בעקבות המשבר החמור מול ארגון מד"א ואי העברת המידע הקריטי למתנדבי איחוד הצלה:
ארגון רפואת החירום "איחוד הצלה" יצא בשבועות האחרונים בקמפיין נרחב במיוחד שכותרתו "מוקד 1221", בו נקרא הציבור בישראל לחייג למוקד 1221 של הארגון בכל מקרה חירום.
מוקד 1221 של "איחוד הצלה" הינו מוקד רפואי מקצועי לכל דבר, הפועל על פי הכללים המקצועיים ביותר תוך שמירה על גדרי ההלכה המחמירים ביותר. עשרות המוקדנים המאיישים את המוקד עוברים קורסי הכשרה מקצועיים ומקיפים ביותר טרם כניסתם לתפקיד.
במוקד מתקבלים מאות קריאות מדי יום ביומו והמוקדנים עמלים להביא כל שבב מידע קריטי עבור הכוננים המוזנקים לעוד קריאה חשובה של הצלת חיים, ובד בבד מתדרכים את המתקשר לבצע את הפעולות הנדרשות לגופו של מקרה, עד להגעת הכונן הראשון במהירות שיא של עד 120 שניות.
באיחוד הצלה, אלו מעשים שבכל יום, על מקרים רפואיים קשים שמסתיימים בנס, ובחיים רבים שניצלים, הודות למהירות התגובה של הכוננים מרגע קבלת הקריאה במוקד ועד להגעה אל החולה.
בעקבות קמפיין ההטמעה הנרחב וההבנה המתקבלת ומתקבעת בציבור הרחב לנוכח המציאות כי בחיוג למוקד 1221 מקבלים מענה מיידי בצורת כוננים/פראמדיקים השוהים בקרבת מקום ומזנקים בשניות ספורות למקום הקריאה ומתחילים בטיפול ראשוני מציל חיים, כשהקריאה עוברת מהמוקד גם לכל ארגוני החירום וההצלה, ומוזנק אמבולנס מיידית למקום האירוע, מדווחים במוקד איחוד הצלה על עלייה דרמטית של מאות אחוזים במספר הקריאות המתקבלות במוקד. בעקבות כך תוגברו המשמרות במוקד, וכן נערכים בימים אלו לקורס מוקדנים נוסף בכדי להכשיר כוחות נוספים שיתנו מענה מהיר ומקצועי לכל קריאה המתקבלת במוקד.
מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים:"חיי אדם הם ערך, הם שליחות. אך בראש ובראשונה הם חובה ואחריות. ערכים שלמענם נעשה הכל, כולל הכל. מאז תחילת תהליך פרסומו של המוקד אנו עדים לעלייה דרמטית במספר קריאות החירום המופנות למוקד איחוד הצלה, קריאות ההופכות למידע מידי לאלפי כונני החירום של 'איחוד הצלה'. מידע המגיע לכל מי שרק מסוגל להציל חיים".
הצגת כל התגובות