כיכר השבת

דרמה מתחת לחופה

בגלל חתימה: כתובה נקרעה באמצע החופה

לאחר שהכלה הסתובבה סביב החתן שבע פעמים, ונערכו קידושין בטבעת, התברר כי אחד העדים הינו לא אחר מאשר ה'מחותן', והכתובה נפסלה במקום על ידי הרב המקדש. מה עשו הבחורים? (חרדים)

| 22 |
הכתובה הקרועה
הכתובה הקרועה (צילום: באדיבות המצלם)

חתונה היא דבר שזוכרים כל החיים, במיוחד אחת כמו זאת: במהלך שמחת חתונה שהתקיימה הערב (שני) בקריית ספר, נאלצו בני הזוג בהוראת הרב המקדש לערוך את החופה בשנית, זאת לאחר שהתברר כי בכתובה הוחתם ה'מחותן' כעד.

החופה התקיימה באולמי נוף עילית שבקרית ספר, אולם כאמור, במהלכה, אירעה דרמה קטנה שאילצה את עריכתה מחדש.

לאחר שהכלה הסתובבה סביב החתן שבע פעמים, ונערכו קידושין בטבעת, הגיע שלב קריאת הכתובה, ואז התברר כי אחד העדים הינו לא אחר מאשר ה'מחותן' של אבי הכלה.

מסדר הקידושין, הרב ישראל מאיר דרוק, פסק במקום כי שטר הכתובה פסול והורה מיד לקורעו. חבריו של החתן שהרגישו במבוכה, החלו לשיר שירי דבקות ושמחה עד אשר נכתבה כתובה חדשה, ואו אז נערכה החופה מחדש.

תוכן שאסור לפספס
22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
18
החתן למד בישיבת "גבעת שאול" ואח"כ בדרוק בירושלים. לא ערכו את החופה מחדש רק הכינו כתובה חדשה אבל לא קידשו שוב בטבעת. והרב דרוק אמר מפורש שלכתחילה זה לא מעכב ורק בדיעבד כדאי לעשות כתובה והביא את כל הדעות בעניין לצדדים והם הכינו חדש! ולכן כל ההשמצות סביב הרב דרוק הם לשווא וחבל סתם לכתוב הערות בלי לדעת
משקיף מהצד
17
ואין הבדל בין האב לבן בדבר הזה, באבן העזר סי' לג סעיף ו'.
ידען
16
אמנם נוהגים שלא להשתמש במחותנים להיות עדים אבל מן הדין זה לא פסול. מאוד מוזר שהרב יפסול את זה. אפילו אם יש סיבה (שלא יטעו אחרים) הוא היה יכול לעשות עוד כתובה אח״כ בלי שידעו כל המזומנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב חו״ל

הצגת כל התגובות

15
כנראה שהרב הזה אינו יודע הלכות עדות. ההלכה קובעת שהמחותנים מעידים אחד לשני וכ"ש כאן לבת שהיא הכלה שיכול להעיד לה.עד כדי כך הגמרא אומרת שהמחותנים דומים לכלי ולמכסה שלו . וכי יש דמיון בניהם? לכן כשרים להעיד אחד לשני אפילו. מעניין לא היה אפילו אחד שיודע את ההלכה מכל התלמידי חכמיים שהיו במעמד. ממש בושה
הרב יצחק כהן
14
לפי רוב הפוסקים מחותן כשר לעדות לכתחילה אכן הרב אלישיב חשש לכתחילה אך איני יודע אם במצב בדיעבד גם היה פוסל
הרב דרוק
13
היא הסתובבה עוד 7 פעמים? ביחד -14, יעקב עבד 14 שנה קיבל 2 נשים! וזו הסתובבה 14 פעם עבור גבר אחד. מזל טוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
החכם
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל
11
וקרוב יש לו שם של פסול והרב עשה בשכל אבל אני לא מבין א"כ איך עשו את הכתובה הראשונה אם אותו רב היה המקדש
ליאל
10
איך הרב הסכים להחתים עד פסול? הוא לא בדק קירבה משפחתית?
חיים קטרי
9
הרב היה צריך לשבת עם העדים לפני החופה. הוא לא ידע מי העדים?
משה
8
זה לזה. וכן פסק השו"ע. אמנם הרמ"א החמיר , אבל בודאי שלעשות פרובקציה, עדיף להקל.
רב עורך חופות
7
... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ע
6
הלכה היא מי שלא בקי בהלכות חופה וקידושין שלא יקדש לצערי הרב בזמן האחרון הייתי בכמה חופות שהיה צריך לחזור על הקידושין בגלל אי בקיאות של הרב המקדש אין הלכה שראש הישיבה או המשגיח יקדש !!! כמה עגמת נפש יש בדבר בייחוד לחתן ולכלה וגם סימנא מילתא היא לעתיד מרנן ורבנן היזהרו . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלו
מיכאל
5
בכרך האחרון של אגרות משה יש שר"מ פיינשטיין שחתם עם מחותנו יחד. ועל כל פנים זו גמרא מפורשת ושו"ע מפורש שמחותנים כשרים.
דוד בן יעקב
4
לצערינו אנו רואים טעוית בעריכת חופה וקידושין והבעיה היא שמזמינים את ראשי הישיבות לערוך ולצערינו רבים לא למדו לערוך חופה וקידושין או למלאות כתובה וכאן מתחילות הבעיות התלמיד מיתבייש לשאול והרב לא מודה שאינו יודע וכך מתחילות הצרות
המקדש
3
למה היה צריך לעשות חופה מחדש? אין שום קשר בין החופה לכתובה. וכיצד יתכן שרב מחתים עדים על כתובה בלי שהוא מברר מיהם...
יהודי
גם לי נפסלה הכתובה בחופה - כתבו את השם שלי לא מדויק ורק אני שמתי לב תחת החופה בקריאת הכתובה, לא הייתה במקום עוד כתובה, אז רק לאחר החופה הביאו שטר כתובה חדש וכתבו והחתימו ע"י העדים שוב, ללא שום חזרה על החופה. (יש לציין שהחופה נערכה ע"י פוסק גדול). [נכחתי גם פעמיים במקרים שאבדה הכתובה לאחר שנים, וכמוב
עוד אחת
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם
1
השו"ע בחושן משפט סימן לג, מתיר שאבי חתן ואבי יעידו זל"ז, אבל פה מדובר שהוא מעיד לבתו! וזה ודאי פסול כי זה ראשון בשני! וגם לפי רבי יוסי שהתיר בגיסו, זה לא במקרה הזה! טוב שפסל הרב את הכתובה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב יצחק
הוא מחותן בנישואים אחרים. לא בחתונה הזאת
לא הבנת
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים