כיכר השבת

האלימות בסופ"ש

כן, גם בערב שבת. כן, גם באלימות // דעה

מול טרור אין פשרות. כפי שרוב הציבור בישראל כבר הבין בשנים האחרונות כי עם החמאס לא ניתן להתפשר, מאחר וכל שאיפתו היא השמדתנו, כך מול הטרוריסטים היהודים (דעה)

47
הרב נחמיה היילברון | כיכר השבת | י' בסיון | 04.06.17
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

התופעה המחליאה של ביזוי החיילים החרדים והשיסוי נגדם, נראית למתבונן מהצד כחוויה די לא נעימה שעוברים חיילים אלו. להיכנס לשכונה חרדית ולשמוע זעקות גנאי? לא כיף.

נכון. אלא שבהתנהגות ברברית זו טמונות מספר נקודות נוספות שאם נבין אותן כפי שהן, נביט אחרת לחלוטין על כל המתרחש בתקופה האחרונה בשכונת מאה שערים ודומותיה ונסיק בהיגיון כי היא חמורה בהרבה.

חשוב מכל, הוא הסבל - כן, סבל - שנגרם לצעירים החרדים שבחרו או נאלצו לשרת בצה"ל. בעיניים של חייל, שגם כך עשה את הצעד המשמעותי הזה של התגייסות לשירות בצה"ל בקושי רב מול סביבתו הטבעית ולעתים גם מול עצמו והחינוך עליו גדל, השלב הנוסף עמו עליו כעת להתמודד הוא חשש פיזי. אמור שוב: חשש פיזי.

לא ניתן לסכם את המעבר האקראי שלו בין רחובות מסוימים כהיתקלות בצווחות גנאי של מספר צעירים. סיכום שכזה מתאים לאדם פשטני להחריד או אטום משהו. צרחות ה'חרד"ק', הנאצי ודומותיהן הן קודים פנימיים. קוד הפעלה לאלימות גסה שבאה בעקבותיו חיש מהר, לעתים חמורה פחות ולעתים חמורה יותר.

חשיבה נוספת מובילה לתובנה הבאה, עליה כבר עמד בעבר "חרדי של פעם" בטורו, כי "הגיע הזמן לומר בצורה ברורה ובקול רם וצלול, שהפכנו לחברה אלימה. האלימות המילולית והפיזית חדרו גם אלינו, ומה שמטריד ומסוכן עוד יותר שהם חדרו אלינו ב'אצטלה של קדושה'".

המציאות ברחובות החרדיים הפכה אלימה מאי פעם, ובכסות דוחה של קנאות דקדושה ועבודת השם. תחת רמייה עצמית זו נעשות פעולות שרחוקות ת"ק על ת"ק פרסה מעולמה של תורה, ומהותן הן שפלות והפקרות.

כמו כן, רבות דובר על הקושי והסבל שהם מנת חלקם של מאות התושבים המתגוררים בסמוך לאזורים המועדים לפורענות, בין מהפחים הסרוחים המועלים בעשן ובין מהעוצר שנגזר עליהם בתכיפות הולכת וגוברת.

This browser does not support the video element.

כך פעלה אישה חרדית אמיצה מול הקיצונים. ארכיון (צילום: מאיר לירמן)

בשל כל אלו, המסקנה אליה יש להגיע היא אחת: מול טרור אין פשרות. כפי שרוב הציבור בישראל כבר השכיל והבין בשנים האחרונות כי עם החמאס לא ניתן להתפשר, מאחר וכל שאיפתו היא השמדתנו, כך (להבדיל) מול הטרוריסטים היהודים.

אלו האחרונים, ההולכים ומתרבים, לא יבחלו בשום אמצעי בכדי להשיג את מטרתם שתמיד צריכה להיות תואמת בדייקנות מוחלטת לאידיאולוגיה הנוקשה שלהם. ומול פנאטים אלימים אין ברירה אלא להפעיל אלימות, ו ולכל הקופצים: מאליו אמור להיות מובן כי אלימות משטרתית פושעת כלפי חפים מפשע וקטינים, כפי שנצפתה בערב שבת האחרון, צריכה להיבדק עד להעמדה לדין של האחראים אליה. לא בכך עסקינן.

טור זה - המונה את סבלו ופחדיו של החייל, את סיאוב הפרהסיה והנפש החרדית ואת קשיי הדרים בסמיכות לאלימים - חותר לכיוון ברור: שנבין עם מי יש לנו עסק.

וכי צריך שהאלימות החרדית הסיקריקית תעלה בחייו של מישהו - ואולי אף בידי חייל חושש וטיפש שיפעיל את נשקו - כדי שנבין מול מי אנו מתמודדים?

תוכן שאסור לפספס
47 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
33
חקוק נחקוק בלבנו ומוחנו, תמונת ילד בן 13 שרוע על הכביש ומדמם, בין ידי החיילים הארורים והשוטרים החלאות. לא נשכח! לא נסלח! לא נתבלבל מטורי לבלרי הבל.
אדולף05.06.17
32
להכות ילדים ולעצור חפים מפשע בערב שבת זה לגיטימי
ריאלי04.06.17
31
Now they get paid for every day in jail And money from america. I asked one of them when last time you open a gemara if you on the streets all day he was thinking to rember (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David04.06.17

הצגת כל התגובות

30
רק כך הבהמות הללו יבינו שהקיצוניות מלאת השנאה שלהם תעלה להם ביוקר, כן בלי פחד ובלי לרחם עליהם וילדיהם,כי מנגד מה שהם עושים בשכונתנו גורם למשפחות שילדיהם קצת חלשים הם רודפים אותם גורמים להם לכפור,ובעצמם אומרים שלא אכפת להם שיצאו גויים רק שיעזבו את השכונה רחוק מילדיהם "הטהורים"
תושב רמה ב ב"ש04.06.17
29
כל הארץ רעדה וגינה וכאן כשמשווים בין יהודים חרדים שורי תורה ומצוות -אף שאני אוחז שאסור לעשות את מה שהם עושים -לטרוריסטים זה עובר בשקט איפה האחראים באתר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי05.06.17
28
מסכימה עם כל מילה שכתובה פה ולכל המנבלים את פיהם מראה מאיפה הם באים או יצאו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיצ'05.06.17
27
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יהודי04.06.17
26
יצח
בוריס' כרשינא.04.06.17
25
גדולה שנאה ששונאים עמי הארצות את תלמידי חכמים יותר ממה ששונאים עכו"ם את ישראל, אמר רבי עקיבא כשהייתי עם הארץ הייתי אומר מי יתן לי תלמיד חכם ואשכנו כחמור וכו' זה נושך ואינו משבר עצם וזה נושך ומשבר עצם. אם רצונך לראות מאמר חז"ל זה במוחש קרא שוב את המאמר שלמעלה.
ישראל06.06.17
24
עים ישמעל אוייר בוק הרוצח בראש
משוגעימושחתים05.06.17
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל04.06.17
22
מימתי נהיה התרת דם במחנינו???? היעלה על הדעת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי04.06.17
21
אנחנו לא "חברה אלימה", ומול "פנאטים" לא צריכים לא צריכים לפעול באלימות... אלא פשוט לא לעצבן אותם ולתת להם לחיות.
אברך04.06.17
ולומד באופן אמיתי,לא יוצא להפגנות שקריות! כל הגיוס הוא שקרי. לא מגייסים אף אחד לצבא רק מי שלא נהג לפי כללי המדינה כמו בכל השנים. הרי ללא חוק מדינה איש את רעהו חיים בלעו! וזה בדיוק מה שעושים חפצי הכוח הפוליטי! ראית את תמונות הבחורים והילדים ששו אלי הפגנה ואלימות?פניהם היו שוחקות=בילוי! ועוד לחנך ילדי
יהודה05.06.17
כל יום לשרוף פחי אשפה, כל יום לצעוק חרד"ק עד כדי אלימות לסכנת חיים של אותו חייל מסכן, כל יום חסימות כבישים, פשוט לא לעצבן אותם, למה מי עצבן אותם???? הם מעצבנים אותנו, הם אלה שגונבים את זמנינו היקר, הם שעושים וונדליזם...
מה אתה אומר04.06.17
לזרוק אבנים וביצים על שוטרים וחיילים חרדים-זה לא אלימות! לשרוף פחים ולהפוך ניידות-זה לא אלימות! לצעוק נאצים לשוטרים ושיקצע לשוטרות-זה לא אלימות! למשוך בזנבות סוסים ולעצור את התנועה-זה לא אלימות! ללכת מכות עם זכניקים עצניקים ושוינאים משוגעים-זה לא אלימות! אז מה כן נחשב בעיניך לאלימות אדוני האברך???
נטע04.06.17
אף אחד לא זורק אבנים וביצים על שוטרים וחיילים חרדים, אלא אם תוקפים אותו. גם שריפת פחים, שמתבצעת ע"י ילדים, אינה אלימות. היא באה כאמצעי הגנה מול אלימות השוטרים... לילדים אין רובה או גז מדמיע... הגנתם מסתכמת בשריפת פחי אשפה.
יוסי בוטבטול05.06.17
20
אבל למה החייל צריך להיכנס לתוך לוע הארי ועוד בערבי חגים ושבתות ? מה זה יעזור ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוליפצ'ס04.06.17
כשבאים לקבץ נדבות בשכונות של הצבור הדתי-לאומי נותנים להם ביד יפה. שיגידו תודה רבה ולא ינשכו את היד המאכילה אותם!
רפאל04.06.17
מאה שערים זה לוע הארי של היהדות החרדית שהייתה כאן לפני שהציונים גזלו בכח הזרוע את המדינה. והמכניס טומאה ללוע הקדושה, אל יתפלא אם ינשכוהו.
רפי05.06.17
19
מפעילים גם על מי שקורא נאצי לחילים!
עודד05.06.17
18
מרן הגאון הגדול רבינו הגדול שר התורה עמוד ההוראה רבי נחמיה היילברון שליט"א דע לך אני חסיד שלך ויש לי גם שם ומקום לחסידות "חרדקוב" על גבול בני ברק רמת גן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זושא05.06.17
17
חבל שלא היית גם מהעצורים כולם היו חפים מפשע וגם אתה אוהב להשוויץ בזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
avi04.06.17
16
ברור כי כל הפוסל במומו פוסל ואדם רואה נגעי עצמו ואם כן שניים שרואים נגעי עצמם יהיו שניהם יחד במחנה מצורעים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גלית06.06.17
והמחבלים. שכן אלו הנם באמת חרדים קלי דעת.
אבי07.06.17
15
ולכן לא פלא שאתה חשת איום פיזי
GGGG04.06.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד04.06.17
13
מגיע לך יותר מאלימות כי התורה קראה לך "רשע למה תכה רעך" גם אם ראית אותו מחלל שבת תשאיר את זה לבורא עולם ששם את הסנהדרין בתקופה המתאימה לעם ישראל ובתקופה שאינה מתאימה לעם ישראל עלו הפנקסים של כל יהודי ויהודי למעלה וכבר אמרו חזל" מיום שבטל סנהדריןארבע מיתות מיתות בית דין לא בטלו כדאי שתלמד דיני תוכח
גלית06.06.17
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צודק ב100 אחוז05.06.17
אם לא היו מה שאתה קורא קיצוניים, היינו מזמן מאבדים את הכיוון. בזכות אלו שאתה קורא להם קיצוניים, אנחנו עדיין בגלגל היהודי...
יוסי05.06.17
11
דבר שני להתגאות בזה
נדהם04.06.17
10
אתה לא יהודי, כי על פי תורה אסור להרים יד בכל מקרה שלא יהיה, אתה לא גוי, כי מותר לצעוק על פי כל דמוקרטיה בעולם, לא נעים? בגלל זה יש דמוקרטיה, חופש הביטוי היא במיוחד במקרה שזה לא נעים לך.
חנניה04.06.17
9
בהדרת מזרחיים ממוסדות חינוך המתוקצבים מכספי מדינה וכספי הציבור, באי השכרת ומכירת דירות לעדות המזרח ובכל אפליה... האם גם כאן יתייצבו כל הלבלרים ה"ליברלים" או שכאן הנאמנות לעסקנים והמממנים אותם בפרסומות וסקופים? באיצטלת כביכול "גדויילי ישראל"?
מבחן בוזגלו07.06.17
8
אני אשמח מאוד אם תעבור ביום אחד במאה שערים לתומך ובדיוק יהיה פרובקציה של המשטרה ותיעצר ותיפצע ותשכב שנה בבית חולים, נראה אז אולי לבך הרע יתעורר להבין מה שקורה שמה הקיצונים בורחים והעוברי אורח והמתעדים נעצרים ומוכים
יהודה05.06.17
7
גם במעלליו יתנכר נער אם זך וישר פועולו הכל מגיע לך כי כבר עכשיו אפשר לראות מי אתה ומי מחנכיך האם מחנכיך ואתה יוצאים באותה התלהבות ואש יוקדת לקדש שם שמיים בכבוד הבריות תפילה ולימוד תורה או שהכל אתם עושים מתון השתייכות לאנשי קעילה וכבר ראינו ובדוק בעצמך שמעשים מבררים אלו את אלו קוצים מכלים מן הכרם מ
גלית06.06.17
6
תודה רבה על המאמר. סוף סוף מתי מעט מעזים לגנות את האלימות הדוחה שפשתה במחנה מזה זמן כה רב מבלי שאף אחד יצא נגד התופעה המכוערת! כל הכבוד, ואל תפחד מהבריונים ותגובותיהם האלימות, הם הם תוצאות החינוך שפשט רגל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי04.06.17
5
רציתי מאד להיתפס על דברי תורה כמו שכותב הכתבה ניתפס על דברים בטלים ...
רבי עקיבא04.06.17
4
כך לא מדבר ירא שמים מה שלא יהיה כך לא מתנהגים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בניברקית04.06.17
3
אנשי מאה שערים כבר פוחדים מהשוטרים האלימים שבאים לעשות פרובוקציות. מה זה??? תפקיד המשטרה הוא לתת לאזרחים תחושת ביטחון ולא להפחיד אותם רק מפני שהם תושבי מאה שערים! יש כאן תופעה אנטישמית, המשטרה נוהגת באנטישמיות ובחוסר מקצועיות, בושה וחרפה למדינה הזאת, איפה הח"כים החרדים למה הם לא פועלים בנידון?!
אהרן לב07.06.17
2
כתבה שאותה יכול לכתוב רק מישהו הסובל מתסביך נחיתות קשה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי04.06.17
1
99
צבי לצדיק04.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: נשמות ישראל ואותיות התורה כרוכות יחד |  צפו

כיכר השבת | 05.07.24

במרכז בני ברק

אוטובוס פגע בשני רכבים - הנהגים פונו מהזירה במצב קל

קובי אטינגר | 05.07.24

פְּקִידָא בְּגוֹ צַדִּיקַיָּא 

ספרי תורה פתוחים וחצוצרות: הרבנים זעקו לישועת הכלל 

חיים רוזנבוים | 05.07.24

בצל הקשיים התזרימיים

קבוצת 'בסדנו' הגישה בקשה להקפאה זמנית של הליכים נגדה

בני סולומון | 04.07.24

פרשת קרח

מתי עושים פדיון הבן לילד יתום? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

לקראת חתונה?

הכירו את התוכנית שתעזור לכם להגיע לחתונה בבריאות ובשמחה

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

וַהֲרֵעֹתֶם בַּחֲצֹצְרֹת

המלחמה חידשה מנהג עתיק: תקיעה בשופרות ובחצוצרות | מסע היסטורי מרתק

ישראל שפירא | 04.07.24

"הרבנית והמשפחה ביקשו"

יום כיפור קטן לרפואת הגר"י: מ"מ נשיא ביה"ד במכתב זעקה

ישי כהן | 04.07.24

90 אלף דירות באלתא - אשדוד

מטרופולין חרדי תוך עשור - זו התוכנית למצוקת הדיור החרדי

איצלה כץ | 04.07.24

ביוזמת סגן השר

אושרה תוכנית לשחזור בית החזו"א - "בתהליך שימור ייחודי"

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

אל תפספסו

אטרקטיבי: כך תייצרו רווח של 300-400% מהשקעה נדל"נית

כיכר בשיתוף יקיר נדלן | מקודם

במלאת י"ג שנים

במעמד גדולי ישראל | הילולת הגרמ"י לפקוביץ זצוק"ל

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

מקום שמעורר השראה

מהפכה שקטה ברמת הגולן: הישיבה שמשנה את חייהם של נערים חרדיים

כיכר בשיתוף טל חרמון | מקודם

הוציאו מתרמילם כתבי יד

'קנאת סופרים תרבה חכמה' | תיעוד מועידת סופרי סת"ם

חיים רוזנבוים | 04.07.24

הדרך לחיים טובים

בכל אחד מאיתנו יש קורח, אז איך לא נסיים כמוהו? | צפו

כיכר השבת | 04.07.24
ש

הצטרף גם

מהפכה בלימודי דיינות: שעה ביום בלבד לתעודת רבנות!

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

שלטון הפקידים

רה"מ הבטיח לפתור את הבעיה, באופוזיציה עושים פוליטיקה

דניאל הרץ | 04.07.24

הטור השבועי | קורח

אנשים של מעשים // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 04.07.24

צאן קדשים

האדמו"ר העניק 'חומש ויקרא' לפרחי חסידיו | תיעוד

חיים רוזנבוים | 04.07.24