כיכר השבת

הפגנות 'הפלג'

רגע, אולי הם צודקים // הרב ישראל גליס

רוב הציבור החרדי לא חושב כמוהם, אבל יש פה גדול בתורה שחושב אחרת ומורה לתלמידיו להתנהג בדרך מסוימת, אז צריך לכבד את דעתו ולהבין שתלמידיו צודקים במלחמתם (מאמרים)

| 123 | כיכר השבת |
מפגין בירושלים, אמש
מפגין בירושלים, אמש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כולם זועמים, ולזעם הזה מצטרפים סיפורי זוועה, על תרופה של הגיעה ליעדה, אברכים אחרי יום כולל לא הגיעו בזמן הביתה, איחרו לחתונה, לאירוסין ועוד סיפורים מסמרי שיער. גם החילונים לא מבינים על מה הם נזעקו, איש מהם לא מסביר, רק נשכב על הכביש וצועק גוואלד.

מדובר, במה שקורה בימים ובשבועות האחרונים, כבישים רבים נסתמים ברחבי הארץ, גם המדיה החילונית מנסה להסביר, בתוך הקהל החרדי ומחוצה לו, על מה יצא או יוצא הזעם, זה לא חדש שנעצרים בחורי ישיבה על אי התייצבות בלשכת גיוס ונאשמים בעריקות כי זה החוק היבש.

גם מפגינים מתנחלים יצאו לרחובה של עיר ושיבשו את החיים וכולם הבינו את הכעס והזעם שלהם, שברו להם את הבית, גם פה, לפי השקפה תורנית מסוימת - שוברים את הבית.

גם עובדי הנמל ועובדים בכלל, ואתיופים, מדי פעם פורצים לכביש עם טענות צודקות.

אז באו ונצא מנקודת הנחה שמותר לו לכל אזרח בישראל להפגין ולזעוק, זו זכותו הדמוקרטית.

אלו שיוצאים היום לכבישים מונהגים על ידי דמות תורנית, שלא אני צריך לכתוב על גדלותו בתורה ובהנהגה.

יש להגר"ש שליט"א השקפת עולם ברורה בקשר לאי התייצבות בלשכת גיוס ויש לכבד מאד את השקפת עולמו ולאפשר לתלמידיו להפגין עם מעצרו של תלמיד הדוגל בהשקפה הזאת.

ברור שיש כאלו שירימו גבה. רוב הציבור החרדי לא חושב כמוהם ולא חושב שגם צריך לסגור את הגמרא וללכת להפגין. טלו קורה מבין עיניכם. אחרי פורים כולם יודעים מה קורה בין הרבה בני תורה בתקופה הזאת.

כל השאלה, האם זו הדרך לחסום כבישים ולגרום לשנאה ולאנטישמיות נגד עולם התורה. החילוני, שוודאי לא מבין אותם ושואל, רגע יש לכם פריווילגיה, אתם באים ללשכת גיוס רבע שעה, אתם חותמים ומשוחררים לישיבה.

נאמר שיש המצאה חדשה שבלשכת גיוס יש ציידים חילונים - העצה הטובה ביותר להגיע ללשכת גיוס תחת תענית דיבור ויש עוד רעיונות.

האמת, שגם חלק גדול מאד בציבור החרדי לא מבין, ומה שטוב לבן תורה מישיבות חברון, פוניבז', מיר, גור, ויז'ניץ ועוד טוב גם לבני תורה מישיבות אחרות.

אלא מה, יש פה גדול בתורה שחושב אחרת ומורה לתלמידיו להתנהג בדרך מסוימת, אז צריך לכבד את דעתו ולהבין שתלמידיו צודקים במלחמתם.

המרתון שרץ בירושלים ביום שישי ממומן בחלקו מעיריית ירושלים מתקציב שמאושר על ידי ועדת הכספים של העיר ומובא להצבעה במועצת העיר, כך שכל הנציגים החרדים - כולל נציג בני תורה הצביעו בעד תקציב של מילונים למצעד, אז ההפגנה לא הייתה נגד המצעד גופא, אלא לשחרורו של בן התורה.

העצה שלי שיפנו אל יהודה משי זהב שיש לו בעברו כמה גימיקים מעניינים כדי להביא את העניין לתודעת הציבור החרדי והחילוני בלי להפריע לכלל הציבור. משיכת זנבות היא לא דרך התורה.

השהיית הנציג בעיריית ירושלים היא סיבה טובה לבדוק מה עושה בדיוק הנציג הזה...

תוכן שאסור לפספס
123 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
69
על פי רוב זה ממניעים טפשיים בלבד! כגון להיות שונה או להתיחצן כאיש המחשבה הלוגית ועוד כל מיני מטרות שטוטיות שיש לאנשים בראש... ממש סוף העולם.. עכשיו!
דואג
68
עד שלא יקום אחד מגדולי התורה ויקרא לאיש ההזוי הזה בשמו לא יהיה פה סדר. מדברים סחור סחור מסביב, התלמידים מושכים אותו, זה נתי ג. הכל שטויות. הכל מוביל המשיגינער בעצמו
שולי
67
אותו הוא בן ישיבה שתורתו אומנותו אם אין לו אישור כזה. מבחינתם הוא כמו כל אזרח ישראלי עריק. אין להם בעיה להביא פטור בתנאי שיוכיח שתורתו אומנותו בשונה מחילוני. ללבוש כיפה זה לא מספיק כי כל חילוני יערוק וילבש כיפה אם ירצו לעצור אותו.
יוסי

הצגת כל התגובות

66
מר גליס היקר: האם אתה באמת אידיוט עד כדי כך שאתה מאמין לשטויות הפלס על כך שהם נלחמים על צביון היהדות??? לא אידיאולוגיה ולא נעליים, לא צבא ולא שמד, רק אינטרסים פוליטיים קטנוניים, צריך לייצר מפלגה, צריך כסף בשביל לממן אותה, צריך "רעיון" שייחד אותם כקבוצה, אז תודה ללפיד שהנפיק להם את הרעיון הגאוני של ח
הנה ההסבר
65
נמות ולא נתגייס
יהודי
64
אין בעיה למחות אבל מה עם גזל זמן שנגרם לאנשים וצער ועוגמת נפש והיזק ברכוש זה מותר???
כיכר לחם
63
אינני יודע אם רוב או מיעוט זה הענין הרי רוב המדינה חילונית, ובמידה ויגידו לנו להתגייס בעל כורחנו מסתבר שכולם יסרבו פקודה וישלחו לכלא, ויגררו למהומות והפגנות, מציאות כאשר מצליחם לעצבן אותנו זה יכול להיות במחלוקת בישיבה, או נהג אוטובוס שלא עוצר עקב חוסר מקום אנו מפגינים וחוסמים את הכביש, והנה כאשר העצ
פרשנדתא
62
באופו אישי אני אוהב את הסיפורים של גליס ובזה מסתיים תפקידו
שיע
61
מה אתה לא מבין שגזרה זאת הומצאה לצורך שליטת נתי גרוסמן וחבר מרעיו בשיתוף עם ר' שמואל אוירבך? אתה זוכר בשישים שנה האחרונות מחלוקת קטנה או גדולה שלא היה מנעורב בה ר' שמואל אוירבך.? לא מתאים לך אפילו להיתמם. כל ת"ח שאין בו דעת נבלה טובה הימנו. היא לפחות לא אלימה!
חרדי
60
יש גדול בתורה ויש גדול הדור בהנהגה ככה תמיד היה בעם ישראל,ולכן גם אם הוא גדול בתורה זה לא הופך אותו להורות מה לעשות ברגעי משבר(שבדרך כלל הם יוצרים אותו). וכיוון שהנהגת הדור נמסרה באופן ברור מדור לדור לכן יש לנהוג ככל ולהקשיב להנהגה המסורה לנו! יש בכוחו להורות לתלמידיו דרך להתנהג באופן הפרטי בלבד ש
מוטי
מי זה מהדור הקודם שהעביר את ההנהגה להרב שטיינמן?
חרדי
59
זה לא הגר"ש לבדו, כפי שמנסים לצייר.... יש רשימת ראשי ישיבות, יושבי על מדין, ורבנים חשובים מאוד רשימה ארוכה מאוד, שמייצגת למעשה את הציבור החרדי והם הולכים בשיטת הגר"ש
רבקה שוורץ
או פחות זה עניין לפרשנות. אבל מולם עומדת רשימה גדולה הרבה יותר ומכובדת לא פחות שמתנגדת לדעתם וודאי שלהתנהגותם הפרועה. אז במטותא, שקודם יסביר לציבור שלו שמחאה גם אם ישנה וגם אם יש דרך ושיטה אחרת, יש דרך להביע את זה ולא בהשתוללות הגורמת נזק הן לו ולמופרעיו והן לכלל הציבור הסובל על לא עוול בכפו.
אבי
זאת אומרת, הגר"ש ועמו רבים, כולם מוכרים והשקפתם ברורה והם מפרסמים אותה בכל מקום. בניגוד לכך, הפלג הנורבגי זה רק העסקנים.
רפאל
וכי זוטרים אלו בעיניך. מעיד אני עליהם שהם גדולי הדור האמיתיים בניגוד לזקן ממרא שהזכרת וחבר מרעיו "המוכרים" כפי שהתבטאת , שעניינם הוא כסף ותועלת אישית ותו לא.
אבי
שטויות. הגר"ש שלך וקומץ הרבנים שאתו אינם אלא בובות על חוט של נתי גרוסמן ימח שמו וזכרו והוא זה שמוביל אותם באף במקום שהם יתוו לו את הדרך. ואגב אין שם רבים כלל אלא כמה שהאינטרסים שלהם ידועים. לעומת זאת רוב מניין ובניין מסכימים עם דרכו של הרב שטיינמן ומתנגדים לכל האלימות המטופשת ולאי ההתייצבות. גם נ
אבי
58
זה לא פעם ראשונה שאתה מצדד בפלג הקיצוני הסהרורי הזה, אתה חלק מהם אז תצטרף אליהם ואל תטיף מוסר למי שהולך אחרי גדולי הדור ללא עוררין מול משמיצי דגולי הדור ומאוריו
חרדי
57
ניתן לעיין בספר קדושת לוי (מברדיצוב) בדרוש לפורים, כי מרדכי היהודי לא השתחוה להמן, יכול היה להתחמק ולא ליצור ריב שלכאורה גרם גזרת כיליון לכל עמ"י אך הוא בחר להודיע ולהרגיז את המן שמה שהוא לא משתחוה מכיון שהוא יהודי, רוב חכמי ישראל חלקו עליו ולא הבינו מה ההתגרות,וההמשך של הסיפור לא הסתיים בימים ההם א
מרדכי
56
לזה חינכו בני תורה לשבת על הכביש כדי ששוטרת תחזיק בבחור ותגרור אותו ? זה לא אביזריהו דגלוי עריות ? אגיד לך, מדובר בטירוף מוחלט.
מאיר זקש
לך ממה שעל זה הם יצאו להפגין...........
אורי
55
גם אם נלך לפי דרכך ונאמר שלרב הגאון הרב שמואל אויארבך יש דעת תורה והבחורים עושים את ציוויו הרי יוצא שכולם צודקים הרב בדעתו הבחורים במעשיהם והמשטרה או הצבא לפי פקודתם אם כן חזרנו להתחלה וכמה שיותר יעצרו יותר הפגנות וכווולם צודקים בסוף צריך פתרון מהו? לרב הגאון הפתרונות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלו
מאיר
ביטול מיידי של חוק הגיוס, ובפרט של המכסות. ושהצבא יפסיק בנסיונות לחלן הציבור החרדי! מספיק עם הגייסים, ציידים, ממ"ח וכו' וכו'. חרדי אינו מתגייס וחסל סדר הפגנות ובעיות.
אפרים
54
גדול בתורה זה לא אדם אחד. יש לא מעט כאלו. יש להם דעות סותרות, לא כולם יכולים לצדוק בו זמנית. זה לגיטימי שכל אחד ילך לפי הגדול לדעתו, זה לגיטימי לנסות ולשאול "על מה המהומה". זה בהחלט זכותו של אזרח להפגין אבל יש איך להפגין. אלימות זה לא מקובל נקודה. לא מקבלים את זה מהאתיופים או המתנחלים או הערבים
דויד
53
מותר לרב להורות לתלמידיו כפי שהוא מבין, בהנהלותם עם עצמם. בהקשר להתנהלות אל מול "העולם", בהנהגת ציבור, אין מציאות של דיבור בשני קולות. בתקופת הרב שך, אותו ר' שמואל, לא איפשר אפילו לחשוב אחרת מהרב שך. רבנים גדולים ממנו בהרבה, שרק הבהירו מחשבותיהם, ולא העלו בדעתם לפנות לעולם החילוני באופן עצמאי, קיבל
לחשוב. לא מזיק.
52
ברור שמה שהרב שלנו,שלהם,אומר צריך לעשות, ואם הוא אומר להפגין צריך להפגין, השאלה אם הוא אמר להפגין גם במרטון- שכל אחד מבין מי משתתף בו, איזה ציבור, ואיך הם נראים (נראות..) וכן אם הוא אומר להפגין כאשר שוטרות מפנות אותם, ולא לברוח... זה לא "שמד"? הוא מודע למצב הנוכחי הזה? הוא רואה תמונות שאנחנו רואים פ
משהו
דווקא במרתון, ולא יעזור שהצבא והמשטרה ישלחו שוטרות. שלוחי מצווה אינם ניזוקים.
מישהי
51
״אז באו ונצא מנקודת הנחה שמותר לו לכל אזרח בישראל להפגין ולזעוק, זו זכותו הדמוקרטית״ זה נכון, אבל בשביל להפגין צריך אישורים ועושים את זה במקומות שמיועדים לכך, אסור לעצור כביש בשביל להפגין, לאף אחד אין את הזכות לעשות את זה. מדובר בפורעי חוק שמקומם בכלא.
מיכאל
50
כל השאר זה תרוצים כידוע כלום לא השתנה אין חוק גיוס ויש התייצבות בדיוק כמו ב-60 שנה האחרונות עד היום. נא לשמוע את הרב יעקב אדלשטיין זצ"ל
גמליאל
תשמיעו פעם אחת את הרב שטיימאן בעצמו אם זה עדיין רלוונטי ולא מאוחר....
גפני
אין חוק גיוס... לכן יש כל חודשיים קבוצה חדשה.. ולכן יש ציידים.... ולכן יש ממ"ח...
עד
49
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמים
48
הרי הכיכר בעד הגיוס... מוזר שנתנו לך להעלות דברים הגיוניים.
מאיר
47
בס"ד יוצאים נגד ההנהגה החרדית. הם המיעוט. פוסקים לפי רוב. ביטול תורה ,אין צניעות. משחית את הנפש.
יהודי
46
אולי השמש ירוקה אולי הכביש צהוב אולי הגבינה אדומה ואולי הקרחונים רותחים אולי הרבי חי ואולי .. צדיק אולי יש חוט סמוי לפלאפון ואולי כוכב עלינו תיכף נופל ואולי ואולי ואולי אז לשתוק תמיד זה כדאי כי גם אם הוא וודאי לא צודק [והוא וודאי לא צודק] הוא תלמיד חכם וצדיק, לא חייבים להבין לא חייבים לנסות להבין אב
שי
45
לכל המגיבים בסהרוריות זהירות !!! תלמידי חכמים היזהרו בגחלתן בלי להיכנס לצדדים אששששש אש ששש לדבר על השני זה אשששש מחלויקס' איז פיייייייער.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק
44
גדול בתורה ??מי מחליט על גדול בתורה?? עד מתי ניהיה עיוורים עם ביטויים שמדוקלמים בפינו..?
חיים
43
לא גדול ולא תורה ולא חכמה
קצת שכל
42
כנגד אותו מיעוט הזוי יש רוב עצום של ציבור ובראשם רוב גדולי ישראל שהכריעו לנהוג אחרת בתכלית השינוי. לא צריך לזלזל באף אדם, באף ציבור ובאף תלמיד חכם. אבל ישנם כללים ברורים בהלכה של להכריע לפי הרוב. אז גם אם יותר רעשנים וגורפי כותרות -הם עדיין מיעוט שבמיעוט. וזכותו הלגטימית של כל אדם לפסול דרך כזו של ש
אולי
אחרי רבים להטות, זה הרישא והסיפא: ולא אחרי רבים לנטות!!!! בניתוח הגיוני פשוט, אפשר להבין כי הצד שלא משתנה הוא האוטנטי. אתה מוזמן להסתכל ביתד נאמן בפרסומות.... כשהרב שך היה לא היה אפילו מחשבה לפרסם כאלו פרסומו... אקדמיה.. .מסלולים... טיולי חו"ל... להיכן הגענו??? דברים פשוטים לפני 10 שנים משתנים בן ל
אולי לא
41
יש בדברייך משהו. יש גם מעשים לא מוצדקים ואני מאמינה שהרב שלהם לא מסכים לזרוק אבנים שבמקרה אחת מהם פגע ברכב שלי!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיצ'
40
...כל השאלה, האם זו הדרך לחסום כבישים ו... - לגרום לשנאה ולאנטישמיות נגד עולם התורה. - לחשוף צעירים לבית מאסר עתיר פשעים וזימה!!!!!! - לגרום לביטול תורה ממשי. - לגרום לשיבוש חיי תושבים שרוצים לדאוג למשפחתם. - להעצים חילול ה' ע"י עולם צעיר מתבטל, שהתורה היא משנית.
מזועזע
39
רציתם לגדל דור של תלמידי חכמים עדינים. גידלתם פראי אדם. אל תתפלאו מה יהיו התוצאות בעוד כמה שנים... והכל מתחיל מפוליטיקה קטנה ומלוכלכת שתתפוצץ לכם בפנים....
פשוט
38
יש לה כמה סייגים, למשל, לא להפריע לאחר בגלל זעקתך. לו היו מפגינים בבית המדרש שלהם או זועקים שם, אין לי בעיה, יעשו ככל העולה על רוחם, אך להפריע ולהשניא את החרדים על העם רק בגלל גחמותיו של נז"ג ימ"ש וחבר מרעיו שבעצם רוצים לפגוע ברב שטיינמן ולא באמת מעניין אותם "גזירת הגיוס" כפי שהם קוראים לה ושאינה קי
אבי
רבי עקיבא כשהיה עדיין עקיבא אמר, מי ייתן לי תלמיד חכם ואשכנו כחמור. אתה נראה לי הגלגול שלו לפני שהלך לישיבה.
רבי
37
קול שפוי בין בליל קולות השנאה והטירוף.
ירושלמע'ר
36
במחילה יש כאן גיבוב של שטויות. 1.אין בשופו''א'זכות דמוקרטית' להפגין ללא אישור. אני חושב שזה לא רלוונטי אבל אתה דחפת את המשפט. 2.האם אמורים להתייצב או לא? ברור שכן. אבל זה לא הנידון ולא כועסים עליהם בגלל דעותיהם השונות. לא רודפים ומעולם לא רדפו את בריסק!! 3.הם נוהגים שלא על פי הלכה. נקודה. הם מזיקים
יוסי
35
איך אתה מעיז לכתוב בניגוד לעמדת יועצי ראש העיר
מלחך הפינכה
34
הם צדקו תמיד, צודקים עכשיו ויצדקו בעתיד. כי הם מייצגים את הציבור החרדי האמיתי שלא כורע ולא משתחווה לכסף. ולכן, בסוף היום הם ינצחו.
נטע
33
אם עד לא מזמן הייתי נגד כל ההפגנות של הפלג. עכשיו אני תוהה אולי הם צודקים? זאת לאחר שקמו רבני הציונות הדתית עצמם וזעקו חמס, נגד הצבא שמנסה לחלן את החיילים מבני הכיפות הסרוגות. כלומר הצבא יורק להם בפנים, ובמקום להעריך את תרומתם האידאולוגית. עושה הכל לפגוע בהם ובאמונתם
משה
יחד עם זאת הרב שטיינמן, גדול הדור, לא קרא לגיוס אלא רק להמשך ההסדר שהיה קיים. כיום אין כזירה ואין גיוס, שהרי כל חוקי לפיד בוטלו. אז על מה בדיוק מפגינים? על רצונו של נתי גרוסמן הארור להמשיך ולתעתע ולמכור את ה"השקפה הטהורה" מבית מדרשו לכולם?
אבי
32
מביאים אוטובוסים ומעלים עליהם את כל המפגינים, מסיעים אותם לערי הדרום, ושם משחררים אותם כמובן אוטובוסים שהחלונות אטומים
דןסגלגל
31
קראתי בעיון רב מה שכתב הרב גליס וקראתי את ריבוי התגובות חברים באו לא נגזים לא כל מי שאומר אחרת ממך הוא פסול לא כל מי שחושב שאולי השני צודק זה אומר שהוא השני אל תהיו עצנקים בנשמה כלפי מה הדברים אמורים הרב גליס סה"כ טוען שאולי ושוב אולי הם צודקים מותר לנו לחלוק ולחשוב אחרת אבל יש פה איזה קומץ קטן שחו
משה אמת
30
אנשים שכחו שיש גדולי הדור שסבורים כמוהם. וכל אחד מפגין השאלה היא למה.הם נלחמים על העיקרנות .כהוראת רבם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים
29
המטרה של הפגנה (כמו גם המטרה של פיגועי טרור, להבדיל) היא יצירת נוכחות כך, שלמרות שאנחנו מתרגזים על המפגין (או הטרוריסט), אנחנו מפנימים שהם חלק מהקיום, וחייבים להתיחס ולתת לו מקום. (תחשבו בעיקר על טרור, הרי הם מייצרים שנאה ואנטי, א"כ מה הענין בזה?! אלא שלהיפך - האדם מפנים ומקבל שהטרוריסט קיים וחייב ל
אברך
28
יש דרכים יותר מתורבתות למחות. החילול השם שהם גורמים הוא איום!!! הם לא אתיופים ולא עובדי נמל, אז שיחפשו דרכים אחרות כדי להביע את דעתם.
חילול השם
יש לך איזה דרך הפגנה אחרת
קידוש השם
27
הגיע הזמן להבין שיש פה גדול הדור שמורה להפגין וזה מגיע מתוך טהרת הלב אם מישהו יעמוד מבמקום אדם שנעצר בכלא על שלא התגייס מה אנחנו מבקשים להיות יהודים כשרים צריך להבין שמהות הצבא זה מקום של קלקול זה לא צבא של דוד המלך ובזמן התורה יש הרבה מקום להבנה ולצרוך סבלנות בכבישים כאשר היהודים הצדיקים מקיי
נקודה למחשבה
26
אין מקום לכבד עמדה של רב בעמדת מיעוט!! לא כך היא דרכה של תורה!! ובטח ובטח לא כשהיא גורמת לנזקים תדמיתיים ומעשיים לציבור החרדי הכללי!!
אני
תורה מונחת בקרן זווית מה זה אומר אם לא שהמיעוט הם התורה
חרדי
25
של הרב
ישיבשר
24
חכמים ממנו קבעו כי הוא גורם נזק בל ישוער לילדים שהוא מסית ומדיח
יצחק
מי החליט מי יותר גדול יש לך את המודד לזה? כי לגדולים ממך אין את המודד לזה
חרדי
מי קובע מי יותר חכם אולי נשלח את הגדויילים למבחן אייקיו או של מפעל השס או חידון של דגל ירושלים...
חכם
23
חבריך ברשת ב' דיברת אחרת. סליחה לא איפכא מסתברניק אלא כדאיניק!!!!
צ'אלמער
שישבו ללמוד בזמן הזה
נועם
22
1. אל תשמשת בדמוקקרטיה של היתר הפגנות. כי א. כי אתם לא מכבדים דמוקרטיה אלא מנצלים אותה לצרכיכם. ב. כי דמוקרטיה במהותה זה כיבוד דעת הרוב, והרוב שומר חוק , משלם ועד בית לא גוזל זמן או דם של אחרים ומשתמש בתורה כקרדום לחפור בה . 2. אתיופים , מתנחלים או כל קבוצה נורמטיבית בחברה כאשר יוצאת להפגנה , היא
בת ישראל
נשתמש בהחלט בדמוקרטיה, כי המדינה לא רוצה את שלטון התורה, אז אנו נשתמש בחנית שנגזול מידי המצרי... א. אנו אחרוני חסידי הדמוקרטיה, אבל ראשוני המשתמשים בזכויות המינימליות שהיא מקנה כדי לחיות כאן... ב. לכי ללמוד אזרחות.... דמוקרטיה הינה שלטון הרוב תוך כדי כיבוד המיעוט! ונתינת האפשרות המוחלטת למיעוט לנהוג
בן ישראל
במחילה מכבודך, יש לך כמה טעויות, א.במדינה הדוגלת ומחויבת לדמוקרטיה עליה לנהוג כך עם כל רבדי האוכלוסיה כולל אלו שלא דוגלים בדמוקרטיה,(אגב לפי התורה אין מושג דמוקרטיה) כך שלפי פוסקי ההלכה של הפלג הם צריכים למחות, ואפילו לפי כללי המדינה "הדמוקרטית" עליהם לאפשר להם למחות, וזה לא מותנה בכיבוד הדמוקרטיה,
בן ישראל
אני יענה לך 1. א. ממתי דרך התורה היא דרך הדמוקרטיה למה לכבד את הדמוקרטיה אתה עבד של הקב"ה זה היפך הדמוקרטיה תמיד היו מלכים בכלל ישראל זה היפך הדמוקרטיה לשמוע לגדולי הדור זה סופר היפך הדמוקרטיה מיעוט הרבנים שולט ברוב הציבור מה יש כאן דמוקרטיה 1. ב.על נושא כיבוד דעת הרוב כבר עניתי ולפי שאלתך אתה צריך
מוטי
שישבו ללמוד תורה וינצלו את הזמן במקום לגרום לחילול השם איך לא יהיה שנאה לחרדים אם זה החרדים שמופיעם בתקשורת בושה.
נועם
א. הדמוקרטיה מתבטאת בכך ש"אחרי רבים להטות" וכיום האחרי רבים זה הרב שטיינמן, שמתנגד לכל השטויות שאתם מייצגים, ואומר ללכת ולחתום ולחזור לתלמודו ולא להפריע את הסדר הציבורי למען לבלר ארור ולמען התחכך בשוטרות וזאת בעטיפה של "ציות לדעת רבותינו". ב. אין שום גזירה של שמד, כי כל גזירות לפיד בוטלו, ו"גזירת ה
אבי
בחורי ישראל מוסרים נפשם לשטן ואת קוראת לצדיקים שנלחמים בכך מטורפים תתבישי
מיכל
21
אאמו"ר הרש"ב אמר לרב אחד - על רב לזכור בכל עת ובכל רגע כי תמיד הינו על הסף שבין מזכי הרבים לבין, ח"ו, מחטיאי הרבים; (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניק
חוטאים ומחטיאים והסכימו על כך כל גדולי התורה והחסידות
והרב שך אמר
20
לא להחמיץ. אל תשכח שכל משפחת אוירבך על שלל חכמיהם המפוארים בראשם מרן הרב זלמן זצ''ל דרכם היתה כדרך רבותינו דרכיה דרכי נועם ועמידה על עקרונות בדרך המקובלת ולא קיצונית . רק ר' שמואל היחיד שתמיד נהג בקיצוניות כידוע, כל בר דעת אפילו ילדים בני חמש שאין זו הדרך.
יואל.
19
אין שום טיעון בעד המופרעים האלה, שיראו שיש מאחוריהם דמות תורנית. מכפישים את כל הציבור בהתנהגות הנילוזה שלהם.
בינה
18
ניט קיין בן תיירה, א משוגינער לשבש לאנשים ולאזרחים תמימים את החיים בגלל לא משנה מה, זה היפך התורה המטרה לא מקדשת את האמצעים והאמצעים הללו פסולים בתכלית. חבל שצריך בכלל להסביר דברים כל כך פשוטים.
מושקה
17
הלוואי והויכוח היה אידיאולוגי כמתואר במאמר יש כאן מריבה עם שורשים עמוקים בדור ירוד כמונו שהנגיעות מטשטשות הכל כמובן שיש בסיס בהשקפות עולם אך כל דעת תורה קיצונית ככל שתהיה יש לה מגבלות הלכתיות ובעיקר ממצוות של בן אדם לחבירו שמהווים חצי מהלוחות וכאחד שמגיע דווקא מ"מחנה השונאים" כואב לי על השיטה של
ישי
16
נראים כברברים סיקריקים בריונים חסרי טעם ודעת, שלא ישיגו כלום בדרכם זו . פלא שר' ישראל גליס מעלה דברי שטות והבל אולי וכו'.
קנאי.
15
לבוא בטענות. גם לי יש זכויות, והזכות שלי היא לרטון לזעום ולהגיד להם: תעופו לנו לעזעזל מהחיים!!!!!
שמולי
14
כאלה
ממו
13
אחרי שתרמו כל כך הרבה בזים להם ולרבניהם זה רק מראה שהדרך של התחנפות לפריץ לא תועיל
רון
12
אח שלי היה בכלא בפורים בגלל המדינה החולנית שלנו, כן בפורים הוא היה צריך להיות בכלא על מה?? הוא לא עשה שום דבר רע לאף אחד??? כשבאנו להביא לו בגדים נתנו לנו לחכות שעה בחוץ וגם אז לא יכלנו אפילו להביא לו איזה ממתק לפורים כי השומר אמר ש"יש מסיבת פורים" שכמובן כללה: עמידה בשורה של כולם והעברת "משלוחי מנו
saritush
11
נכון, פעם בכמה זמן זכותו של ציבור זה לערוך הפגנות גם אם זה מקשה על שאר הציבור, אך לא בחוליגניות שכזו.
תפוח רחוק מהעץ
10
פתחת לכאורה טוב אבל בסוף התפרץ לך הגליס מה כבר יכול לצאת מצ'אלמער כמוך? נ.ב. תבדוק האם כל מתייצבי הלכה אכן מודרכים איך וכיצד לפעול במקרים בהם החליט גייס מקומי כי לפניו בשר תותחים בהכשר בד"ץ שארית ישראל. תבדוק כמה עצורים מתייצבים ישנם בכלא הצבאי והאם מישהו למעט שישא מטפל בהם? תפגוש ותראיין כמה וכמה
זבולון
9
שאם הם באמת היו נשמעים לר׳ שמואל אויערבאך שליט״א ב-100% לאף אחד לא היתה בעיה ר׳ שמואל הורה להפגין וזכותו של כל אזרח באשר הוא להפגין מקובל עליי הבעיה היא שר׳ שמואל אמר לא לריב עם שוטרים (ובטח לא עם שוטרות) ולא לשכב על הכביש ולא לשרוף פחים ולא למשוך בזנבות סוסים וזה הם כן עושים בהידור רב!!! אותם שמכני
נטע
אז אתה מודה שהשטיינמנים למינהם העיפו אנשים והשתלטו על יתד וכו'
חרדי
8
אוילדער
אנרכיסטים
7
לא קיים בעולם אדם שיורה לעצמו ברגל ואח"כ אומר כואב לי אלא אם כן הוא .... , יש חוק במדינה שקובע כי יש צורך להגיע ללשכת גיוס לחתום ואחר כך תתגייס או לא , תדחה את העניין , או תטפל בצורה כזו או אחרת . אבל מה קשור להפגין על משהו שאתה יצרת למה לא ללכת ללשכת גיוס ? לא מובן . אל תתגייס נכון לכל הדעות אבל לא
שרית
6
חכם עיניו בראשו ראה לאחור . לא זו דרכה של תורה גם בדברים חמורים מאוד בעבר הכל היה בלי אלימות קידוש השם בלבד וכך הובהר לצד השני שיש גבול. כפי שהנהיגו מרנן ורבנן הרב שך הסטייפלר הרב אלישיב וכל החכמים , וודאי לא בעצורים שפשוט לא הלכו לחתום בלשכת גיוס כי רוצים להראות שהם גבורים. מה שכבר היה מקובל לעשות.
מוקירך הרב גליס
מי שהקצין זה המדינה. מעולם לא נלחמו בתורה כמו שלוחמים היום!!! לא היה דבר כזה! בארץ ישראל? להלחם בתורה?? מה עושים הבחורים האלו? לומדים תורה!! והמדינה רוצה לגייס אותם בכפיה!!!! מה ירדנו מהפסים??? כל המדינה כולל החילונים היו צריכים להצטרף להפגנות האלו, ולעצור את המדינה לגמרי. מה קורה כאן??? עקבתא דמ
רפאל
5
יש לו רבנים גדולי תורה, שאומרים לו מה לעשות והוא הולך לפיהם. אה, אז אולי גם הפלג לא צודקים. אולי כדאי להבין שאי אפשר לומר שהאמת כולה שלנו!! גם אם אנחנו חושבים שזו הדרך הנכונה לנו.
יהודי
4
אני חושבשהפשרה בין לחסוםכבישים ןלהפריע לציבור הרחב לבין לא להפגין בכלל היא להפגין ליד הכנסת ולשבש לחברי הכנסת את החים שהלא משם יצא החוק הזה ואין שום הצדקה להפריע לאנשים שלא קשורים לזה ומה שטוענים שגם האתיופים והמתנחלים ועוד קבוצות השתמשו בנשק ההפגנות על זה נאמר ערבך ערבא צריך פירוש לאלה שלא מכירים א
יוני
3
אתה בעד או נגד או נגד הבעד ובעד הנגד
אבי
אל תנסה להיות חכמולוג...
ראובן השמעוני
2
אם הם משבשים תנועה, ומוכנים לשלם את המחיר ולהעצר, אני לא מסכים אבל יכול איכשהו לקבל. אבל ברגע שהן זורקים אבנים על השוטרים זה מראה שזה רק הפקרות, בריונות, והתנהלות כמו כנופיה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמשון
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמים
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים