כיכר השבת

דברי הרבי מליובאוויטש מעל, לפני ואחרי הכול

רוב הנשים בכפר חב"ד אומרות את שלהן, בכפיפות להלכה ולפסקי נשיאי חב"ד. כן, אותה חסידות שמייסדה הוא המחבר של שו"ע הרב, שהתקבל בכל תפוצות ישראל, ושהאדמו"ר השלישי שלה הוא הרבי הצמח צדק, מגדולי הפוסקים שבכל הדורות (טור)

| 119 | כיכר השבת |
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אישה אחת אמרה...

כפר חב"ד כמרקחה. תשעה קבין של שיחה מתחלקים ביושר, תוך שוויון מגדרי מדוייק, וכולם דשים ודנים בנושא אחד: אישה אחת אמרה... טוב נו, כמה נשים אמרו...

אישה אחת אמרה שהרב ניהל מרדף אחרי נהגת במטפחת. בסוף המרדף הוא גם ארב לה, הרב. לא דווח מדוע היא ניסתה להתחמק. הרב רוצה לדבר איתה! כבוד, לא?

אישה אחרת אמרה שהרב צעק עליה, ואמר שבעלה צריך לגרש אותה. בסערת רגשותיה, היא לא זכרה את הניסוח המדוייק. אולי הוא אמר עוד משהו על חומרת הגדר ההלכתי של "העוברת על דת יהודית יוצאת בלא כתובה"? האישה לא זוכרת. אבל מי הוא שיגיד לה שהיא לא יהודייה?! הכותרת באתרים החרדיים למחרת תהייה: "הרב אשכנזי לחובשת מטפחת: עלייך לעבור גיור" (או משהו כזה... לא זכור הניסוח)

ועוד אישה אחת אמרה בשם אומרו (בעלה): "לרב הזה אין שום ידע בהלכה. כל הרבנות שלו היא רק בכוח הירושה". והבעל הזה הוא ממש מבין ברבנים! וגם בפוליטיקה וכדורגל, עם וותק של 15 שנה במיון, סיווג והשמה של רבנים, מתחילים כוותיקים. ואפילו הוא אמר!

אישה אחת נוספת אמרה שבעלה שיחי' למד לא מזמן בפרק א' מפרקי אבות, שהיהדות היא בכלל דמוקרטיה: "עשה לך רב". נמצאנו למדים שאם אני אישית לא בחרתי אותו כרב, אז אינני חייבת להישמע לו. ובכלל, בעלה הוא הרב שלה, והוא, אין לו בעיה עם מטפחת...

ויש עוד כמה נשים שאמרו עוד כמה דברים. הן ממש בודדות, וממש לא מהמחמירות, אבל יש להן כמה חברים בתקשורת שממש מחפשים אייטמים, והעונה היא עונת המלפפונים, אוטוטו קציר חיטים...

לעומתן, רוב הנשים בכפר חב"ד אומרות את שלהן, בכפיפות להלכה ולפסקי נשיאי חב"ד. כן, אותה חסידות שמייסדה הוא המחבר של שו"ע הרב, שהתקבל בכל תפוצות ישראל, ושהאדמו"ר השלישי שלה הוא הרבי הצמח צדק, מגדולי הפוסקים שבכל הדורות.

עבור רוב נשות כפר חב"ד, דברי הרבי מליובאוויטש הם מעל, לפני ואחרי הכול, דבר ה' זו הלכה!

ואכן, רובן המוחלט של נשות כפר חב"ד מקבל את דעת הרבי מליובאוויטש, הרבי הצמח צדק והאדמו"ר בעל התניא והשו"ע, עליהם מסתמך המרא דאתרא הרב אשכנזי שליט"א, בדרישתו מנשים לצאת לרשות הרבים כשלראשן פיאה, ולא מטפחת/ברט/בנדנה.

לכן, רוב הנשים בכפר נשמעות לתקנות, ומצביעות בראשן: עבור נשות כפר חב"ד, הפיאה היא כיסוי הראש הכי מהודר (כן, גם הידור וגם הדר).

אז על מי ועל מה כל הרעש? הינו דאמרי אינשי: איסתרא בלגניא- קיש קיש קריא... (בבא מציעא, דף פ"ה עמ' ב').

תוכן שאסור לפספס
119 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
37
נניח שפאה מותרת. איזו פאה?? עד איזה אורך?? רבנים התירו פאות קצרות לא כמו הפאות שחובשים היום...
א
36
חבדניקית שהולכת עם מטפחת אין כוונתה להדר בצניעות אלא בדיוק הפוך היום היא תכסה הכול מחר... צריך להכיר את המנטליות והמציאות לפני שמדברים
חבדניק
35
ההחלטה איזה כיסוי ראש אישה תשים לא תלוי ברב, גם לא בבעל, לא הכתבת ולא בטקבקים. אלא בה עצמה
עדי

הצגת כל התגובות

34
נכון שהראש הערבי חושב שצניעות של אישה הוא כדי שלא יגרום מכשול לאחרים אבל הרי ביהדות צניעות היא כשל צניעות של ספר תורה שמלבישים פרוכת ההכי יפה שאפשר וכמו צניעות של מלך ומלכה שרק רואי פני המלך זוכים לראות אותם. ולכן מתלבשים כמלכים הבגדים ההכי מכובדים שאפשר. אלא שצריך להזהר שלא יהיה מושך וצעקני אבל א
יצחקי
מצווה האשה להיות צנועה בחוץ בפרט ובעיקר אשה שמכשילה הרבים בהבלטת יופיה תירש גיהינם אתה כמובן יש לך הגיהינם וכףף הקלע ובאר שחת לצמיתות מיליוני שנה
ה.לא יסלח
מצוה רבה לאשה להתייפות, כמובן לא בהבלטה רבה אבל כן להתייפות! להלן מקצת מקורות לעמי הארצות: ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר א
יהודה
33
◄ "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה" (אגרות קודש להרה"ק מלי
חסיד
32
התגובה שלך כ"כ עגומה ואינה שווה קריאה, אולי רק אצל השכנים שלך זה לא מקובל ואני ממש מסתייג בדבריי אבל אצל כולם האדמו"ר הזקן הוא נחשב כאחד הפוסקים ולא רק כמו "עוד איזה פוסק" בוששה !!!! עובדה שהפסקים שלו נכתבו במהדורות של המשנ"ב של עוז והדר ...... מציע לחשוב לפני שכותבים....
SHOHAMAR
31
הפסיקו להשמיץ ולהטיל רפש. דיי נמאס... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל
30
היום בעידן התישקורת כל אחד שאומרים לו או מעירים לו ואם זה רב אז על אחת כמה וכמה ישר פרשניות וסיפורי בדים . אומנם אני לא חבדניק בגוף אבל בנשמה כן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנשה
29
אני לא חסיד חבד אבל יש לי קרוביי משפחה חבדיים ואני בטוח שהרבי וודאי לא התכוין לחגיגה שיש שם בכפר חבד עם הפיאות שמגיעות במקרה הטוב עד הריצפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי
"את הדברים דלהלן שמעתי בטלפון מפי הגברת זלדה נעמעס [ז"ל, אשת חינוך ידועה מחסידי חב"ד] מברוקלין ניו יורק. "כשהגענו לארה"ב מאירופה בשנת תשי"ח לאחר נישואינו, נכנסנו אל הרבי ליחידות. אני לבשתי כובע וחצי פאה, ולא ראו לי אף שערה אחת משערותי. במהלך היחידות וכו' אמר הרבי: "צריך ללבוש פאה"! אני עדיין לא קלטת
מנדי
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אי
ראה את דברי הרבי זצ"ל - צריך לקנות את הפאה היפה ביותר, בכל הצבעים, יותר יפה מהשיער שלה, שכל אחת שתראה תרצה גם: "ובפרט בזמננו, שאפשר להשיג פאה נכרית בכל הצבעים, והיא נראית יפה עוד יותר מהשיער שלה עצמה, תתבונן האישה בעצמה (ואין צורך לשם כך בהתבוננות גדולה של שעה או מחצית השעה) מהי הסיבה האמיתית לכך ש
רפאל
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמ
המסביר לצרחן
27
מבחינתי הרב של כפר חב"ד הוא לא רב הוא פשוט הדיוט מדופלם מדאורייתא ואת זה אני אומר בתור חבדניק דור שישי לבעל התניא שגר בירושלים עיר הקודש. הייתי מדיח אותו מיידית מתפקידו ואף מעיף אותו ואת משפחתו מכפר חב"ד. אני מסכים שהוא יהיה שליח בבית חב"ד בקטמנדו שבנפאל ושם יבלבל את המוח לכל הנפאליות שילכו עם מטפחו
ברוך
ובוודאי לא חבדניק, אין לך מושג בהלכה ואין לך מושג מה תפקידו של רב ומה המהות של כפר חב"ד.
חצקל
26
אם לא ישובו וילכו בדרכי ה׳ יתברך , הארץ תקיא אותם וסופם להטמע בגויים.
עבד ה׳
ואתה... בסך הכל מסכן
חסיד קדוש
נשותיהם יור גרוע מפרוצות ועוד קוראים לעצמכם יהודים אמתיים??? אגב גם הרפורמים נוהגים כמוכם
בושה
ולחב"ד יש רבנים פוסקים ומשפיעים וזה די והותר. שינה בסוכה כבר מוזכרת ברמ"א ומשנה ברורה, שלא נוהגים לישון בסוכה, ויש עוד חסידויות שנוהגות כך. הנשים מתלבשות יפה וצנוע (אולי אצלך צנוע זה כיעור) והלואי ככה על כל עם ישראל.
ש.
25
נראה לי שהרב עובדיה היה גם נגד אינטרנט.
איציק
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מה יש לקנא???
◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בשל אחרים
א. א.
23
זה חב״ד גם רוצים לעשות מבעל התניה קל ח״ו הבעל התניה אף פעם אמר ולא אף רב״י מחב״ד חוץ מהרבי הקודם שפאה יותר מהודר מטפחת ח״ו זה ברור שאף פוסק לא אמר שמטפחת שמכסה טוב זה לא בסדר כמו לפני כמה מאות שנים כולם הלכו כך לעומת זה יש הרבה פוסקים שסוברים שפטה זה איסור גמור אז לרדוף אחרי נשים כמו שאמותינו הלכו
משה
זה לא רק הרבי האחרון, אלא גם ובעיקר הגאון רבי יוסף יצחק שניאורסאהן זצ"ל, האדמו"ר השישי מליובאוויטש, ב"ספר התולדות" (פרק י"א - איגרות קודש דף רכ"ז, וכן בספר "איגרות קודש" להריי"צ, איגרת א'תתנ"ג), כתב שאחת מהנהגות הבית החסידי היא ללבוש דוקא פאה נכרית, ואחרת לא יתכן: "בטח קיבל את מכתבי בברכת מזל טוב.
נבון
22
הדיון הפנימי בכפר הוא לא האם יש ללכת עם מטפחת או לא, הדיון הוא האם הרב אמור לנהל מרדפים ברחובות, מארבים, לדבר עם נשים ברחוב וכו'. אין אישה בכפר (כמעט ) שחושבת שצריך או אפשר לצאת מהבית עם מטפחת, בסך הכל הדרישה מהרב היא לכבד את עצמו, את מוסד הרבנות, את נשות הכפר ובעיקר את בעל הבית של הכפר..... הרב צר
מנדי
איך לא לקבל הוצאת שם רע ולא להאמין לכל צ'יזבאט שמספרים
יקיר
זה שנשים אמרו שהוא ארב להם ורדף אותם זה הצד שלהם , אתה בר סמכא לקבוע שזה מה שהיה שמעת את הצד השני? אולי הוא נוסע ברכבו ושראה את האשה עם המטפחת, עצר את רכבו חיכה לה ואמר למה את הולכת היפך מנהג המקום?
דודי
21
כותבת יקרה לכי לבשל ואל תבלבלי שכל במה שאין לך מושג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק
ואתה ואשתך תנהגו לפי פסקיו. כשאתה תהיה רב תפסוק לתלמידך מה לעשות. בינתיים אל תתערב בהוראות של רבנים אחרים לקהל עדתם. בטח לא בהוראות לנשים, זה לא התחום שלך.
גל
הפוסקים חולקים עליו. ובכלל, מישהו כאן דיבר על דעתו? למה זה אמור לעניין אותי בכלל, כאשר רוב גדולי ישראל החל מרש"י התוספות והרמב"ם ועד הרמ"א, המגן אברהם, הגר"א, שו"ע הרב, המשנה ברורה ועוד התירו פאה נכרית (משער טבעי ולא מקש).
איינער
רוצה בטח להצדיק את אשתך אבל אתה יודע תכלס שזה אסור וזה דבר פריצות ... איך אומר הרב שלי ... אין אנשים שחוזרים השאלה יש אנשים שרוצים להתיר את האסור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמריה
ותכלס', בטח אשתך נראית כמו גורילה עם סיר לילה על הראש, ואתה רוצה שכל הנשים יראו כמוה
לא מסכן
א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגיבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף). ב. הגאון רבי משה אסרליש (הרמ"א) זצ"ל, גדול פוסקי אשכנז, בספרו "דרכי משה" (אורח חיים סי' ש"ג ס"ק ו'). ג. הגאון רבי מרדכי יפה זצ"ל, תלמידו המובהק של הרמ"א, בספרו "לבוש התכלת" (א
גבריאל
הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'... וכן כתב ה
משה
20
כל המלמד ביתו גמרא כאילו מלמדה תיפלות תישארי בארבע אמות של הכיור במטבח
משה
19
אבל אייפונים לא שמים על הרבנים כל חבדניק שני מסתובב עם אייפון
אני
ובכלל זה גם כל סלולרי שהותקנה בו אפליקציה ייעודית של סינון. אין בזה שום בעיה, וכך הורו רבני חב"ד. לא כמו 80 אחוז מהציבור החרדי שמחביאים בכיס מכשיר רגיל ללא כל סינון
גיל
18
כתיבה מדהימה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רי
17
בבקשה ממך, כתבת יקרה, כשהפאה צנועה - עשיתם כדבר רבותיכם זצ"ל, אך אלו מכם ההולכות עם פאות עד הישבן, באמת חושבות שהן מקיימות מצווה?! שאלתן את הרבי זצ"ל, מה עדיף - פאה פרוצה או מטפחת צנועה?! חייבים מעט יושר פנימי ויראת שמים כי גם על הרבי, ובודאי שעל בורא העולם - א"א "לעבוד"!
אשה
הפאות אסור להן לבלוט ולהיות יוצאות דופן (כמו בכל לבוש). כאשר כל הנשים בכפ"ח הולכות עם פאות ארוכות, אין בזה שום דבר יוצא דופן ולכן זה היתר גמור. אבל מטפחת, שגורמת גילוי שערות, לזה אין שום היתר בשום צורה.
דן
בשיחתו הוא הזכיר שכיום הפאות יפות עוד יותר משיער. ובשיחתו עם הגב' זלדה הוא הוסיף ואמר שהפאה צריכה להיות יפה כזאת, שכל אחת שתראה תרצה גם לקנות! שיחת הרבי: "ובפרט בזמננו, שאפשר להשיג פאה נכרית בכל הצבעים, והיא נראית יפה עוד יותר מהשיער שלה עצמה, תתבונן האישה בעצמה (ואין צורך לשם כך בהתבוננות גדולה ש
י. אבוחצירא
16
א. אנו מחזקים את ידי הרב ברוך הכישרונות ורב הפעלים, שאת כל כוחותיו הוא משקיע בפיתוח הכפר ברוחניות ובגשמיות. ב. עניינים פנימיים של הכפר לא אמורים להתפרסם בבימה זו, ואם מאן דהו מעוניין להועיל לכפר יש לו מספיק דרכים כיצד לפעול מחוץ לכלי התקשורת. ג. לכל ה"תלמידי חכמים" שמביעים דיעות בהלכה - מקומכם ב'
תושב הכפר
15
כל מילה זהב ויבואו הספרדים ויצרצרו שוב...ושוב..ושוב..... אבל הרב עובדיה אמר....הרב עובדיה...הרב עובדיה... הבנו. תנהגו לפי פסקיו תלמידיו. אנו לא נוהגים לפיו. לא בעניין זה וכמעט לא בשום עניין אחר. עבור אשכנזים אגב אורז הוא חמץ גמור בפסח. למה שלא נצעק ונצווח שהספרדים אוכלים חמץ בפסח? כי אנחנו מבינים ש
כל מילה זהב
בדיוק לפחות אנחנו לא רצים לנשים באמצע הרחוב ומעירים להם על החמץ להבדיל מאיזה רבי שהחליט שהוא מפרק משפחות בגלל איזו פאה מטופשת שמוזכרת בתורה כפאה נוכרית ורחמנא ליצלן בתל אביב יש הרבה פירות על גברים אז גם הם ממשפחת הצניעות המודרנית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
יוסף חיים
אורז בפסח גם אצל אשכנזים זה רק מנהג. זה לא חמץ. זה לא קשור לרב עובדיה, זה קשור לילד שלך, מאיזה סיבות יש לו ''הרטבת לילה'', וד''ל. אם אשתך הולכת עם פאה עד הכתף, תבוא הבת שלך ותלך עם פאה עד החזה, וכעזה''ד. לאחד כמוך עדיף שאשתו תלך עם גילוי ראש, ככה אף אחת בתקווה
דוד טרבלסקי
אלא רק אם הוא יוצא דופן ובולט באותו מקום. לכן כל מה שכתבת זה קשקוש מקושקש. היופי הוא ענין אחר לגמרי, ולא אוסרים שום פריט לבוש בגלל שהוא יפה.
צפריר
אתה ממש בור. גם לאשכנזים אורז זה לא חמץ גמור אבל לפי השפה רואים שאתה עמר"ץ גמור.(עם הארץ) כי אני בטוח שגם את זה אתה לא מבין
בעל חנות פאות
המנהג ללבוש פאה החל דוקא בקהילה הספרדית באיטליה, והמתיר הראשון, לפני כ-500 שנה, היה פוסק ספרדי שמשפחתו היתה מספרד, וגלתה בגירוש ספרד לארץ איטליה, והוא הפוסק הנודע, בעל ה"שלטי גיבורים", רבי יהושע בועז. ◄ ומרן הגר"ש משאש זצ"ל כתב: "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות ב
יאיר
14
החבדניקים מסתובבים במקומות הי פרוצים כדי להניח תפילין לעוד יהודי. אז למה חוסר הסובלנות כלפי חילוניות לשיטתם בכיסוי ראש אמיתי??? והאם באמת נגמרו הבעיות שם בחבד שזה הדבר האחרון שנותר??? חבל אמני אוהב את חבד... האמת היא שאני מבדיל בין הרבי לבין החסידים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שניאור
ומסבירים להם את החיוב ללבוש פאה דוקא
רועי
13
אין לנו אלא דברי הרבי מליובאוויטש!! רק פאה מחסה את כל הראש!! הרב של כפר חבד לוחם את מלחמתה של הרבי! מלחמתה של תורה! ב"ה רובה דרובה של תושבות כפר חבד מתלבשות בצניעות. אבל יש יוצאי דופן, וצריך לטפל בזה
משה
12
כל האמירות נגד חבד נובעות מקינאה בחסידות הענפה הזאת לובאוויטש בתפארתה ולכל מי שלא טוב שימשיך לקנא הנהירה היום לחבד חזקה יותר מתמיד משום הרואים שזה האמת בדור ול3 לא יזיק לך טיפול ריגשי אבל'ה ואתה צריך לבקש מחילה מאדמורי חבד גדולי כל הדורות מ הבעשט עד הרבי נשיא דורנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולר
חבדניק גאה
11
כל ההתר לפאה זה בתוך הבית ובחוץ תהי צנועה אבל אתן עושות הפוך ותדעו שכל מי שחובשת פאה צריך להראות את הפאה לרב מוסמך והיופי תשאירי לבעלך והפאה שהתיר הרבי זה שער כבש שברור שכל הרואה אומר זאת נשואה לכן בנות יקרות יש כובעים ומתפחות יפפיות..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק
כך מובא בספר "עוז והדר לבושה" שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה הקיצוניים ביותר, כמו הגר"ש וואזנער, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ' 6: "אני מודעת לכתר בת מלך המעטר את ראשי, ולאחריות הבאה אתו. כיום אני לוקחת בחשבון ונזהרת מאד להיראות במיטבי ולגרום הנאה לכל מי שפו
שלמה
10
ועם כל הכבוד, העובדה שחלק מאדמורי חב"ד (ואפילו כולם) היו ת"ח עצומים, לא הופך אותם לת"ח היחידים בהיסטוריה, אז קצת צניעות וקצת ענווה מצד החסידים. יש יהודים נוספים מלבד חב"ד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חגי
9
פאה זה לא צנוע ומכעיס את הבורא
שני
8
תלכו בכפר חבד ולא תדעו מי בכלל נשואה. מה שבטוח שאם הרבי מילובביץ היה חי הוא היה מזיל דמעות ובוכה על הפריצות
בת
ואין שום מצווה כזו. כשממציאים הלכות, שנשואה צריכה להיראות נשואה, שוכחים את ההלכות הפסוקות בשו"ע, שנשואה צריכה לכסות את הראש שלה כמו שצריך, ולא למחצה ולשליש עם מטפחת.
למדן
7
בנתיים הוא מרא ד***
לוי
יש לו סמיכה כבר מכמה שנים אחר החתונה
משה
6
תוכלו קטניות! לבריאות!
אברהם
5
אשה עם פאה היא פרוצה ותצא ללא כתובה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאור
המעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ויותר היה לו להוסיף טעם כעיקר ע"פ מ"ש הרמב"ם (ריש פרק י"א מהלכות
שמואל
הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'... וכן כתב ה
דניאל
4
עלינו!!!
מתי תבינו
3
לגייס לטובת הברית (הלא ממש קדושה) שכרתו בדור האחרוו, תנועת חב"ד והתנועה המודרניות, את הבעל התניא והצמח צדק, הוא נסיון אפולוגטי מגושם. בעל התניא לא חתם על כובע הקנייטש של הרבי, לא על "מראות הקודש" מהרבי, ובהחלט לא על קוד הלבוש (המאד אמריקאי) של נשי חב"ד, ואפילו שהרבי נתן לגיטימציה לכיון הזה. נ.ב אמנם
אליהועיני
והאמת שזה חב"ד הולכים לפי הרבי הנוכחי. הלכה כבתראי. והם ממש לא צריכים לקבל לגיטימציה מאף אחד וזה הכל והייחודיות שלהם. ושרק נלמד מהם מה זה ציות לרבי
ספרדי עם שכל
הרבי האחרון זצ"ל היה קודש קודשים, גאון עצום בנסתר ובנגלה, כל דבריו היו ע"פ שו"ע הרב ובהתאם להוראות אדמו"ר הזקן. ממש מצחיק לראות אותך מביע דעה מנקודת המבט הצרה שלך ורמת המשכל הנמוכה שלך.
בניהו
2
חוץ מלהשניא את חבד שגם כך שנואה ומושמצת ובצדק אתם אתר עלוב נפש ללא כבוד מינימלי
אתם חצופים זבל
רק בכפר חב"ד, שזה מקום של חב"ד, ורק בדרכי נועם
יאיר
1
איזה רב שאלת אם נכון לכתוב מה שכתבת. ומי מינה אותך מבינה ברבנים ובכדורגל?. ומה את מזלזלת בכל אותן נשים שהתלוננו נגד הרב? צריך לערוך דין תורה וחקירה ודרישה כדבעי ולברר האם הרב עבר על שורת הדין או לא?
חבדניק
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים