כיכר השבת

"הח"כים החרדים בגדו בהשם" • האזינו

המשגיח בירך "ברוך דיין האמת" על אישור חוק הגיוס המתוקן

הגאון רבי טוביה נוביק, משגיח "כנסת יצחק - חדרה", סיפר לתלמידיו כי בירך "ברוך דיין האמת" בשם ומלכות על אישור חוק הגיוס המתוקן והאשים את הח"כים החרדים ב"בגידה בהשם". האזינו (חרדים)

86
ישראל כהן | כיכר השבת | ה' בכסלו | 17.11.15
המשגיח בירך "ברוך דיין האמת" על אישור חוק הגיוס המתוקן
(צילום: Miriam Alsterl/Flash90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

חוק הגיוס המתוקן אושר אמש (שמח) בכנסת בפעילותם של הנציגים החרדים זאת בהוראת גדולי הדור שתמכו בחוק המתוקן אולם מתברר כי יש מי שממשיכים בהתנגדותם למרות התיקון לחוק.

משגיח ישיבת "כנסת יצחק - חדרה", הגאון רבי טוביה נוביק, הנתפס כמי שמשתייך ל"פלג הירולשמי", התבטא אמש בשיחה תורנית שמסר לתלמידיו כי כששמע על החוק שעבר בכנסת בירך ברכת ברוך דיין האמת בשם ומלכות זאת כאות אבל על החורבן הנורא.

"ברכתי דיין האמת בשם ומלכות ופרצתי בבכי", אמר הרב נוביק לבחורים, "מימות ירבעם בן נבט לא נעשה כזו בגידה בה' על ידי החרדים לדבר ה'".

"אנחנו לא גרים הרי במדינת ישראל, כידוע אנחנו עוברים לאיישישוק, כשגרים במדינת ישראל ומדברים על הנושאים השייכים, זה נהפך לפוליטיקה ואנחנו לא עוסקים בפוליטיקה אנחנו נמצאים בבית מדרש ומדברים בלימוד", פתח הרב נוביק את דבריו.

"נודע לנו באיישישוק, שעסקנים המכנים את עצמם חרדים ושותפים בממשל הישראלי במדינתם שמה במרחק עצום מאיתנו, אבל נודע לנו שהם בגדו בגידה בתורה באופן נחרץ מאד, באופן גלוי מאד, בכסות שמגינים על התורה חס ושלום, אוי לכאלה מגינים", תקף המשגיח את הח"כים החרדים.

המשגיח המשיך ואמר: "בהיסטוריה של מדינת ישראל בוודאי שלא, כי כשבגדו המזרוחניקעס והצביעו בעד שרות לאומי, או אפילו בעד גיוס נשים, אין לי ידיעה, אז זה קשור למזרוחניקעס, כשהפאייניקים בגדו אז זה קשור לקיבוץ חפץ חיים, אבל כשיש בגידה של עסקנים חרדים, הרי איך הם הפכו ליושבי הקואליציה? על ידי שהצביעו בשבילם! מי הצביע בשבילם, אנשים חרדיים, וחלק נכבד מאד מכאלה זה נקרא שקוראים קריאת שמע כל יום, ומניחים תפילין כל יום, שהם לומדים כל היום, שהם מרביצי תורה ברבים".

"מהכח של כל אזרח כזה הם קיבלו את הכח ועם זה הם בוגדים בתורה", האשים, "הם נשלחו עקרונית למען הגן על התורה, ועם הכח הזה וכל אחד ואחד שהצביע שהרי זה אינו יכול וזה אינו יכול, מי יכול לעשות כזאת בגידה אלא רק מי שנמצא בכזה שטח, ואיך אפשר להיות בכזה שטח רק על ידי כל אחד ואחד".

הרב נוביק המשיך: "כשזה אינו יכול וזה אינו יכול אז כל אחד הוא מחלל שבת, קורה כבידה שאדם אחד לא יכול לישא אותה, והוא עושה את זה בשבת, ושניים ביחד לוקחים את זה ואז הם יכולים לישא את זה אז שניהם מחללים שבת, לא חצי מלאכה וחצי מלאכה, אלא זו מלאכה שלימה כל אחד נחשב שעשה מלאכה שלימה".

"כל אותם אלפים שנתנו את הכח הם שותפים. שותפים פעילים לכל הבגידה הזו, וכל החילול ה' הזה", תקף, "זה חטאת הקהל שעוד לא הייתה כדוגמתו אולי עוד מימי ירבעם בן נבט!!!! כשבגדו ישראל בה' יתברך, במלכות בית דוד, בבית המקדש והשתחוו לעגלים, והקריבו קרבנות לעגלים, יכול להיות שמאז עוד לא הייתה כזאת בגידה. בתוך היהדות החרדית! איזה קרבן העלם ציבור יצטרכו להביא על כזה דבר, אם יש כזאת היכי תימצי בכלל. על חילול ה' על חילול שם שמים".

"התורה נקרעת לגזרים!", המשיך המשגיח, "אם הרב שך אז בכה באולמי מודיעין כשהוא שמע שגורן התיר שתי ממזרים, מי התייחס לזה. אותם שתי ממזרים, מי הלך להתחתן עם הממזרים האלה, לא צדיקי ישראל, אבל מכיון שזה נעשה כאילו בשם רב, כאילו בשם רבנות, אמנם עשו את זה במחטף ובמחשק, בלי ידיעת מי ומי המתירים, חוץ מאותו פוקר ראשי, אבל הוא כאילו הרי עשה אסיפת רבנים, אז הרב שך כאב את הכאב של התורה והתייחס לזה שיש שריפת התורה. קורעים את התורה לגזרים".

"הוא לא היה צריך להיות שם באולמי מודיעין זה היה ישיבת ועד הפועל של אגודת ישראל, הוא נסע לשם מיוחד כדי שיהיה לו מקום איפה לבכות ברבים. מה הוא היה אומר? זה לא גלוי? להצטעצע בכסות כאילו מצילים את התורה חס ושלום על ידי שמחריבים את התורה מבפנים. אפשר לתאר מה נעשה פה, איך בשמים מסתכלים על זה, איך בשמים מסתכלים עלינו. חושבים שזה צחוק? למה מצפים?", תהה.

הרב נוביק הוסיף כי "זו עבירה של ציבור ברבים. בחילול שם שמים שאין כדוגמתה, אין התר להיות תמים, "והיית משוגע" זה לא מצוות עשה. "אין לה' חפץ בכסילים" שלמה המלך אמר הקב"ה לא חפץ בכסילים, בן אדם לא יכול להגיד תירוץ אני הייתי טיפש, עם ישראל הוא עם חכם, עם חכם ונבון. וכשאתה רואה שזה נגד התורה, אתה צריך להיות חכם ולהבין שזה נגד התורה!

"כל איש ישראל יש לו את המחוייבות כלפי התורה אישית. לא בגלל שהוא חסיד של מישהו, זה חיוב אישי כל אחד בינו לבין הקדוש ברוך הוא. אני עמדתי בהר סיני ואני יודע מה התורה אני מכיר אותה!

"תפסיקו לספר לנו סיפורים. זה מחוייבות כל אחד באופן אישי הוא לא יכול להגיד תרוצים. ממילא זה חילול ה' נורא, ואין לך ביטול תורה גדול מזה כאילו עוד בשם התורה, זה החרפה הגדולה ביותר. זה לא עושה שיהיה יותר קל, זה עושה הרבה יותר גרוע.

"זה לא משעשע אותנו, זה לא אנחנו מדברים נגד מישהו אחר, קל מאד לדבר נגד מישהו אחר, אנחנו מדברים "מינן ובן". כשאני שמעתי את הבשורה אני לא הייתי מסוגל אני ברכתי בשם ומלכות דיין האמת. פשוט התפרצתי בבכיות וברכתי דיין האמת.

"הקושיא שהייתה לי הרי יש אפשרות לברך דיין האמת גם כן לא בשמחה... אבל כששומעים בשורה רעה של בגידה, אני לא מורה הוראה, אבל על עצמי לקחתי את האחריות. הרגשתי צער שלא הרגשתי כדוגמתו, אני לא זוכר שהרגשתי פעם כזה צער".

האזינו לדברי המשגיח

תוכן שאסור לפספס
86 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
44
אם היה כמו אלה היה ממשיך להתווכח עם עדריאנוס קיסר שלא יחריב את ירושלים והיה מפסיד הכל!! אך היה לו שכל להבין שאין לו ברירה אלא להתפשר על יבנה והנה - צדק!!
יאיר19.11.15
43
מי מוכן לקחת על עצמו להחתים כמה שיותר כדי שיתפטר לנצח מחדרה? רחמנות גדולה לי על בחורי החמד שם... אוי כמה הם מסכנים שם....
חדרתי18.11.15
42
גם למזרחי היו רבנים גדולי ישראל..גם לפא״י היו רבנים גדולי ישראל ,תבדקו....וגם ליהדות התורה יש רבנים גדולי ישראל....אך חרדיות זה מהות ,ומי שתמך בחוק הגיוס יהיה מי שיהיה לא יקרא יותר חרדי.....גם עם יקפצו אלפי חרבצה״לים יחד עמו בזעם....
ממשיכי הדרך17.11.15

הצגת כל התגובות

41
שמרן הגרי"ל יאריך ימים ולא תזכה לברך אחריו
יוסף17.11.15
40
במילים אחרות הוא מודה שזה רצון ה' !!! זאת המשמעות של הברכה שהכל מאיתו יתברך ישר כח הרב ברכה ראויה בודאי שה רוצה שתתגייסו!!! אשריך!!!
אלעד17.11.15
39
חי על כספי הציונים מצביע לבחירות הטמאות הקנאה והתאוה והכבוד מעבירין את האדם
הגאון ר' ......17.11.15
38
,,,היו כבר מברכים עליו ברוך דיין האמת. כי את דוד המלך אי אפשר היה לסחוט, ודין כל המשתמטים בסקילה.
דן סגל17.11.15
37
האיישישוק. בביהמ"ד של איישישוק, מותר לדבר פוליטיקה של ארץ ישראל ולא בלימוד ?
סימן שאלה19.11.15
36
את הבחורים משם.... היום רואים לאיזה טירוף הם הגיעו... נ.ב. אודה ולא בוש שבשעתו לא הבנתי את הוראת הגראי"ל ואף תמהתי ע"ז אך היום הזה משמים סייעו לי להבין!!!
חוזר בתשובה18.11.15
35
לדעתי הוא שתול ממחנה השונאים להכפיש את ה"פלג הירושלמי", להציג אותם באור מגוחך לגמרי. וככה לקומם את כל יהדות החרדית נגדם. בנתיים זה עובד טוב, הציבור קונה ש"גדולי" הפלג הם הזויים לגמרי.
אהרן לייב17.11.15
34
למה גדולי ישראל אסרו ללמוד במוסד הזה
יהושע17.11.15
33
גמר בעבו"ז כדאי ללמוד מה כתוב שם. היסטוריה המדבר לא יודע
משה19.11.15
32
כבוד הרב מוצר להוציא שם שמיםצלבטלה בגלל השקפה או פוליטיקה ??????????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חח17.11.15
31
כל מי שחולף בכביש גהה בבוקר ורואה את מאות בחורנו במדים מבין שיש פה סיפוח זוחל זה כבר לא שולים זה כבר לא בחורים בטלנים יש כאן מערכת משומנת בעשרות מליונים שמוקדשים לשינוי החברה החרדית צדקו אלו שהיתרעו שאסור לפתור את בעיית הנושרים בצבא נתנו להם אצבע והם מצליחים למוסס טאבו של 60 שנה בשיטת הסלאמי מכניסי
אברהם17.11.15
30
כל גולשי האינטרנט למיניהם שהם בעצמם מצפצפים על כל גדולי ישראל שבכל הדורות ומסתכלים באינטרנט אין להם שום זכות להגיב על דברי אלוקים חיים שיוצאים מפה קדוש שלא יודע מה זה אינטרנט ולא ראה צורת מייל מימיו ומקפיד על כל קוצו של יוד בכל תרי"ג מצוות ומנצל כל רגע לעבודת השם. ואף אם לפי עיניכם הסדוקות מהאינטרנט
יעקב20.11.15
29
לא יאומן, הוא יודע שרוב גדולי הדור חושבים אחרת ומעיז לברך בשם ומלכות, ולפרסם זאת, תודה שאתה לא מורה הוראה, ולוקח אחריות רק על עצמך....
עצוב18.11.15
28
דבריו קיצונים ומוזרים, אין כאן אפי' נסיון לדבר בהיגיון להסביר מה חמור כ"כ בביטול הסנקציות הפליליות. 'עם חכם ונבון' פירושו שהגויים יאמרו זאת, לכן כדאי לשאול את האנשים ברחוב מה דעתם על שינוי החוק.
חבל17.11.15
27
לשוא". זו טיפשות, עם ארצות ועבירה. לא "גאון" כי אם עם הארץ!
יעקב17.11.15
26
עכשיו אני מקבל את רעיון הפירוד מהישיבה על אף כל מעלותיה עכ יובן למה היה צריך להפרד מהישיבה (נשל באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן תורה בדימוס17.11.15
25
מבזה תלמידי חכמים ..ואחר כך ברכה לבטלה שעונו חמור . לומדי הדף היומי זכו היום ללמוד אל תתיראו מן הפרושין אלא מן הצבועין
אלי17.11.15
24
יש לו את המחוייבות כלפי התורה אישית. לא בגלל שהוא חסיד של מישהו", כדבריו, למה הוא צריך לספר סיפורים בשם הרב שך ?
לשעברניק19.11.15
23
מצליח בשום פניפ ואופן..... אולי תעזרו לי???
כ"ז18.11.15
22
כשאני שומע את האנשים האלה אני מברך בשם ומלכות ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו והבדילנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי17.11.15
21
כך גזירת שמים של דין האמת, ותקבל הגזירה באהבה כמו שהבן שלך מת
נח17.11.15
20
הכל ככ מעוות הוא מדבר שהם עוסקים בתורה וצולל עמוק לתוך הפוליטיקה ככ מזויף ככ צבוע
ארנברג17.11.15
19
על מי הוא מאיים שיחזור לכוך שלו
יצחק20.11.15
18
נעבעך שכמוהו!!!!!!!!!
כאוב17.11.15
17
רבי טוביה נוביק מבין יותר טוב מכל גדולי ישראל?!!
משה17.11.15
עיי' הוריות ד"ב ע"א במשנה.
שכל ישר18.11.15
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא צריך דרמות17.11.15
15
פוער פיו נגד גדולי ישראל
ישראל לייבוביץ19.11.15
14
ומחטיאים בפרהסיא!!! שיתבייש לו!!!!
ברכה לבטלה!!!!!18.11.15
רוב גדולי הדור בדורנו סבורים כך כמו מרן הגאון הצדיק ר’ שמואל אוירבך ור’ ישראל קלמנוביץ ור’ עזריאל אוירבך ור’ משה שטרנבוך והרב שלום כהן, וכן כל גדולי אמריקה סבורים כך, וגדולי ראשי הישיבות שבארץ ישראל, כך שזה לא דעת יחיד.
גדולי הדור 21.11.15
13
הם לא מבינים שזה מה שמחזיק את העולם שירדו מהחרדים כבר נמאס וחוץ מזה מה הם צריכים אותנו בכלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עם ישראל17.11.15
12
זה נקרא משגיח? אחד שכל כולו נגוע שומעים לאורך כל השיחה על זה אמר שלמה המלך: גם זה הבל ורעות רוח
שמיל 17.11.15
11
טוב מאוד שידעו כולם לאן שייך הפלג ההזוי הזה, שיצאו מתוכנו ויצטרפו לעדה החרדית ולסאטמר
נתגלתה הצביעות17.11.15
10
דגל חוצפנים! עד שהיה לנו על מה להפגין "הסנקציות הפליליות" עכשיו גם את זה אין... זבלים גנבים תתבישו לכם! ברוך דיין האמת אויייי אוייי אוייי על מה נפגין? על מה? רשעים!
עציץ21.11.15
9
הרב נוביק זועק מעמקי לבו ועמו ציבור ענק וחשוב של בני תורה אמיתיים שאיכפת להם כבוד שמים ולא מתעסקים כלל וכלל במחלוקת או בפוליטיקה אלא רק כבוד התורה ולומדיה עומד מול עיניהם
מוטי17.11.15
8
חממת ההסתה וכמובן נגד גדולי ישראל אומללים הבחורים הצעירים שחושבים שזה תורה מסיני בה שבחורינו השפויים אינם בין כתלי מקום הסתה והזוי זה
יצחק 17.11.15
7
ראש ישיבת בריסק זעק נגד תיקון חוק הגיוס: "הם רוצים לחלן אותנו!" כעת אפילו בחוגי בית בריסק מגלים התנגדות נחרצת לשיתוף הפעולה של חברי הכנסת החרדים באישור חוק הגיוס המתוקן. הנה דבריו של הרב הגאון רבי מאיר הלוי סולוביציק שליט"א נגד תיקון חוק הגיוס... בחוגי בית בריסק מגלים התנגדות נחרצת לשיתוף הפעולה ש
ראש ישיבה21.11.15
לידיעתך הוא לא ראש ישיבת בריסק אולי ראש ישיבת מאיר סולוביציק וגם זה לא בטוח
בריסק24.11.15
המוח. צביקי גרוסברד תתבייש לך!!!!!!!!!!!!!
חתן עציץ21.11.15
6
אסור לשמוע!
יהודי18.11.15
5
אין לסמוך עליו
דוד לוי17.11.15
4
הם עדיין מחפשים הצדקה למריבה שהתחילה בקנאה תאווה וכבוד
יעקב17.11.15
3
למה הוא בירך דיין האמת, על מיתת הפלג? איפה הלוויה? באיזה בית עלמין יקבר? מי יגיד קדיש? כל הבנים שלה? אומרים קדיש י"א חודש, או שנה שלימה (כלומר, כמה זמן הפלג יטוגן בגהינום)?
רח"ק17.11.15
2
והמעניין שרק זבי הדגל שמחים
בני ברקי17.11.15
1
מה לעשות שהם שומעים לקולם של כל גדולי ישראל מלבד הקנאים והפלג...
אישישוקר 17.11.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

במועצת חכמי התורה זועמים: "הצבא רוצה לגייס אלפי חרדים, הפוליטיקאים צריכים להיאבק"

חזקי שטרן | 09:56

קשה זיווגו

במעון המרא דאתרא: נשאו תפילה עבור ה'מבוגרים' 

חיים רוזנבוים | 09:54
ש

רחמו על הקטנה

בת חצי שנה, ולא ראתה כמעט את אמא ע"ה: כיצד ייראה עתידה?

כיכר בשיתוף וועד הרבנים | מקודם
ש

פעילות ענפה

איחוד הצלה התרחב והשיק 76 אופנועים ורכבי חרום חדשים 

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

מזל טוב

חתני בר המצווה של זה לזה בביקור במעונם של גדו"י

כיכר בשיתוף זה לזה | מקודם
ש

ראשונים לאקדמיה

בר-אילן מזמינה בוגרי מוסדות חינוך חרדים להצטרף לתוכנית "ראשונים"

כיכר בשיתוף בר אילן | מקודם

הילולת התנא בעמוקה

חכם ניסים בן שמעון בתפילה בציון רבי יונתן בן עוזיאל | תיעוד

חזקי שטרן | 07:51

"הבעת אי אמון"

ועדת הבחירות לרבנות נגד היועמ"שית: "הטלת דופי בוועדה"

ישי כהן | 07:16

"להימנע מעימות חזיתי"

המרדף - גרסת צה"ל: יבדוק נתוני מס הכנסה של צעירים חרדים הרשומים בישיבות

איצלה כץ | 02.07.24

אהבת ישראל

ליפא שמעלצער חושף: "האדמו"ר השאיל לי את הקולפיק" 

חיים רוזנבוים | 02.07.24
ש

לכל המשפחה

כדאי לדעת: התזונה המומלצת לפני חתונה

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

הילולא דצדקיא

המונים בהילולת הראשל"צ רבי מרדכי אליהו זצ"ל

חיים רוזנבוים | 02.07.24
ש

לחתן ילדים בקלות -זה נכס! 

הכנס שיעניק לכם עתיד כלכלי בטוח

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופרטיס | מקודם

התעוררות רבתי

שלושים לפטירת הצדיק ואביהם של ראשי הישיבות | גלריה  

חיים רוזנבוים | 02.07.24

שמחת התורה 

ירושלים: ראש הישיבה הכניס ספר להיכל, תלמידי הישיבה חגגו

חיים רוזנבוים | 02.07.24
ש

בקוראי שמו

עם הפנים להילולא הבאה: מצילים את קבר שמואל הנביא

כיכר בשיתוף קול שמואל | מקודם
ש

מחזור 3 יוצא לדרך

הצלחה כבירה: 183 חרדים השתלבו ביחידות ההייטק הבטחוניות

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

אבל בעולם החסידות

ה'שבעה' על המשגיח והמשפיע הגר"מ וולפסון זצ"ל | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.07.24

32,429 פניות ציבור

11 שנות פעילות | מה עשה הרב דוד לאו בתפקידו כרב ראשי?

חנני ברייטקופף | 02.07.24

הנאומים והצעדה | תיעוד

'ארץ ישראל בוערת, ארץ ישראל רועדת' | סיקור מעצרת הענק

חנני ברייטקופף | 02.07.24
ש

עקב מחסור במערכת הבטחון

זה לא מדע בדיוני: כך תקחו חלק בקידום רובוטים קרביים

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

נועדו בלשכה | תיעוד וסיקור

"התורה היא החרב שלנו" | ב'עדה' מתנערים מהאלימות שהייתה אחרי עצרת ההמונים 

חנני ברייטקופף | 02.07.24