כיכר השבת

חה"כ הרב אמסלם נגד יצחק בלומנטל

חבר-הכנסת אמסלם קרא את מאמרו של בלומנטל "יהודיה עם ערבי" והזדעזע: "מילא בהלכה הוא לא מבין. אבל במוסר הפשוט?"

| 56 | כיכר השבת |
הרב אמסלם.
הרב אמסלם. (פלאש 90)

לאחרונה צד את עיני מאמר שכתב הרב יצחק בלומנטל ביום כ"ח אב תשס"ח. אמנם עבר מעט זמן, אבל הדברים דורשים תגובה ברורה וחדה. במאמר מנסה הכותב להפוך לנו את החשיבה הטבעית והחיובית, בדבר מסירות הנפש של פעילי יד לאחים הפועלים לחלץ בחורות יהודיות שנלכדו ברשתם של בחורים ערבים והן כלואות בכפרים ערבים עם ילדיהן מבלי יכולת לחזור להוריהן.

הכותב מרמז שאין בכך כל רצון להצלת הנשמות היהודיות אלא רק הרהורי גאוה של המחלצים ותחושת חשיבות ומסתוריות. בהמשך העמדה הולכת ומקצינה, עד כדי אמירה שאין בכך כל רע שאותה בחורה יהודיה תתחתן עם ערבים, כי הרי לא מדובר בבחורה כשרה מבני ברק, אלא רק בחורה חילונית, נטולת "ייחוס", שלא למדה בסמינרים הנחשבים וצבע העור שלה, איך לומר, כהה מדי. מבחינתו, מה לי הכא מה לי התם, האם תחיה כיהודיה חילונית בתל אביב או תהיה משועבדת לבעל ערבי ותגדל ילדים ערבים באחד הכפרים? גם לילדים הוא לא דואג, כי לטעמו גם אחרי גאולתם, הם לא ילמדו בפונביז', הם ישארו חילונים ואולי אף הגרועים שבהם, לא פחות. אז עדיף לדידו, שישארו בכפר ובכלל לא ידעו שהם יהודים?! לא זאת אף זאת, אם נוציא אותם מהכפר הם עוד יביאו עלינו רק צרות ופשע, שמעתם?! רק צרות ופשע.

אני קורא את הדברים המזעזעים הללו שוב ושוב ולא מאמין. יושב אדם בבני ברק או בירושלים, מתהדר בתואר רב, וידו לא רועדת כשהוא כותב דברי בלע ומשטמה כאלה כלפי נשמות יהודיות טועות. מילא, בהלכה הוא לא מבין, אבל במוסר הפשוט, בחמלה האנושית הפשוטה, הידועה והמובנת גם ליהודים הרחוקים ביותר? איך ניתן להפקיר נשמות כאלה, שמבקשות ומתחננות שייחלצו אותם מהמלכודות הנוראיות שהן נלכדו בהן? איך אפשר לאטום את האוזן מהשוועה העולה משם ולחרוץ דין כמו גדולי העריצים, "השליכוה לבור!".

גדול שכרם של פעילי יד לאחים המוסרים נפשם להצלת אחיותיהם הרחוקות וגם לאחר הצלתן הם ממשיכים לדאוג להם ופועלים להשיבם לכור מחצבתם ולקרב אותן ואת בניהן לדת ישראל וב"ה מצליחים בכך. יהי חלקי עמהם.

למקרא הדברים החמורים הללו התבררה לי באחת ההתנגדות הקולנית שהושמעה כלפי הדעה שהתפרסמה בעניין גיור עולים שבאו מזרע ישראל (כלומר שאבותיהם יהודים). שהרי מי שמוכן להעלים עין ולרחק בידיים ממש, אפילו נשמות יהודיות שנשבו כפשוטו ביד גויים, הרי ודאי שלא ידאג גם לנשמות של צאצאי יהודים, המבקשים לשוב ולדבוק בדת אבותיהם.

"כי לא ידח ממנו נדח", נאמר על ידי נביאנו, רק בורות ואכזריות אני רואה בדבריו וריחה של הגזענות נודף למרחק. האם רוצה הכותב בלומנטל שנצטט לו מגדולי עולם שמסרו נפש למנוע יהודים משמד רוחני?

תוכן שאסור לפספס
56 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
39
לאמסלם אתה טועה משום שלאף אחד לא אכפת שישחררו יהדיות מהשטחים. השאלה שנשאלה היא מה ועד כמה יש להפיל זאת על הציבור. שהרי הם מתרימים את הציבור על קירוב אחים וזה הופך להצלת יהודיות שלא בדיוק מתקרבות. והשאלה אם אחד שתרם ממה שאין לו התכוון לזה. כמובן שמי שהולך להציל מסתמא מקיים מצוה בכל
38
שהרי למדנו במדרש רבה במדבר [פרשה ח] "אם תרחיק את הרחוקים סופך לרחק את הקרובים" כי זו תמצית ההשקופה הליטאית מי שאינו ליטאי לגוי יחשב וכדאי לרחקו. מה אתם גרמנים אכזרים? לא זרעו של אברהם אבינו אתם?
37
בציבור שלנו הביאו את כולם לקרוא לכל מעורער בנפשו ( אליאור חן) או לפובלציסט בשקל ( בלומנטל) רב. הגיע הזמן לעשות לזה סוף. מי שהוסמך להוראה הוא רב ומי שלא, לאו. די לזילות התואר שמביא לזילות התורה ונותן הכשר לכל דעת שרוול מעוותת. 

הצגת כל התגובות

36
זה הספרים, הפסקים, הקשר החם עם גדולי התורה, ההסכמות, התפקידים הרבניים, הידע והאומץ, המקוריות והתעוזה, הכושר לרבנות ועוד שעושים את הרב אמסלם לאחד הרבנים החשובים והמשפיעים בעתיד הקרוב. חכו וראו.
35
בלומנטל פרובוקטור או שיקח את עצמו בידיים ויחזור בו מהשטויות שכתב או שיניח לנו....
34
עד כמה שידוע לי רוב אלו שמתחתנות עם ערבים הם אשכנזיות שמאלניות (חוץ מטלי פחימה שכנראה כבר התאסלמה)ולא כהות עור אז...
33
יש בית כנסת בתל אביב שנעשה בו חילול קודש גדול באופן קבוע.שאלתי לרבנים הנכבדים למה אף אחד לא קם ומשמיע קול מחאה ? האם עלבונה של תורה אינו חשוב ? האם ניתן לחלל קדשי ישראל ?מי האיש החפץ חיים לראות טוב יקום וישמיע קול מחאה " בשער בת רבים "
32
מנדי היקר (או אולי שמא בלומנטל....) להשוות בין הרב חיים אמסלם לבלומנטל זה ממש כמו להשוות בין הרב הגר"ע יוסף לרב בא-גד, מכל הבחינות..... ולהרב אמסלם יש לי לומר אך זאת.... המשך בדרכך המכובדת ומעוררת הכבוד, לטובת כולנו.... הגיע העת לאיש ציבור ספרדי שיחזיר סוף סוף את הכבוד הספרדי הרמוס.... למקו
31
הרבה מאוד אשכנזים תומכים בך אל תפול למלכודת אנש שנאת חינם.ספרדים אהבו את האשכנזים תאכילו אותם תחיכו אליהם תחזירו טובה תחת רעה אהבה תחת אנש.
יש לך טעות יסודית. לא צריך להיותפה נטייה פוליטית! נהפוך הוא, במסילת ישרים (לא זוכר איזה פרק) הווא מציין מי זה האוהב- מישהו שיכול להוכיח אותך ולהוביל אותך להיות טוב יותר. הרב אומר את דעתו (שאני ממממממש מסכים איתו), ואהבה לא צריכה לקלקל את השורה
30
על פי התורה [לא ההלכה] בן ישראל לפי האב ולא לפי האם לכם "יד לאחים" מצילים לשוא אישה יהודיה שהתחתנה עם מוסלמי כי ילדיה מוסלמים גם על פי התורה וגם על פי האיסלם ומצד שני ההיפך כי שלמה המלך התחתן עם אישה נכריה בשם נעמה העמונית ונולד רחבעם שמלך על כל היהודים ואל תחשבו שנעמה העמונית התייהדה [התגיירה] כי
29
לאמסלם יש חשבון אישי עם הרב בלומנטל קחו את דבריו בעירבון מוגבל,
28
על פי התורה [לא ההלכה] בן ישראל לפי האב ולא לפי האם לכם "יד לאחים" מצילים לשוא אישה יהודיה שהתחתנה עם מוסלמי כי ילדיה מוסלמים גם על פי התורה וגם על פי האיסלם ומצד שני ההיפך כי שלמה המלך התחתן עם אישה נכריה בשם נעמה העמונית ונולד רחבעם שמלך על כל היהודים ואל תחשבו שנעמה העמונית התייהדה [התגיירה] כי
27
לאמסלם יש חזות רבנית, ויש כאן תמונה שלו. זה גורם לייחס לאיש כבוד, ולתת לדבריו משקל. אבל תמונה של הרב בלומנטל - אין. מדבריו של הרב בלומנטל במאמריו השונים ניכר שהוא תלמיד חכם לא פחות ואולי יותר מאמסלם. אז גם אם הוא נמנע מסיבות אישיות מלהכניס תמונה שלו - אל תתנו להמבורג להטעות אתכם.
26
הרב אמסלם מקנא בידע העצום של הרב בלומנטל. הוא שם אותו בכיס הקטן
25
ובשליחות, כנראה שאתה חסיד חב"ד. מעניין מה הרב'ה שלך היה אומר על בלומנטל???
24
הדעות שלו לא הולכות בד בבד עם רוח היהדות
23
ואנשי סדום רעים וחטאים לה' מאוד. הרשעות של אנשי סדום הייתה מתובלת ב"לשם שמיים" - הוא לא ילמד בפוניבז, הוא לא יהיה חסיד, הוא לא יתנהג בחומרא זו או זו. כך גם יהדותו של בלומנטל מתובלת עם הרבה רשעות ואטימות לבב. והלוואי שלא נברא משנברא
22
תשובה ל 51 אני מדבר על חילול קודש בתוך בית כנסת בתל אביב.וזה נעשה בידיעת המועצה הדתית, תוך העלמת עין של רבנים ממונים ,על זה אני מדבר 51 , האם זה בסדר ? האם על זה גדלנו ?אם יש בישראל אדם אחד שיקים קול זעקה על עלבונה של תורה. על זה אני מדבר 51
21
איני יודע אם הרב בלומנטל הוא רב (כן, רב עם כל מי שבסביבה שלו) אבל לרב אמסלם יש תעוןדת רבנות שאת ההסמכה שלה קיבל מהרב עובדיה יוסף שליט"א!!! הרב אמסלם מציג דעה קצת שונה בנושאים מסויימים אך עדיין הרב עובדיה לא יצא נגדו משמע אין לו בעיה עם דבריו ודרכו כל השאר פוערים את פיהם בנושאים שאין להם בהם שיג וש
20
זה אמור להספיק לכל השוטים שמסתובבים כאן!!
19
איך אתר המגדיר את עצמו את אתר חרדי נותן במה לאדם שנראה מתוכן כל הכותרות שתפס לאחרונה שהוא יותר נוטה למזרחי מאשר לחרדי, עד מתי נזייף את זהותנו,
18
סייג לחכמה שתיקה. תהיה חכם וד"ל!
17
מה באמת קרה שאמסלם נזכר להגיב על המאמר הזה אחרי כמעט ארבעה חדשים? קרה דבר פשוט: באחד המאמרים האחרונים בחומנטל תקף את אמסלם על דבר אחר לחלוטין. על זה אמסלם משום מה בוחר לא להגיב, למרות שאנו רואים שנותנים לו כאן במה. למה? כנראה שאין לו מה להגיב על זה. מה הוא עושה במקום? מוצא מאמר של בלומנטל מלני יוב
16
הרב בלומנטל צודק, הוא גם צדיק גדול למדתי מפיו תורה הרבה הרב אמסלם ידוע כקשקשן, עיין ערך הגיורים בצהל
15
אח"כ לא יודעים להסביר לציבור הכללי למה לאליאור חן שר"י קוראים הרב יש בתוכנו כל מיני דמתקריי רע-בנים אבל אתם (כיכר השבת/התקשורת החרדית) לא צריכים לתת להם במה ולקרוא להם ---הרב--- גם חיים אמסלם קורא לעצמו --הרב-- ומחפש לעצמו כותרות בכל דרך אפשרית חבל שאתם נותנים לו במה
14
הרב בלומנטל צודק. במקום לקרוא את המאמר שלו ולחשוב קצת, תוקפים את האיש אישית. חבל.
13
מאיפה הבאתם עלינו את הצרה הזאה כיכר השבת?
12
כולם שותקים,,,על דברי הבלע של "הרב" בלומנטל, ורק הרה"ג אמסלם מדבר, כל הכבוד! המשך כך! אל תירא ואל תחת! אנחנו איתך בכל מילה.
11
http://www.kikar.net/art
10
תסביר את עצמך אף אחד לא יודע על מה מדובר, אז איך אתה רוצה שיעזרו לך?
9
בלומנטל , כדאי מאוד שתכיר את מקומך ותפסיק להתרברב בכתיבת טורים שאין לך שום מושג לגביהם, די!!! הציבור לא טיפש והוא לא קונה כל דעה או עמדה של איזה כותב ככל שיכתוב בצורה מוכשרת, וכ"ש אם לא, אז תפסיק להאכיל אותנו בהגיגי השווא שלך. תכבד את עצמך, וכשם שמצווה שלא לומר דבר שלא נשמע כך מצוה שלא לכתוב דבר של
8
יצא למלחמה נגד ארבעה מלכים גבורים וחזקים ממנו וכמובן עם הרבה פחות אנשים
7
פניתי כעת לרב אמסלם וצטטתי לו את הערתך (הוא היה בנסיעה של זכוי הרבים באיזור השרון) והוא אישר לי כי ספרו בנושא יראה אור בהסכמת גדולים מ כ ל ה ח ו ג י ם ! שאלתי אותו מכל החוגים ?! היתכן אמר לי כן רק סבלנות ותראו! ע"כ אני מרשה לעצמי להעלות את הדברים לטובת הכלל.
6
בלומנטל לך הביתה!
5
ידוע שנלחם בעסקנים שמנעו זאת בטענה שהמשכיל נלחם ברב וביהדות ומשמים עשו להם את העבודה השחורה.תגובת הרב הייתה חריפה באופן קיצוני וכך אילץ אותם לפדותו. אלא מאי?!יש 2 אפשרויות: 1. בלומנטל אוחז מעצמו בר פלוגתא של הבריסקרב 2.הוא סתם עם הארץ המגלה פנים בתורה שלא כהלכה ----------והבוחר יבחר------
4
לרב אמסלם היקר! צר לי שאתה נאלץ לבזבז את זמנך היקר על לבלר גרוע , הנעדר תורה ויראת שמים, המגלה פנים בתורה שלא כהלכה ,שמאמרי השטנה הרדודים שלו מעידים כמאה עדים על דברי. לו הוא היה ת"ח ויר"ש ששוגה היה מקום לנסות ולהעמידו על שגיאותיו הקטלניות, אך כעת שאין בו לא זה ולא זה ואינו מכיר את מקומו אז ל
3
נדמה לי שאין אחד שלא יסכים עם עיקר ביקורתך על הרשימה המקוממת של בלומנטל, אולם ציינת בסוף דבריך את העליהום נגד דעתך בענין גיור גוים ממוצא יהודי. הקול המתנגד לדעתך מובן מאד; עד היום לא שמענו ולא ראינו בדברי רבותינו שיש מצוה לגייר גוים כגון אלה, בטח לא כאשר ידוע שלא ישמרו על מצוות התורה. אם אכן דעתך ד
2
תמשיך להאהיב את התורה על הבריות ואת דרכה של תורה גם על הרחוקים ממנה! כי רק בדרך זו ניתן לקרב ולהאיר את עיניהם!
1
אינני ספרדי ולא מצביע ש"ס, אלא יהודי חסיד שגדל על טהרת היידיש ואף על פי כן הלב מתרחב לשמוע את דבריו של הרב חיים אמסלם שליט"א לא רק בסוגיה הזו אלא בכל פעם ופעם דברי פי חכם חן, דברי טעם ודעת. אשריך הרב אמסלם מי יתם וירבו כמותך בישראל
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים