כיכר השבת

בדיקת 'כיכר השבת'

מצוקה בנווה יעקב: 'העירייה מחרימה אותנו'

תושבים חרדים רבים בשכונת נווה יעקב שבירושלים חשים מרירות ותסכול מול התנהלות הגורמים הרשמיים שלא מאשרים קו תחבורה נדרש לאזור: "אדם חולה נזקק בגללם לנסוע כל יום במונית לבית הכנסת" (חרדים)

| 19 | כיכר השבת |
שכונת נווה יעקב. אילוסטרציה
שכונת נווה יעקב. אילוסטרציה (צילום מסך: מתוך גוגל מפות)

במשך למעלה משלוש שנים וחצי דורשים מאות מתושבי רחוב רביץ בנווה יעקב, שעיריית ירושלים ומשרד התחבורה יפעילו קו תחבורה ציבורית למקום, אלא שדרישותיהם נדחו שוב ושוב, כשהתירוץ האחרון של העירייה ומשרד התחבורה - "אין לנו מספיק אוטובוסים ונהגים".

להפתעתם לא הייתה גבול, כאשר בחודש האחרון השיקו העירייה ומשרד התחבורה קו תחבורה חדש להר הזיתים. "מדובר בקו עם אפס נוסעים, שהופעל לאחר לחצים פוליטיים של המתיישבים", אומר ל'כיכר השבת' אחד הפעילים הבולטים בשכונה. "האם נסיעה להר הזיתים עם 0 נוסעים חשובה לראש העיר ניר ברקת יותר מתחבורה ל-400 משפחות, אנשים, נשים וטף, שסובלים נוראות במזג האוויר ובכל יום מהיעדר תחבורה ציבורית בשכונתם?".

הפעיל משחזר את השתלשלות העניינים: "רחוב רביץ החל להתאכלס לפני שלוש שנים וחצי, וכמו במדינת 'חלם', רק אחרי האכלוס החלו הרשויות לשאול את עצמם איך התושבים אמורים לצאת מחוץ לשכונה. לאחר דיונים רבים בצוות תכנית אב לתחבורה ירושלים עם יו"ר ועדת התחבורה של המנהל הקהילתי, במהלכם הוסבר לנו כי אין למשרד התחבורה את המשאבים הנדרשים להפעלת קו חדש למרכז העיר, הוחלט ליישם קו מעגלי אשר ייכנס וייצא מהשכונה וייתן מענה הן מבחינת הקישור בתוך השכונה והן מבחינת החיבור לקווים אחרים חולפים היוצאים מהשכונה, וזאת ללא פגיעה באחד הקווים האחרים".

"במשך למעלה משנה הוסבר לנו כי הסדר זה אושר והוסכם, ו'רק מחכים לאפשרות של אגד להפעיל את הקו'. לאחר תקופה נוספת, העלתה עיריית ירושלים הסתייגות נוספת, והחליטה כי תושבי שכונת רביץ יהיו 'שבויים' ולא יקבלו מענה תחבורתי - עד שיפונה מקום בתוך השכונה שבו יוקם מסוף לטובת האוטובוסים המשרתים את השכונה", ממשיך הפעיל לתאר את סאגת התחבורה בשכונה.

נאלצים לצעוד מרחקים ברגל. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

לדבריו, "שוב התכנסנו לדיונים רבים, כאשר הוסבר לכלל הגורמים כי המיקום המתבקש על ידי העירייה נמצא בתוך השכונה, ואין זה סביר כי מתחת לבתי תושבים במיקום מרכזי בשכונה יתפקד מסוף נוסעים. כמו כן, הצבענו על מקומות בפריפריה של השכונה שבהם יכול להתקיים מסוף נוסעים ללא הפרעה לתושבי השכונה, אולם עירית ירושלים ומשרד התחבורה התעקשו על מיקום בלתי הגיוני זה, תוך התניה מפורשת של התחלת שירות לשכונת רביץ אך ורק אם יוקצה מקום זה לטובת המסוף".

מדובר היה בהחלטה בלתי הגיונית, שכן התושבים הופכים להיות שבויים בידי העירייה, מדגיש תושב אחר.

"לאחר מאמצי שכנוע רבים, בצער רב הוסכם להחלטה בלתי הגיונית זו ובלבד שהעירייה ומשרד התחבורה ישחררו את תושבי שכונת רביץ השבויים. אולם מיד עם קבלת כתב הכניעה של השכונה, שוב צץ שינוי במדיניות כשעירית ירושלים ומשרד התחבורה מודיעים לנו שלא יהיה קו מעגלי או ישיר לעיר, אלא הארכה קטנה של קו 45 - שגם היא מותנית בהסדרה של כיכר בלב גינת משחקים לילדים. הסיבה: אין למשרד התחבורה משאבים אפילו לא לקו מעגלי".

"ומה הפלא שאין משאבים", מוסיף התושב במרירות, "הרי רק בחודש שעבר הודיעה בשמחה עירית ירושלים כי היא משיקה קו תח"צ חדש להר הזיתים - לאחר פעילות נמרצת של גורמים פוליטיים. ברור לגמרי כי ההתנכלות לתושבי שכונת רביץ מכוונת, וכי עירית ירושלים ומשרד התחבורה עשו יד אחת על מנת לעכב כל פתרון תחבורתי לתושבי השכונה".

תושב אחר בשכונה מתאר ל'כיכר השבת' מצב אבסורדי: "ברחוב מתגורר לא עלינו יהודי חולה במצב קשה, שיוצא מהבית רק לשיעור ב'דף היומי'. בשביל השיעור, הוא נאלץ להזמין כל יום מונית שתיקח אותו מהבית אל בית הכנסת. מדובר באלפי שקלים בחודש, וכל זה רק בגלל שאין קו תחבורה נורמלי בשכונה".

• תגובת עיריית ירושלים

"משרד התחבורה ועיריית ירושלים מעוניינים זה מכבר להעביר תחבורה ציבורית ברחוב רביץ בנווה יעקב לטובת הבניינים החדשים שאוכלסו.

לצורך הרחבת שירות התחבורה הציבורית, נדרש טיפול בסוגיות תשתית בשכונה: הצבת תחנות והכשרת מסוף וינוגרד.

הוצבו תחנות ובמקביל התבצע הליך תאום קהילתי ארוך מול המינהל הקהילתי והתושבים במטרה לפנות את מתחם חניית האוטובוסים, על מנת שיאפשר תפעול ומעבר תחבורה ציבורית.

העבודות להצבת אמצעי מיגון מסביב לכיכר שעשוע יושלמו במרוצת החודש הקרוב היות ומחייבות תיאום מול משרד השיכון, כיוון שהשכונה נמצאת עדיין באחזקתו ובתהליכי פיתוח.

לגבי הקו שיישרת את השכונה – בישיבת תאום משותפת עם עיריית ירושלים, משרד התחבורה והמינהל הקהילתי, המינהל ביקש כי קו 45 הוא זה שיישרת את השכונה ולכך נענה משרד התחבורה. כל בקשה לשינוי צריכה להיות מופנית למשרד התחבורה האמון על נושא מסלולי קווי התחבורה הציבורית".

פניית "כיכר השבת" למשרד התחבורה לקבל את תגובתה לידיעה, נותרה ללא מענה. לכשזו תתקבל, היא תפורסם באתר.

תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
16
תזעקו את הזעקה של מאות המשפחות. תזעקו את הזעקה של מאות נשים תזעקו את הזעקה של מאות ילדים. שבכל כמה פקידים כל בוקר צועדים בגשם בקור בקיץ ובחום רגלי עד לתחנת האוטבטוס שיקח אותם לבית ספר למקום העבודה. די עד מתי ברקת תתעורר תעשה דבר למען ירושלים חברי המעוצה קלרמן בצלאל אתם גרים בשכונה תעשו דבר למען השכ
אחד מהרחוב
15
איפוה ראש העיר בסיפור הזה? למה בזה הוא לא עושה שביתה??? את מה שהוא רוצה הוא יודע לתת.
מנחם
14
אנחנו צועדים בכל בוקר קילומטר עד לתחנה הקרובה, ילדים, נשים וטף. ניר ברקת וישראל כץ מצפצפים על החרדים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רביצניק

הצגת כל התגובות

13
שילמו יקר על דירות ההיתם נשארים בטבנקין או בשדרות נווה יעקב היה יותר פשוט לכולנו
יצחק
12
לכן המחיר ברחוב רביץ ירד לעומת רחוב טבנקין שמעליו שהמחירים שם גבוהים בהרבה..חבל. אני מדבר מידיעה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יורם
11
אני גר שם אתם צריכים לראות שאנשים נסחבים עם הילדים בבוקר בגשם בקור את כל הרחוב .....העיקר שמו תחנות ליופי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמי
9
רק הפגנות יועילו לשיפור המצב כמו כל דבר במדינה
מוריס
8
מכיר את הרחוב, מדובר על רחוב יקר, אנשים שילמו ממיטב כספם על דירות, ובפועל לא תוכנן שום תכנית לגבי התחבורה הציבורית, אנשים מטפסים 300 מדרגות להגיע לרחוב טבנקין ומשם לעלות את מעלה הרחוב, ולעבור 2 כבישים במעבר חצייה מרומזרת, ואז לאחר הליכה של 3 דקות מגיעים לתחתנה הקרובה, סך הכל 12 דקות הליכה קשה ומייגע
הורן
7
תעיף את הכץ הזה שרק מחמם שם כסאות ועושה רק דברים שהוא מדמיין שיביאו אותו לראשות הממשלה קח את התחבורה ותתחיל לטפל בתיק שהכי מפריע לחרדי בירושלים מידי יום
יוסי
6
די להתעללות הקבועה בחרדים בירושלים ישראל כץ תתפטר
שמולי
5
אוטובוס ישיר מידי בוקר ומאות עובדות נוסעות ב2 אוטובוסים כשהדבר מאריך להם את הדרך
רחל
4
אני גרה ברחוב וכדי להגיע לאוטובוס לוקח לי בערך 15 דקות של הליכה מפרכת וקשה אני עולה כמות בלתי נתפסת של מדרגות -ומגיעה לעבודה מותשת (זה ממש קשה על הבוקר כך לעשות!!)
רינה
3
שכונה שתוך כמה שנים הפכה לעיר חרדית ענקית עיר האברכים הצעירים בירושלים
שלמה
2
שילמו הרבה לגור שם ובסוף גרים בסוף העולם כשגם אם יהיה להם אוטובוס הוא יעשה סיבוב שעה נסיעה בתוך השכונה
אורי
1
אז אין אוטובוסים והמרחקים שאנחנו הולכים כל יום ברגל הפכו לשגרה ומה עם גני הילדים שהבטיחו לנו???? אין ולו גן עירייה אחד בכל הרחוב. כמעט 100 ילדות נאלצות כל יום ללכת לגנים מרוחקים ברמות הזויות וזה לא מעניין אף אחד
א
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים