כיכר השבת

בחירות 2015

ח"כ גפני: "נשים חרדיות לא רוצות לרוץ לפוליטיקה"

ח"כ משה גפני התראיין בפני גולשי 'הארץ' והתייחס לסוגיות הבוערות • "אין נשים חרדיות שרוצות לרוץ לפוליטיקה" • "לפיד דיקטטור, לא יכול להיות איש ציבור, עשה נזק למדינה כפי שלא עשו מעולם" • "אין מושג של חרדי עובד או חרדי לומד" • "מרגיש גלי אהדה עצומים בציבור החילוני" • ובאיזו ממשלה ישב? (בארץ)

60
ישראל כהן | כיכר השבת | כ' בשבט | 09.02.15
ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפני (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

חידושים גם ב'יהדות התורה': כחלק מקמפיין הבחירות של המפלגה התראיין בצהריים (שני) ח"כ משה גפני יו''ר תנועת 'דגל התורה' במסגרת צ'אט מיוחד במהלכו נשאל שאלות על-ידי גולשי אתר 'הארץ'.

במענה לשאלות הגולשים, יצא גפני במתקפה חריפה כנגד יו''ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ואמר: "האיש עשה נזק למדינה כפי שלא עשו מעולם. הכלכלה בצניחה. דירוג האשראי יורד. מפעלים נסגרים והפערים החברתיים מחריפים".

גפני הוסיף עוד על שר האוצר לשעבר ואמר: "לפיד לא יכול להיות איש ציבור. אין מפלגה עם דיקטטורה כמו שיש במפלגה שלו".

גפני התייחס גם לאפשרות שיהדות התורה תתמוך בממשלת שמאל ואמר כי "להוציא מקרה אחד חריג, המפלגה בהוראת גדולי ישראל, מעולם לא תמכה בממשלת שמאל".

גפני הבהיר בדבריו כי הם לא סולחים לנתניהו אך הם צריכים לקבל החלטה האם הם ממשיכים עם נתניהו. לדבריו, התקבלה החלטה אסטרטגיה שההחלטה בנושא תתקבל אחרי הבחירות. "השיקולים יהיו לא פשוטים. נתכנס אחרי הבחירות חברי הכנסת שייבחרו מיהדות התורה - אני מקווה שיהיו לפחות שמונה, נדון בעניין, נמשיך בפני הרבנים ואשר יחליטו כך נעשה", הוסיף גפני.

ח"כ משה גפני במערכת 'הארץ' (צילום: באדיבות המצלם)

בהמשך התייחס גפני גם למאבק הנשים החרדיות במסגרת ריצה נפרדת לכנסת או במסגרת תנועות אחרות ואמר כי "אין תנועת נשים חרדיות שרוצות לרוץ לפוליטיקה. אם היינו מכניסים לרשימה נשים חרדיות או בכלל, הנשים החרדיות לא היו מצביעות. הנשים החרדיות בדורנו, בניגוד לעבר, הן ברמה חרדית יותר גבוהה מהגברים. דעתן היא ברורה בעניין הזה. אנו נמצאים בדור שהנשים החרדיות הן ברמה רוחנית יותר גבוהה מהגברים. הן לא יסכימו לשים אשה", הבהיר גפני.

גפני הוסיף ואמר: "דברתי עם נשים חרדיות. לא רלוונטי כל העניין. זה נשמע יפה, מהפכה בציבור החרדי. אבל הן לא מסכימות. הנשים המדוברות לא מייצגות אף אחד ולכן הן לא יכולות להיכנס לרשימה".

"הציבור החרדי לא שולח לכנסת את הטובים ביותר אצלו. בציבור החרדי הטובים ביותר הולכים להיות ראשי ישיבות, אדמו"רים ורבנים. אני פעם אמרתי במליאת הכנסת שאפילו שאנחנו לא שולחים את הטובים ביותר והחילונים כן, חוץ ממני - החילונים טובים יותר", אמר גפני.

באשר לפעילותו בכנסת, אמר גפני: "לא הייתה פניה אחת שהגיעה אליי מאיזו קבוצה חוג או עדה שלא עשיתי וטיפלתי. נשלחתי לייצג את הציבור החרדי ואני עושה את זה גם לציבור החילוני בלי לבדוק בציציות של אף אחד".

"אני מרגיש גלי אהדה עצומים בציבור החילוני שראה כמה עזרנו לו, גם אני וגם ליצמן ושאר חבריי. מאמין שתהיה תמיכה חילונית במפלגה", הוסיף גפני.

גפני משיב לגולשי 'הארץ' (צילום: באדיבות המצלם)

גפני התייחס לסערה סביב נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס ואמר: "יש לנו חסד גדול מהקב"ה שארה"ב היא ידידה טובה של ישראל, ולכן למרות שאני אוהב לנאום, הייתי מוותר על הנאום בקונגרס".

גפני נשאל מה דעתו על הפגנות 'הפלג הירושלמי' ברחבי הארץ והשיב: "הילדים שלי והנכדים שלי לומדים בישיבות ולא נמצאים שם. צריך לשאול את מי שנמצא שם. אני לא חושב שאני צריך להשיב מעבר לזה".

גפני התייחס לתפקיד שר האוצר ואמר כי "אם האלטרנטיבה היא יאיר לפיד, אני מוכן להיות שר אוצר. אבל לא מאמין שיעשו שוב את ההתאבדות הציבורית הזו. לדעתי שר אוצר צריך להיות ממשלת השלטון".

"הבית היהודי היא המפלגה הכי סקטוריאלית בארץ. ניצלו את העובדה שהיה שר אוצר שלא הבין כלום ולקחו את כל התקציבים לעצמם ופגעו בכל השאר", מאשים גפני, "אני מתנגד נחרצות לכספים קואליציונייים. מתחייב שנעשה כל מאמץ לבטל את הדבר הזה. מה שמגיע - שייכנס לבסיס התקציב ולא טלאי על טלאי".

גפני התייחס גם לסוגיית החרדים העובדים ואמר כי "אין מושג של חרדי עובד או חרדי לומד. חרדי הוא מי שמחנך את ילדיו לתורה ומצוות. יש מי שלומד תורה כל היום - שזו האליטה של הציבור החרדי והעם היהודי, ויש חרדי שמחנך את ילדיו לתורה ומצוות ורוצה להתפרנס בכבוד והוא חרדי לכל דבר".

גפני האשים כי "יש מי שפוליטית רוצה לחדד את המושגים האלה כאילו הם שונים. אני כופר בכך. חרדי הוא חרדי הוא חרדי. בין אם הוא לומד או עובד".

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו, אם תימצא תקינה תפורסם באתר.
23
אני יודעת שהוא הצליח בכרטיס נסיעות מוזל לסטוד' חרדים. אבל יש לכם אולי עוד דוגמאות? אני שואלת בתמימות, כי זה נראה לי קצת חלש ל 27 שנים בכנסת, ואני באמת לא זוכרת שום עשייה שלו חוץ מלתקוף את ישיבות ההסדר ולהתבכיין. תעדכנו אם החסרתי דברים נוספים חשובים.
יהודית, תענו נא09.02.15
אולי תגידי מי דאג לכסף של אברכים ומוסדות החרדיים? אולי את?
חרדי10.02.15
22
הנשים החרדיות הצהירו בפירסום מה שהן רוצות וחכ גפני מחליט בעבורן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים צבי שניטצער09.02.15
כמה נשים שדעתן נטרפה עליהן הצהירו. זאת דעתן האישית. - אך כמה נשים חרדיות חושבות כמותן????? קומץ עלוב ביותר שמרימות קול וצועקות. זה לא נקרא ייצוג של הנשים החרדיות. ובכלל - ממתי ראינו שבכל מפלגה צריך שגברים ייצגו את הגברים ונשים ייצגו נשים? מה- איילת שקד מייצגת דוקא את הנשים הדתל"יות? למה, בנט מייצג ר
בוודאי09.02.15
21
אולי בגלל שהן חוששות מחרדים כאלה כמו ששמענו וראינו אתמול בתעודה עם אילנה דיין?! חרדים ללא דרך ארץ שמתנהגים באלימות פיזית ומילולית... אין לי מושג בכלל מדוע הם יושבים על כסאותיהם ומבזבזים את כספי הציבור... לא לחינם אמרו:- "דרך ארץ קדמה לתורה"...
גילה10.02.15

הצגת כל התגובות

20
כל מה שאמר זה אמת. שליח של רבנן הנאמן
גימלניק10.02.15
19
מר גפני היקר , לפיד דיקטטור, ומה אתה ? נזכיר לך מה שעשית להרב טוביה פריינד נציג הציבור החסידי במודיעין עילית? גזלת ממנו את תפקיד סגן ראש העיר תוך שאתה מפעיל את כל הדיקטטורה שלך על גדולי ישראל , בע"ה אתה תראה את תוצאות הבחירות במודיעין עילית ותעשה לבד את החשבון אם היה כדאי להקריב את ח"כ אשר תמורת שגע
נחמן09.02.15
18
גפני נציג שמביא לנו הרבה כבוד. הזדהיתי עם כל מילה! במיוחד הסכמתי עם דבריו על הנשים החרדיות: בעלי ר"מ בישיבה גדולה, בני ובנותי לומדים בחיידרים ובית יעקב, אני מורה בבית יעקב (ולמי שזה חשוב: יש לי תור ראשון אקדמי) וכל הנשים שחושבות אותי למסכנה ולא מיוצגת עושות בושות רק להן ולשכמותן. אינני מזדהה איתן. ה
חרדית באקדמיה09.02.15
למדת ליב"ה אז אל תספרי לנו על אקדמיה ........................
שושנה אדומה09.02.15
17
גפני אין כמותך אתה עושה קידוש ד'
ירושלמי10.02.15
16
אנחנו הפעם מצביעים לאלי ישי!!! אה וגם לדודי שוומנפלד!! פשוט נמאס מהעסקונה המגעילה שלכם!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדק09.02.15
15
גפני נציג אמתי של ציבור החרדי. אפילו שיש סיכסוך גדול עם פלג ירושלמי לא הגיב ולא קילל, כל הכבוד. ברמה!
חרדי09.02.15
14
שמעתי שכן יש נשים חרדיות שרצות לכנסת.
שרונה09.02.15
תבדקי תראי שזה אפילו לא אחוז 1.
בן ישיבה10.02.15
חרדי זה דעת תורה של גדולי הדור+אמונת חכמים (וילדים בחינוך תורני/חרדי). שאר הדברים זה רק תפאורה.
לא כל אחד"חרדי"10.02.15
13
המצומצם שלהם
יהודי שפוי09.02.15
הוא לא בן אדם של עשייה. הוא של תקיפה, של צרחות, של היסטריה, של הונאה. אני מתוך הציבור של גימל, מעולם איש לא הצליח לקבל ממנו תקציב לשום דבר. גם אין לו זמן לשטויות האלו. הוא עסוק בדברים העומדים ברומו של עולם, כמו וועדת שקד או תקיפת ישיבות ההסדר. מאותה סיבה גם אין לו רגע זמן להכנס למרן ראש הישיבה שליטא
מהחוג של דגל09.02.15
12
אני 'מחבל' מהפלג הירושלמי, אבל לא 'מתאבד' פוליטי ולא זורק את הקול שלי לפח הזבל מצביעים ג' כהוראת הגר"ש אחד העם
אחד העם10.02.15
11
בס"ד לא תדעו מי אני,אך אני משמשת בתפקיד בכיר בלב הקונצנזוס החרדי. מאד רוצה להיות חברת כנסת כמובן בהסכמת גו"י.מאד מעריכה את גפני ופועלו אך שלא ידבר בשמי.
יהודית09.02.15
את רוצה להיות חברת כנסת. כנראה שאת מאמינה בכשרונותייך, בהבנותייך, וחושבת שיש לך מה לתרום. אולי את מאמינה באמת שאת יכולה לעזור לתקן את העולם. ואולי בצדק - זה בהחלט ייתכן, אני לא מכירה אותך, יש כאלה אנשים. הבעיה היא שאנשים תופסים את הכנסת כמקום רצוי להגיע אליו. לשם!!!! בכנסת אנחנו רוצות להיות?? יחד ע
אישה09.02.15
רבנים נגד זה האם את חושבת שאת מ"ד לחלוק עליהם?!! זה לא קשור לגפני הוא לא מחליט מי יכנס לרשימה מי שמחליט זה מרן רב שטיינמן שליט"א
חרדי10.02.15
10
חוץ מדמגוגיה גפני לא אמר כלום. למשל כמו שנאמר אין חרדי גנב ודאי ברגע שגנב הוא כבר לא חרדי. כך אין נשים חרדיות שרוצות לרוץ לכנסת כי ברגע שרוצות לרוץ אין כבר לא חרדיות. לדעת גפני דבורה הנביאה היתה ברמה רוחנית פחותה מהגברים ולכן רצה להיות שופטת את ישראל. בקציור דבריו דמגוגיה אחת גדולה. (נשלח באמ
המלאך09.02.15
יש מפרשים גדולים לתנ"ך, ואתה לא ביניהם. דבורה הנביאה רצה להיות שופטת??? הקב"ה בחר בה להיות שופטת!!! היא היתה נביאה, בדרגה גבוהה ביותר ובחירת ה' לשפוט את העם! היא הורתה לעם ישראל את דבר ה', מתוך נבואה!! אלו לא היו דעותיה האישיות, רפורמות, דעות ופוליטיקה... חלילה!! כשהנשים שרוצות לרוץ לכנסת תתחלנה להת
תיקון09.02.15
9
כל הכבוד לגפני מביא קדוש ה' גדול.אשרינו שאלה הם נציגנו
יוסי09.02.15
8
שהיו שמחות לאפשרות לייצג את הנשים החרדיות בכנסת. הבעיה היא שאתה ובריוניך מאיימים עליהן שינדו את בניהן ובנותיהן ממוסדות החינוך החרדיים ולא ישתדכו להם.
אונזערער09.02.15
מי שרוצה לעשות מפלגה לעצמה שתעשה ציבור חרדי לא רוצה את זה רבנים נגד זה אז מה יש עוד לדבר
חרדי10.02.15
7
רואים בחוש שמי שהולך ביחד עם גדולי ישראל מצליח מצד אחד אין לו דעה משלו, אבל זה בדיוק הנקודה החזקה הכל לפי הוראת רבנים הוא יד שלהם ממש. גם שאלת נשים בכנסת בטוח שנשאלה לפני מועצת ואין שום טעם להפיל אשמה עליו ,זה שאלה שרבנים צריכים לפסוק
אחד מעם10.02.15
6
הוא קובע עובדות ומדבר כאילו הוא האדמו"ר, והאדמו"רים וראשי הישיבות הם שלוחי דרבנן שלו. גדיים נעשו תיישים. פני החרדים כפני האדמו"ר גפני שלהם.
דן סגל09.02.15
כל הזמן אתה רק מלכלך אם אתה לא מבין חרדים אז תסתובב באתרים חילוניים רק ביקורת יש לך הפרד נא מ...
חרדי10.02.15
5
תלמיד חכם אמיתי
גרוזיני09.02.15
4
אני אישה חרדית. מאוד מאוד לא רוצה להיות קשורה בשום צורה לפוליטקה, ובודאי שלא לפוליטיקה החרדית.אני גם ממש לא מעונינת ששום אישה חרדית תפול למלתעות הזבל האלו ולו ליום אחד. אבל אני אומרת לך גפני היקר, שאנחנו כולנו ביחד עוד יותר לא רוצות לראות אותך בפוליטיקה של הציבור הליטאי התורני. עשית לנו המון ביזיונ
ושם אישה קטנה09.02.15
האם את גרה בירח ? לא יודעת שבג' רבנים מחליטים את הדברים ולא כמה חברי' קלי דעת?! גפני לא עושה לך כלום, את (וחברותך)עשית ביזיונות לציבור חרדי! עם כל הכתבות שלך
חרדי10.02.15
אני לא מכירה את גפני, אני לא קשורה לפוליטיקה וחושבת שהאידיאל של כל אחד צריך להיות לשמור מ-ר-ח-ק גדול מפוליטיקה. זה לא נכסף ולא מלכתחילה, זה בדיעבד. אני יודעת שיש הרבה 'החלקות' ודברים לא 100% ישרים אצל כל מי שנאלץ להיות שם. אבל כל מי שלא היה שם בעצמו - שלא ידבר!!!! אם אתם הייתם נציגי העם - הייתם טוב
חבל09.02.15
אנשי הציבור החרדי נהנים ממעמדם האיתן רק בגלל "אמונת החכמים" העיוורת של הציבור שלהם שלא בודק מה הם באמת עושים ולמען מי...
ברל'ה10.02.15
אם אישתו חברה שלך איך את כותבת על בעלה דברים כאלו? פשוט מגעיל. לדברך אשתו היא צדיקה אז תשאלי אותה מה היא חושבת על זה
חרדי10.02.15
3
אם פעם אחת יערכו פריימריז ביהדות התורה עם ריצה פתוחה לנשים ולבסוף ייבחרו רק גברים הם ייסתמו את הפה לכל הנודניקים
מנשה09.02.15
2
נא הפרד בין הערכות/התסברויות/סברות וכו' לבין עובדות. בוא ניווכח ע"י סקר דקדקני או מפקד מה דעתך הציבור בנושא כולל דעת הנשים. למרות שלדעתך הן קלות דעת... כבר אמרו חז"ל: הרוצה לשקר ירחיק עדותו.
מושיקו הקופיקו09.02.15
1
אין על גפני תותח!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני09.02.15
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

במועצת חכמי התורה זועמים: "הצבא רוצה לגייס אלפי חרדים, הפוליטיקאים צריכים להיאבק"

חזקי שטרן | 09:56

קשה זיווגו

במעון המרא דאתרא: נשאו תפילה עבור ה'מבוגרים' 

חיים רוזנבוים | 09:54
ש

רחמו על הקטנה

בת חצי שנה, ולא ראתה כמעט את אמא ע"ה: כיצד ייראה עתידה?

כיכר בשיתוף וועד הרבנים | מקודם
ש

פעילות ענפה

איחוד הצלה התרחב והשיק 76 אופנועים ורכבי חרום חדשים 

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

מזל טוב

חתני בר המצווה של זה לזה בביקור במעונם של גדו"י

כיכר בשיתוף זה לזה | מקודם
ש

'פרח' מתרחבת

חולמת על עבודה עם שליחות ואפשרויות קידום? זה ההזדמנות שלך

כיכר בשיתוף פרח | מקודם

הילולת התנא בעמוקה

חכם ניסים בן שמעון בתפילה בציון רבי יונתן בן עוזיאל | תיעוד

חזקי שטרן | 07:51

"הבעת אי אמון"

ועדת הבחירות לרבנות נגד היועמ"שית: "הטלת דופי בוועדה"

ישי כהן | 07:16

"להימנע מעימות חזיתי"

המרדף - גרסת צה"ל: יבדוק נתוני מס הכנסה של צעירים חרדים הרשומים בישיבות

איצלה כץ | 02.07.24

אהבת ישראל

ליפא שמעלצער חושף: "האדמו"ר השאיל לי את הקולפיק" 

חיים רוזנבוים | 02.07.24
ש

אל תגידו לא ידענו

תבדקו אותנו: מוציאים משכנתא? כך תחסכו הרבה כסף!

כיכר בשיתוף ליברה | מקודם

הילולא דצדקיא

המונים בהילולת הראשל"צ רבי מרדכי אליהו זצ"ל

חיים רוזנבוים | 02.07.24
ש

לחתן ילדים בקלות -זה נכס! 

הכנס שיעניק לכם עתיד כלכלי בטוח

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופרטיס | מקודם

התעוררות רבתי

שלושים לפטירת הצדיק ואביהם של ראשי הישיבות | גלריה  

חיים רוזנבוים | 02.07.24

שמחת התורה 

ירושלים: ראש הישיבה הכניס ספר להיכל, תלמידי הישיבה חגגו

חיים רוזנבוים | 02.07.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם
ש

מחזור 3 יוצא לדרך

הצלחה כבירה: 183 חרדים השתלבו ביחידות ההייטק הבטחוניות

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

אבל בעולם החסידות

ה'שבעה' על המשגיח והמשפיע הגר"מ וולפסון זצ"ל | תיעוד

חיים רוזנבוים | 02.07.24

32,429 פניות ציבור

11 שנות פעילות | מה עשה הרב דוד לאו בתפקידו כרב ראשי?

חנני ברייטקופף | 02.07.24

הנאומים והצעדה | תיעוד

'ארץ ישראל בוערת, ארץ ישראל רועדת' | סיקור מעצרת הענק

חנני ברייטקופף | 02.07.24
ש

רחמו על הקטנה

בת חצי שנה, ולא ראתה כמעט את אמא ע"ה: כיצד ייראה עתידה?

כיכר בשיתוף וועד הרבנים | מקודם

נועדו בלשכה | תיעוד וסיקור

"התורה היא החרב שלנו" | ב'עדה' מתנערים מהאלימות שהייתה אחרי עצרת ההמונים 

חנני ברייטקופף | 02.07.24