מדוע נכשלת חברת 'סופרבוס' בגיוס נהגים חרדים לחברה, וזאת למרות תנאי שכר ועבודה אטרקטיביים. מנהלי החברה עומדים תוהים ואינם מצליחים להבין מהו המעצור המונע חרדים מלעבוד במקצוע.
כך למשל, מנסה חברת סופרבוס כבר זמן רב, לגייס לשורותיה נהגים חרדים, כאלו המיועדים לעבודה באזורים החרדים בהם משמשת החברה כזכיינית התחבורה הציבורית, כמו מודיעין עילית ובבית שמש.
לצד תנאי שכר טובים, מציעה גם החברה לנהגים, על חשבונה את מימון ההכשרה המקצועית, עבודה בסביבת עבודה התואמת את אורח החיים החרדי, וזאת לצד שורה של תנאי רווחה מלאים, כמו הסעות וארוחות,, תנאים סוציאליים.
אלא שכל המאמצים הללו אינם מועילים, והציבור החרדי - למרות שאינו משופע בהצעות עבודה, אינו מוכן לעבוד כנהג.
מנהלי סופרבוס אינם מבינים את הסירוב החרדי. לדבריהם, נהג אוטובוס הינה משרה אטרקטיבית במיוחד, גם מבחינת השכר המשתלם יחסית, וגם מבחינת שעות העבודה הגמישות והמותאמות באופן אישי לנוחותו של כל נהג.
יצוין, כי הבעיה קיימת באופן חריף במיוחד במודיעין עילית. בעיר אלעד - לעומת זאת, לא מדווחים על בעיה שכזו. כחמישים אחוזים מהנהגים הינם חרדים. "יש קושי כללי לגייס נהגים, אבל לא קושי מיוחד בגיוס נהגים חרדים" אומרים שם.
מהו אם כן הדבר המונע מתושבי מודיעין עילית לעבוד כנהגים, האם זוהי תדמיתו של העגלון המיתולוגי המוזכר תמיד כ"בעל עגלה" וכ"עם הארץ" או שמא זוהי בעיה אחרת, כזו הנעוצה בתדמיתה של 'סופרבוס' עצמה?
אם המדובר בבעיה בחברה עצמה, כנראה שתמריצים נוספים לנהגים יפתרו אותה. אולם גם אם הבעיה הינה תדמית ה"עגלון", צריך לזכור כי המיתולוגיה עצמה בנויה על עגלונים שהיו במציאות, ואף המשיכו בעבודתם - למרות ההילה ה'עגלונית' שנוצרה סביבם. כך שגם בעיה זו "פתירה", ובפרט כאשר הנהגים של ימינו, לבושים בעניבות.
הצגת כל התגובות