם כדי לקרוב רחוקים.
23
כשחרדים שורפים דגלים זה בסדר כשמרביצים גם מעולה כשמקללים עוד יותר טוב אבל לרוץ אסור מי אתה שתאמר אם היא חרדית. טובה יותר/פחות? רק על דברים כאלה לא בטוח שאתה עצמך תגחע לגן עדן. לא כל כך מהר פוסלים אנשים טובים. בסך הכול רצה ועוד בגדים צנועים. כמו שנאמר הפוסל במומו פוסל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלו
22
בטי עשתה קידוש שם שמים ואין שום בעיה הלכתית לרוץ עם בגדים צנועים
21
היא לא חרדית, ל-מ-י א-י-כ-פ-ת??? לא תשב איתה בגן-עדן? אז תשב א ת ה ביציע, שם אין פרוטקציה.
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
19
מי אתה ומה אתה יודע איזה תעצומות נפש צריך כדי לרוץ מרתון. הלואי כל החרדיות היו רצות.. ואפילו מרתון. תראה איזה קידוש ה׳, איזו צניעות יש בה... ומה יש לך... ביקורת עלובה, מצטט פסוק כביכול הפסוק אומר שאשה צריכה להיות בבית. אז אם ככה אז אשה שמפרנסת אברך היא לא לקריה כי עבודה שהיא תהיה פנימה ולא שתלך לעבו
ובעצם זה שאתה מאשים את הרב כותב המאמר בכתיבה של חטא הלבנת פנים אתה זה שמלבין את פניו. טול קורה מבין עיניך! יש חשיבות להרחיק את בנות ישראל מללמוד לחטוא וללכת בטעותה של זאת ולא לעשות להפך מדעת תורה ומה שאין רוח חכמים נוחה ממנו לחלוטין. בנות ישראל הכשרות לא הולכות לרוץ ע"י גברים זרים. לחילול ה' הלכת לק
18
הייתי מאמין לחרדים שהם מאמינים בזה לו נשותיהם היו ספונות בבית ועוסקות בעבודות המסורתיות ובעליהן הם אלו היוצאים החוצה לפרנס את הבית. מה לעשות שהיום בצבור החרדי רואים את ההפך הגמור, הגברים ספונים להם בכוללים, חרדים פחד מוות מהעולם שבחוץ. נשותיהם לעומת זאת נמצאות בחוץ ומביאות את הפרנסה הביתה. כשמדובר ב
17
ונפסיק את העיסוק הכפייתי ב"מה מתאים לאישה חרדית"? "יסוד החסידות ושורש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת לאדם מה חובתו בעולם ..." תחת זאת אנחנו מתעסקים במה ראוי ובעיקר מה לא ראוי לזולת לעשות.
ישנן הגדרות סובייקטיביות שתלויות בכל אדם: "אני אדם טוב", לדוגמה. וישנן הגדרות אובייקטיביות התלויות בגורם כלשהו: "אני אדם נמוך", לדוגמה. אל לנו לחנך אנשים אחרים מה עליהם לעשות, בפרט לא ב'שטח האפור' של ההלכה; אבל גם אסור לנו להפוך את הכל לסובייקטיבי ונזיל. זה הרי הבעיה הגדולה של השמאל, ושל הגישה הפוס
16
יהיה רצון שה' יחזיר אותנו ואותך בתשובה שלמה
15
ראשית, אני חייב לציין את הכותב לשבח על כך שמתייחס עניינית ומכבד את האשה האמורה ולא ח"ו מחפש רק לכפות את דעתו בצורה שאינה מתחשבת בצד השני כמו כותבים אחרים באתר וד"ל... בנוסף, סבור אני שקל מאד בתור גבר חרדי לבוא ולפסול את זה בצורה שאינה משתמעת לשני פנים. אם הכותב היה אשה לצורך העניין יכול להיות מאד שה
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
13
ניראית יותר צנועה מהשופטת החרדית החדשה במדינתנו...כל הכבוד לה, למרות שלא קל לרוץ עם ביגוד צנוע, היא צנועה וניראיית בסדר גמור, זה היופי ביהדות, אפשר לחיות חיי תורה לייד תחביבים וכמובן שצריך לשמור על הלכות צניעות.
לאיך שהמושג צניעות התהפך בימינו למשהו אחר לגמרי. צניעות זה קודם כל להצטנע, להיות בבית ולא לבלוט ברחובות! איך ומה ללבוש (כשהכל כמובן מכוסה) זה דבר שולי לחלוטין! לא יאומן איך את מסוגלת לשבח ולהלל אחת כזאת ש"רצה מרתון" לעיני כל והפקירה את עצמה לחלוטין, על לבושה החיצוני!! פשוט הזוי!
12
יש הלכה ברורה שכמו שאסור לרקוד ליד גברים כך גם אסור לרוץ ברחוב לעיני זרים,ורחמנות על כל המסכנות האלו שחושבות שאשה שרצה בריצת מרתון זה עושה לה טוב בנפש וככה היא לא מרגישה חנוקה!
11
בתלם מייד אומרים שהוא לא חרדי, וכך החברה החרדית נשארת כביכול עם 100% הצלחה בחינוך. הגיע הזמן שתפנימו ש'חרדי' זו הגדרה חברתית, ומי שלבושה כחרדית, שולחת את בניה למוסדות חרדיים, משתייכת לקהילה חרדית וכו' - היא חרדית, גם אם היא עושה דברים שלא כ"כ חרדיים, ואפילו אם היא עוברת על ההלכה. בסוף מגיעים לכותרות
ואגב: יש 97% הצלחה בחינוך הרבה יותר מכל מגזר אחר. ואני לא צריך לספר לך כמה יורדים מהדת לגמרי במגזר הדתי לא חרדי...
10
כותב נכבד ,אתה טועה בכמה דברים. ראשית,הגברת שרצה לא טענה ולא שמענו אותה טוענת שהיא חרדית .הדיון אם היא חרדית או לא חרדית הוא דיון שנפתח פה באתר אז הפנייה אליה כחרדית -"עשי ואל תעשי " לא לעניין. שנית ולעצם העניין ,הגברת רצה בלבוש צנוע ונחשפה בפומבי בלבוש צנוע ,מה זה משנה אם זה במרתון או כשופטת בבית מ
9
גם אתה תפקדך ללמוד תורה ובודאי שלא להביע דעות על בנות.....
דניאל זה אתה? אבא שלך זה רוני?
8
לציבור היקר, כמובן שיש כל מיני דרגות בעבודת השם, ויש כאלו שלרוץ ברחוב זה לא נראה להם פסול, אנו צריכים כן לפרגן למי שמצליח, אמנם בכותרת צריך לעשות שינוי, זה נראה כאילו היא מייצגת את הציבור החרדי, זה טעות היא מייצגת את עצמה וערכיה והמדרגה הרוחנית בה היא נמצאת אמנם זה לא קשור לציבור החרדי שלנו, זה לא ח
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
6
כל הכבוד לה!!!!!
לא צריך להתייחס למה שאומרים........
5
מחשבתו מחשבתיי ואחר כך מתפלאים למה הילדים מבולבלים
4
גועל נפש לכתוב מאמר על אישה אחת מסוימת. אם זה היה ציבור שלם אז מילא אבל לדון לגבי אישה מסויימת זה גם לא צנוע ולא "חרדי". וגם לא אנושי קשוט עצמך תחילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
להפך מדעת תורה ומה שאין רוח חכמים נוחה ממנו לחלוטין. בנות ישראל הכשרות לא הולכות לרוץ ע"י גברים זרים
3
שכל אחד מביניכם, הקוראים (או הקוראות), יהיה לרגע ישר עם עצמו, ויסכים: מראה שכזה, בו גבר חרדי כותב באתר חרדי על אישה חרדית, לא היה יכול להתרחש לפני שנים ספורות. מעבר לענין ההלכתי/יהודי הנ"ל, ל'חרדיות' ישנם קודים ברורים, ואין הכוונה לניואנסים טיפשיים שנוספו עם השנים. השתתפות באירוע שכזה, לא 'מתיישבת ט
2
ולא לכתוב כתבות באינטרנט! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
1
אינני יודע אם הוא טוב ממנה. ציבור שיש לו" דעה" בכל דבר, כמוהו כקרח ועדתו גם להם היתה "דעה" על משה רבינו. ומה עוד מי קובע מיהו חרדי? הלבוש? הרמה? היראת שמים? או שמא שריפת ספרים בבתי כנסיות!. לכן אני אומר כל אחד יכול להקראות חרדי, השאלה מי חפץ בתואר הזה.
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים