כיכר השבת

קרב רב

בגלל הבחירות לרבנות: רבנים נגד ראש העיר לוד יאיר רביבו

בשבוע הבא יקבע ההרכב שיבחר את רב העיר החדש בלוד, והאירוע שאמור להיות חגיגי ותורני, הופך - כפי שהתרגלנו בשנים האחרונות - למאבק פוליטי ורווי האשמות בין הרבנים לראש העיר (חרדים)

44
ישי כהן | כיכר השבת | ז' באדר | 05.03.17
יאיר רביבו
יאיר רביבו (צילום: פלאש 90)

בשבוע הבא יקבע ההרכב שיבחר את רב העיר החדש בלוד. האירוע שאמור להיות חגיגי ותורני, הופך - כפי שהתרגלנו בשנים האחרונות - למאבק פוליטי ורווי האשמות מצד רבנים בכירים בעיר.

גורמים בקרב רבני העיר הביעו ביקורת על החלטתו של ראש העיר יאיר רביבו לקדם מינויו של רב ראשי חדש לעיר, לדבריהם ללא כל התייעצות מוקדמת איתם.

אחד הרבנים בעיר התבטא ואמר: "תפקיד רב ראשי מצריך ידע נרחב והיכרות מעמיקה עם צורכי הדת בעיר ואין כמו רבני השכונות הבקיאים בצרכים הללו כדי לחוות דעה מקצועית בעניי. היעלה על הדעת שבכל תחום אחר היה פוליטיקאי מקדם מינויים ללא התייעצות וללא קבלת חוות דעתם של אנשי מקצוע המבינים בתחום?".

על התפקיד הנחשק מתמודדים הרב יצחק מוזגרשוילי והרב שמעון ביטון. לדברי גורמים בעיר: "ראש העיר רביבו פועל במרץ למינויו של הרב ביטון תוך הפעלת לחץ אינטנסיבי על חברים במועצת העיר לתמוך במועמדותו". לדבריהם: "ההתערבות הפוליטית בתחום שיש לו השפעה עצומה על העתיד הרוחני של לוד מעוררת תרעומת בקרב הרבנים".

הביקורת כלפי ראש העיר נמצאת במקומות נוספים בעיר, לדברי הרבנים שאינם מרוצים בהתנהלותו: "ראש העיר מתערב בנושא שאין לו הבנה בו. הוא מנסה בכוחנות פוליטית להשפיע על זהות הרב הראשי הבא במקום לאפשר למינוי להתנהל בהליך דמוקרטי רגיל תוך התייעצות עם רבני השכונות".

נציין כי בש"ס ובמשרד הדתות מכירים את הנושא, אך מסרו כי טרם הביעו דעה בנושא.

מעיריית לוד נמסר בתגובה: "בחירות לתפקיד רב עיר הינן, מטיבן, בחירות טעונות. הבחירות האחרונות לרבנות נערכו לפני למעלה מ- 40 שנה. לפני כשנה בחרה מועצת העיר פה אחד, את 12 נציגי הסיעות השונות במועצה לגוף הבוחר המונה בלוד 24 נציגים. 12 נציגים נוספים נבחרו, בהתאם לתקנות, על ידי בתי הכנסת, שר הדתות וראש העיר".

"למרבה ההפתעה, בימים האחרונים, אחרי שכבר הוקם כדין הגוף הבוחר לבחירת הרב, וימים ספורים לפני קביעת תאריך הבחירות, החלו מופעלים לחצים גדולים משיקולים זרים ע"י חלק מהמפלגות הגדולות בכנסת על נציגיהם במועצת העיר, להחליף נציגים בגוף הבוחר, וזאת כאמור בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם ראש העיר".

"ככל שרוצים לקיים תהליך נקי, מן הראוי להשאיר את הבחירה בידי הגוף הבוחר הקיים. אפשרי בהחלט שכל מועמד יבוא וינסה לשכנע את 24 הנציגים ואלו יבחרו על פי צו מצפונם ולא בשל לחץ כזה או אחר".

"יובהר, כי ראש העיר אינו חבר בגוף הבוחר, אלא חבר ועדת הבחירות שבו החוק קובע שבהרכב הוועדה יהיה ראש עיר או מי מטעמו, וכי לכל אורך הדרך נמנע מלהתבטא פומבית בעד רב כזה או אחר. ועם זאת המדובר בתהליך פוליטי, וברור שראש העיר תומך במועמד מסויים, וזה לגיטימי שכך יהיה. הציבור מצפה שמנהיגיו ישפיעו על החלטות מסוג זה, ובטח לא גורמים פוליטיים מחוץ לעיר".

"זהו בהחלט מבחן למנהיגותו של ראש העיר אשר נבחר לאחר שנים ארוכות של ועדות קרואות, כדי להשפיע על תהליכים ובחירת רב ראשי זהו, כאמור, אחד התהליכים החשובים. השיקול המנחה את ראש העיר הוא רק טובת הציבור, כדי שייבחר רב ראוי ומתאים, שיקדם בע"ה שירותי דת מיטביים לתושבי העיר".

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
28
שניהם ראויים. אני מקווה שלא משנה מי מהם יבחר, הוא ישכיל להיעזר ברב השני לתועלת תושבי העיר. זה רק יועיל לעיר ולתושביה אם שני הרבנים החשובים האלה ישלבו ידיים ויפעלו יחד לאחר הבחירות. לכל אחד מהם יש את המעלות שלו, וכולם ירוויחו אם לאחר הבחירות הרב המנצח יפנה לרב שהפסיד ויתן לו תפקיד בעל חשיבות ציבורית.
מישהו06.03.17
27
בנה מקווה גדול ומפואר ובית כנסת בלוד מול שכונת אחיסמך. בלא שום כותרות, ויחסי ציבור ועוד רבות עזר לנזקקים ללא פירסום. והכל למען הכלל. וצריך פעם שיהיה רב עיר שאינו מגיע מהפוליטיקה, ואני שמח שראש העיר שידוע כאדם ישר הבין זאת ולכן מקדם אותו. תבוא עליו ברכה.
יהודי שאכפת לו06.03.17
הרב ביטון בנה את המקווה בהתעלמות מופגנת מרב העיר הרב נתן אורטנר שעוד היה אז רב העיר. הרב ביטון לא התייעץ עימו כלל בבניית המקווה עד שהרב אורטנר הודיע ברבים בכנס שערך שאין לו שום ידיעה ושום אחריות על הנעשה במקווה זה. כמה שבועות לאחר פתיחתו המקווה נסגר עקב תקלה ונפתח מחדש לאחר זמן קצר. אתה יכול פשוט לש
תגובה06.03.17
המעשה, מי שעניינו הוא העשייה עושה. מי שענינו הוא הכבוד, נעלב. ישר כח לרב ביטון שעושה ולא מעניין אותו מי יגיד מה, כזה רב צריך, ולא רבנים של מה יגידו.
רונית06.03.17
רב שלא מעניין אותו מה חושב ואומר רב העיר המכהן בפועל והוא הולך לבנות מקווה שלא על דעת רב העיר זו בעיה. בעיה גדולה. וזה אומר הרבה דברים. תחשבי רגע. מחר גם לו יעשו את זה ואז מה הוא יגיד?
מוטי06.03.17
אם את (או אתה, אי אפשר לדעת מי הגיב ואם זו אישה באמתיודע מי זה הרב אורטנר, אז לא היית מגיב כך!!! כל מי שמכיר את הרב אורטנר יודע כמה הוא בורח מהכבוד... מי שרודף אחר הכבוד, זה הרב המהולל ביטון שבונה ועושה מסיבות שיבואו ויראו מה עשה ומה בנה ורק תבחרו בי... ירא שמים, עלק... תנברו במסמכים ברבנות הראשי
בושה!09.03.17
רואים שאתה כותב בלי ידע מינימלי,מי שלח אותך? הרב הצדיק ביטון או הרב רביבו?
יהודיה שאכפת לה09.03.17
26
לא מוזר שהגרעין התורני והבית היהודי תומכים ברב חב"דניק ובעל כיפה שחורה, במקום לתמוך ברב בעל כיפה סרוגה? איפה הרב אלי בן דהאן? הוא גם תומך בדיל? ואיפה אנשי הגרעין התורני? הם הסכימו לדיל הזה או שעשו להם את זה בגנבה באישון לילה?
דוד06.03.17

הצגת כל התגובות

25
הרב ביטון הוציא כושר לרבנות תוך חצי שנה, בשביל זה צריך להיות בעל קשרים על ידי הרב אלמליח גיסו הרב של עתלית, וארותו רוצה ראש העיר לנמנות היות ועזר לו לבחירות. בדיוק הסיפור כפי אריה כהן מראשון לציון. בושה וחרפה.
אברהם טויטו06.03.17
24
תושב העיר לשעבר הקים כאן מוסדות ומכיר את העיר לפניי ולפנים רב מהציונות הדתית . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דתי12.07.17
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלווה06.03.17
22
למה לא עושים השוואה בין שלושת הרבנים לפי הכישורים והמעשים והפעילות למען כל תושבי העיר? יתכבדו הרב שמילה והרב מוזגרשוילי והרב ביטון ויציגו את עצמם כראוי ויסבירו מה הם עשו עד היום ומה הם מתכוונים לעשות לאחר שיבחרו. לעיר לוד מגיע רב ראוי שיבחר על סמך תורה ויראת שמים ומעשים בשטח. מדוע אף אחד מהדברים האל
משה06.03.17
21
במקום לרומם את הרב שלהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ בן דוד06.03.17
20
בנם של רבנים, לא מבין איך הוא לא מועמד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי06.03.17
19
מעניין שהרב ביטון הוא גיס של הרב אלמליח מעתלית. ודי למבין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלווה06.03.17
18
ולא אביו או שאר בני משפחתו ודו"ק וד"ל וימש"ו של הממנים מקורבים
אברהם06.03.17
17
צריך גם גילוי נאות בכתבה הכתבה מדגישה מאוד שצריך להיוועץ ברבני השכונות לפני בחירת רב עיר. חשוב להדגיש כי הרב יצחק מוזגרשוילי הוא רב שכונה בעיר ולכן קצת קשה לקבל את דעתם של רבני השכונות בנושא שהרי אחד מהם הוא מועמד לרבנות העיר עוד עניין הוא כי יש 5 רבני שכונות בעיר כאשר יש תקן רק לשניים. מה שאומר ששת
ר06.03.17
16
אחלה ראש עיר וגם אחלה רב הרב ביטון והלואי שהוא ייבחר הוא הכי מתאים יש לו גם תמיכה מצד כמה רבני קהילות וראש העיר היקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תושב המקום07.03.17
15
לפני שאתה מטיל רפש ברב מוזגורשוילי עיין בגמרא בברכות לגבי גחלי רתמים.. ולעצם העניין הרב מוזגורשוילי אינו זקוק לדג רקק כמוך שיאשר את גדלותו בתורה אין כאן תחרות אנשי העיר יודעים מי יותר גדול בתורה . הרב יצחק משמש כר"מ בישיבה לנוער נושר ישיבה עם אחוזי הצלחה בהגבוהים בארץ ... אז רק שתדע ... וזה מ
שלווה 06.03.17
שמשתמשים בשיטות נלוזות כדי להשפיע על הבחירות. מי שמזלזל ברבנים זה אתם.
ששון06.03.17
14
הרב יצחק מוזגורשוילי הינו תלמידו של חכם שלום כהן ומבחירי תלמידי ישיבת פורת יוסף . הרב עוד בצעירותו ינק תורה ממרן הרב עובדיה יוסף עוד בשיעורו בקטמונים. הרב יצחק מוזגורשוילי מכהן כרב שכונה בעיר קרוב לעשרים שנה ומכהן כרב הבית הכנסת והמרכז התורני הגדול ביותר בלוד תפארת אהרון . הרב מוסר שיעורי תורה למעל
יוסף בן שלום06.03.17
תהלל ותאדיר את רבך עד השמיים זה בסדר , כך נהגו ישראל מאז ומעולם. לבוא ולהטיח האשמות בזויות ללא שחר, ברב שמנהיג כבר עשרים שנה את השכונה הכי גדולה בעיר ללא תמורה, שיושב והוגה בתורה, שקיבל את ההסמכה לרבנות עיר על ידי שקידה ויזע בתורה, זה כבר לא מקובל, ומי שעושה את זה ולא משנה מה הסיבה, צריך לבקש מחילה
רונן06.03.17
13
נעשה קצת סדר בבלאגן. קודם כל, ישנו רב שלישי המתמודד לרבנות העיר בעל הכשרה תורנית גדולה, מספר שיעורי תורה גדול שהוא מעביר ברחבי העיר, ובעל אהדת תושבים רבה, והוא הרב חיים שמילה. יש שתי סיבות מרכזיות לכך שהוא לא מוזכר. אין לו תמיכה של מפלגה או של ראש העיר. והעובדה כי שני המתמודדים האחרים אינם מעוניינים
אחד שיודע06.03.17
12
ומעסיק אנשי תקשורת כדי להפעיל בליץ תקשורתי נגד ראש העיר ומועמדו לרבנות העיר? מעסיק מגיבים בטעם שמוציאים דיבה על רב צדיק וישר דרך, נעים עם כל אדם, שאלפי תושבים בעיר מכירים ומוקירים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
avi06.03.17
11
הרב מוזגרשוילי מפעיל פולוטיקות ולחצים אין סופים בשביל להיבחר,לעומת זאת הרב ביטון יושב והוגה בתורה יומם ולילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי תושב העיר06.03.17
ידוע שהרב מוזגרשוילי מפעיל פוליטיקות ולחצים. אבל למה אתה מתפלא? הרי כך לצערינו הדברים עובדים. הוא מפעיל פוליטיקות ברמות הגבוהות של בעלי ממון ותנועת שס ושלוחותיהם. יתכן מאוד שהוא ראוי לתפקיד והוא נאלץ להשתמש בפוליטיקות בעל כרחו, אבל חבל שהוא אפילו אינו מנסה להסביר מדוע הוא ראוי ומה הוא מתכוון לעשות ל
שס06.03.17
10
שאלה קטנה איך יכול להיות שיש בחירות דמוקרטיות אם 24 חברי הגוף הבוחר לא נפגשו בכלל עם המועמדים ורק מצביעים מה שאמרו להם ללא שום בדיקה או ראיון עם המועמדים. אלה מצביעים לרב ביטון כי ראש העיר אמר להם ואלה מצביעים לרב מוזגרשוילי כי ש"ס ובעלי בריתם הפוליטיים אמרו להם. פוליטיקה מאה אחוז. תורה אפס אחוז.
כ06.03.17
9
רב עם יראת שמים, לא עושה קיצורי דרך לקבלת מסמכי רב עיר... אלא עושה הכל כדי להיות מתאים וראוילתפקיד חשוב כל כך! ודי למבין!!! לא יעזור, אף רב לא יצליח להחליף את הרב אורטנר שליט"א!!! העיר הפסידה רב אמיתי עם יראת שמיים אמיתית ורב שיודע את כל ההלכות על בוריין לכל הקהלים בלוד (בגלל חוק מטופש של פנסיה לר
תושבת העיר09.03.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
י06.03.17
7
הדבר הכי טוב שקרה לעיר לוד זה יאיר רביבו ורק הרב שמעון מאיר ביטון יכול לאחד את העיר לוד כבודם של הרבנים החשובים מונח במקומם אבל זאת עיר לא קלה ורק רב שאהוב על כולם יכול לאחד את הדת המפוצלת שיש לנו בעיר
משה07.03.17
אף רב מהמועמדים לא אהוב על כולם! אחד אהוב על רביבו וכל אניו ואחד על חצי השני של העיר ואם רביבו אדם ישר, אז מגדל פיזה סרגל!!! (מעניין כמה הוא משלם לך על כתיבת טוקבקים כאלו...שוטף פלוס 90?)
בשם תושבי העיר>09.03.17
6
בנוגע להאשמותיך הבזויות נגד תלמיד חכם אין לי אלא לצטט: היזהרו בכבוד חכמים, והוי זהיר בגחלתן שלא תכוה, שנשיכתן נשיכת שועל, ועקיצתן עקיצת עקרב, ולחישתן לחישת שרף, וכל דבריהם כגחלי אש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק06.03.17
5
אינני מטיל רפש אני מציב עובדות שקשה לאנשים לקבל אך זו האמת . מי זה אתם שאתה מתכוון ..?? או שאתה תמים או שאתה פתי בנוגע לההוא שכתב הוגה בתורה וכו ללא תמורה נעבך מסכן כנראה שגם עליך הוא עבד שזה ללא תמורה .... נפלאות העליבאבא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלווה06.03.17
4
אני לא אתייחס אם שני הרבנים האחרים הינם ראויים. אני רק אומר שגדולתו של הרב שמילה ידועה לכל, ואין על כך חולק באף אחד ממחנות הרבנים המשתתפים בבחירות. כמו כן הוא הרב היחיד מבין המתמודדים שעשה את כל 12 הבחינות לרבנות עיר במסלול הרגיל וללא קיצורי דרך, והוא הרב היחיד שנמצא באמצע לימודי הדיינות (שני הרבנים
מוטי06.03.17
3
בגד בכל הקרובים לו, נקמן, שקרן, ומשחד את הסביבה הקרובה לו . מסובב בעיר כמו שריף מטקסס, קונה את העם במילים ודוחף להם צינורות , בחרתי בו ובטוח שלא אחזור על הטעות הזאת שוב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבי06.03.17
2
עם אנשים כאלה באים בחשבון בשמים. ראש העיר רוצה לקדם "רב" שתוך חצי שנה הוציא תעודות? היעלה על הדעת דבר כזה? איפה בוחנים שיבואו וירעישו על העוולה וההטייה? אתם יודעים מה זה להיות "רב שכונה" איזו אחריוצ זו וכמה צריך להיות בקיא בכל חלקי ורבדי ההלכה? זה שקול לדוקטורט בעולם ה"לא דתי". עך מה אתם מדברים? הרב
אבי06.03.17
1
ראש העיר לוד מיתנהג בצורה מושחתת ונילחם בכל כוחו להעמיד רב פוליטי שקיבל כושר תוך חצי שנה עם בחינות מזויייפות והוא יודע את זה ולא איכפת לא ותיבדק את זה כולם יודעים ושותקים בושה להעמיד רב מזוייף לכל עיר ובפרט ללוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסין05.03.17
על עסקי חלפנות הכספים .... של ..... ודי לחכימא ברמיזא.
ערן06.03.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

קבוצת 'בסדנו' הגישה בקשה להקפאה זמנית של הליכים נגדה

בני סולומון | 04.07.24

פרשת קרח

מתי עושים פדיון הבן לילד יתום? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 04.07.24

וַהֲרֵעֹתֶם בַּחֲצֹצְרֹת

המלחמה חידשה מנהג עתיק: תקיעה בשופרות ובחצוצרות | מסע היסטורי מרתק

ישראל שפירא | 04.07.24

"הרבנית והמשפחה ביקשו"

יום כיפור קטן לרפואת הגר"י: מ"מ נשיא ביה"ד במכתב זעקה

ישי כהן | 04.07.24

90 אלף דירות באלתא - אשדוד

מטרופולין חרדי תוך עשור - זו התוכנית למצוקת הדיור החרדי

איצלה כץ | 04.07.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

ביוזמת סגן השר

אושרה תוכנית לשחזור בית החזו"א - "בתהליך שימור ייחודי"

חיים רוזנבוים | 04.07.24

במלאת י"ג שנים

במעמד גדולי ישראל | הילולת הגרמ"י לפקוביץ זצוק"ל

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

מקום שמעורר השראה

מהפכה שקטה ברמת הגולן: הישיבה שמשנה את חייהם של נערים חרדיים

כיכר בשיתוף טל חרמון | מקודם

הוציאו מתרמילם כתבי יד

'קנאת סופרים תרבה חכמה' | תיעוד מועידת סופרי סת"ם

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

רכב 8 מקומות

אל תפספסו: ימי מכירות בלעדיים לשבוע בטרגט מוטורס

כיכר בשיתוף טרגט מוטורס | מקודם

הדרך לחיים טובים

בכל אחד מאיתנו יש קורח, אז איך לא נסיים כמוהו? | צפו

כיכר השבת | 04.07.24

שלטון הפקידים

רה"מ הבטיח לפתור את הבעיה, באופוזיציה עושים פוליטיקה

דניאל הרץ | 04.07.24

הטור השבועי | קורח

אנשים של מעשים // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 04.07.24

צאן קדשים

האדמו"ר העניק 'חומש ויקרא' לפרחי חסידיו | תיעוד

חיים רוזנבוים | 04.07.24
ש

במקום שליבו חפץ

בוגרי מוסדות חרדים? תכנית אקדמאית מיוחדת בשבילכם

כיכר בשיתוף בר אילן | מקודם
ש

לקראת חתונה?

הכירו את התוכנית שתעזור לכם להגיע לחתונה בבריאות ובשמחה

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

צפו בתיעוד

ב'קסבה' של בית שמש: "חומש סעודה" לילדי הקנאים 

חיים רוזנבוים | 03.07.24