כיכר השבת

יא רבי שמעון; מוזס רוצה רכבת למירון

"מה עם רכבת למירון? מיליון מבקרים מגיעים לשם מדי שנה" אמר יו"ר סיעת יהדות התורה בדיון בוועדת הכלכלה ודרש קו רכבת למירון

| 8 | כיכר השבת |
מוזס.
מוזס. (פלאש 90)

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום (רביעי) לדיון בנושא הרפורמה המתוכננת בתחבורה הציבורית. בישיבה השתתפו שר התחבורה, מנכ"ל המשרד, ונציגי חברות התחבורה השונות.

משרד התחבורה הציג לחברי הכנסת מצגת בה נתונים על התוכניות המקיפות של המשרד לקראת שידרוג, ארגון מחדש וייעול מערכות התחבורה הציבורית תוך יצירת שילוביות בין אמצעי ההסעה השונים. הצגת הנתונים כללה ניתוח מספרי נוסעים, נסיעות, ממדים שונים לאמדן עלויות וכו.´ במהלך הדיון ביקש ח"כ מנחם אליעזר מוזס את התייחסות שר התחבורה אל מערך התחבורה בקרב המאוכלוסייה החרדית:

"הצרכן הגדול ביותר של התחבורה הציבורית הוא הציבור החרדי. זהו ציבור שברובו אינו ממונע ומורכב ממשפחות ברוכות ילדים. השינויים שבוצעו לאחרונה באזור ירושלים לא תואמו עם הצרכנים העיקריים. ראוי לציין לשבח את חברת אגד שהסיעה – כ 600,000 איש בהצלחה בתקופת החגים אל הכותל, אך למרבה הצער, במהלך שינויי התחבורה שבוצעו בירושלים נותקו שכונות רבות מהקווים המובילים חזרה מן הכותל לשכונות המרכז! מתפללים רבים שהשתמשו בשנים האחרונות בקו 2, נאלצים עתה מששונה מסלולו, לכתת רגליים בדרכם חזרה מן הכותל!".

הרב מוזס ביקש את תשובת השר גם בעניין קו 402 "קו בני ברק ירושלים הוא הקו הרווחי ביותר של התחבורה הציבורית. יעידו על כך אגד ודן. אך אליה וקוץ בה, ההפעלה על ידי שני מפעילים היא בבחינת "קדירא דבי שותפי לא חמימא ולא קרירא"... הוא הזכיר לשר התחבורה את הבטחתו מעל בימת הכנסת לפני כחצי שנה כי תוך שלושה חודשים יפורסם מכרז להפרטת הקו.

גם אל החסמים הבירוקרטיים התייחס ח"כ הרב מוזס וביקש כי במסגרת הרפורמה יזורזו ההליכים המאפשרים הפעלת קו תחבורה חדש בכל מקום בארץ בהתאם לצורך, ללא עיכובים מיותרים.

"מה עם רכבת למירון?"

עניין הרכבת "מבאר שבע ועד דן" עלה אף הוא לדיון ולדברי שר התחבורה בכוונת הממשלה להגיע בסופו של תהליך לרישות הארץ לאורכה ולרוחבה ברכבות. וכאן הגיע הקטע הפיקנטי: "מה עם רכבת למירון?" שאל - דרש חה"כ מוזס ונימק: "מליון מבקרים המגיעים מידי שנה למקום בהחלט ראויים להיכלל בתיכנון העתידי של קו הרכבת".

תוכן שאסור לפספס
8 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
7
כמי שמכיר את ר' מנחם לייזר אני משער שאם ההצעה הזו שלו תיכשל חלילה, אז מן הסתם הוא ידאג להעברת הציון של ר' שמעון לירושלים. טייערער מנחם לייזר, וואס וואלטן מיר געטון אן דיר ?
ארי' לייב
6
בבית שמש כל הקווים הוצאו מאגד, לידי סופרבוס, חוץ מהקווים החרדים 418 497 417 מה הסיבה תנחשו? סופרבוס לירושלים עולה 'שלוש שקל יותר זול' ,מאגד. אצל מי משאירים את החברה היקרה שלא יודעת לתת שירות, אגד? אצל החרדים. למי מביאים חברה חדשה יעילה, וזולה ב20 אחוז? לחילונים דמוקרטיה במיטבה.
יוסי בית שמש
5
הקוים הבינעירוניים החרדים המגיעים לירושלים מפזרים את הנוסעים בשכונות וגם אוספים חזרה, ואילו יתר הקוים הבנעירוניים עוצרים בתחנה המרכזית ועל הנוסעים לקחת אוטובוס עירני ולשלם !! למה המחיר בקוים החרדים זול משמעותית מהמחיר בקוים הרגילים???
צבורית

הצגת כל התגובות

4
מקדם רכבת למירון תדאג לייהוד הגליל ולא אחורה פנה קדימה צעד. הכותב בצער גדול שמחה.
שמחה
3
לא סוללים קו רכבת. בכלל, הנאום של מוזס היה מביך למדי, זה היה נראה כמו עסקנות נמוכה ביחס לדוברים האחרים שהתייחסו לתוכניות כלל ארציות.
חיים
2
השם עמכם ויצליח דרככם בכל מעשיכם
כ
1
כשהחילונים ייסעו בתדירות כמו החרדים בתחבורה ציבורית גם לחילונים יעשו קו עירוני בחינם. פשוט לא משתלם לאגד. הבנת את זה????
ארז
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים